Adobe XD pazīstams kā efektīvs dizaina un prototipu izstrādes rīks, tomēr pašā būtībā galvenā tā funkcija ir komunikācija, jo ļauj lietotājiem ātri un vienkārši dalīties idejās. Internetā (Twitter) #MadeWithAdobeXD atrodami dažādi veiksmīgi piemēri, taču šis ir kaut kas īpašs. Kad Latvijā dzīvojošais CakeHR starptautisko klientu vadītājs Lī Čapmans (Lee Chapman), pirmo reizi saskārās ar XD lietošanu, viņš sāka kalt plānu, kā šo programmu izmantot ārpus darba. Šoreiz – mīlestības vārdā.

Lī meklēja radošu veidu, kā bildināt draudzeni Zani, un nolēma, ka Adobe XD būs tam piemērots veids.

“Ar Zani iepazinos lietotnē Tinder. Vēlējos atdzīvināt mūsu pirmā randiņa izjūtas, tāpēc nolēmu radīt savu Tinder versiju,” atklāja Lī. Vienīgā problēma – Lī nav profesionāls dizainers, un nekad iepriekš nav lietojis XD, taču pat tas nespēja viņu apturēt! “Sāku darboties pirmdienā, bet jau piektdienā biju gatavs bildinājumam. Tas ir apbrīnojami, cik ātri es to varēju paveikt ar XD palīdzību.”

Plāns

Darbam pie prototipa Čapmans veltīja vairākas naktis. Slēpdams datora ekrānu, Lī vēlējās būt drošs, ka Zanei nerodas aizdomas. Ar XD prototipa palīdzību, imitējot Tinder raksturīgās pogas un darbības, Lī izveidoja Zanei aizraujošas dārgumu medības. Šis prototips viņu vadīja no mājās uz ielas stūri, kur viņi pirmo reizi satikās, līdz pat kafejnīcai, kurā norisinājās abu pirmais randiņš. Lī apvienoja dizainus tā, lai katra veiktā darbība viņu aizvestu uz dažādiem ekrāniem, ļaujot izbaudīt Čapmana rūpīgi plānoto piedzīvojumu.

“Varam uzskatīt, ka, pateicoties piedzīvotajam, man ātri izdevās viņu „konvertēt”. Es ātri vien sapratu, ka ar šī rīka palīdzību varu vadīt viņu sev vēlamā virzienā,” secināja Lī.

Piektdienas rītā, kad Lī bija pabeidzis sava dizaina izstrādi, viņš devās uz darbu un nosūtīja Zanei saiti uz prototipu ar piebildi sekot norādēm un neko neizlaist. Sekodama dotajām norādēm, viņa devās piedzīvojumā uz dažādām vietām, lasot mobilajā lietotnē sacerētās Čapmana mīlestības vēstules.

“Mīlestības vēstules atklāja, kā izmainīsies mūsu dzīves, un Zane teica, ka ielas vidū tās lasot, viņa nespēja valdīt asaras,” teica Čapmans.

Kad Zanes dārgumu medības pilsētā tuvojās noslēgumam, Čapmans jau bija mājās un gatavojās uzdot nozīmīgo jautājumu.

Bildinājums

Pēdējais ekrāns Čapmana prototipā palīdzēja Zanei nokļūt mājās.

“Zane man pavēstīja, ka tas bija aizraujošs un emocionāls mirklis. Viņai nebija ne jausmas, kas gaidāms turpinājumā. Turklāt tā bija arī viņas dzimšanas diena, tāpēc viņa nodomāja, ka tā ir dāvana svētkos. Zane nenojauta par lielo pārsteigumu līdz brīdim, kad ieradās mājās,” viņš stāsta.

Čapmans viņu jau gaidīja ģērbies uzvalkā ar ziediem un lielo jautājumu. Viņš lūdza Zanes roku.

“Viņa teica „jā” vārdu un bija patiesi priecīga par piedzīvoto. Manuprāt, man izdevās visai oriģināls bildinājums.”

Personiskajā dzīvē viņš savu veikumu dēvē par MVP (Minimum Viable Proposal – minimālais dzīvotspējīgais bildinājums no vārdu spēles ar startup vidē izmantoto terminu Minimum Viable Product), un iegūtais rezultāts šķita gluži kā pilnīgs stāsts nobeigums, vel jo vairāk ņemot vērā apstākli, ka Zanei to bija tik viegli lietot.

