Web Analytics
More
    Reklāma

    Iemesli, kāpēc latvieši iepērkas interneta veikalos

    Jaunākie raksti

    Pēdējā gada laikā internetā iepirkušies 79 procenti interneta lietotāju Latvijā, kā iemeslus minot zemākas cenas, preču pieejamību un to salīdzināšanas iespējas, norāda interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius.

    Šis ir jau otrais Gemius veiktais pētījums par e-komercijas tirgu Latvijā un tā ietvaros atklājās, ka Latvijā, salīdzinot ar 2016.gadu, izdevību iepirkties internetā izmanto par 5 procentiem vairāk lietotāju. Līdzīgi kā iepriekšējā gada rezultātos, vienlīdz aktīvi internetā iepērkas gan sievietes (53 procenti), gan vīrieši (47 procenti), savukārt gandrīz puse no visiem interneta veikalu apmeklētājiem ir vecumā no 25 līdz 44 gadiem.

    Reklāma

    Zemās cenas ir galvenais iemesls, kāpēc iepriekšējā gada laikā veikti pirkumi tieši interneta veikalos. Tas motivējis 80 procentus e-komercijas vietņu apmeklētājus izdarīt pirkumu, kas ir par vienu procentu vairāk kā pirms gada. 71 procents atzīst, ka iespēja iepirkties jebkurā diennakts laikā ir nozīmīgs iemesls par labu interneta veikaliem. Savukārt trešais populārākais iemesls ir iespēja salīdzināt vairākas preces uzreiz, uz ko norādījuši 69 procenti apmeklētāju, kas ir par 2 procentiem vairāk kā pirms gada.

    Lielākā daļa no tiem lietotājiem, kas salīdzina vairākas preces, izmanto interneta veikalu meklētāju salidzini.lv (64 procenti), otrs populārākais ir kurpirkt.lv (25 procenti), kam seko bezmaksas preču un pakalpojumu cenu salīdzināšanas portāls gudriem.lv (8 procenti).

    Pētījums veidots, izmantojot specializētu interneta aptauju – gemiusAdHoc. Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas lielākajos ziņu portālos tvnet.lv, delfi.lv, eradio.lv, andelemandele.lv, city24.lv, lsm.lv, brivbridis.lv, sportacentrs.lv, gismeteo.lv, kurpirkt.lv, salidzini.lv un jauns.lv. Pētījums tika veikts laika posmā no 2017.gada 18.līdz 24.maijam un tā ietvaros tika aptaujāti 2787 respondenti vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    45 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    x
    01.12.2017 07:53

    zemākas cenas, tas viens. cita lieta ir izvēle – varu nopirkt to, kas uz vietas faktiski nav pieejams. tagad, kad no eiropām paciņa atskrien 4-7d laikā, nav iemesla ierobežot izvēli ar vietējo dārgo.

    Skābene
    01.12.2017 08:25

    Latvijas veikalnieki ir riktīgi kosmonauti, uzcenojums vienkārši abnormāls! Viss marketings balstīts tikai uz to, lai uzskrūvētu cenas un tad piedāvātu pircējam mega atlaides, kaut ar visu atlaidi tāpat sanāk 2x dārgāk, kā pasūtīt no ārvalstu interneta veikala!
    Apģērbam cenas vienkārši iespārda!
    Teolefons, kas iekš ķīniešu interneta veikala maksā 100 eur pie LMT maksā 200 eur. Ja cenu starpība būtu pieklājīgi 10-20 euro, īpaši neviens neiespringtu uz sūtīšanu no čingčongiem, bet ņemtu tepat uz vietas.

    Kristaps Skutelis
    01.12.2017 08:28
    Reply to  Skābene

    Uh, tik daudz glupību tikai dažos teikumos ir jāspēj sarakstīt :D

    x
    01.12.2017 08:54

    nebūtu darba dienas rīts – sagrauzdētu popkornu)

    Lapsinieks
    01.12.2017 09:14

    ideāls piemērs viena filosofa apgalvojumam, ka 95% cilvēku ir stulbi. Liberastu spožums un posts, ka šādiem rakstniekiem ir pieeja internetam :(

    Skābene
    01.12.2017 10:53
    Reply to  Lapsinieks

    Nebāzies katrai pudelei par korķi, tavu viedokli neviens nejautāja!
    :)

    Lapsinieks
    01.12.2017 12:18
    Reply to  Skābene

    alus vai šņabja pudele? +/- lai saprastu, cik tev smadzeņu.

