Kamēr cilvēce vēl nav aptvērusi viena mākslīgā intelekta ierobežošanas iespējas, Google jau sākusi pētīt, kas notiek mirklī, kad divi vai vairāki mākslīgie intelekti uzsāk cīņu par vienu mērķi. Cik tālu ies mākslīgais intelekts, lai izpildītu uzdevumu?
Lai izpētītu divu mākslīgo intelektu interešu sadursmi, Google DeepMind komanda izstrādāja divas spēles Gathering un Wolfpack. Gathering spēlē ir jāvāc “āboli”, kā arī pastāv iespēja šaut uz konkurentu, tādējādi to aizvācot no spēles uz neilgu laiku. Sākumā abi mākslīgi intelekti visai miermīlīgi vāca “ābolus”, bet, tikko “ābolu” skaits sāka samazināties, tie uzsāka agresīvu cīņu. Tēmēšana uz pretinieku prasīja visai lielus datora jaudas resursus, un jo lielāku datoru jaudu piešķīra intelektiem, jo tie kļuva agresīvāki.
Wolfpack spēlē abiem mākslīgajiem intelektiem ir jāsadarbojas, lai sasniegtu kopēju mērķi. Šajā spēlē mākslīgie intelekti uzsāka ciešāku sadarbību mirklī, kad tika palielināti pieejamie jaudas resursi.
Paredzams, ka nākotnē mākslīgie intelekti sadarbosies katru dienu. Viens no tiem regulēs satiksmi, kamēr citam būs uzdevums samazināt kaitīgo izmešu daudzumu. Vai šī būs sadarbība, vai konkurence, noteikts tikai sasniedzamais uzdevums.
Interesantākais sāksies, kad tie sāks sadarboties cilvēku izēšanā no Zemes. Jokoju…
Mākslīgais intelekts ir un paliek algoritms. Un tas rīkojas tā, kā ir rakstīts tā kodā. Jā, ok, mūsdienu mākslīgais intelekts mācās un attīstās, bet tik un tā, pat tā attīstība ir balstīta uz iepriekš definētiem nosacījumiem. Līdz ar to jebkura lēmuma pieņemšana mākslīgajam intelektam balstās uz savāktajiem datiem un algoritmiem, kas izvērtē iespējamās lēmuma sekas. Nekādu emocijonālu lēmumu… tikai aprēķins.
Un ko darīsim, kad mākslīgais intelekts būs apmācīts programmēšanā!?
Visa pamatā ir mērķis… neviens mākslīgais intelekts neko nedarīs bez definēta mērķa. Mākslīgajam intelektam nav emociju, un tas nevar izdomāt ka viņš pēkšņi vēlas to vai šito. katrs lēmums, tai skaitā arī lēmums kaut ko radīt vai iznīcināt būs apkopoto datu apstrādes rezultāts, pamatojoties uz tā definētajiem mērķiem.
Mērķi un prioritātes ir lieta ar ko jābūt uzmanīgiem mākslīgā intelekta veidotājiem. Visam ir jāparedz savas robežas, lai nesanāk tā ka mērķis ir augstāks par visu. Gluži kā zinātniskās fantastikas filmās, kur mākslīgais intelekts kurš programmēts ar mērķi uzlabot pasauli, pēkšņi ir izanalizējis, ka cilvēki ir galvenie pasaules ienaidnieki un visu problēmu sakne.