Web Analytics
More
    Reklāma

    Apple varētu samazināt iPhone veiktspēju, kad telefonam noveco akumulators

    Jaunākie raksti

    Apple iPhone jau vairākus gadus ir ietverta Low Power Mode iespēja, kas ļauj samazināt iPhone veiktspēju, kad ir zems viedtālruņa akumulatora uzlādes līmenis. Low Power Mode atslēdz e-pasta sinhronizāciju, Siri, automātiskas lejupielādes, pāris vizuālos efektus un izslēdz ekrānu pēc 30 sekundēm.

    Reddit paklīdušas runas, ka Apple jau šobrīd samazinot iPhone veiktspēju, kad viedtālruņa akumulators sāk uzrādīt būtisku akumulatora ietilpības kritumu. iPhone 6s ar lietotu akumulatoru (aptuveni 80% sākotnējās ietilpības) uzrādīja Geekbench 1456 punktus single-core un 2512 multi-core testos. Pēc akumulatora nomaiņas iPhone 6s sasniedza 2526 single-core un 4456 multi-core punktus.

    Aptuveni pirms gada iPhone 6s modeļus ietekmēja pēkšņa viedtālruņu izslēgšanās. Tiek pieļauts, ka kāds programmatūras atjauninājums ir samazinājis procesora veiktspēju, lai izslēgšanās neatkārtotos. Varētu būt, ka programmatūra atgriež pilnu iPhone 6s modeļu veiktspēju, kad tiek nomainīti nekvalitatīvie oriģinālie akumulatori.

    Tiek pieļauts, ka Apple varētu līdzīgi rīkoties arī turpmāk, kad sāk novecot arī citu iPhone modeļu akumulatori. Nez ko Apple pasāka ar iPhone X izslēgšanos aukstā laikā…?

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    35 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    mcLays
    14.12.2017 11:03

    Kā jūs pārbaudāt telefona sākotnējās ietilpības rādītājus? Aida64, pieslēgt pie Mac??
    Man Aida uzrāda 34%, būs jāmaina tagad ;)

    x
    14.12.2017 11:47

    pilnai ainai varētu uzrakstīt, ka ne visos gadījumos lēnumu varējuši izskaidrot ar takts frekvences samazināšanu.

    Kristaps Skutelis
    14.12.2017 11:47

    Vispār interesanta tēma. No vienas puses, gribas kliegt un ar asti sist pret zemi, ka Apple šādi izrīkojas un samazina telefona jaudu. Bet no otras, varbūt spēja to dienu novilkt ar vienu uzlādi ir lielāks ieguvums nekā tā jaudas starpība, ko zaudējam. Ko par to domā tu?

    x
    14.12.2017 11:51

    pataupi asti un pieņem domu, ka tavs aifons patiesībā nav tavs aifons, tu tikai lieto to – kamēr apple tev ļauj to lietot) ne jau ka apple ir vienīgie, bet tas tā ir šajā gadījumā.

    Kristaps Skutelis
    14.12.2017 11:58
    Reply to  x

    Es domāju, ka nu jau 2017. gadā ar šo domu esam apraduši un tā ir šodienas norma. Mūziku nepērkam, bet īrējam. Softu arī. Mašīnas arī. Utt.

    x
    14.12.2017 12:11

    tiešām esi? ticēsim.

    P.
    14.12.2017 12:24

    Es neesmu apradis ar šo domu, piekrītu tikai tajā, ka patērētāji ir palikuši tik slinki un stulbi, ka gatavi katru mēnesi maksāt par lietām, kas nekad tiem nepiederēs. Preces/pakalpojuma noma vienmēr būs dārgāka kā pirkšana, jo pa vidu ir iznomātāja izmaksas un peļņa.

    Kristaps Skutelis
    14.12.2017 12:27
    Reply to  P.

    Jā, visu saki pareizi. Bet no otras puses, kāpēc tērēt naudu un pirkt to, ko izmanto neregulāri? Dažos gadījumos (piemēram, mūzikas) īrēt ir lētāk.

    Uģis
    14.12.2017 12:35
    Reply to  P.

