No 11.novembra pasaulē un Latvijā kļūst pieejams jaunais BMW X3 modelis, kurš jau paspējis jauninājumu dēļ patīkami pārsteigt auto mīļus Frankfurtes autošovā, informēja “Inchcape Motors Latvia” BMW grupas vadītājs Ivars Norvelis.

“BMW X3 2003.gadā bija pirmais spēkrats, kas aizsāka vidēja lieluma apvidus automašīnu segmentu. Kopš tā laika pasaulē kopā ir pārdoti vairāk kā 1,5 miljoni X3 auto. Arī Latvijā esam novērojuši, ka X3 ir populārākais starp visiem BMW modeļiem, tāpēc ceram, ka arī jaunais X3 piepildīs auto entuziastu cerības,” stāsta Norvelis.

Dinamiskāks dizains un trīs modeļu varianti

Trešā BMW X3 paaudze seko savu priekšgājēju “riepu nospiedumos”, virsbūves dizainā savienojot izturīga bezceļu un sportiska auto izskatu. Jau pazīstamās proporcijas ir palikušas nemainīgas – īsa priekšējā daļa un aizmugurējā pārkare. Tagad to papildina perfektais 50:50 svara sadalījums starp priekšējo un aizmugurējo asi.

Pirmo reizi X3 modelī tiek izmantoti miglas lukturi ar sešstūrainu dizainu. Tāpat arī aizmugurējie lukturi ir ieņēmuši trīsdimensionālas formas izskatu. Šo modeli varēs atpazīt arī ar tā dubultajām izplūdes izejām, kas ir uzstādītas visām jaunā X3 dzinēju versijām.

Tagad jaunais modelis ir pieejams trīs dažādos variantos: jau ierastajiem “xLine” un “M Sport” ir pievienojies “Luxury Line”, kas būs piemērots tiem, kuri ir iecienījuši luksus klases automašīnas. Paplašināta arī riteņu izvēle – ierastos 17 collu diskus nomainījuši 18 collu diski, bet izmēru klāsts ir paplašināts līdz pat 21 collai.

Interjers ir piedzīvojis krasas izmaiņas, jo tagad tas vairāk līdzinās luksus klases automašīnām. Trīs zonu automātiskā klimata kontrole ar gaisa jonizētāju un aromatizētāju, aktīvā sēdekļu ventilācija un 40:20:40 proporcijās nolaižami aizmugurējie sēdekļi, kas nozīmē vēl lielāku bagāžas nodalījumu, kad tie ir nolaistā stāvoklī.  Savukārt panorāmas stikla jumts rada gaisīga interjera efektu.

Aprīkojumā ir iekļauta jauna BMW displeja viedatslēga, kas ne tikai atslēdz vai aizslēdz automašīnu attālināti, bet arī atspoguļo statusa informāciju par automašīnu. Tādējādi tā kalpo arī kā kontroles rīks, piemēram, lai ieslēgtu papildu apsildi.

Jaudīgāka un efektīvāka braukšanas sistēma

Piedāvājumā ir pieejami divu veidu dīzeļa un trīs veidu benzīna dzinēji. Visos gadījumos ir iebūvēta astoņu pakāpju automātiskā pārnesumkārba. Piemēram, dīzeļdzinēja automašīna ir pieejama ar 190 ZS četru cilindru motoru vai 265 ZS sešu cilindru motoru.  Salīdzinot ar iepriekšējo modeli, jaunais X3 ir kļuvis par 55 kg vieglāks, jo tajā izmantotas alumīnija sastāvdaļas.

Virkne dažādu elektronisko drošības un komforta sistēmu ir tas, kas izceļ jauno X3 tā sāncenšu vidū. Piemēram, aktīvā kruīza kontrole, joslā braukšanas un pārkārtošanās asistents ar aizsardzību pret sānveida sadursmēm. Par drošāku braukšanu padomāts arī piedāvājot multimediju sistēmu, kuras vadība iespējama ar žestiem. Savukārt ar balss asistenta palīdzību sistēma atpazīs ikdienišķas vadītāja balss komandas.

Tagad arī BMW X3 būs pieejama BMW “Connected” sistēma, kas piedāvā jaunu integrētu digitālo konceptu vēl lielākai mobilitātei – “Open Mobility Cloud”. Ar šīs sistēmas palīdzību vadītāja “digitālā” dzīve var tikt savienota ar automašīnu, izmantojot viedtālruņus un viedpulksteņus. Tas nozīmē, ka uz automašīnu iespējams pārnest visu nepieciešamo informāciju, piemēram, adreses un kalendāru. Ievadot tos automātiski kā galamērķi navigācijas sistēmā, tā aprēķinās ieteicamo izbraukšanas laiku.

Pastāsti citiem:
  • x

    spēkrats ahaha

    • Skābene

      Kā vispār roka ceļās rakstīt, ka šis esot spēkrats, ja 2007.gada BMW x3 bija jaudīgāks par šito 265zs mopēdu! :D

  • Lapsinieks

    “BMW X3 2003.gadā bija pirmais spēkrats, kas aizsāka vidēja lieluma apvidus automašīnu segmentu”

    tiešām?