Tiek ziņots, ka Masačūsetsā ieviestas padziļinātas pārbaudes Uber un Lyft taksometru šoferiem. Uzreiz atklājies, ka vairāk nekā 8200 Uber un Lyft šoferu neatbilst drošības normām, viņiem nekavējoties atņemtas licences.
Visbiežākais pārkāpums esot atņemtas vai uz laiku anulētas vadītāju apliecības. Vairāki simti no pārbaudītajiem taksometru šoferiem bijuši ar smagiem, krimināliem pārkāpumiem pagātnē. To skaitā ir uzbrukumi cilvēkiem, braukšana dzērumā un 51 šoferis iepriekš tiesāts par seksuāliem noziegumiem.
Šāda informācija liek aizdomāties par mūsu pašu brīnišķīgo taksometru sistēmu, kur visi ir individuāli komersanti – tātad pat teorētiski nepakļaujas personas datu pārbaudei. Taksometri tiek izsaukti ar lietotnes palīdzību, bet kāda ir, piemēram, Taxify stratēģija attiecībā uz šoferu izvērtēšanu?
Vai taksometru uzņēmums var izvērtēt darbinieku atbilstību darbam ar cilvēkiem? Visticamāk – nē. Piekļuve datiem par notiesājošiem spriedumiem, pieeja liegumiem un cita informācija par privātpersonu pieejama tikai dažām valsts iestādēm. Fizisko personu datu aizsardzības likuma normas šādu informāciju, visticamāk, liedz ierindas darba devējam saņemt, ja vien darbs nav saistīts ar tiesībsargājošām iestādēm, bankām u.tml.
hehe, un cik licencēto šoferu nav savietojami ar drošas braukšanas jēdzienu))
Alvixas un Pandas šoferi pārsvarā izskatās pēc izbijušiem cietumniekiem, ko nevar teikt par Taxify šoferiem. Ja Alvixai un Pandai būtu iespēja pasažieriem vērtēt pakalpojumu, tur daudzi jau sen būtui zaudējuši licenci!
Esmu braucis ar abiem un pēc piedzīvotā teikšu, ka izskats ir mānīgs. Tas, ka šoferētāji tur pārsvarā ir tādi apšņurkuši, gan ir tiesa.
Braucu nesen ar Taxify un tiešām pārsteidza tie 2 dažādie čaļi – letiņš un krieviņš, kas abi man pateicās par saturīgo sarunu! :O Es nekad ar taxistiem nerunāju, bet šoreiz tie tipiņi bija kautkādi mega saturīgi un uz sarunām rosinoši. Pēc tam gan arī sapratu atšķirību – ir starpība, vai Tu rullē 24h un tas ir Tavs darbs, vai pieslēdzies uz nedēļas nogali hobija līmenī pastrādāt, tad attieksme pret cilvēkiem, ko ved ir cita!
nākotnē vispār varēs izsaukt tematisko šoferi – perl spečuku vai kardioķirurgu, kuri mazina pamatdarba spriedzi braukājot un runājot ar klientiem)
kardioķirurgi parasti mazina spriedzi šaujot mežā uz dzīvniekiem.
dzīve iet uz priekšu, tajā ienāk viskas jauns un arī no ērcēm nav jāuzmanās.
galu galā, ne visi k.ķ. spēj iešaut galvā bembijam
Latvia should open up criminal records and driving license registry, so that Taxify and other platforms could easily do real-time checks of records and stop drivers who do not have valid permits.
Great, thanks for your comment! What procedures Taxify has in place to check drivers who apply for Taxify? How many incidents (drivers harassing or assaulting their passengers) have been recorded in Latvia (or Baltics) last year?