“Šajā piedzīvojumā ar katru peles klikšķi es varēju viņai sniegt  gan personisku pieeju, gan pārsteiguma mirkli.”

Viegla izstrāde, prototips un koplietošana

Tā kā Zane šo prototipu gatavojās lietot vienatnē, Čapmans vēlējās būt drošs, ka, „ceļojot” pa abu iemīļotajām vietām pilsētā, viņas telefonā tas darbosies nevainojami.

“XD viņas iPhone versijai nodrošināja atbilstošus dizaina skatus, kas bija ļoti ērti. Vēl man ļoti patika interfeisa komplekts (UI kit), līdzīgi Apple iOS, kas padarīja attēlu pievienošanu mobilās aplikācijas dizainam īpaši ērtu,” viņš stāsta.

Viņš apgalvo, ka bija viegli izveidot reālu prototipu, kas sniegtu Zanei sajūtu, ka tā ir aplikācija, bet tajā pašā laikā vadītu viņu cauri piedzīvojumam, ko Lī vēlējās radīt. “Man ļoti patīk, ka ir iespējams izveidot prototipu ar pieskāriena (tap) darbību. Mans dizains bija pavisam vienkāršs, bet tas tāpēc, ka tāds ir arī Tinder. Es vēlējos būt drošs, ka manis izveidotais prototips atstāj īstas aplikācijas iespaidu,” viņš teica.

Čapmanam ir daudzi iemesli, lai priecātos. Bez gatavošanās kāzām abi ar Zani gaida savu pirmdzimto, un nav šaubu, ka viņu dēlam vai meitai nākotnē sagaidāmas daudzas Adobe XD dārgumu medības. “Runājot par savu izaugsmi, šī pieredze man ir palīdzējusi pilnveidoties, lai kļūtu par UX (User Experience) dizaineri. Es noteikti neesmu izcils UI (User Interface) vai UX jomā, tomēr es spēju atklāt savu pasauli un radīt vēl nebijušu lietotāja pieredzi.

Rezerves plāns

„Vai biju padomājis par rezerves plānu bildinājumam, ja ar aplikāciju nekas neizdotos? Nē. Tas bija tāds “visu vai neko”, un es zināju, kas man bija jāizdara, lai to paveiktu. Izmēģinājumi nesagādāja nekādas problēmas, jo varēju izmēģināt, lietojot mobilās versijas savā birojā. Saglabājot Creative Cloud un izmēģinot vēl pēdējo reizi, viss izdevās; ja es būtu zinājis, ka ar UX aplikāciju radīsies problēmas, es tai pat neskartos klāt. Iespēja radīt šo aplikāciju un iespaidus nāca no manas sirds. Tam bija jāizdodas, jo citādi todien nebūtu nekāda bildinājuma. Tad es, visticamāk, būtu nogaidījis, ieguldījis vietējā aplikācijā un samaksājis draugiem, lai nokodē. Tomēr es biju pārliecināts, ka varu izveidot pats savu XD Minimālo dzīvotspējīgo bildinājumu. Baidījos tikai par to, ka manas draudzenes (nu jau līgavas) Zanes mobilā tālruņa OS varētu būt novecojis. Mēģināju instalēt Adobe XD viewer iOS dažas naktis pirms lielā notikuma, tomēr man viņu nācās ar viltību pārliecināt izdzēst Instagram un Facebook (kas nebūt nav viegli!), lai ieinstalētu jaunāko OS versiju. Ja atjaunošana nebūtu izdevusies, mans rezerves plāns bija izveidot Android versiju, atstāt telefonu mājās un piezvanīt Zanei no kāda cita ar norādi izmantot manu telefonu! (viens no daudzajiem atkāpšanās plāniem, ko izdomāju uz vietas). Tomēr aplikācija darbojās nevainojami.”

Ieteikums, kā palielināt konversijas kursu

Bildinājums noritēja pēc plāna: viņa atvēra aplikāciju, apskatīja ik vienu vietu manis izveidotajā “medību plānā” (pilns stāsts šeit), nesteigdamās uz priekšu.

