Web Analytics
More
    Reklāma

    Tirgū ieviests jauns mākslīgā intelekta risinājums – tiešsaistes TV reklāmas analītikas rīks CLAARA

    Jaunākie raksti

    Stiprinot pozīcijas mākslīgā intelekta jomā, Lattelecom sadarbībā ar inteliģento tehnoloģiju uzņēmumu APPLY izstrādājis Baltijā pirmo tiešsaistes TV reklāmas un auditorijas analītikas rīku CLAARA. Tas reālajā laikā apkopo vairāk nekā 220 000 Latvijas mājsaimniecību statistiku, sniedzot līdz šim precīzākos reklāmu datus par iecienītāko TV kanālu skatījumiem uzreiz pēc to parādīšanās ēterā. Reklāmdevēji statistikai tiešsaistes režīmā var sekot interneta vietnē Claara.lv – ērtā un pārskatāmā veidā.

    “Lattelecom jau vairākus gadus strādā pie mākslīgā intelekta potenciāla apzināšanas un izpētes, attīstot jaunus pakalpojumus gan klientu servisā, gan biznesa risinājumus. Pērn prezentējām pirmo klientu atbalsta robotu latviešu valodā Anete, savukārt šogad ieviešam jaunu risinājumu TV satura un auditorijas analītikai, kas garantēs precīzāku un ātrāku lielo datu apstrādi,” norāda Lattelecom korporatīvās attīstības direktors Krists Avots.

    Reklāma

    CLAARA ir mākslīgā intelekta risinājums, kas datus apstrādā, izmantojot videoredzi jeb algoritmu, kas spēj patstāvīgi noteikt reklāmu televīzijas kanālos, atrast līdzības citās reklāmās, piesaistot tās konkrētai nozarei. CLAARA atpazīst reklāmas vienlaicīgi vairākos desmitos kanālu, spējot vienā stundā apstrādāt līdz pat 90 stundām TV satura.

    Līdz šim TV reklāmu skatījumi analizēti, par pamatu ņemot aptuveni 400 mājsaimniecību izlasi, kas ir mazāk nekā piectūkstošā daļa no visām Latvijas mājsaimniecībām. Savukārt CLAARA aptver 550 reizes lielāku auditoriju, apkopotā veidā sniedzot datus un auditorijas statistiku par TV skatījumiem konkrētos kanālos konkrētos laika periodos. Papildus reklāmas atrādījumu uzskaitei, CLAARA reālajā laikā analizē tos kontekstā ar auditorijas datiem ar līdz pat 99% precizitāti, kas ļauj maksimāli tuvu realitātei izvērtēt reklāmas sasniegto auditoriju.

    “CLAARA kā mākslīgā intelekta un lielo datu apvienojums nodrošinās bezprecedenta precizitāti TV datos, kas ir nepieciešama caurspīdīgai tirgus attīstībai un godīgai konkurencei. Produkta galvenais uzdevums ilgtermiņa attīstībā ir piedāvāt vēl plašākas iespējas, ko var sniegt lielie dati,” uzsver Krists Avots.

    Interneta vietnē Claara.lv iespējams uzzināt reklāmu skatījumus un sasniegto auditoriju, salīdzināt savu un konkurentu reklāmas klipu, sekot to aktivitātei TV kanālos, aplūkot precīzu sadalījumu starp kanāliem un skatījumu biežumu dažādās diennakts stundās. CLAARA lietotājiem pieejams plašs reklāmas klipu arhīvs, kā arī reklāmdevēju un skatītāko reklāmu topi.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    17 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    digitalk
    28.02.2018 17:00

    tie nav reklāmu skatījumi, tie ir rādījumi. līdz debīlismam garie reklāmu bloki tiek ignorēti taisot jaunu dzērienu vai apmeklējot labierīcības. Klāra PR BS.

    Nelabojams
    28.02.2018 17:26

    Interesanti, vai tas anāl-līzes rīks prot piefiksēt, cik procentos gadījumu reklāmas laikā TV tiek izslēgta skaņa vai arī skatītāji aiziet pačurāt vai uzsmērēt kādu sviestmaizi? Idioti…

    Lapsinieks
    28.02.2018 18:22
    Reply to  Nelabojams

    nav idioti. aģentūras maksā lielu naudu par mēdiju datiem no 400! pīplmetriem – tas vispār ir kautkāds 18tais gadsimts. šis – salīdzinot, protams, ir kosmoss. skaidrs, ka mums to nevajag, bet nozarei – nenormāli vērtīgs analīzes rīks.

    Nelabojams
    01.03.2018 08:46
    Reply to  Lapsinieks

    Manis pēc tā nozare vispār varētu iet nošauties. Analīzes rīks būtu vērtīgs, ja atspoguļotu to, cik REĀLI cilvēki pievērš uzmanību šīm reklāmām. Taču reklāmisti ir slimi un dzīvo kaut kādā paralēlā pasaulē, iedomājoties, ka reklāmu tiešām kāds SKATĀS un zīmolus kāds MĪL! Pat, ja tu ieliec tādam reklāmistam ar bomi pa pieri, viņš joprojām tic savām mantrām un saka, ka tas tā nevarot būt, jo tas runājot pretī teorijai (no konkrēta gadijuma dzīvē).

