Lai arī Apple tā arī nekad publiski nav plaši skaidrojis, ko tieši dara pašbraucošo auto tehnoloģiju jomā, tomēr visiem ir skaidrs, ka iekostā ābola kompānija kaut ko šajā jomā perina. Tas gan nav nekāds pārsteigums, jo autonomo auto biznesa vērtība tiek lēsta desmitu miljardu ASV dolāru vērtībā un Apple ir vēlme iesaistīties cīņā ar Google, Uber un Tesla.
Pēc ilgāka klusuma perioda Apple šomēnes Kaliforijas CSDD alternatīvā (California Department of Motor Vehicles) pieteicās uz atļauju uz šī štata koplietošanas ceļiem izmēģināt pašbraucošos automobiļus un tagad Business Insider rīcībā ir nonākuši apmācību materiāli, kuros tiek skaidrots kā darboties ar šādiem automobiļiem. Apple ir jāapmāca savi inženieri kā pārņemt autonomo auto vadību savās rokās, jo tikai tā var saņemt Kalifornijas varas iestāžu atļauju. Lai to panāktu, Apple apmāca inženierus un tiem ir privātā poligonā jānokārto septiņi testi.
Izstrādes platforma izmanto dzelžu un programmatūras risinājumus, lai novērotu apkārtējo pasauli un tās notikumus. Pēc datu apstrādes sistēma var nosūtīt elektroniskas komandas auto vadības elementiem.
Darbinieki, kam būs jātestē šī sistēma, automobiļu vadību varēs pārņemt jebkurā brīdī un turpinās vadīt auto ar Logitech videospēļu stūres un pedāļu komplektu, kas iemontēts aiz testa automobiļu priekšējā pasažiera sēdekļa.
Apple plāno uzsākt testus ar trīs Lexus RX450h džipiem, ko vadīs seši testu inženieri, kas pamatā ir mašīnmācīšanās jomā specializējušies inženieri ar doktoru grādu.
Nākotnes transports ir elektriskie lidaparāti https://www.theguardian.com/business/2017/apr/21/electric-flying-car-lilium-google-uber-vtol-jet-taxi.
cik tālas nākotnes? gaisā nav ceļu, vizualizētus koridorus tikai sāk realizēt. un tagad iedomājies, ka lielvaru bulšitmeistari sakašķējas, un tev pārstāj strādāt GPS, GLONAss un tie tur Eiropas un Ķīnas topošie brīnumi.
Nav ceļu, nav problēmu :) Latvijai īpaši aktuāli :)
Un lūk zombiji pacels nozari. Cerams tas neuzsitīs teslai pa kabatu, jo tagad hipsteri grozās ap šo zīmolu.
Dīvaini, ka manuālās vadības kloķi nav Apple taisīti. Izmantot kaut kādu Ķīnas Logitech – tas taču kaitē firmas prestižam. Tramps vēl neļaus šos auto Amerikā tirgot.
Labrīt, taču pat militāros atmīnēšanas robotus vada ar Xbox kontrolieriem, tā vienkāršā iemesla dēļ, ka nav nekādas vajadzības tērēt desmitus tūkstošu dolāru (tak viena plastmasas presforma vien maksā 5-10 tūkstoši, nerunājot nemaz par elektroniku, force feedback, un citām džoistika fiškām) lai izgatavotu speciālu manipulācijas ierīci tik šauri specifiskai vajadzībai, kas būs jāizražo vien dažos desmitos eksemplāru.
Es nesaprotu, kādēļ Apple vienkārši nenopirka daļu Teslas akciju no Muska – viņiem pat savā ziņā ideoloģijas un dizaina tendences sakrīt, un Tesla jau pašlaik ir vairākas galvastiesas priekšā jebkuram citam autopilota ražotājam pasaulē. Ābolam būs tak kaudze naudas jāizsviež, lai tiktu kaut tik tālu, cik Tesla pašlaik. Man liekas tik stulbi, ka lielas kompānijas dara kaut ko tikai tapēc, ka naudas kā spaļi – lielisks piemērs ar pašreiz tirgū esošajiem voice assistant – bļin, izskatās, ka katrai sevi cienošai firmai vajag pa vienam vai diviem tādiem sūdiem. Tas jau nekas, ka normāli strādā reāli tikai divi pionieri – Siri… Read more »