„Tas deva man laiku, lai sagatavotos. Apmēram pusotru stundu sēdēju mājās, uzvalkā ar ziedu pušķi, kamēr mana draudzene naivi ticēja konceptam, vienatnē baudot kafiju ar kūciņu. Starp citu, man bija pietiekami daudz laika, lai piepildītu istabu ar rozēm, baloniem un kucēniem, bet vai tas būtu nodrošinājis “Jā” vārdu? Visticamāk. Tomēr neatkarīgi no tā, vai esi dizainers vai neesi, mēs visi pēc iespējas ātrāk vēlamies pārsteiguma mirkli no mūsu klientiem. Pārsteiguma mirklis patiesībā nav par aplikāciju vai risinājumu, ko tu sniedz, bet klienta pieredzi un iesaisti. Ja manu aplikāciju izmantotu citi lietotāji, daži, iespējams, izbaudītu ceļu no punkta A uz B, citiem patiktu manis rakstītās vēstules, bet pārējiem aplikācijas UI (user interface). Savā izstrādātajā aplikācijā es vēlējos, lai būtu pietiekami daudz opciju un draudzene varētu brīvi pārvietoties, tomēr nodrošinot, ka visi ceļi ved uz vienu un to pašu mērķi – viņai jānokļūst mājā un jāsaka “jā” vārds. Tev, iespējams, ir tikai viena iespēja sniegt kādam neatkārtojamu pieredzi, tāpēc ļauj klientiem pilnībā izbaudīt šos mirkļus.

Es izvēlējos nosaukumu “LuverZ”, kas atspoguļo pirmos burtus mūsu vārdiem L (Lee) un Z (Zane), tomēr pirmajai saskarsmei ar potenciālo klientu vajadzētu būt saistītai ne vien ar viņa personību, bet arī ar kultūru. Tā kā Zanei jau bija iepriekšēja pieredze ar līdzīgu aplikāciju (#TinderSuccessStory), viņa bez problēmām “pavilka pa labi”. Bet ja es viņai piedāvātu opcijas ar izkrītošajām izvēlnēm (drop down) vai balss atpazīšanu un GPS izsekošanu, gūtā pieredze visticamāk būtu pilnīga izgāšanās.

Iespaidi, pirmo reizi lietojot Adobe XD

„Tā kā Adobe ir cienījams uzņēmums un līderis radošajā biznesa tirgū, es biju pārliecināts, ka Adobe XD būs noderīgs rīks manam zināšanu līmenim. Man ir bijusi iepriekšēja pieredze ar Photoshop, Illustrator, InDesign, Lightroom un citiem Creative Cloud rīkiem. Es biju patīkami pārsteigts par vienkāršo produkta UI dizainu. UI lieliski papildināja UX, neradot iespaidu par nepietiekamām funkcijām. Nespēju noticēt, ka tas ir beta produkts. Vien to ieraugot, es sapratu, ka man un CakeHR pavērsies plašas iespējas. Pēc nesenajām izmaiņām uzņēmuma stratēģijās meklējām veidus, kā izstrādāt mūsu iOS un Android aplikācijas. Prototipu izstrāde ļautu sadarboties ar ārštata dizaineriem un vietējiem programmētājiem, kopīgi veidot UI karkasu un UX kartes. Šobrīd vairāk par citām funkcijām izmantoju Repeat Grid, kas ir īpaši efektīvs veids, kā nepārtraukti kopēt elementus dizaina skatos.

Skats nākotnē

„Redzot interesantu ideju, konceptu un produktu plašo potenciālu, esmu kā pārņemts ar UX dizainu. Ar Adobe XD palīdzību nepārtraukti īstenoju idejas mūsu startapā CakeHR, turpinot apgūt jaunas iemaņas un jaunākās UX dizaina tendences,” apņēmīgi piebilst Čapmans.

Lī nākotnes plānos ietilpst ieviest UX dizaina domāšanas stratēģijas. Viņš uzskata, ka tas iedrošinās gan personāla, gan uzņēmumu vadītājus iesaistīt darbiniekus, sniedzot vienreizēju pieredzi un dizainus, izmantojot tehnoloģijas, organizācijas struktūras, darba vidi u.c. „Saprotams, esmu gatavs turpināt izzināt XD, strādājot kopā ar citiem dizaineriem un uzņēmumiem, lai uzlabotu savas zināšanas un veicinātu karjeras attīstību.

