Valmierā notiks virtuālās realitātes darbnīca Augmented and Virtual (AR/VR) Hackathon 2018

1

2018. gada 27. – 29. aprīlī Vidzemes Augstskolā Valmierā notiks virtuālās un papildinātās realitātes programmatūras izstrādes radošā darbnīca AR/VR Hackathon 2018. Tas ir notikums, uz kuru ir laipni aicināti programmētāji, grafikas un interfeisa dizaineri, projektu vadītāji un citi interesenti, lai vienotos intensīvā domāšanas un radīšanas sprintā ar mērķi radīt ko jaunu, iemācīties ko nezināmu un apmainīties ar pieredzi.

Divas dienas garajā radošajā programmēšanas un izstrādes maratonā būs sastopami gan jomas eksperti, gan arī nepieciešamais aprīkojums un tehnoloģijas: “Pasākumā piedalīsies pazīstamais virtuālās realitātes nozares guru Tronds Nilsens no Sietlas – viņš darbosies gan kā mentors, gan arī kopā ar citiem industrijas ekspertiem vērtēs komandu sniegumu.

“Es aicinu piedalīties ikvienu tehnoloģiski domājošu entuziastu. Strādāt virtuālās un papildinātās realitātes jomā ir ļoti aizraujoši. Pie mums nāk cilvēki ar savām idejām, nāk ar jautājumiem, kā izveidot tādu vai citādu risinājumu, kur meklēt informāciju. Galu galā – kur dabūt tehniku,” aicina Ainārs Kļaviņš atzīstot, ka sapni par projektiem, kas saistīti ar papildināto realitāti lolo jau sen: “Uzņēmumu Overly kopā ar Gati Zvejnieku nodibinājām pirms vairāk nekā četriem gadiem. Toreiz man bija daudz ideju, kas saistītas ar papildināto realitāti, bet es nevarēju atrast nevienu cilvēku, kas varētu palīdzēt man tās realizēt. Savukārt Gatim bija šīs zināšanas un pieredze un viņš meklēja tām pielietojumu. Tā mēs satikāmies un radījām Overly. Galvenais ir satikt īstos cilvēkus. Tieši tādēļ mēs jau otro gadu rīkojam AR/VR Hackathon, veltītu virtuālās un papildinātās realitātes idejām un risinājumiem.”

LIAA Tehnoloģiju departamenta direktors Edgars Babris uzsver, ka šī ir izcila satikšanās un testa vide, kur pārbaudīt savas idejas dzīvotspēju un atrast sev līdzīgi domājošus cilvēkus: “LIAA ir gandarīta par iespēju veidot radošu platformu, vietu un apstākļus inovatīvu risinājumu veidošanai, kur sadarboties ar nozares ekspertiem, smelties iedvesmu un saņemt mentoru padomus. Esam pārliecināti, ka pasākuma laikā dzims ne tikai lieliskas idejas, kas nākotnē tiks attīstītas īstos produktos, bet veidosies arī spējīgas komandas, kas kopā radīs konkurētspējīgus produktus un pakalpojumus.”

AR/VR Hackathon 2018 organizē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA), Overly, Magnetic Latvia un Vidzemes Augstskola. Norises vieta nav izvēlēta nejauši: “Vidzemes Augstskola aktīvi iesaistās industrijas attīstībā un tās darbinieku pilnveidē. Sadarbībā ar papildinātās un virtuālās realitātes uzņēmumiem, kā arī nozares ekspertiem gan Latvijā, gan citviet pasaulē, Vidzemes Augstskola šobrīd izstrādā maģistra programmu “Virtuālā realitāte un mobilās tehnoloģijas”,” atklāj organizatori.

Hakatona laikā dalībniekiem būs pieejami dažādi virtuālās un papildinātās realitātes tehnoloģiskie risinājumi: Google Tango, Microsoft Hololens, Daqri smart glasses un aprīkojums no Oculus, HTC, Samsung.

Pasākuma organizētājs Ainārs Kļaviņš uzskata, ka Latvijā virtuālās realitātes jomā ir liels potenciāls: “Lai to attīstītu un veicinātu mēs esam gatavi dot visu, kas mums ir. Specifisku, grūti iegūstamu tehniku, gadu gaitā sakrātās zināšanas. Mēs gribam, lai mūsu valsts ir spēcīga šajā jomā un aicinām visus līdzdarboties – vai tie būtu programmatūras izstrādātāji, 3D mākslinieki, grafiskie dizaineri, vai ideju ģeneratori, kas zina ko grib panākt un meklē komandu savu plānu īstenošanai.”

Labākajām AR/VR Hackathon komandām ir paredzētas balvas – simpātiju balva no LIAA Valmieras biznesa inkubatora, labākās idejas autoriem uzņēmuma Overly veicināšanas prēmija 500 eiro vērtībā.

Uzņēmēji cer atkārtot pagājušā gada Hackathon panākumus: “Šādos pasākumos, kad satiekas līdzīgi domājoši cilvēki, notiek radošs sprādziens, tā ir fantastiska sajūta. Pērn Hackathon rezultātā tika sākta pat jaunu virtuālās realitātes briļļu izstrāde. Šis uzdevums ir sarežģīts un joprojām procesā, kamēr citās jomās ir arī taustāmi rezultāti. Piemēram uzņēmums HackMotion būtiski uzlaboja savu body tracking tehnoloģiju, kas viņiem palīdzēs ražot labākas sensoru sistēmas sporta nodarbībām. Savukārt uzņēmums MorphoVR, par kuru ideja dzima šai pasākumā, tagad palīdz apgūt ķīniešu hieroglifus. Iespējams, savedot kopā līdzīgi domājošus cilvēkus, arī šogad radīsies kāds spēcīgs jaunuzņēmums,” cer Ainārs Kļaviņš.

  • http://www.walmoo.com Guntis Coders

    Lai izdodas!