    Krotow
    01.12.2017 11:42
    Reply to  Lapsinieks

    Tevi bērnībā kāds apbižoja ka visur …rasti rēgojas? :)

    Lapsinieks
    01.12.2017 12:01
    Reply to  Krotow

    nē, vēršos pie masām viņiem saprotamā terminoloģijā.

    Skābene
    01.12.2017 10:52

    Vari pamatot savu apgalvojumu par glupībām!?

    Uģis
    01.12.2017 12:26

    Nav vajadzības Skābenes viedokli uzskatīt par tik aplamu. Jā, te ir ļoti vispārināti rakstīts, bet liela daļa taisnības tur ir.
    Regulāri atduros pret to, ka mūsu pašu braļukas preci, kura pie mums maksā piemēram 2000€ leišos var dabūt par 200-300€ lētāk.
    Neapšaubām tirgus ir daudz sarežģītāks, kā sākumā var likties, bet to, ka pie mums patīk sūdus tirgot par augstām cenām es noliegt netaisos.

    Lapsinieks
    01.12.2017 12:40
    Reply to  Uģis

    Kādu piemēru studijā. Un vai tik beigās nebūs tā, ka tie ir lietuviešu braļukas, kas te pārdod dārgāk par tiem 200-300 eiro. Aprangai gandrīz vai monopols šmotku tirdzniecībā Latvijā.
    Normāli brendi – tās pašas cenas vien būs kā rietumos. MarcoPolo, Esprit, Beneton, Ecco, Fjalraven – pēdējā laika piemēri, par ko droši zinu.
    Protams, ja pilsonis ir pieradis rietumu šopingielas lētajā galā blakus hotdogiem no kastes pie veikala grābt kedas pa piečuku, tad stokmanā ieejot var naidā uzsprāgt.

    Uģis
    01.12.2017 13:00
    Reply to  Lapsinieks

    Saprotu uz ko tēmē. Konkrētais gadījums ir Zviedrijā ražota būvniecības iekārta. Abi i veikali domāt strādā vienlīdz oficiāli un vienlīdz lielos apmēros.
    Ja dzīvo netālu no LT arī pilnīgi droši var braukt pēc pārtikas, sanāks jutama atšķirība. Tomēr uzskatu, ka savējie jāatbalsta.
    Vēl varam piemest klāt neseno pētījumu par pārtikas preču kvalitāti. Saprotu, kāpēc ir dažādas kvalitātes preces. Bet joks jau ir tajā, ka nejau ražotāji tās preces šeit sūta, bet gan izplatītāji Latvijā izvēlas izplatīt zemākas kvalitātes preces. (Ne tikai Latvijā)

    Skābene
    01.12.2017 13:20
    Reply to  Lapsinieks

    Tā jau man likās, ka esi viens no tiem, kas šturmē Stockmann veikalu trakajās dienās un pērk tualetes papīru lielajos iepakojumos, jo ir taču beidzot atlaide! :)

    a
    01.12.2017 13:23
    Reply to  Lapsinieks

    piemeeru? noskatiiju jaunu telefonu… pie chingiem 160 eur, pie mums 280. tieši tāds pats.

    Lapsinieks
    01.12.2017 13:54
    Reply to  a

    160 + ievedmuita un pvn. bez garantijas. Katrs pats var izvēlēties ko grib.

    DX
    01.12.2017 14:18
    Reply to  Lapsinieks

    Ne jau tad, kad pircējs izvēlas preci iegādāties no eiropas noliktavas! Arī sūtīšanas laiks šādā gadījumā būs līdz nedēļai. Parasti pirkums no ES nolktavas izmaksā tikai 10-20eur dārgāk.

