Web Analytics
More
    Reklāma

    Volkswagen ar I.D. R Pikes Peak elektroauto pārspēj Pikes Peak kalnā braukšanas sacīkšu rekordu

    Jaunākie raksti

    Ar pirmo pilnībā elektrisko Volkswagen sacīkšu automašīnu I.D. R Pikes Peak starptautiskajās Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās (Pikes Peak International Hill Climb) sasniegts vēsturisks rekords. Braucot ar 500 kW (680 Zs) jaudīgo I.D. R Pikes Peak, Romēns Dumas (Romain Dumas) guvis uzvaru klasē, kurā iekļauti automobiļi ar tradicionālās piedziņas tehnoloģiju. Tādējādi viņš ne tikai pārspēja iepriekšējo elektrisko automašīnu rekordu, bet arī par 16 sekundēm uzlaboja Sebastjena Lēba (Sébastien Loeb) visu laiku labāko rezultātu, kas tika sasniegts 2013. gadā. R. Dumas jaunais rekords – septiņas minūtes un 57,148 sekundes – tagad ir Paikspīkas čempionu saraksta augšgalā.

    19,99 kilometri, 156 līkumi un tikai viens mēģinājums, turklāt veiksmīgs – Romēns Dumas (Romain Dumas) slavenajās Paikspīkas sacensībās ieguvis savu ceturto uzvaru kopvērtējumā.

    Volkswagen I.D. R Pikes Peak ir unikāls sacīkšu auto, kas īpaši pielāgots visslavenāko kalnā braukšanas sacensību prasībām – minimāla svara, pēc iespējas lielāka piespiedējspēka un maksimālas jaudas apvienojums, lai sasniegtu pēc iespējas labāku veiktspēju. Ieskaitot akumulatorus, I.D. R Pikes Peak sver mazāk nekā 1100 kilogramu. Izvērtējot veiktspēju, Volkswagen izmantojis simulācijas programmatūru, lai precīzi aprēķinātu, kā sasniegt optimumu attiecībā uz enerģijas pieprasījumu un veiktspēju Paikspīkas rekorda pārspēšanas mēģinājumā. Runājot par aerodinamiku, svarīgākais bija kompensēt piespiedējspēka zudumu, ko izraisa Paikspīkas retinātais gaiss.

    Volkswagen arī izvēlējies jaunu risinājumu uzlādes tehnoloģijai, nosakot par mērķi automašīnas uzlādēšanu pēc iespējas ātrākā laikā ar minimālu ietekmi uz vidi. Laiku nosaka sacensību noteikumi – gadījumā, ja sacensības tiek aizkavētas, jānodrošina iespēja pilnībā uzlādēt automašīnu mazāk nekā 20 minūšu laikā. Nepieciešamo elektroenerģiju nodrošina Paikspīkas pakājē esošie ģeneratori. Par degvielu tika izraudzīts glicerīns – biodīzeļdegvielas ražošanas blakusprodukts, kas sadegšanas laikā nerada praktiski nekādus kaitīgus izmešus vai pārpalikumus.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    7 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    LAN
    26.06.2018 18:04

    Apsveicam. Tikai kārtējais pierādījums, ka elektriskie auto ir nākotne.

    x
    26.06.2018 18:13
    Reply to  LAN

    pag, šī nākotne jau ir bijusi pirms 100 gadiem – atdūrās pret bateriju nepilnību. iespējams, tevis pieminētā nākotne pienāks pēc vēl 100 šausminošiem naftas gadiem – nav saprotams, vai šoreiz pārvarēs barjeru starp naftas un elektroauto. baterijas, uzpildes tīkls, lādētāju standarti. es saprotu, ka ir apņemšanās, bet – nesaki hop! pirms ir pāri astei.

    Noris
    27.06.2018 07:41

    Pag, pag! Elektroauto spožo nākotni varēs slavināt tad kad elektrība netiks iegūta kurinot naftu ogles un citu drazu. OK, cita lieta ir kaku gāzes kurināšana.

    Skābene
    27.06.2018 08:27
    Reply to  Noris

    Elektro auto var un vajag slavināt, jo tehnoloģiski šādi auto ir pārāki par benzīna brāļiem. benzīnnieks vairāk kā pusi degvielas pārvērš troksnī un siltumā, bet riteņiem tiek tikai neliela daļa no sakurinātās enerģijas. Elektro auto ir efektīvāks pat tad, ja elektrību ražo ar benzīnu vai dīzeli (to jau sen izmanto dzelzceļā, kur lokomotīves dīzeļa dzinēji ražo elektrību priekš piedziņas elektromotoriem), šo pašu principu izmanto arī Opel ampera un degvielas patēriņš ir daudz zemāks, kā klasiska benzīna motora mašīnas gadījumā.

    madarasaule
    27.06.2018 09:01
    Reply to  Skābene

    Tas ir koks ar diviem galiem. Litijs neaug kokos kaut kur Parīzes vai Milānas priekšpilsētu dārzos.

    Skābene
    27.06.2018 10:55
    Reply to  madarasaule

    Litijs ir visur, tavā telefonā, viedpulkstenī, bezvadu asutiņās, visur. Tāpat kā zelts čipos, kontaktos, visādos smukuma grabuļos. To visu rok laukā no zemes, bet tas taču tev netraucē pucēties un lietot modernās pasaules gadžetus! Litiju un zeltu kā raka, tā arī raks turpmāk! Kad beigsies, domās citas alternatīvas!
    Tevi taču negrauž sirdsapziņas pārmetumi, kad ieslēdz mājās elektrības slēdzi un dedzini lamiņu ar Igauņu elektrību, ko ražo no brūnoglēm, vai Rīgas TEC saražoto elektrību no krievu gāzes!?

    madarasaule
    28.06.2018 10:33
    Reply to  Skābene

    Stāsts ir par to, ka litija rakšana, bateriju ražošana un utilizēšana nav mazāk vidi saudzējoša, kā visa tā naftas padarīšana. Un par manu attieksmi pret smukuma grabuļiem un pucēšanos tu, vīrieti, neko nezini.

    Reklāma