Sociālās apziņas motivēti un gatavi nomāt, straumēt un dalīties precēs un pakalpojumos, tūkstošgažu mijas paaudzes pārstāvji ir mainījuši naudas tērēšanas paradumus, tādējādi mainot to, kā darbojas uzņēmumi, tostarp automobiļu ražotāji.
Un viņu revolucionārā domāšana visneiedomājamākajos veidos ietekmē arī to, ar kādiem automobiļiem viņi vēlas braukt.
Vairāk nekā 80% tūkstošgažu mijas paaudzes pārstāvju uzskata, ka apvidus automobiļi pēdējo piecu gadu laikā ir kļuvuši videi draudzīgāki. Kliedējuši savu degvielas rijēju reputāciju, apvidus automobiļi nu ir 25% tūkstošgažu mijas paaudzes pārstāvju iepirkšanās sarakstā kā iekārojamākie jaunie automobiļi.
Ford plāno laist klajā jaunu pilnībā elektrisku apvidus automobili, kura paredzamais nobraucamais attālums būs vismaz 480 kilometri, ar ko pietiek, lai no Londonas aizbrauktu līdz Parīzei. Pērn Eiropā uzņēmums laida klajā trīs jaunus apvidus auto modeļus, savukārt jaunais bezizmešu modelis būs viens no pieciem, kas tiks laisti klajā līdz 2020. gadam.
„Apvidus automobiļu pārdošanas apjoms aug straujāk nekā jebkuram citam transportlīdzekļa veidam Eiropā, un par vidi domājošie tūkstošgažu mijas paaudzes pārstāvji ir ievērojams augošā apvidus auto pieprasījuma dzinējspēks. Pērn Ford apvidus automobiļu pārdošanas apjoma pieaugums pārspēja pat straujo nozares izaugsmi,“ stāsta Ford of Europe Mārketinga, pārdošanas un klientu apkalpošanas nodaļas viceprezidents Rolants de Vārds. „Klienti atskārš, kādu degvielas ekonomiju piedāvā tādi progresīvi dzinēji kā mūsu jaunais 120 ZS 1,5 litru TDCi dīzeļdzinējs modelī Kuga, kas atbilst jaunākajam izmešu standartam Euro 6 un saražo 115 gramus CO2 izmešu uz kilometru, un vairākkārt godalgotais 1,0 litra EcoBoost benzīna dzinējs moldelī Ford EcoSport.“
Pērn Ford apvidus automobiļu — kompaktā EcoSport, vidējās klases Kuga un pilnizmēra Edge — pārdošanas apjoms Eiropā palielinājās par 31% salīdzinājumā ar 2015. gadu. Modeļiem Kuga un EcoSport pārdošanas apjoma ziņā tas ir bijis visu laiku labākais gads. Apvidus automobiļu reģistrāciju skaits Eiropā 2016. gadā pieauga par 21%, un vairāk nekā ceturtdaļa jauno reģistrēto automobiļu bija tieši apvidus automobiļi.
Un priekšstatus par automobiļa izvēli maina ne tikai jaunākie autovadītāji. Ford dati liecina, ka sporta hečbeku — mazās un vidējās klases automobiļu sporta versiju — pircēju vidējais vecums no 2010. līdz 2016. gadam ir palielinājies par vairāk nekā 10%.
Pērn Ford sporta automobiļu — tostarp Fiesta ST, Focus ST un Focus RS sporta hečbeku, kā arī Ford Mustang — pārdošanas apjoms palielinājās par 60% otro gadu pēc kārtas.
“Vairāk nekā 80% tūkstošgažu mijas paaudzes pārstāvju uzskata, ka apvidus automobiļi pēdējo piecu gadu laikā ir kļuvuši videi draudzīgāki. Kliedējuši savu degvielas rijēju reputāciju, apvidus automobiļi nu ir 25% tūkstošgažu mijas paaudzes pārstāvju iepirkšanās sarakstā kā iekārojamākie jaunie automobiļi.”
bļ***************************** labāk lai izdrāž uzreiz ausī…
Neraudi, lapsiņ. Iekamp sirdsdrapes.
Kompaktklases Focus-a līdzinieks ar 480 km nobraukumu ar 1 uzlādi 2018 gada vasarā un es padomātu.
nu re, jau no rūpnīcas piegādās ar nobraukumu
:D labs.
Piedāvās… 2020tajā… Nez ko Tesla tai laikā jau būs jau saražojuši. Iespējams savā Gigafactory ražos akumulatorus kas reāli nodrošinās 500 jūdzes (nevis km) ar vienu uzlādi
Tagad salīdzini teslas cenas ar ford cenām.
LV nav tesla pārstāvja. Ford ir. Kur vedīsi savu teslu uz apkopi garantijas laikā lai nepazaudētu garantiju atsevišķiem auto mezgliem?
20tajā gadā iespējams jau pat Baltijā būs Tesla pārstāvis.
Cenas? nez nez… Neticu ka cenu starpība būs tik liela. Nevajag salīdzināt mazlitrāžas fordiņu cenu ar elektroauto kam ir pamatīgi aķi… Nedomāju ka Fords savus Elektro džipus metīs pakaļ pa 30k EUR… Edge pat bez elektromotoriem ir diezgan dārgs.
Mani vienmēr ir pārsteigušas tirgus izaugsmes prognozes. Vai iepriekšējā gada veiksmīgais +30% pārdošanas apjoms ir tik apstulbinošs, ka kompānijas vadība/investori sāk uzvesties kā apreibinājušies ar kokaīnu vai ko līdzigu?! Iepriekšējā gadā bija 31%, šim gadam jau prognoze +40% un citi jau prognozē ka 2020.g. SUV būs 3/4 un ar kompaktklasi vispār neviens nebrauks. ~2011.g prognozēja, ka pēc 4-5 gadiem planšetes būs pilnībā pārņēmušas tehnoloģiskās industrijas un tādus PC neviens vairs neizmantos :)