Pirms nepilna mēneša Tesla oficiāli prezentēja Tesla Semi – savu pirmo elektrisko kravas auto. Šim auto nav ātrumkārbas, sajūga un sarežģīta dzinēja, kam nepieciešamas regulāras un dārgas apkopes. Prezentācijas gaitā uzņēmuma vadītājs Īlons Masks uzsvēra, ka Tesla Semi pamata ideja ir uzticamība un ātra detaļu nomaiņa. Viņš arī norādīja, ka šim auto burtiski nav kam sabojāties pirmajos 1.6 miljonos kilometru. Pat bremžu diskiem un klučiem būs ļoti garš mūžs, jo auto bremzēšanas enerģiju pārvērtīs elektroenerģijā. Auto būs nepieciešami speciāli Megacharger ātrās uzlādes punkti, kas tiks izvietoti svarīgos loģistikas punktos (noliktavās) un tajos 30 minūšu ilga uzlāde auto ļaus mērot aptuveni 650 kilometrus. Iespējams, tāda būs kravas pārvadājumu nākotne. Auto rezervācija maksā 20 000 ASV dolārus, ražošana tiks uzsākta 2019. gadā un pilnā auto cena sāksies no 150 000 dolāriem. Tātad, šāds auto nemaksās īpaši dārgāk par “parastu” ar dīzeļdzinēju aprīkotu kravas auto.
Skaidrs, ka vairākas lielās ASV kompānijas jau ir paziņojušas, ka iegādāsies jauno auto, taču šodien nejauši pamanīju, ka par šo auto runā arī Eiropā. Proti, kaimiņi lietuvieši ir paziņojuši, ka būs pirmie Eiropā, kas iegādāsies šo auto. Tā vismaz oficiāli ir izteicies Lietuvas transporta kompānijas Girteka vadītājs Edvardas Liachovičius. Viņš sacīja, “Girteka Logistics vēlas būt viszaļākā pārvadājumu kompānija un elektroauto ir nākotne”.
Girteka 2010. gadā operēja ar 600 kravas automašīnām un šobrīd tā savus transporta pakalpojumus piedāvā jau ar aptuveni 4000 kravas automašīnām, kas ik gadu pārvadā vairāk nekā 300 000 kravas Eiropā, Skandināvijā un Krievijā.
“Pat bremžu diskiem un klučiem būs ļoti garš mūžs, jo auto bremzēšanas enerģiju pārvērtīs elektroenerģijā”.
Pārvērst var, tas ir vērtīgi, bet fizikas likumus jau neapgāž – berze noēdīs bremžu diskus vienalga kur transformēsies enerģija. Visu cieņu Maska aktivitātēm, bet 1,6 miljoni km ir pārspīlēti pat priekš bravurīga uzņēmuma.
Tiem, kas neskatījās prezentācijas video… Tesla Semi bremžu kluču neesot vispār. :D
Lai arī kas tur būtu – tas dils.
Jau tagad tām teslām (cik dzirdēts) ir padaudz brāķu, redzēsim, ka būs ar komerctransportu. Protams + par uzņēmību un, lai izdodas.
Yes, es arī esmu dzirdējis stāstus tirgū pie kompetentām tentēm, ka magnēti dilstot :D
Ja Tu kaut nedaudz macētu izmantot savu tukšo pauri, tad vismaz iedziļinātos tajā, kā tie Tavi magnēti tur ir nostiprināti….
Ja nesaprati, tad labāk paklusē.
Ok, ok, pastāsti tukšpauriem, kas tieši šajos elektromotoros/ģeneratoros dils? Līdz šim man zināmās izplūdes kolektoru klapes un reģeneratīvās sistēmas nekādu ļaunumu un ievērojamu papildus dilšanu nerada, ko nevarētu teikt par klasiskajām mums visiem zināmajām bremzēšanas sistēmām. Tiks vairāk slogoti gultņi, kas vēl, vadu nodilums?
Ja, ja, 40+ tonnas apstādinās … tās pašas tonnas bez jebkādas fiziskas iejaukšanās. Štrunts par fiziku, galvenais ir mārketinga saukļi. Smieklīgi, jā, bet te bija ziņa, ka latgalē viens smagais bez bremžu diskiem bija. Laikam slepenais teslas izmēģinājuma auto nomaskēts.