Jaunās iemaņas/zināšanas par programmatūru – ieguvums CakeHR

„Tā kā esam startap uzņēmums, kas šobrīd koncentrējas uz Baltijas valstu klientiem, mēs esam labā pozīcijā, kas ļauj būt elastīgiem un eksperimentēt. Uzsāku darboties CakeHR kā starptautisko klientu servisa vadītājs (Head of Customer Success), lai veidotu veiksmīgu produktu plašajā HR tehnoloģiju tirgū. Nesen piedalījos Rostislav Roznoshchik vadītajā „Uz cilvēkiem vērsts dizains” (Human-centered design) meistarklasē. Pēc tās secināju, ka pat ar maziem ikdienas uzdevumiem, kas nav tiešā veidā saistīti ar manu karjeru – pērkot kafiju, baudot koncertu, pētot lietotni vai sarunājoties ar kādu – mana aizraušanās nodrošināt vienreizēju lietotāju pieredzi turpinās augt. Meistarklases laikā, kā arī izmantojot Adobe XD, esmu spējis labāk izprast savu aizrautību radīt pieredzi citiem. Šis dzinulis noteikti ļaus CakeHR augt kā uzņēmumam un darīt to efektīgi. Es vēlos mācīties un likt lietā jaunas dizaina domāšanas metodes mūsu uzņēmumā, pielietojot Adobe XD prototipu izstrādē. Protams, es turpināšu meklēt veidus, kā to izmantot arī personiskā līmenī – aplikācija, ko izveidoju, ir manas vīzijas un spara atspoguļojums. Stimuls un nevis uzņēmējdarbības motīvi ir tas, kas palīdzējis man labāk izprast, ko esmu iemācījies par lietotāja pieredzes dizainu (User Experience design).”

Iedvesmas avots

“Es ļoti ceru, ka šis inovatīvais bildinājums iedvesmos arī citus. Tiem, kuriem UX dizains ir kas svešs, un tiem, kurus piesaista pieredze un tehnoloģijas, mans ieteikums ir mesties iekšā šajā procesā. Izveido MVP prototipu apkārtējiem un mācies no citu cilvēku pieredzes. Izveido opciju aplikāciju savai otrajai pusītei un gūsti pozitīvas emocijas, vai veido dārgumu medības savam bērnam – meklē cepumus pēc mājas uzkopšanas. Izveido prototipu vienam cilvēkam, izmēģini ar 10, attīsti priekš 100 un visbeidzot pārdod 10,000… Tad tas var būt labs atspēriena punkts!

22 komentāri

    • Šajā gadījumā nevis Adobe, bet mūsu pašu CakeHR. Un laikam ne tiešs mārketinga cilvēku darbs.

      • tipisks ‘pārdošanas raksts’.
        ja tas nav bijis tā domāts, tad cilvēkam ir profesionālā deformācija – raksti par ko gribi, tāpat sanāks reklāmas buklets.

        • Jep. Un šoreiz tas ir sanācis tik labi un organiski, ka ir pelnīta publikācija.

  1. Lasot šo mazliet dīvaino “reklāmrakstu”, mani nepameta sajūta, ka tas ir tulkojums… daži klikšķi un atrodas arī raksti angļu valodā. :)

    Tā arī nesapratu par ko vairāk ir šis stāsts? Par Adobe XD, CakeHR, Tinder vai mīlestību? Par pēdējo laikam vismazāk…

    Domāju un nevaru saprast, vai man tagad arī nevajadzētu uzcept rakstu, kā gatavoju ielūgumus bērna dzimšanas dienas ballītei uz xxx softa? :)

    https://www.websitemagazine.com/blog/a-marriage-proposal-with-adobe-xd#

    http://majorpress.net/guy-creates-tinder-inspired-app-on-adobe-xd-uses-it-to-propose-to-girlfriend/

      • Neredzu to tevis pieminēto kūku… Redzu vāji slēptu reklāmu… Ja tu aiz trīs priedēm neredzi mežu, tad turpini vien jūsmot par šādiem fake news un klikšķrakstiem. Redz, pat es uzķēros :)