    Lapsinieks
    01.12.2017 14:43
    Reply to  wils

    nu redz… cena bez atlaides vienāda. Protams, ka friči uz milzīgā apjoma mārketinga nolūkos var daudz šņagām nolaist preci – gan jau ko citu normālu nopirksi bez atlaides pēc tam.

    wils
    01.12.2017 14:48
    Reply to  Lapsinieks

    Redz, ja tāds būtu vienreizējs gadījums, neko neteiktu. Bet LV diemžēl sortiments krietni mazāks, cena identiskiem modeļiem pa 30..60 eur dārgāk, kā “lētajās” rietumeiropas valstīs.

    Stingra Mēbel
    01.12.2017 09:23
    Reply to  Skābene

    Ķīna un eiropa divas dažādas vietas. Laikam neizprot situāciju tirgū. Kā ražotājs sadal tirgus un kādi ir viņu nosacījumi, ja kāds grib tirgot autorizēti viņu preci. Tā ir ne tikai prece, tam ir arī visas citas sekas.
    Par apģērbu nestrīdēšos. Cenas varètu būt 2x augstāk. Elektronikas preces pat nesapņo.

    Skābene
    01.12.2017 10:54
    Reply to  Stingra Mēbel

    Nu labi, atmetam ķīnu, 1a.lv telefona cena 150 Euro, Tehnoland.lv cena 135, LMT 200. Šaubīgākos LV interneta veikalos cena pat ap 120 Euro. Abi iepriekšminētie dod garantiju, tā kā patērētājam pie kājas vai LMT ir autorizēts vai neautorizēts!

    x
    01.12.2017 11:19
    Reply to  Skābene

    iesp. ir cilvēki, kuri principā nepērk inetbodēs, bet lmt – jau vairākas desmitgades, un nemaina ieradumus. tipa, kā anglijā ir monarhs, kas viņiem ir tāds vēl neatmiris ieradums, fakts tūrisma ceļvežiem. var teikt skaistāk – tradīcija.
    bet man netraucē ne lmt klienti, ne monarhija anglijā.

    Kristaps Skutelis
    01.12.2017 11:21
    Reply to  x

    Kādus tieši ieradumus nemaina? Piedāvāt plašu iekārtu klāstu no oficiālajiem izplatītājiem un nodrošināt kvalitatīvu to apkalpošanu?

    x
    01.12.2017 12:58

    nemaina ieradumu pirkt vietā, kur nopirkts pirmais telefons, pirmais kompis utt.

    bet ja cilvēkam ir pašam skaidrs ka vajag vienu noteiktu modeli, viņam laikam tak vienalga ka ofic. izpl. ofic. izplata vēl 50 citus?

    un ko nozīmē apkalpošana mūsdienās, pārnest telefonu grāmatu un bildes? jeb garantijas laikā atdot naudu/jaunu trubu? vai apmāca, kā efektīvi izmantot jaunās versijas iespējas? parāda, kā ir jātur) ok, es protams, saprotu, ka ir cilvēki kuri netērē laiku internetos un jebkuru neskaidrību gadījumā dodas un uzdod jautājumu, pretī saņemot atbildi – piepērciet šito, instalējiet šito. tas jau labi, ka ir dažādība.

    Lapsinieks
    01.12.2017 14:47
    Reply to  x

    konkrēc piemērs: truba no 220.elvē – garantijas remonts. bija jāsameklē pirkuma papīri, jātriecas uz origo un 2 nedēļas jāgaida, vēl 3x zvanīju. Vienīgais gadījums no LMT – uz mūķeni un viņiem pat papīrus nevajag, paskatās pēc imei koda, pēc 2 dienās atsūta sms – ka gatavs. Tā ir cenā iekļauta apkalpošana.

    Viedais
    01.12.2017 15:32
    Reply to  Lapsinieks

    Ja LMT telefons maksā 200 eur, bet 220.lv 100eur, tad par ietaupīto naudyu taču sanāk vēl viens telefons, ko var lietot, kamēr tiek labots tavs telefons pa garantiju.
    Un kā pierāda tava pieredze, LMT tirgo draņķīgus telefonus, kas plīst tikpat bieži, kā no 220.lv

    Lapsinieks
    01.12.2017 15:44
    Reply to  Viedais

    man nav pieredzes. 22 gadu laikā ir bijušas problēmas ar 2 telefoniem. es gribētu redzēto to telefonu, kas 220elvē ir pa 100 un pie LMT 2x dārgāk. nevajag pārspīlēt. bet nu kāds krenķis? tāpēc jau ir internetveikali, kur cilvēkiem ie***t kapeiku.

