Vairākas Eiropas valstis paziņojušas, ka tuvākajās desmitgadēs tās plāno aizliegt pārdot jaunas iekšdedzes dzinēju automašīnas. Bet dažas valstis Eiropā ir nesalīdzināms apmērs ar gigantisko Ķīnu, kas arī varētu ieviest līdzvērtīgu auto pārdošanas aizliegumu, izmainot visu auto ražošanas industriju.
Ķīnas pāreja uz elektroauto pilnībā izmainīs automašīnu ražošanas politiku. Jau nākamajā gadā Honda un daži citi ražotāji grasās Ķīnas tirgum piedāvāt speciāli izstrādātas elektriskās automašīnas.
Francija un Lielbritānija vēlas izskaust iekšdedzes auto tirdzniecību 2040. gadā, uz šādu pašu mērķi tieksies arī Ķīna. Jau šobrīd Ķīnā ieviestas kvotas lielajiem uzņēmumiem, kas liek veikt maksājumus par videi radīto kaitējumu, ja uzņēmums izmanto iekšdedzes dzinēju mašīnas.
Vairākas citas Eiropas valstis ir paziņojušas par radikāliem plāniem samazināt benzīna un dīzeļdzinējiem aprīkoto automašīnu skaitu uz ceļiem, priekšroku dodot videi draudzīgākiem hibrīda vai pilnībā elektriskiem auto. Vācija grasās līdz 2020. gadam nodrošināt, ka valsts satiksmē pastāvīgi pārvietojas viens miljons elektrisko automobiļu.
Vienlaikus Ķīna šādi stimulēs iekšējo auto tirgu, kur pārsvarā ir elektroauto piedāvājums. Ķīnā atrodas tādi milži kā Geely un BYD. Geely šobrīd pieder Volvo, tik liels ir Geely.
Pekinā jau šobrīd prakstiski nevar atrast ar benzīnu darbinātus motorollerus, tur pārsvarā visi brauc ar elektriskajiem! Iemesls gaužām vienkārš, smogs ir tik biezs, ka nav ko elpot un elektro auto ir veids kā ar to cīnīties!
benzīnniekus viņi tirgo laovajiem
nav jau viss tik rožaini ar elektroauto. http://www.lsm.lv/raksts/zinas/zinu-analize/dargajiem-elektromobiliem-latvija-nakas-stavet-dika.a249704/
ne jau tikai uzlādes točkas ir problēma.
ko, cilvēki uzzināja, ka nobraukums no vienas “bākas” uz papīra un lietošanā nesakrīt? un ka baterijas nav mūžīgas? kamōn, tie ir tie paši cilvēki kuri to visu jau zin no petrolejas auto vai mums te no kosmosa ir deplojoti kautkādi citi cilvēki..tabula rasa….
Gribētos kaut kad un kaut kur (nebūtu slikti tepat kursors.lv) izlasīt nopietnu rakstu par elektroautomobiļu akumulatoriem, to darbmūža ilgumu, utilizēšanas iespējām un problēmām. Saražot jau nav liela māksla, bet ko darīt, kad tie būs nolietoti? Tagad visi klaigā par gaisa kvalitāti, bet vai nesanāks tā, ka pēc kāda laika tikpat nozīmīga problēma būs nolietotie akumulatori, kas krāsies kaudzēs tāpat kā tagad vecās riepas, ar kurām neviens lāgā nezina, ko iesākt? Kā īsti sokas ar akumulatoru utilizēšanu šodien? Kāda daļa tos veidojošo materiālu tiek pārstrādāta atkārtoti? Kas paliek nepārstrādāts un kur to visu liek? Vai tikai multenītē WALL-E redzamā Zemes aina neizrādīsies pravietiska?
kur kur. tik daudz trešās pasaules valstu, kur aizvest savus sūdus. riepas – labs piemērs.
Lapsiniek, tas neatrisina problēmu. Planētas platība un telpa taču nav bezgalīga, vai ne? Agri vai vēlu pašu sūdi sāks krāties arī pie pašu sliekšņa un ko tad?
Manuprāt Lapsinieks tieši to arī ar ironiju gribēja pateikt. Biezās valstis no tā uzreiz necietīs, viss nonāks vispirms pie mums kā bizīC. Kā arī tiem lielajiem vēderiem, kas to padarīšanu ražo, tas īpaši neuztrauc, kas būs pēc gadiem 20. Globāli, protams, esam vienā laivā.
nekas, ilončiks piestrādās un pēc gadiem 50-100 kosmosa kolonijās skatīsies šovu “uz zemes palikušo izdzīvošana”
nebaidies. izdomās nākamo līmeni
Pat parasts internetā sēdētājs var atrast, ka vecas riepas sagriežot 5-10mm gabaliņos var izmantot krāsnīs kur ražo cementa pulveri. Viss 1000-1200 grādos sadegot pat bez dūmiem. Man liekas Jēkabpilī gribēja būvēt riepu sagriežanas rūpnīcu, bet traki babuļi, kas savas būdas sabūvējuši tieši blakus industriālajai teritorijai, bļaujot visu projektu noraka – viņas redz gribot nomir tīrā vidē…
Riepas mulčē un veido segumu bērnu laukumiem, izmanto asfaltbetona ražošanās, cementa rūpniecībā utt. Tāpat riepas mēdz atjaunot un ir samērā liels pieprasījums kravas transporta nozarē!
Manuprāt, ja riepas tiešām tiktu mulčētas un izmantotas asfaltbetona ražošanā, tad nebūtu nesenā riepu skandāla Rīgā un nekur nemētātos nekādu riepu.
Atbilde ir izmaksās! Kamēr asfalts bez gumijas piejaukuma maksās lētāk, visi pirks lētāko asfaltu!
Tas pats ar biroja papīru, kamēr baltais smukais papīrs ir lētāks un smukāks, par līgatnes dzelteno, pārstrādāto papīru, ir grūti atrast pircējus šādam otrreizējam papīram.
Pārstrādāt var arī Li-Ion akumulatorus, tāpat kā vecos labos svina akumulatorus! Jautājums ir cik tas maksā un vai pārstrāde atmaksājas!
Ir starpība starp “var” un “tiek darīts”, vai ne. Skaidrs ir tas, ka šī problēma būtu jārisina un jāuzrauga valsts līmenī, bet ne tā, kā tas tiek darīts pašlaik.
Dzeltens virsraksts, tieši Ķīnā ir lielākā problēma ar smogu, tikai loģiski, ka valdība cenšās ar to cīnīties, elektro auto izklausās labs risinājums, it īpaši sēžot sastrēgumos.
Par baterijas ilgmūžību, tak var paskatīties youtube, kur cilvēki tieši filmē gan teslas S, gan Nissan Leaf, kuri jau braukti 5+gadus un parāda reāli cik var nobraukt ar 1 uzlādi, diezgan maz % nokrītas pa 5 gadiem un 200k+ km. Leaf tie bija mazāk kā 10% no bačas.
Skaidrs, ka Ķīnā tas ir ļoti būtiski, jo situācija ar smogu pilsētās dēļ braucēju skaita tur kļūst baisa. Pie kam Ķīnā ir savs litijs t.i. nav problēmas ar bateriju izejvielām.
Kapacitātes zudums auto baterijām kopumā ir mazāk jūtams. Auto bateriju uzlāde tiek kontrolēta labāk kā viedtālruņos u.c. sadzīves pielietojumos, attiecīgi bojājas tās mazāk. Starp citu interesanti, kas tur ar grafēna baterijam notiek? Nu jau vairāk kā gadu klusums.