        Un ja pats Čepmens (nevis Čapmans) ir piekritis šādam rakstam, tad man viņu ir žēl…

        Lai tev un citiem būtu skaidrība… Džeka ideja tādā veidā bildināt savu izredzēto ir superīga un oriģināla (bez sarkasma), bet tas viss ir pasniegts… Hmmm, kā lai pasaka, ne tajā mērcē! Te ir runa par ētikas un morāles normām…

        Un ja kāds to nesaprot, tad man viņu ir žēl…

  2. It looks like there are some questions and confusions over the intention of the article :) So, I’m Lee, the guy that actually pulled this off and got my beautiful girl to say “yes” to me.

    It is a shame that people feel cynical about such a story and allude to directly to PR marketing stunts.
    Personally, I’m not giving a crap about who benefits from this because I gained something that marketing and PR cannot give me. Sign up to Adobe or CakeHR if you want – They are both great products and you shouldn’t need to read this article to know that. However the publications comes across, it won’t take away from the sentiment of my proposal to my girlfriend.

    First and foremost, this is a story about my love for my girls and asking her to marry me was an extension of my creativity. Based on my little experience, I achieved quite a feat and would love to share and inspire others to do the same.

    I’m more than happy to answer any questions here rather than assumptions being made :)

      • The story is not made up. It happened just two weeks ago and I could share the prototype app I made but it is easier to share ideas via an article to many people. Sure, funny questions came up like Growth Hacking and user conversion but I spoke about it to Zane and we both felt it was okay to answer these questions to inspire others to think about creating prototype apps without a business agenda. Cookie maps for babies is my next idea since I am about to become a father!

        The idea was my own and created it myself although the good barista knew zane was due at the coffee shop but didnt know the reason. It was entirely secret.

        I had to go through a few days of convinving Zane to reboot her iphone so I could put the app reader on it. Once I was sure everytbing was in place, I put the plan into motion.

        Adobe only knew about it after and my friend Norberts helped create the article from my answers to other online publications. I only made one interview with adobe with articles by DesignTaxi, website magazine and HowHeAsked. Because I live here in Latvia, I specifically asked to publish at least one article here and I think Kursors was an appropiate fit due to the audience and nature of the idea. Id hate to be in one of those trash gossip type magazine even if they paid (i have not be paid for anything) despite people complaining sounding like gossip….

        So the article was translated and I spoke ahead to make sure that the sentiment was still felt despite the target audience and how both can inspire others. How that was executed is up to audience perception.

        Not wanting to sound like an idiot for saying this but It is no hidden secret we are all part of a huge marketing industry but do people expect to get medals for pointing this fact out? Adobe earns millions anyway regardless Aand CakeHR is my company that enables me the opportunity to grow my career in UX UI development with despite little experience. This app was a personal touch to my outwardly creative life.

        So, in the words of Han Solo “it is true, all of it” and happy to share the story with you.

        :)

        • oh well. finding a mating partner is tough discipline and creativity is an instinct given by nature. other night i watched movie about life of birds and yeah, seems you were a bowerbird who has figured out how to find (oh, rather how to make) a blue bottle cap. that’s the diff – make it instead of finding. great, dude.

    • Hey, Lee!

      Congratulations! No doubt this was a really nice and original way to make a proposal!
      And it’s nice to have you here in this comment section.

      However the intention of the article (not your proposal) is unclear and dubious (to me). :)

      Let’s do some simple statistics and count the number of 3 words mentioned in this article: https://www.websitemagazine.com/blog/a-marriage-proposal-with-adobe-xd
      Zane – 7 times
      Adobe – 10 times
      CakeHR – 12 times

      So what is this story about?
      Any clue? ;)

      +++

      I don’t know you but I am pretty sure that you are a great guy and Zane is nice too. :)

      … BUT I hope we are not going to read soon some public articles about your wedding event. About how nice was the hotel (insert name here) and that limo (insert name here) service was amazing… and all event was filmed and photographed on superb cameras of (insert name here) brands and later on the wedding movie was made on Adobe Premiere (or Final Cut Pro if you are an Apple guy)… Or will we? :)

      • Haha! Dont worry… there would be no need to waste your time on that…unless you are invited ;)

        I understand the concern. I was legitimately happy with giving answers in context with other industries. And, why not? In the article HowHeAsked, you wont see the mention of CakeHR and only Adobe once. The audience and context was entirely different. It makes sense to use different answers in different places or else it all gets a bit boring and that isnt mr at all. I understand that translated content (used with my permission) is confusing… bad decision.