    Lapsinieks
    01.03.2018 10:22
    Reply to  Nelabojams

    teikšu godīgi (jo visu mūžu šajā nozarē darbojos): lielākā daļa skatās, mīl un skrien pirkt. āmen. Ja tu tā nesdari, tad TU dzīvo paralēlā pasaulē.

    Nelabojams
    01.03.2018 14:20
    Reply to  Lapsinieks

    Keyword: (jo visu mūžu šajā nozarē darbojos)
    Nezinu tādu NEVIENU. Ja nu vienīgi daži nekritiski un naivi penši paķeras uz televeikalu mēsliem. Palasi tak, cilvēk, ko raksta, paklausies, ko saka! Piemēram, mana sievasmāte, gados vecāks cilvēks, labprāt izmanto lielveikalu drukāto reklāmu, lai izmantotu atlaižu piedāvājumus, bet TV un radio reklāmu lād no panckām ārā tādiem vārdiem, kādus es pat dzērumā lietoju reti. Tu vienkārši meklē attaisnojumu savai nožēlojamai eksistencei, kas balstās uz dažādu krāmu iesmērēšanu cilvēkiem. Konkrētais gadījums bija tādā nelielā pulciņā ar vienu diezgan augsta ranga reklāmas menedžeri, kura principā nespēja pieņemt situāciju, kuru minējām mēs VISI – proti, ka katram no mums ir vairāki zīmoli, kuru reklāmas ir tiktāl pieriebušās, ka pilnīgi noteikti neizvēlētos konkrētās preces vai pakalpojumus. Tas tā nevarot būt un viss. Ja es būtu ķeizars, es vispār reizi gadā izsludinātu tautai par prieku 3 dienu neierobežotas medības uz reklāmistiem – uz tām sugām, kuru produkti zog mūsu laiku un citus resursus neatkarīgi, vai mēs to vēlamies, vai nē.

    Lapsinieks
    01.03.2018 14:40
    Reply to  Nelabojams

    kāds man jāmeklē attaisnojums kam? es netaisu reklāmas.

    Critical Thinker
    01.03.2018 21:03
    Reply to  Nelabojams

    nekad nesaki nekad. tu pats vari neapzināties, bet kaut ko esi pircis reklāmas iespaidā.

    x
    28.02.2018 18:41
    Reply to  Nelabojams

    tv=kompis.
    kur problēmas zināt, ka skaļrunis izslēgts?
    ja ir kameras un sensori, var noteikt vai un cik tur sēž.

    galvenais – lai ir pieslēgts netam.

    digitalk
    28.02.2018 18:55
    Reply to  x

    neviens tevi tv iekšā nelaidīs ar savu analizatoru bez ražotāja atļaujas un ekskluzīvas katra lietotāja piekrišanas. beidz fantazēt.

    x
    28.02.2018 20:01
    Reply to  digitalk

    ražotājs pats var vākt un tirgot datus, kāpēc kāds jālaiž iekšā.

    KKTK
    28.02.2018 17:31

    Nu fsjo – Klāra zina ka man nav TV :o

    Krotow
    28.02.2018 23:59

    Lielāks noiets būtu sistēmai, kas no TV un datoriem iztīra reklāmas pa tīro.

    ZoomIn
    01.03.2018 09:23

    Beidzot no 18.gs. ieejam 21.gs . Cik no šeit esošajiem komentētājiem ir kādreiz aizpildījuši jebkādu anketu par tv skatīšanās paradumiem? Tas ka TNS izmanto (es pat teiktu absolūti neprecīzus un intuīciju balstītas) anketas, šis ir salīdzinājumā ar viņiem kosmoss. Un tas, ka varbūt vēl nav demogrāfijas šinī rīkā tikai liecina, ka claara ir fokusējušies uz mājsaimniecībām (turklāt, kā paši autori saka – 200tk), kas priekš tāda TNS tāpat ir kosmoss..

    Sviestis
    01.03.2018 13:21
    Reply to  ZoomIn

    Man gan vairāk interesē – vai kāds ir “dzīvē” redzējis tās TNS mājsaimniecību atsekošanas kastes?

    Cik es rinķī esmu vaicājis – neviens šādas nav redzējis, kas liecina, ka ne manā paziņu lokā ne arī manu PaziņuPaziņu lokā nav neviena TanteBauskā :D

    Ideja apsveicama un šķiet, ka arī dzīvotspējīga.

    Lapsinieks
    01.03.2018 13:35
    Reply to  Sviestis

    es redzējis un zinu dažus, kam tāda ir. tobiš – tā nav urbāna leģenda.
    sūds gan pilnīgs!

    ek
    01.03.2018 17:27

    hmm… mana mājsaimniecība nav pieritusi, ka kāds apkopo tās statistikas.
    nez vai var aizliegt? kā to traktētu datu direktīva?

    Reklāma