Reklāmas baneru redzamības rādītājs ir Intereta reklāmas rādītājs, kurš saglabā informāciju par tām reklāmām, kuras ir bijušas redzamas interneta lietotājiem. Piemēram, ja reklāma tiek rādīta interneta vietnes apakšā un ja lietotājs neapskata visu vietnes saturu (t.i., neapskata vientes apakšsadaļu), šāda reklāma netiks atspulguļota reklāmas baneru redzamības rādītājos. “Gemius” produkti gemiusDirectEffect un gemisuAdOcean attiecīgi nodrošina reklāmu servēšanu un mērīšanu, ņemot vērā redzamības rādītāju.

2017. gada otrajā pusē vidējais baneru redzamības rādītājs Centrālās un Austrumeiropas reģionā bija 53%. Līdzīgi rezultāti tika reģistrēti 2017. gada pirmajā pusē, taču atsevišķos tirgos tika novēroti nelieli pieaugumi un kritumi.

Baneru redzamības rādītāji

Top 3 valstis ar augstākajiem redzamības rādītājiem bija Lietuva (62%), Latvija (60%) un Gruzija (59%). Visās trijās valstīs tika reģistrēts pieaugums – Latvijā par 3% un Gruzijā par 4%, taču Lietuvā šis rādītājs nebija tik ievērojams, uzrādot +1% pieaugumu. Vislielākais pieaugums novērots Čehijas Republikā (+4%), neraugoties uz to, ka kopējā griezumā šī valsts uzrādīja vienu no zemākajiem baneru redzamības rādītājiem. Līdzīgi kā Čehijā, zemi redzamības rādītāi tika reģistrēti Polijā un Slovākijā (attiecīgi 45% un 46%). Attiecīgi, šīs valstis uzrādīja lielāko kritumu, ja salīdzina 2017. gada pirmās un otrās puses rādītājus (Polijā -5% un Slovākijā -7%). Igaunija, kas ir trešā valsts ar ievērojamu redzamības īpatsvara samazināšanos, zaudējusi 6%, salīdzinot ar 2017. gada pirmo pusi.

Tirgus sektori ar vislabākajiem redzamības rādītājiem

Latvijā tika uzrādīts augstākais redzamības rādītājs (71% izglītības sektorā), salīdzinot ar visu analizēto valstu Top industrijām. Zemākais redzamības rādītājs tika reģistrēts Bulgārijā – 33% reklāmu sporta un tūrisma sektorā. Lietuvā, kas ir līdervalsts reklāmas baneru redzamībā, 69% redzamības tika uzrādīts nekustamā īpašuma tirgus sektorā. Starp Igaunijas Interneta lietotājiem, visredzamākās reklāmas bija mediju un grāmatu nozarē (61%), savukārt Bulgārijā – telekomunikāciju nozarē (62%). Polijā un Rumānijā reģistrēti līdzīgi rādītāji tirdzniecības nozarē – attiecīgi 63% un 61%. Moldovā lielākais redzamības rādītājs bija farmācijas nozarē, taču Gruzijā augstāko pozīciju ieņēma modes industrija. Abās valstīs šie sektori uzrādīja 64%.

  • digitalk

    nu vismaz katrs mans klients ir -1 cilvēks no šīs nepatīkamās reklāmu tendences :) tomēr tas ir uz PC, gan jau ka pieaugums uz mobilo rēķina…

  • Harijs Saukums

    Es tos reklāmistus iespundētu uz pāris gadiem telpā un rādītu tikai reklāmas, 24/7. Tad pāries apetīte uz tām.

    • Kristaps Skutelis

      Ūja, ūja. Ja nebūtu tevis tik ļoti pelto reklāmistu, nezinātu ko pirkt un patērēt :)

      • Nelabojams

        Vari man ticēt, zinātu gan! Ja man kaut ko vajag, tad sameklēju. Un dziļi neciešu, ja kāds uzbāžas ar nevajadzīgām lietām. Ir pietiekami daudz reklāmas veidu, kas netraucē, taču reklāmas radio, TV un laba tiesa interneta reklāmu vispār ir visļaunākie zagļi pasaulē, jo zog to, ko principā nevar atgūt – mūsu laiku. Jebkuru reklāmu var aizvietot ar šādā vai tādā veidā sastādītiem un pieejamiem informācijas katalogiem, kuros iegriežamies tad, kad mums kaut kas patiešām ir vajadzīgs.
        Katrā ziņā, ja es būtu ķeizars, tad reizi gadā tautai par prieku izsludinātu 3 dienu neierobežotas medības uz reklāmistiem.

  • Oļegs Mironovs

    Croatia = Gruzija …tiešām ???

    • geksis

      Labi, ka rakstā nav Turcija pieminēta, ja nē tad ne tādus vien brīnumus ieraudzītu :)