    Ok, šo, lūdzu, argumentē sīkāk.
    Kāda jēga, piemēram, pirkt filmas un mūziku? Noskaties filmu un labākajā gadījumā noskaties to otreiz. Priekš kam Tev to vajag īpašumā? Mūzikai tas pats, paklausies, apnīk un aizmirsti.
    Ir ļoti daudzas jomas, kur noma sanāk ērtāk un lētāk. Nesen secināju, ka mana stratēģija par slēpošanas inventāru pat nekam neder. Reizi gadā aizbraucot slēpot, nākas sakopt par relatīvi lielu naudu savu inventāru, tad tālāk rodas problēmas ar inventāra staipīšanu 2000km attālumā un klāt vēl nāk gan morāla, gan fiziska novecoša. Secināju, ka iznomāt uz vietas sanāk vieglāk un izdevīgāk- no pieredzes.
    Te gan atslēgas vārds varētu būt lietošanas biežums konkrētai jomai. Bet tik vispārināti teikt, ka esam tupi un slinki, jo nomai dodam priekšroku- sorry, nebūs taisnība.

    digitalk
    14.12.2017 23:30
    Reply to  Uģis

    nevajag salīdzināšanas karstumā pāriet no nemateriālām lietām uz materiālām. daudzas reti lietojamas vai, tieši pretēji, nepārtraukti lietojamas materiālas lietas ir izdevīgāk nomāt. ar savu īslaicīgo uzmanības noturību labākajā gadījumā noskaties to otreiz […] paklausies, apnīk un aizmirsti es tavā vietā gan nelepotos ;)

    digitalk
    14.12.2017 23:33
    Reply to  Uģis

    nevajag salīdzināšanas karstumā pāriet no nemateriālām lietām uz materiālām. daudzas reti lietojamas vai, tieši pretēji, nepārtraukti lietojamas materiālas lietas ir izdevīgāk nomāt.
    un ar savu īslaicīgo uzmanības noturību labākajā gadījumā noskaties to otreiz […] paklausies, apnīk un aizmirsti es tavā vietā gan nelepotos ;)

    Skābene
    15.12.2017 09:46
    Reply to  Uģis

    Es savu inventāru nopirku, jo:
    1. Es negribu vilkt sasvīdušus slēpju/snova zābakus ko pirms manis ir vilcis kāds cits, tīri higiēnas apsvērumu dēļ.
    2. Tas pats ar ķiveri, sveši sviedri neuzrunā!Turklāt ķivere ir jāpiemeklē, lai tā uz galvas turētos ērti un būtu vismaz testu augšgalā drošības jomā. Kas brauc ar moci, sapratīs par ko runāju.
    3. Slēpju vadāšana varbūt arī beigās izmaksā to pašu ko nomāšana, bet nav jāstāv rindā uz slēpju nomu, kamēr citi jau brauc kalnā un dienas beigās nevajag stāvēt rindā, lai nodotu inventāru. Nav jāsatraucas vai salauzīsi svešu inventāru. Ja vēl tikai mācās slēpot, tad noma ir ok.
    4. Arī brilles man patīk savas, nevis palienētas.

    Kristaps Lācis
    14.12.2017 12:21

    Būtu jābūt izvēlei. Hence “batery saver”..

    Kristaps Skutelis
    14.12.2017 12:26

    Mhm, Android pasaulē tā varētu uzskatīt.

    x
    14.12.2017 13:25

    mhm, vai tad apple pasaulē cilvēki nespētu izdarīt izvēli starp ātrumu un ilgumu? ticu, ka spētu – ja dotu izvēles iespēju!

    Kristaps Skutelis
    14.12.2017 13:28
    Reply to  x

    Es par to, ka izvēle ir laba līdz brīdim, kad izvēles ir par daudz. Tad sanāk viss sarežģīti un nesaprotami. Un tipiskam cilvēkam lieku sarežģītību nevajag. Vajag, lai viss “just works”.

    x
    14.12.2017 13:41

    zināju, ka atbildēsi šādā garā. nabaga mūsdienu intelektuāļi, viņi ir tik nomocīti ar morālas dabas izvēlēm, ka šī vēl viena viņus sagrautu.

    ja es taisītu šo daļu, es vaicātu lietotājam ar atbilžu varantiem “izvēlos ātrumu/ilgumu/es ticu jums, apple” un attiecīgi piemērotu izvēlēto. ticu jums – pirms vaicāšanas jāpavāc statistikas par lietošanas paradumiem un lādēšanas biežumu un balstoties uz datiem, piemērot kādu no izvēlēm, iespējams, ar nobīdi uz vienu vai otru spektra galu.

