Līdz ar paziņojumu par plāniem 2025. gadā saražot 2 līdz 3 miljonus elektro automašīnu un līdz tam izlaist aptuveni 30 jauns elektro automašīnu modeļus, Volkswagen nāksies izmantot arī akumulatoru ražotāju pakalpojumus negaidīti lielos apmēros.

Lai mazinātu izmaksas un atkarību no citiem piegādātājiem, Volkswagen varētu būvēt paši savas akumulatoru rūpnīcas, tomēr plāns varētu neizdoties, jo jau pēc sešiem gadiem būtu jābūt gatavām četrdesmit Tesla Gigafactory izmēra akumulatoru ražotnēm, lai tās spētu nodrošināt plānoto pasaules elektro automašīnu ražotāju pieprasījumu. Aprēķina pamatā ir citu autoražotāju vēlme tuvoties VW – vismaz 25% no pārdotajiem auto būs ar elektrodzinēju.

Vienam pašam Volkswagen kopā ar Audi, Porsche un citiem grupas ražotājiem 2025. gadā vajadzēs 200 GWh akumulatoru kopējo ietilpību. Tesla Gigafactory 1 mērķis 2018. gadā ir 35 GWh, bet 2020. gadā akumulatoru izlaides apjomi jāceļ līdz 150 GWh. Līdz šī gada beigām Tesla izziņos vēl vairāku Gigafactory ražotņu atrašanās vietas visā pasaulē.

Tesla Gigafactory ir uzņēmēja Īlona Maska sapnis, kas ļaus saražot nepieciešamo litija akumulatoru skaitu visiem Tesla automašīnu modeļiem. Pēc Maska vārdiem, pilnvērtīgai Tesla Model 3 izlaišanai ir nepieciešams pabeigt Gigafactory rūpnīcas celtniecību, lai veidotu automašīnām paredzēto akumulatorus ASV.

Īlons Masks vēlas sasniegt Tesla elektro automašīnu izlaidi vismaz 500 000 gabalus gadā. Šobrīd visi Tesla akumulatori tiek izgatavoti Āzijā, bet izveides process ir ilgs, pārsūtīšana uz ASV dārga, jo litija akumulatoriem “nepatīk” okeāna sālsūdens izgarojumi. Masks cer ar ASV esošu rūpnīcu ietaupīt vismaz 30% uz akumulatoru izgatavošanas izmaksām.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, lūdzu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter.

  • Krotow

    Kas ar Graphenano notiek? VW grupa tur investēja diezgan nopietni, arī MB un BMW. To projektu paceļot, Eiropā elektroauto aķus varētu ražot bezmaz no kokoglēm.