Ah, mobilo sakaru operatori. No vienas puses tie mums piedāvā izdzīvošanai un biznesam tik svarīgos sakaru un datu pārraides pakalpojumus, bet no otras – nosaka mūsu ierīču izvēli, mēdz ierobežot to darbību (piemēram, interneta koplietošanas ierobežošana) un pat palēnina programmatūras atjauninājumu izplatīšanas ātrumu. Bet tas nav viss, kas tiem padomā.

XDA Developers foruma ļaudis pamanījuši, ka gaidāmajā Android P versijā operatori varēs liegt ierīces lietotājam apskatīties izvēlētā tīkla stipruma rādījumus. Pagaidām gan nav skaidrs kuri operatori ir pieprasījuši Google šādu izmaiņu un cik plaši tā tiks pielietota, tomēr šobrīd nespēju iedomāties nevienu citu iesaistīto pusi, kuras interesēs būtu lietotājam nerādīt tīkla parametru informāciju.

Tā, paga, par kādu signāla stiprumu ir runa? Ķer rokā savu Android telefonu, atver iestatījumus un “Par ierīci” sadaļā ir SIM statusa apakšsadaļa. Tajā var redzēt informāciju par tīklu, kuram ierīce pieslēgusies. Starp vairākiem attēlotajiem parametriem atradīsim arī signāla stipruma rādījumu, kas tiek attēlots dBm vai asu mērvienībās. Jo vērtība mazāka, jo švakāks signāls un mums sliktāk veiksies ar balss sakariem un datu pārraidi. Balstoties uz šo mērījumu, telefons rāda signāla stipruma “stabiņus”.

Interesanti, ka pagaidām izmaiņas skar tieši ierīces iestatījumu sadaļu un šai informācijai joprojām varēs piekļūt automatizēti caur API. Tātad, nepaliksim bez saviem “stabiņiem” un arī tīkla stiprumu redzēsim izmantojot speciālas aplikācijas (piemēram, Signal Strength). Bet pavisam iespējams, ka ar laiku operatori piespiedīs Google arī uz ierobežojumiem šajā sakarā.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
9 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Mārtiņš Dmitrijevs

Signāla stiprums 112dBm /29 asu. Ja labi ieskatītos, no sava 2. Stāva loga torni redzētu. Lieliskais lmt. comment image

oldschool zerolemon fan

Tava ierīce atbalsta band 20 (800MHz) ?

Mārtiņš Dmitrijevs

Galaxy S6, tā kā vajadzētu

Artis

comment image

KKTK

Zvani uz supportu, lai krājas problēmas. Te tavs sašutums ir kaķim zem astes.

Mārtiņš Dmitrijevs

“Pakalpojuma kvalitāte mēdz būt mainīga, kā arī noslodze un vispār – atpisies” tāa varētu raksturot supportu :D

Skābene

Man mājās ar LMT tas pats, var sākt lietot tik pēc pusnakts, kad visi kaimiņi jau devušies pie pie miera!

fake

Interesanti, vai šāds solis vispār ir legāls? Vai arī tiks legalizēts, ar “I agree” pogu ieliekot SIM karti? Vai arī tas beigsies ar mega sodu no Eiropas komisijas puses?!
Kopumā šāds solis ir visai neglīts, jo lietotājam tiek atņemta konkrēta metrika, kā salīdzināt dažādus produktus.
Tas ir tāpat kā veikalā pazustu visiem produktiem cena litrā/ cena kilogramā …. bankā – gada procentu likme utt …

Krotow

Varu iedomāties ka apdzīvotākās vietās operatoriem jau ir gadījies saņemt virkni reklamāciju par tēmu – “Jūsu tīklā telefona rāda pilnu skalu. Kāpēc internets velkas?”. Taču tas neatrisina problēmu. Drīzāk būtu ieviesuši kādu tīkla noslodzes indikatoru, nevis čakarējuši klientus šādi.