    Kristaps Skutelis
    14.12.2017 13:45
    Reply to  x

    Ja viss būtu pēc tava prāta, tad tipiska mūsdienu telefona lietošana būtu neiespējama, jo tas ik pēc sekundes kaut ko uzprasītu. Ir desmitiem vai pat simtiem tūkstošu parametru, ko tik sarežģīta ierīce pati “izlemj” un par to kaut kā nečīkstam. Bet līdzko par to ierunājamies, tā uzreiz gribas visu pielāgot pašam.

    x
    14.12.2017 15:02

    > ik pēc sekundes

    nevajag jau pārspīlēt, nevienu neinteresē vai palikt šī torņa zonā vai pārslēgties uz nākamo tuvāko utt. ko gan citu varētu tik bieži prasīt.
    ekrāna izslēgšanas, pasta kastes atjaunošanas biežumu vai atjauninājumu meklēšanu norāda 1x un aizmirst, tas pats ar vairumu funkciju.

    nav jau tā, ka regulāri ir jāizdara +- globālas izvēles, bet ātrums vs ilgums tomēr ir tā, kas ietekmēs lietošanu līdz baterijas nomaiņai (ja nu teorija par baterijas stāvokļa ietekmi uz ātrumu tomēr ir pamatota).

    bet ok, es saprotu – ir cilvēki, kuriem pārslēgt kārbā ātrumus ir automātiska darbība, citi mokās pat ar automātu un gaida gudros auto ikdienā. visi cilvēki nav vienādi. galu galā, vairums cilvēku nesaprot, kas ir elektrība, bet ir iemanījušies lietot elektriskās iekārtas.

    Kristaps Lācis
    14.12.2017 16:32

    “Just works” atsevišķiem deguniem, citiem kuriem preferences atšķiras, tā ir sāpe pakaļā. Lietotājam vajadzētu izglītoties ko un kā viņš lieto, nevis dumb down..

    Kristaps Skutelis
    14.12.2017 17:00

    Kāpēc? Mašīnas taču paši nelabojam, to dara speciāli trenēti cilvēki. Tāpat arī ar tehnoloģijām. Ne IT cilvēkiem nav būtiski līdz smalkākajai niansei zināt kas un kā darbojas. Tā vietā vairāk jākoncentrējas uz darbu veikšanu ar šīm tehnoloģijām.

    Kristaps Lācis
    14.12.2017 17:24

    Tevis teiktais nav nekādā sakarā ar manis teikto.
    Izvēle ieslēgt battery saver būtu jāatstāj manā pārziņā – kā savot bateriju – jāveic tehnoloģijām. Darba veikšana ar tehnoloģijām ietver izvēļu izdarīšanu, zināšanās un izglītībā bāzētu izvēļu izdarīšanu, nevis tehnoloģija arī izdara izvēli/darbu manā vietā, atstājot man tikai iespēju tēlot darītāju iedarbinot/palaižot.
    Auto paši neremontējam, bet ar auto paši braucam. Mehāniis mūsu vietā auto nevada. Braukšana ar auto nav pašmērķis, pašmērķis ir nokļūšana galamērķī – izvēlamies auto, kuru vadam paši – izbaudam braukšanas prieku, izvēlamies maršrutu utt, vai izvēlamies taxi, kurā ievadam gala mērķi, bet maršrutu, laiku u.c. neietekmējam. Feel me?
    Konkrēti šajā gadījumā – telefons pats veic kautkādas darbības neatkarīgi no user inputa un preferencēm. Bīstama tendence..

    Krotow
    15.12.2017 01:03

    Telefons fonā vienmēr veic veselu virkni darbību, kuras tu nevari ietekmēt. Pārslēdzas starp torņiem pārvietojoties, regulē mobilā interneta ātrumu atbilstoši sakaru kvalitātei šobrīd utt. Šīs darbības regulēt pašam nav jēgas vai pat neiespējami (nezinot tīkla konfigurāciju vai netehniskam cilvēkam). Taču ir lietas, kuras lietotājam ir jāspēj regulēt. Teiksim šis pats pieminētas ātrdarbības režīms neatkarīgi no tā cik baterija nokauta. Drīzāk būtu piedāvājuši iespēju nomainīt bateriju kaut vai autorizētā darbnīcā.