Tad jau troļiki, kas Rīgā pārkrāmēti ar cilvēkiem kā siļķes mucā arī nenormāli dilst, tik diez kā vēl ir dzīvi tie vecie 15. maršuta troļiki?!
Rīgā troļļuki ar elektrības rekūperācijas sistēmām?! :D Ak tāpēc Rīgai ir dārgākais sab. transports Eiropā…! :D
neblamējīes, ja nezini kā strādā trolejbusa bremzēšanas sistēma.
Bremzējot ar elektromotu disks dils nevis no berzes bet no rūsas! :)
No pieredzes varu teikt, ka pēc 40K km nobraukuma ar hibrīdu man kluči un diski ir gandrīz kā jauni, jo pamatā bremzēšana notiek ar elektromotoru, kurš bremzēšanas brīdī strādā kā ģenerators. Bremžu diski un uzlikas nostrādā jau pie ekstrēmas bremzēšanas, kad autiņu ļoti strauji vajag nolikt mierā.
jā, tomēr sanāks riktīgi dārgāk, jo baigie izdevumi uz bremžu kluču nomaiņu tomēr būs – sūc resp..?
Ja manam auto pie servisa ir jāmaina tikai kluči, es ļoti atviegloti nopūšos :)
Nezinu cik maksā smagajiem jauns bremžu komplekts bet autiņam visi četri ‘premium’ segmenta diski + kluči ~200€… Reāli tāda investīcija reizi 3-4gados jāveic pie nosacījuma ja ikdienā normāli brauc, nevis dedzina diskus. Klučus reizi gadā/pusotrā vajag pārlasīt tie ~80€…
Sanāk ka auto mūžā savās rokās(teiksim ja auto kalpo 10 gadus, kas jau ir DAUDZ) labi ja 3 reizes būs jāpārlasa pilns bremžu komplekts tie ir 600€ + kluči pa starplaikiem jāmaina teiksim reizes 5, tie būs 400€ pa klučiem 10 gadu laikā. Kopā auto kalpošanas mūžā 10 gados uz bremžu detaļām jaiztērē ~1000€.
Nez cik teslā maksā tas pats reģeneratīvais bremzētāju sūds ja tas pēc garantijas n.pišas un jānomaina…. Un pēc garantijas tā arī notiks(visas detaļas ta konstruētas priekš garantijas perioda) un ta tik ver maciņu vaļā! ;) Tas pats ar smagajiem…. Smuki jau runāt var, bet garantija būs noteikti ‘n-km’ pēcāk… neko nezinām jo laikam nepareizi ekspluatējāt tapēc saplīsa…. Un reāli 10x dārgāk sanāks nekā parastā sistēma. :D
Premium diski+kluči 200Eur ?! Tas ir kādai mašīnai ?!
Tā kā pārāk lēti priekš “premium” rezerves daļām?
Atslēgas vārds – ‘sāksies no….’
Kamēr dīzeļu rumakus pa to cenu var nopirkt vispilnākajā exclusive variantā, te elektobīlis būs koka kaste ar tabureti un riteņiem… Toties mega planšete konsolē ar ‘tesla’ logo….
Nezinu… Nav pienācīgi attīstījuši auto segmentu(tās teslas lūzt un plīst un ka tas notiek, serviss ir dārgs un sarežģīts process pat garantijas periodā) bet te jau lec smago segmentā…
Nemaz nerunajot cik šie ”zaļie” bīļi svērs dēļ masīvām baterijām?!?? Smagie jau tā smagi, ta šie vispār tanku tonnāžās mērīsies un ta tik kūpēs melni piķu dūmi un dīzeļmašīnas jo ielas tik aiz viņiem vajadzēs labot…
Kas nākamais? Pēc 5 gadi teslas elektroboingi? kur būs jauzticas Elonam un hipster domāšanai ar savu dzīvību?….
S-V-I-E-S-T-S
A kur vispār parādīts, kāds būs auto pašmasa un pilna masa? Akumulatori tomēr pasmagi ir. Tesla vieglie jau sver daudz varāk nekā tās pašas klases līdzīgaizmēra iekšdedzes dzinēja variants. Ar fūru noteikti būs tas pats. cik zaudēs pārvadātājs uz vienu vešsanu? 1-3tonnas noteikti. Tur jāsāk rēķināt kas ir izdevīgāk.