Web Analytics
More
    Reklāma

    Pat Ķīna plāno aizliegt iekšdedzes dzinēju automašīnas

    Jaunākie raksti

    Vairākas Eiropas valstis paziņojušas, ka tuvākajās desmitgadēs tās plāno aizliegt pārdot jaunas iekšdedzes dzinēju automašīnas. Bet dažas valstis Eiropā ir nesalīdzināms apmērs ar gigantisko Ķīnu, kas arī varētu ieviest līdzvērtīgu auto pārdošanas aizliegumu, izmainot visu auto ražošanas industriju.

    Ķīnas pāreja uz elektroauto pilnībā izmainīs automašīnu ražošanas politiku. Jau nākamajā gadā Honda un daži citi ražotāji grasās Ķīnas tirgum piedāvāt speciāli izstrādātas elektriskās automašīnas.

    Francija un Lielbritānija vēlas izskaust iekšdedzes auto tirdzniecību 2040. gadā, uz šādu pašu mērķi tieksies arī Ķīna. Jau šobrīd Ķīnā ieviestas kvotas lielajiem uzņēmumiem, kas liek veikt maksājumus par videi radīto kaitējumu, ja uzņēmums izmanto iekšdedzes dzinēju mašīnas.

    Vairākas citas Eiropas valstis ir paziņojušas par radikāliem plāniem samazināt benzīna un dīzeļdzinējiem aprīkoto automašīnu skaitu uz ceļiem, priekšroku dodot videi draudzīgākiem hibrīda vai pilnībā elektriskiem auto. Vācija grasās līdz 2020. gadam nodrošināt, ka valsts satiksmē pastāvīgi pārvietojas viens miljons elektrisko automobiļu.

    Vienlaikus Ķīna šādi stimulēs iekšējo auto tirgu, kur pārsvarā ir elektroauto piedāvājums. Ķīnā atrodas tādi milži kā Geely un BYD. Geely šobrīd pieder Volvo, tik liels ir Geely.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    18 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    12.09.2017 10:46

    Pekinā jau šobrīd prakstiski nevar atrast ar benzīnu darbinātus motorollerus, tur pārsvarā visi brauc ar elektriskajiem! Iemesls gaužām vienkārš, smogs ir tik biezs, ka nav ko elpot un elektro auto ir veids kā ar to cīnīties!

    x
    12.09.2017 10:55
    Reply to  Skābene

    benzīnniekus viņi tirgo laovajiem

    Lapsinieks
    12.09.2017 11:31

    nav jau viss tik rožaini ar elektroauto. http://www.lsm.lv/raksts/zinas/zinu-analize/dargajiem-elektromobiliem-latvija-nakas-stavet-dika.a249704/
    ne jau tikai uzlādes točkas ir problēma.

    x
    12.09.2017 13:05
    Reply to  Lapsinieks

    ko, cilvēki uzzināja, ka nobraukums no vienas “bākas” uz papīra un lietošanā nesakrīt? un ka baterijas nav mūžīgas? kamōn, tie ir tie paši cilvēki kuri to visu jau zin no petrolejas auto vai mums te no kosmosa ir deplojoti kautkādi citi cilvēki..tabula rasa….

    Imants Imants
    12.09.2017 12:41

    Gribētos kaut kad un kaut kur (nebūtu slikti tepat kursors.lv) izlasīt nopietnu rakstu par elektroautomobiļu akumulatoriem, to darbmūža ilgumu, utilizēšanas iespējām un problēmām. Saražot jau nav liela māksla, bet ko darīt, kad tie būs nolietoti? Tagad visi klaigā par gaisa kvalitāti, bet vai nesanāks tā, ka pēc kāda laika tikpat nozīmīga problēma būs nolietotie akumulatori, kas krāsies kaudzēs tāpat kā tagad vecās riepas, ar kurām neviens lāgā nezina, ko iesākt? Kā īsti sokas ar akumulatoru utilizēšanu šodien? Kāda daļa tos veidojošo materiālu tiek pārstrādāta atkārtoti? Kas paliek nepārstrādāts un kur to visu liek? Vai tikai multenītē WALL-E redzamā Zemes aina neizrādīsies pravietiska?

    Lapsinieks
    12.09.2017 13:08
    Reply to  Imants Imants

    kur kur. tik daudz trešās pasaules valstu, kur aizvest savus sūdus. riepas – labs piemērs.

    Imants Imants
    12.09.2017 13:14
    Reply to  Lapsinieks

    Lapsiniek, tas neatrisina problēmu. Planētas platība un telpa taču nav bezgalīga, vai ne? Agri vai vēlu pašu sūdi sāks krāties arī pie pašu sliekšņa un ko tad?