    Kristaps Skutelis
    15.12.2017 11:11

    Jā, bet kas nosaka to, kuras izvēles ir jāpieņem lietotājam un kuras ierīces ražotājam?

    Kristaps Lācis
    15.12.2017 12:32

    Diemžel lietotāju stulbēšanas dēļ izvēļu līmenis krītas..

    Uldis M.
    15.12.2017 09:43

    To visu ietērpjam gudrā algoritmā, un lietotājs pat nepamanīs…
    Piemēram, nakts periodā automātiski pārslēdzas uz vājo režīmu, pie zemākām temperatūrām (iebūvēts temperatūras sensors) automātiski uz vājo, pie dažādiem citiem nosacījumiem…

    Rūdolfs Rancāns
    14.12.2017 15:55

    Ko pie velna nozīmē – Dāvana kā bilde???

    Krotow
    14.12.2017 18:04

    Šķiet laba iespēja. Taču tikai un vienīgi ja to VAR ATSLĒGT. To būtu jāatstāj paša lietotāja ziņā, vai lietot telefonu ātri vai ilgi. Pēc noklusējuma var atstāt ieslēgtu. Gīki u.c. zinošie paši atradīs, kurš ķeksītis jānoņem. Taču šim ķeksītim ir jābūt!

    Papildus varēja ieviest iespēju izvēlēties torni, kuram pēc noklusējuma pieslēgties. Man tas ir aktuāli laukos, kur tuvākais tornis atrodas aiz kalna, bet tālākais trīsreiz tālāk. Sanāk paradokss: ar tuvāko torni sakari ir draņķīgi, ar tālāko vienmēr labi – taču, ja telefons tam ir pieslēdzies.

    juris_1980
    14.12.2017 22:19

    Ko var cepties??!! Iphone lietotaaji vienkaarshi nopirks jaunu iPhone un viss (ja vareeja nopirkt vienu, tad izdariis to pashu, kad esoshais paliks leenaaks).

    oldschool zerolemon fan
    15.12.2017 00:05

    p.s. Smieklīgākā lieta par āboļtelefoniem, ko nesen izlasīju (nebiju iedomājies), bija tas, ka nav neviens modelis ar 2 SIM kartēm.

    LOL.

    Kristaps Skutelis
    15.12.2017 11:10

    Nav jau tā, ka mūsu pusē 2 SIM karšu atbalsts būtu masām aktuāla padarīšana. Āzijā varbūt.

    KKTK
    15.12.2017 09:30

    Pilnīgi atbalstāma izvēle. Iespēja mammai tevi sazvanīt arī vakarpusē ir daudz nopietnāka, par 600 lidojošiem mērkaķiem pilnā ātrumā.

    Krotow
    15.12.2017 10:28
    Reply to  KKTK

    Izņemot gadījumu, kad vajag arī tos mērkaķus. Un tas nav tik reti, kā tev liekas.

    Mariz
    20.12.2017 20:42

    Varu apstiprināt šo info. Tikko nomainīju akumulātoru savam iPhone6. Pirms nomaiņas CPU 839Mhz, pēc nomaiņas 1400Mhz. Attiecīgi Geekbench 1070/1806 pret 1520/2675. Akumulātora lietderības samazinājums bija 29%.

    Kristaps Skutelis
    21.12.2017 07:06

    Apple komentārs:

    “Our goal is to deliver the best experience for customers, which
    includes overall performance and prolonging the life of their
    devices. Lithium-ion batteries become less capable of supplying
    peak current demands when in cold conditions, have a low battery
    charge or as they age over time, which can result in the device
    unexpectedly shutting down to protect its electronic components.

    Last year we released a feature for iPhone 6, iPhone 6s and iPhone
    SE to smooth out the instantaneous peaks only when needed to
    prevent the device from unexpectedly shutting down during these
    conditions. We’ve now extended that feature to iPhone 7 with iOS
    11.2, and plan to add support for other products in the future.”

    Reklāma