Ford ir ieviesis eksoskeletu izmantošanu automašīnu rūpnīcās, lai cīnītos pret darbinieku traumām, kas saistāmas ar cilvēka ķermenim neierastu darbību veikšanu. Pirmie pie eksoskeletiem tikuši darbinieki, kuri saliek Ford automašīnu piekares detaļas, ikdienā turot rokas virs galvas.

Ford aprēķinājis, ka viens šāds darbinieks paceļ rokas virs galvas līdz pat 4600 reizes dienā jeb aptuveni miljons reižu gadā. Eksoskelets palīdz pacelt līdz aptuveni 6.5 kilogramiem ar katru roku. Svars no pleciem un muguras tiek novadīts uz strādnieka gurnu daļu.

Eksoskeleti šobrīd ieviesti divās ASV izvietotās rūpnīcās, kur tiek montēti Ford pikapi (vieglais automobilis vai visurgājējs ar atvērtu kravas platformu).

Ford eksoskeleti tapuši sadarbībā ar Ekso Bionics. Ekso Bionics pārsvarā piedāvā dažādus eksoskeletu risinājumus cilvēkiem ar kustību traucējumiem. Sagaidāms, ka eksoskeletu izmantošana drīzumā tiks uzsākta arī Ford rūpnīcās Eiropā un Dienvidamerikā.

Avotsspectrum.ieee.org
Pastāsti citiem:
  • Falks

    Ford visu dara pa savam :) ir redzēti celtņi kas virsbūvi sagāž sāniski uz vienu un pēc tam uz otru pusi, lai nav jātur rokas virs galvas + izmanto akumulatoru skrūvgriežus nevis smagus pneimoinstrumentus ar tizlu pievadu.

    • Paraugies no gaišās puses. Vismaz, redz, tagad kāds uzgājis risinājumu, kas palīdzēs šādos darbos ne tikai auto rūpnīcās :) Ne jau tikai auto biznesā ir šādas lietas darāmas. Ēku būvniecībā tak ēku uz sāniem neapgāzīsi. Tas kā piemēram (:

      • Skābene

        Man ar kaut kā būvniecība ienāca prātā, it sevišķi griestu apdare, apgaismes ķermeņu montāža, aizkaru karināšana uc pretīgas lietas, kur rokas jātur uz augšu!