    Uģis
    12.09.2017 13:22
    Reply to  Imants Imants

    Manuprāt Lapsinieks tieši to arī ar ironiju gribēja pateikt. Biezās valstis no tā uzreiz necietīs, viss nonāks vispirms pie mums kā bizīC. Kā arī tiem lielajiem vēderiem, kas to padarīšanu ražo, tas īpaši neuztrauc, kas būs pēc gadiem 20. Globāli, protams, esam vienā laivā.

    x
    12.09.2017 15:12
    Reply to  Uģis

    nekas, ilončiks piestrādās un pēc gadiem 50-100 kosmosa kolonijās skatīsies šovu “uz zemes palikušo izdzīvošana”

    Lapsinieks
    12.09.2017 13:56
    Reply to  Imants Imants

    nebaidies. izdomās nākamo līmeni

    KKTK
    12.09.2017 14:18
    Reply to  Imants Imants

    Pat parasts internetā sēdētājs var atrast, ka vecas riepas sagriežot 5-10mm gabaliņos var izmantot krāsnīs kur ražo cementa pulveri. Viss 1000-1200 grādos sadegot pat bez dūmiem. Man liekas Jēkabpilī gribēja būvēt riepu sagriežanas rūpnīcu, bet traki babuļi, kas savas būdas sabūvējuši tieši blakus industriālajai teritorijai, bļaujot visu projektu noraka – viņas redz gribot nomir tīrā vidē…

    Skābene
    12.09.2017 14:33
    Reply to  KKTK

    Riepas mulčē un veido segumu bērnu laukumiem, izmanto asfaltbetona ražošanās, cementa rūpniecībā utt. Tāpat riepas mēdz atjaunot un ir samērā liels pieprasījums kravas transporta nozarē!

    Imants Imants
    13.09.2017 12:18
    Reply to  Skābene

    Manuprāt, ja riepas tiešām tiktu mulčētas un izmantotas asfaltbetona ražošanā, tad nebūtu nesenā riepu skandāla Rīgā un nekur nemētātos nekādu riepu.

    Skābene
    13.09.2017 12:49
    Reply to  Imants Imants

    Atbilde ir izmaksās! Kamēr asfalts bez gumijas piejaukuma maksās lētāk, visi pirks lētāko asfaltu!
    Tas pats ar biroja papīru, kamēr baltais smukais papīrs ir lētāks un smukāks, par līgatnes dzelteno, pārstrādāto papīru, ir grūti atrast pircējus šādam otrreizējam papīram.

    Skābene
    12.09.2017 14:38
    Reply to  Imants Imants

    Pārstrādāt var arī Li-Ion akumulatorus, tāpat kā vecos labos svina akumulatorus! Jautājums ir cik tas maksā un vai pārstrāde atmaksājas!

    Imants Imants
    13.09.2017 12:22
    Reply to  Skābene

    Ir starpība starp “var” un “tiek darīts”, vai ne. Skaidrs ir tas, ka šī problēma būtu jārisina un jāuzrauga valsts līmenī, bet ne tā, kā tas tiek darīts pašlaik.

    12.09.2017 19:55

    Dzeltens virsraksts, tieši Ķīnā ir lielākā problēma ar smogu, tikai loģiski, ka valdība cenšās ar to cīnīties, elektro auto izklausās labs risinājums, it īpaši sēžot sastrēgumos.

    Par baterijas ilgmūžību, tak var paskatīties youtube, kur cilvēki tieši filmē gan teslas S, gan Nissan Leaf, kuri jau braukti 5+gadus un parāda reāli cik var nobraukt ar 1 uzlādi, diezgan maz % nokrītas pa 5 gadiem un 200k+ km. Leaf tie bija mazāk kā 10% no bačas.

    Krotow
    13.09.2017 15:13

    Skaidrs, ka Ķīnā tas ir ļoti būtiski, jo situācija ar smogu pilsētās dēļ braucēju skaita tur kļūst baisa. Pie kam Ķīnā ir savs litijs t.i. nav problēmas ar bateriju izejvielām.

    Kapacitātes zudums auto baterijām kopumā ir mazāk jūtams. Auto bateriju uzlāde tiek kontrolēta labāk kā viedtālruņos u.c. sadzīves pielietojumos, attiecīgi bojājas tās mazāk. Starp citu interesanti, kas tur ar grafēna baterijam notiek? Nu jau vairāk kā gadu klusums.

    Reklāma