Latvijā interneta lietotāji arvien aktīvāk klikšķina uz reklāmas kampaņu baneriem, vēl lielākā aktivitāte tikai Ukrainā un Turcijā, liecina interneta pētījumu uzņēmuma «Gemius» jaunākais «gemiusAdMonitor» pētījums.
Latvijas interneta lietotāji bieži klikšķina uz reklāmām
Pārskata dati norāda, ka Latvijā ir viens no augstākajiem CTR (click-through rate) rādītājiem, kas apzīmē reklāmas klikšķu skaitu uz 1000 baneru ekspozīcijas reizēm. Latvijā CTR 2016. gada otrajā pusē ir 0.95, un tas nozīmē, ka vidēji no katriem parādītajiem 1000 reklāmas baneriem uz 95 no tiem tiek izdarīti klikšķi.
Jāatzīmē, ka šis rādītājs ar katru gadu pieaug, attiecīgi šajā pašā periodā 2015. gadā uzrādot 0.65, kamēr 2014.gada otrajā pusē CTR bijis tikai 0.39.
Šajā kategorijā Latvija ierindojas 3. vietā, jo vēl augstāks CTR ir tikai Ukrainai (1.14) un Turcijai (1.01).
Vairāk klikšķina uz interaktīvajiem reklāmas formātiem
Dati norāda, ka tradicionālos reklāmas banerus izmanto krietni vairāk, taču atdeve, jeb CTR interaktīvām kampaņām ir ievērojami augstāka. Latvijā šis rādītājs ir 2.01 interaktīvajām reklāmām, kamēr tradicionālajiem baneriem tas ir tikai 0.36. Attiecīgi Latvijas interneta lietotāji uz katrām 1000 interaktīvām ekspozīcijām uzspiedīs 200 reizes, kamēr tradicionālie baneri tiks klikšķināti tikai 36 reizes.
Kopumā dati rāda, ka pēdējā gada laikā CTR ir strauji pieaudzis interaktīvajiem reklāmas formātiem (+ 1.55), kamēr tradicionālajiem baneriem tas nokritis par 0.04.
Tradicionālie baneri ir statiskas interneta reklāmas, kamēr interaktīvu baneru elementi spēj reaģēt uz peles kustībām.
Tradicionālie baneri joprojām visbiežāk izmantotais formāts
Visās analizētajās valstīs tradicionālo baneru (Regular banner) izmantošana reklāmas kampaņās joprojām ir izteikti populāra. Tā, piemēram, valstis, kur šis formāts tiek izmantots mazāk kā 75% kampaņu, ir tikai četras- Polija (71%), Ukraina (73%), Moldova (74%) un Čehija (74%). Savukārt, kaimiņvalsts Lietuva tradicionālos banerus izmanto 93% reklāmas kampaņās. 2016. gada otrajā pusē Latvijā tradicionālo baneru formāti tika izmantoti 89% no visām kampaņām, kamēr interaktīvie (Rich Media) reklāmas formāti atrodami 16% kampaņās.
nav brīnums. mums ir visped***** banneri. kronis bija reiz diena elvē – pilnīgi caurspīdīgs banneris. bez satura. spied uz rakstu – un hrejakš – kliks ieskaitīts. un tad vēl visas tās lapas ar “šķir nākamo”, kur poga izskatās pēc reklāmas bannera un otrādi.
Tieši tā, tās reklāmas tik uzbāzīgi saliktas, ka bieži vien nosit velmi aplūkot visu saturu, jo no telefona tas ir kaitinoši.
Uzliec telefonā (protams, pieņemu, ka tev ir Android) Dolphin pārlūkprogrammu un ieslēdz tai iebūvēto reklāmu bloķētāju – un būs tev laime. Reklāmas vairs nebūs.
Nē, WM 10, šim ir kāda iespēja?
Nāāh. Top 3 valstis, kurās aktīvi strādā slāvu propaganda/biezie jaunkrievi/ušakova reklāmas. Ir arī gana ļaužu, kas darbā, sēžot tinderī, savu privāto dzīvi cenšas sakārtot.
Mediji mums arī nekādi spožie, tvnets to vien dara kā cenšas iemācīt ļaudis 2 nedēļu laikā iemācīties vāciski runāt, vai arī raksta par to kā krievu estrādē pugačovai bērni dzimst. Vairāk kā informācijas bads par austrumos notiekošo.
par ko tas varētu liecināt? zems izglītības līmenis, stagnējoša ekonomika – cilvēki kam daudz brīva laika izklaidējas ar to, kas pa rokai un kas neko nemaksā…..
hmm, kādas reklāmas? Ar uBlock origin to praktiski/faktiski nav.
Nu es jau nebrīnos ar tiem baneriem, kas uzpeld pa visu ekrānu un X nevar īsti atrast :)
95 kliki no 10000 impresijām sanāk 0.95 CTR … CTR = Clicks / Impressions X 100