        If you can see past the keywords, this is a story about me finding out what I can do when I put my mind to a situation whilst being given the know-how and tools from others in the industry. It is about me having the courage to do something new whilst doing something daring… asking Zane to marry me. As I said, I believe I have achieved a feat.

        In this day and age, there is every reason to be cynical but please find the good in this.

        You are giving me other ideas though… a browser extension that looks at content words and highlights possible PR topics alongside credibility of the site. So… carry on! You’re only feeding my hunger to be creative… ;)

        I tell you what, i am passionate for people’s experiences and you are passionate about content…let’s join forces and take down the internet one article at a time!

        • It seems that you are trying to justify yourself with some PR stuff and theory here :)

          …and I don’t think the word “cynical” is proper in this situation… I’d rather say my position is sober minded.

          If you (and others) see any cynical attitude here then yours is a naive one.
          There’s a saying in Latvian: if anybody pees on your head do not pretend that it’s warm summer rain :)

          Anyway… I like your optimism and wish you keep going… Just remember not all can be manipulated.
          At least we’d all like to think that we cannot be manipulated :)
          [some voice in background] Yeah, right! :)

          BTW
          Don’t you think that your story would be far better and more sincere if words “CakeHR” and “Adobe” were mentioned just once or twice (and definitely not in title).

          But unfortunately we live in the age of “clicks” and PR people try to “sell” us (even fake) stories in various PR/advertising sauces. And it’s funny that right now our comments will help this site to sell “views” and “clicks” and “what else” to its advertisers later… so in the end it’s just somebody’s business.

      • FACT CHECK > in the WebsiteMagazine article’s body text CakeHR has been mentioned “only” 5 times, not 12. In Kursor’s article CakeHR actually is casually mentioned and barely explained it’s HR software.

        THE CONTEXT > the story is about the guy who used his creativity and created prototype of an app whilst working at Latvian-based startup CakeHR and using Adobe XD prototyping tool for day-to-day product development tasks.

        INTENTION OF THE ARTICLE > not many (..) Latvian startup community members are featuring on Adobe’s blog and UI UX sites globally. As a startup co-founder I’m proud and and I’m sure many other startup community members are proud, too. The case study worthy of attention.

        I dare assume that Cake’s core target audience – HR executives, aren’t Kursors core audience though I’d appreciate it and totally loved it! I believe that tech savviness is core skill of many jobs and occupations today.

        Sure, for someone your exaggerations on product placement, love and Lee’s wedding was fun here in the comments section.. but probably it would be nice at least to know with whom we’re talking to… “Kurlander”

      • Fact check > in the WebsiteMagazine article’s body text CakeHR has been mentioned “only” 5 times, not 12. In Kursor’s article CakeHR actually is casually mentioned and barely explained it’s HR software.

        The context > the story is about the guy who used his creativity and created prototype of an app whilst working at Latvian-based startup CakeHR and using Adobe XD prototyping tool for day-to-day product development tasks.

        Intention of the article > not many (..) Latvian startup community members are featuring on Adobe’s blog and UI UX sites globally. As a startup co-founder I’m proud and and I’m sure many other startup community members are proud, too. The case study worthy of attention.

        I dare assume that Cake’s core target audience – HR executives, aren’t Kursors core audience though I’d appreciate it and totally loved it! I believe that tech savviness is core skill of many jobs and occupations today.

        Sure, for someone your exaggerations on product placement, love and Lee’s wedding was fun here in the comments section.. but probably it would be nice at least to know with whom we’re talking to… “Kurlander” :)

  3. For those who are curious… I’m “just a poor boy from the poor family…” :)

    Guys… you are too deep in your “Adobes”, startups and all that PR stuff if you do not get what I’m saying :) … and don’t worry… I’m not in any way involved in your industry …not even your customer.

    And still you’re counting wrong… :)

Ir ko teikt?