Reklāma

Land Rover Discovery apņēmās vilkt 110 tonnas smagu auto sastāvu

Jaunākie raksti

Jaunākā “F1 2021” videospēle gaidāma 16. jūlijā

Pagājušā gada izskaņā notika pietiekami liels darījums videospēļu nozarē, kad Electronic Arts iegādājas citu videospēļu radītāju Codemasters par 1,2...

Uzņēmums Xwing veicis sekmīgu bezpilota lidojumu ar komerciālo lidmašīnu

Amerikā bāzētais jaunuzņēmums Xwing ir veicis veiksmīgu attālinātās vadības testa lidojumu ar vienkāršu komerciālo lidmašīnu, un šis ir visai...

Reklāmu bloķētājs ietekmē “Google Docs” darbību

Pēdējās dienās vairāki "Google Docs" lietotāji, tostarp arī es, saskārās ar problēmām "Google" dokumentu lietošanā. Tos nebija iespējams atvērt...

“Apple” aicina klientus iesaistīties īpašā Zemes dienai veltītā akcijā

22. aprīlī tradicionāli tiek atzīmēta starptautiskā Zemes diena, kad visā pasaulē norisinās dažādi pasākumi un akcijas ar mērķi veicināt...

Stadler Form Roger gaisa attīrītāja apskats

Daudziem no mums pavasaris saistās ar Sauli, ar putnu dziesmām, plaukstošām lapiņām un zilajām kapu puķītēm ceļmalās, bet citi...

Redzēt apvidus automobili, kas aiz sevis velk kravas auto ar septiņām piekabēm, liekas nedaudz nereāli, tomēr tieši tā tas notika, kad Land Rover nolēma maksimāli pārbaudīt Discovery spējas.

Land Rover nodemonstrēja savas iespaidīgās vilkšanas spējas, attālā ziemeļu apvidū velkot 100 metrus garu auto sastāvu, tādējādi arī paziņojot par 2018. gada Land Rover Discovery modeļa jaunumiem.

Discovery Td6 maksimālais atļautais piekabes svars pa koplietošanas ceļiem ir 3500 kg*, bet slēgtā Lasseter Highway lielceļa posmā tas veiksmīgi pieveica 16 km, velkot 110 tonnas smagu auto sastāvu – un tas viss, pateicoties 258 ZS 3,0 l dīzeļdzinējam un pastāvīgai četru riteņu piedziņas vilkmei.

Austrālijas nomaļajos apgabalos atļauts vilkt auto sastāvus tikai ar četrām piekabēm, kurās parasti starp lauku apvidiem pārvadā degvielu, minerālvielas vai mājlopus. To garums ar stingriem noteikumiem ir ierobežots līdz 53,5 m, tādēļ Land Rover bija nepieciešama speciāla atļauja, lai tas varētu vilkt septiņas piekabes un 12 tonnas smagu vilcēju, kas bija paredzēts piekabēm uzstādīto hidraulisko bremžu darbināšanai.

Pie stūres šajā aizraujošajā braucienā sēdās Džons Bilato (John Bilato), pārvadājumu uzņēmuma G&S Transport rīkotājdirektors. Viņš teica: „Kad uzņēmums Land Rover ar mani sazinājās pirmo reizi, es neticēju, ka kāds automobilis ko tādu varētu paveikt, tādēļ biju pārsteigts, cik viegli standarta Discovery spēja pavilkt 110 tonnas smago auto sastāvu. Turklāt līganā pārnesumu pārslēgšana pie tādas noslodzes bija patiešām iespaidīga. Auto sastāvi ir visefektīvākais kravu pārvadāšanas veids pasaulē, bet Discovery to padarīja arī par visekonomiskāko.”

Grūtajā pārbaudījumā tika izmantots Td6 dīzeļdzinējs. Tas bija jaunākais vilktspējas demonstrējums no visiem Discovery saimes automobiļu veiktajiem. Kad 1989. gadā klajā tika laists pirmais Discovery, ar to tika vilkts vilciens, savukārt pagājušajā gadā Discovery Sport kompaktais premium klases apvidus auto 26 m virs Reinas upes vilka trīs vilcienu vagonus.

Kventins Spotisvuds (Quentin Spottiswoode), Land Rover produktu inženieris, teica: „Vilktspēja vienmēr bijusi nozīmīga Discovery gēnu daļa, un auto sastāva svars ir tikai viena stāsta puse. Pavilkt  vilcēju un septiņas piekabes, kad jāpārvar tik daudzu asu rites pretestība, ir milzīgs sasniegums. Mēs jau cerējām, ka Discovery šajā pārbaudījumā veiksies labi, bet tas to paveica izcili, 16 km garajā ceļā sasniedzot ātrumu 44 km/h.”

Discovery tika izmantota standarta astoņpakāpju automātiskā transmisija un pastāvīgā četru riteņu piedziņas sistēma. Auto sastāvs tika piestiprināts pie rūpnīcā uzstādītas sakabes ierīces. Lai sasniegtu maģisko 110 tonnu svara atzīmi, pašā autovilcienā tika iekrauta 10 tonnas smaga krava.

