Tas nav nekāds noslēpums arī pie mums – interneta pakalpojumu sniedzējiem bieži “gadās” sasolīt pieslēguma ātrumu, ko varētu dēvēt par piena upēm ķīseļa krastos. Beigās izrādās. kas solītie ātrumi ir tikai iekšējā pakalpojumu sniedzēja tīklā, nakts vidū, pie absolūtās nulles un vakuumā. Lielbritānijā veiktā pētījumā atklāts, ka tikai 10% gadījumu klients iegūst interneta ātrumu, kāds solīts reklāmā.
Jaunie reklāmu noteikumi Lielbritānijā paredzēs, ka interneta pakalpojumu sniedzēji drīkstēs reklamēt tikai tādus interneta ātrumus, kas reāli iegūstami vismaz 50% klientu, kad mērījums tiek veikts tā dēvētajās pīķa stundās – vakaros starp 20:00 un 22:00.
Turklāt interneta pakalpojumu sniedzējiem būs jānorāda arī vidējie reāli iegūstamie interneta pieslēgumu ātrumi, nedrīkstēs vairs izmantot “internets līdz 500 megabitiem” un līdzvērtīgus, neizmērāmus un nepierādāmus solījumus reklāmās.
Jaunā likumdošana stāsies spēkā 2018. gada maijā.
Jā, LMT arī sola debesu brīnumus, bet laukos ātrums atšķiras n-tās reizes. Reizēm nav pat vairāk kā 2mb/s kaut solīts 20. Jā, man ir āra antenna.
Tā, diemžēl ir pilnīgi ar visiem mobīlajiem operatoriem. Ne velti visur ar maziem burtiem rakstīts, ka 20 mbit/s ir plānotais vidējais ātrums. Nerunāsim nemaz par to maldināšanu, kas ir visās preses relīzēs, kur maksimālo iespējamo ātrumu sola līdz pat 300 mbit/s. Šī gan, manuprāt, ir cilvēku maldināšana. Parastiem patērētājiem galīgi pie vienas vietas, kāds ātrums ir sasniegts laboratorijas apstākļos. :)
Nevajag nemaz laukus, arī pilsētās ar LMT ir līdzīgi!
Šo vajadzētu piemērot visiem LV mobilajiem operatoriem.
NEVIENS nesola teiksim ‘stabilu 100mbps’ visi sola ‘ātru internetu līdz 100mbps’
Gan pa vadu gan mobīlie operatori! NEVIENS tev nesola stabilu konkrētu ātrumu! Tas ka pats nejēdz izlasīt vārdu ‘līdz’ bet fiksejies tikai uz to cipariņu, ta pats vainīgs!
Tikpat labi ta jau arī veikalos būtu jaizliedz atlaižu reklāmas ‘LĪDZ 80%’ ieej veikalā a reali 1 vai 2 preces kuras nevienam nevajag ir tie 80%, pārējām precēm 15-25%… Juridiski viss korekti, auni masveidā iet veikalos, pērk vajag vai nevajag un reklāma strādā!
nu tad šo praksi GB arī aizliegs, jurista kundziņ :-P