Pēdējos divus gadus Tesla ir vilinājusi pircējus ar solījumiem piedāvāt pilnīgi pašbraucošas automašīnas. Tesla uzņēmuma vadītājs Īlons Masks paziņojis, ka jau augustā Tesla automašīnas saņems programmatūras atjauninājumu, kas ļaus Autopilot izmantot pilnīgi autonomā režīmā.
Masks uzsvēris, ka Autopilot jaunā 9. versija ir veidota pēc augstākajiem drošības standartiem, bet būs grūti aizmirst, ka Autopilot izmantošana nav pilnīgi droša. Ik pa laikam izskan ziņas, kur Tesla Autopilot režīmā cieš kādā ceļu satiksmes negadījumā. Maijā pret Tesla Autopilot drošību tika uzsākta tiesvedība.
Autopilot iespēja nebūt nav lēta. Sākotnēji Tesla pircējam nākas iegādāties Enhanced Autopilot par 5000 dolāriem, bet pilnīgi autonomas Autopilot darbības aktivizēšana izmaksās vēl 3000 dolāru. Turklāt rokas uz stūres tāpat būs jātur. Pilnīgi autonoma Autopilot darbība būs pieejama Model S, Model X un visām Model 3 automašīnām.
Kāda jēga no autopilota, ja rokas ir jātur uz stūres?
Tieši tāpat kā lidmašīnās. Nosēžas autopilots, bet īstais pilots tur kontroļus un jebkurā sekundē var pārņemt vadību un izlemt nesēsties un apmest vēl vienu loku.
Nu tad jau pats arī stūrē, nevis gaida gatavībā. Manuprāt, ja auto vadīšana nav kā zobu sāpes, tad daudz relaksētāk ir stūrēt pašam, nevis gaidīt, kurā brīdī autopilots kaut kur sačakarēsies meistarībā. Auto salīdzināt ar pasažieru lidmašīnu ir drusku neadekvāti.
Tīri praktiski interesē kā tas autopilots darbojas. Ja ievada adresi,piemēram,viesnīcu kur plāno atpūsties, vai tas auto pievedīs tieši pie durvīm un kad saimnieks būs izkāpis pats atradīs stāvvietu, vai arī atbrauks līdz kartē nospraustajam punktam, kaut kur ielas otrā pusē un paziņos, ka ir atbraucis, kā to dara standarta navigācija.