    Critical Thinker
    01.12.2017 11:30
    Reply to  Stingra Mēbel

    nav jau arī tiem apģērbiem 2x. jā, tāds iespaids rodas, redzot ļoti zemas cenas, kas parasti ir dažiem vai pēdējam pārim/gabalam. interneta lielveikalam ir būtiski tikt vaļā no tiem pēdējiem 3 džinsu pāriem, pie mums ‘butikā’ tie turpinās stāvēt par cenu ar 10% atlaidi

    Krotow
    01.12.2017 13:44
    Reply to  Skābene

    Kombinācijas ar Mega atlaidēm w/ no iz pirksta izzīstām megacenām bieži redzu arī internetveikalos ne tikai Latvijā, bet arī daudz kur citur. Te daudziem zināmie Banggood un GearBest bieži vien uzliek precei Latvijas līmeņa cenu kopā 50-60% atlaidi. Ieejiet paskatieties :) Beigās, saprotams, nekādas atlaides nav. Labā ziņa – cena ir par 1/3 vai pat pusi zemāka, kā pērkot to pašu te uz vietas (lielām precēm gan jāņem vērā 50/50 iespēja samaksāt PVN muitai).

    Krotow
    01.12.2017 11:45

    Galvenokārt piesaista tieši preču pieejamība. Dzelžus kurus pērku internetā, Latvijā praktiski nepārdod vai arī tirgo kaut ko aizvēsturisku. Zemāka cena, pat pieskaitot transporta izmaksas un muitu, arī ir bonuss. Pirkt apģērbu un apavus gan ir laimes spēle. Personīgi pašam nav ar to veicies izmēru neatbilstības dēļ – šīs lietas pirms pirkšanas tomēr ir jāpiemēro.

    digitalk
    01.12.2017 13:33

    termins “salīdzina vairākas preces” tiek lietots pilnīgi garām, precei ir ne tikai cena, bet arī daudz būtiskāki raksturlielumi. tas liek aizdomāties par Gemius aptauju līmeni un uzticamību. es preci internetā tiešām salīdzinu, tāpēc, ka veikalā sastapt sakarīgu konsultantu ir gandrīz neiespējami, pamatā tur ir pārdevēji un iesmērētāji.

    Krotow
    01.12.2017 13:37
    Reply to  digitalk

    Starp pārdevējiem gadījies satikt arī patīkamus izņēmumus, kuri saprot ko pārdod un spēj par konkrēto preci sakarīgi pastāstīt. Diemžēl reti.

    digitalk
    01.12.2017 13:58
    Reply to  Krotow

    tā jau tikai daļa no salīdzināšanas procesa, par konkurējošajiem piedāvājumiem un kopējo preces atbilstību tavām vajadzībām un iegribām veikalā parasti diez ko nepalīdz. žonglēt galvā ar čekboksiem nav pārāk ērti :)

    Skābene
    01.12.2017 15:39
    Reply to  digitalk

    Žēļ, ka ar preces aprakstiem daudzi interneta veikali grēko! Ja apraksts ir nepilnīgs, tad nekāda kvalitatīvā salīdzināšana nesanāks.
    Piemēram, sūtot veļas mašīnu no interneta veikala nekad nevar zināt, kādā valodā būs mazgāšanas programmu izvēlne. PTA veikalā var dabūt arī poļu un krievu valodā, bet man kaut kā šitāds variants baigi neuzrunā. Aprakstos praktiski neviens interneta veikals neraksta, kādā valodā ir saskarne.

    y
    01.12.2017 20:47
    Reply to  digitalk

    Pilnīgi pareizi!
    Ar mani ir tā pat, bet palasot komentārus izskatas, ka šejienes kompleksainie nuubi spēlē kariņu.

    Ja eju pirkt apģērbu, protams dodos uz veikalu, kur to var uzlaikot, un nopirkt.
    Ja skatos kaut, ko no tehnikas (vai citiem saviem hobijiem) tad protams izpētu i-veikalā, jo tā ir ērtāk. Plus nav jāklausas kaut, kādos noobos, kuri ļoti bieži no konrētās jomas vispār neko nesaprot.

    01.12.2017 16:51

    Pētījums pateica tieši to, ko mēs zinam jau bez pētīšanas, bet tikko bija ziņa, ka 1a apgrozījums kārtējo reizi aug, līdz ar to vismaz labi, ka visi nepērk tikai ārzemju interneta veikalos.

    Tromsons
    01.12.2017 19:50

    Kaut kādu tehniku, kā telefonus, datorus utt pirkt parastajā veikalā ir neprāts. Lielākā problēma ir tāda, ka ļoti liela daļa pārdevēju taču vispār neko nerubī no tām precēm un ir motivēti tev pārdot kaut kādu akcijas preci, par kuru pašam pārdevējam ir kāds bonuss. Kā jums liekas, ja cilvēks, kurš tā īsti no telefoniem, datoriem utt neko nesaprot, aizies uz kādu veikalu un pateiks, ka viņam vajag smārtfonu un pilnībā paļausies uz pārdevēja ieteikumiem – viņš tiešām nopirks labāko, ko par to naudu var nopirkt?

    oldschool zerolemon fan
    01.12.2017 20:06

    Veikalā parastajā esmu ar mieru pirkt tikai tad, ja man ir noskaņojums “gribu tūlīt un tagad”. Tad varbūt var pieciest uzcenojumu. Visbiežāk gan tas, ko esmu izvēlējies, nemaz nav nopērkams vietējās bodēs.

    jurchiks
    02.12.2017 22:16

    Piemērs – LV sporta bodē apavi maksā 150€, DE e-bodē pasūtīju pa 100€ (ar piegādi). Un tā ir ar praktiski jebkurām precēm, tāpēc diemžēl naudiņa nepaliek LV, bet ceļo prom :(

    Kristaps Skutelis
    02.12.2017 22:29
    Reply to  jurchiks

    Slikti, tāpēc te arī viss slikti un dārgi. Jo nauda ceļo prom.

    x
    02.12.2017 22:47

    visdrīzāk, vācietim ir cita sākumcena, cits apjoms un citas izmaksas.

    turklāt, ja sporta apavi nav ražoti šeit uz vietas, tad saprātīgi ir izvēlēties sev izdevīgāko pirkumu – importa apavu tirgošana nav vietējais pamatbizness. ja cilvēks īrētu ārzemniekam piederošu īpašumu, tad gan varētu teikt ka nauda aizgājusi gar degunu vietējam.

    Kristaps Skutelis
    02.12.2017 23:41
    Reply to  x

    Ja pērk tikai ārzemēs, tad šeit ir mazāk veikalu – mazāk vajag darbiniekus, uzņēmējdarbīu nodrošinošus pakalpojumus un mazāk nodokļu maksātāju. Bet, jā, vienmēr gribas domāt tikai par sevi kaut ilgtermiņā šī domāšana nereti sanāk dārgāka.

    x
    03.12.2017 11:14

    esmu par to prātojis un zini, lielu daļu preču uz vietas varētu vispār netirgot.
    un nākotnē tas tā, visdrīzāk, arī būs – kad visi cilvēki būs digitāli izglītoti, piegādes iespējas būs vēl ātrākas un labākas un būs aizmirsušies laiki, kad tv pirka 30 gadu lietošanai.
    cilvēki nedzīvo labāk tāpēc, ka ir daudz veikalu ar augstām cenām, kuros nodarbina personālu ar zemām algām – tā ir cauruma aizbāšana ar pirkstu, it kā šķietami palīdz, bet tai pat laikā visa roka nevar darīt ko citu, produktīvāku. tā ir false economy.

    Critical Thinker
    06.12.2017 00:19
    Reply to  jurchiks

    nē, tas nav piemērs. tas ir anecdotal evidence par vienu botu pāri, kas tiem vāciešiem, iespējams, bija pēdējais

    Reklāma