Pateicoties 600 Nm griezes momentam, Td6 ir ļoti labi piemērots smagu kravu vilkšanai. Tā 258 ZS 3,0 l viena turbokompresora dzinējs ir aprīkots ar zema spiediena izplūdes gāzu recirkluācijas sistēmu un divpakāpju eļļas sūkni labākai reakcijai, precizitātei un efektivitātei. Rezultātā šī dīzeļdzinēja modeļa degvielas patēriņš – 7,2 l/100 km, bet CO2 izmešu daudzums ir vien 189 g/km.

2018. gada modeļa uzlabojumi

Discovery tagad ir pieejams ar Jaguar Land Rover efektīvo 300 ZS četru cilindru Ingenium benzīna dzinēju. Šajā modernajā jaudas agregātā izmantota pastāvīgi maināmā vārstu pacēluma laika tehnoloģija (Continuously Variable Valve Lift – CVVL), kas uzlabo ekonomiju, un šķirtais turbokompresors ar keramiskiem gultņiem, kas padara reakciju vienmērīgāku un samazina berzi. Jaunais dzinējs spēj attīstīt līdz 400 Nm griezes momentu, bet rada vien 219 g CO2 izmešu uz kilometru**.

Turklāt šis Land Rover premium klases apvidus auto ir aprīkots ar tādām jaunām tehnoloģijām kā mērinstrumentu panelis ar TFT interaktīvo autovadītāja ekrānu. Modernajam augstas izšķirtspējas panelim ir mūsdienīga grafika, kas rada 3D virsmu iespaidu ar izcilu dzidrību un ļauj autovadītājam pašam izvēlēties ap diviem galvenajiem rādītājiem izvietotos ekrānus.

Visi jaunākie Discovery modeļi ir aprīkoti arī ar Touch Pro informācijas un izklaides sistēmu ar Jaguar Land Rover moderno 10 collu skārienekrānu viduskonsolē. Digitālās savienojamības iespējas vairo 4G WiFi funkcija, kas braukšanas laikā nodrošina iespaidīgu interneta ātrumu līdz pat astoņām mobilajām ierīcēm.

Otrās paaudzes projekcijas ekrāns piedāvā arī pilnas krāsu gammas displeju un plašāku funkciju klāstu, uz vējstikla autovadītāja redzes laukā attēlojot pat 4×4 informāciju un uzlabotus navigācijas datus, turklāt pirmo reizi Discovery modelī ir pieejama salona gaisa jonizācijas funkcija, kas rūpējas par labāku gaisa kvalitāti.

Vilkšanas karalis

Discovery modernā vilkšanas palīgsistēma atvieglo braukšanu atpakaļgaitā, atpakaļskata kameras uzņemtajā attēlā centrālajā skārienekrānā uzrādot braukšanas trajektorijas līnijas. Autovadītājs kontrolē automobili, izmantojot Terrain Response 2 griežamo vadības pogu viduskonsolē, bet sistēma aprēķina nepieciešamo stūrēšanas spēku.

Papildus modernajai vilkšanas palīgsistēmai Discovery vilkšanas aprīkojumā ietilpst arī:

  • piekabes lukturu pārbaudes sistēma – ļauj pārbaudīt piekabes lukturu darbību bez palīdzības no ārpuses
  • automobiļa aizmugurējās daļas augstuma regulēšanas sistēma – ļauj autovadītājam palielināt vai samazināt automobiļa aizmugurējās daļas augstumu, atvieglojot piekabes piestiprināšanu
  • piekabes piestiprināšanas palīgsistēma – palīdz piebraukt pie sakabes ierīces stiprinājuma vietas, skārienekrānā uzrādot braukšanas trajektorijas līnijas, lai padarītu procesu vieglāku
  • piekabes svara daļas, kas balstās uz sakabes āķi, mērierīce – ļauj ātri pārbaudīt uz sakabes ierīci atbalstītās kravas svaru, lai izvairītos no bīstamas pārslodzes
  • piekabes stabilitātes palīgsistēma – braukšanas laikā uzlabo drošību, uztverot piekabes svārstības un samazinot braukšanas ātrumu, lai atjaunotu autovadītāja kontroli pār automobili

* Discovery Td6 maksimālais atļautais piekabes svars ir 3500 kg (līdz 3720 kg NAS (Si6) specifikācijā)
** piecvietīgajā versijā (222 g/km septiņvietīgajos modeļos)

Reklāma

4 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
4 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Pumba

Ja nebūtu izdevies izkustināt, tad gan raksts un video nekur neparādītos. :) Bezjēdzības.

Janis Bojars

Tas gan skan neticami, bet iespējams ka tas būs iespējams… ;)

Aigars

diezin kā viņam būtu veicies ar bremzēšanu?

Kristaps Skutelis

Saviem spēkiem nekā. Testā bremzēja viss sastāvs.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: