Reklāma

Swift programmēšanas valodas radītājs turpmāk atbildēs par Tesla autopilota programmatūru

Jaunākie raksti

Jaunākā “F1 2021” videospēle gaidāma 16. jūlijā

Pagājušā gada izskaņā notika pietiekami liels darījums videospēļu nozarē, kad Electronic Arts iegādājas citu videospēļu radītāju Codemasters par 1,2...

Uzņēmums Xwing veicis sekmīgu bezpilota lidojumu ar komerciālo lidmašīnu

Amerikā bāzētais jaunuzņēmums Xwing ir veicis veiksmīgu attālinātās vadības testa lidojumu ar vienkāršu komerciālo lidmašīnu, un šis ir visai...

Reklāmu bloķētājs ietekmē “Google Docs” darbību

Pēdējās dienās vairāki "Google Docs" lietotāji, tostarp arī es, saskārās ar problēmām "Google" dokumentu lietošanā. Tos nebija iespējams atvērt...

“Apple” aicina klientus iesaistīties īpašā Zemes dienai veltītā akcijā

22. aprīlī tradicionāli tiek atzīmēta starptautiskā Zemes diena, kad visā pasaulē norisinās dažādi pasākumi un akcijas ar mērķi veicināt...

Stadler Form Roger gaisa attīrītāja apskats

Daudziem no mums pavasaris saistās ar Sauli, ar putnu dziesmām, plaukstošām lapiņām un zilajām kapu puķītēm ceļmalās, bet citi...

Cīņa starp tehnoloģiju grandiem par labākajiem inženieriem ir karsta un šoreiz kārtējā uzvara moderno un modīgo elektroauto ražotājam Tesla Motors. Tieši uz šo kompāniju pēc 12 gadu darba Apple dosies Swift programmēšanas valodas radītājs un Apple izstrādātāju rīku nodaļas vadītājs Kriss Latners (Chris Lattner). Tesla Motors viņš būs autopilota programmatūras izstrādes nodaļas viceprezidents. Viņa pienākumus pārņems Teds Kremeneks (Ted Kremenek).

Swift programmēšanas valodas radītājs Kriss Latners

2016. gadā Wired Krisu ierindoja pie 25 ģēnijiem, kas veido biznesa nākotni. Viņš ir daudz strādājis pie Apple Xcode izstrādes vides pilnveidošanas, kā arī LLVM, Clang, OpenCL, LLDB un Swift rīku izstrādes, kā arī palīdzējis pilnveidot macOS un iPhone 5. Tāpat Kriss ir ļoti iestājies par Swift atvērtību un par to komunicējis ar sabiedrību. Kriss sola palikt aktīvs Swift izstrādes komandas biedrs.

Tesla Motors vadītājs Īlons Masks (Elon Musk) ir izteicies, ka tie, kas nespēj dabūt darbu Tesla, var doties strādāt uz Apple. Tādējādi visiem liekot noprast, ka Tesla Motors ir īstā vieta, kur atrasties pasaules līmeņa izaicinājumus alkstošiem inženieriem. Ja šobrīd Teslas autopilota programmatūra darbojas kā vadītāja asistents, tad jau nākamgad Īlons to grib redzēt kā sistēmu, kas auto spēj vadīt pilnībā bez cilvēka līdzdalības. Tādā ziņā Krisam darba būs pilnas rokas.

Reklāma

8 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
8 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Jānis

Šito pašbaraucošo brīnumu sakarā mani dīda jautājums, kā tiks juridiski sakārtotas lietas ar civiltiesisko atbildību? Nonesīs tāds autopilots bariņu skolnieku un vecenīti ar kruķiem uz gājēju pārejas, notrieks tramvaju no sliedēm un iebrauks prezidenta kortežai tieši pa viduci.. ..un tālāk? Kurš vainīgs? Es? Tesla?

digitalk

kamēr tas ir asistents – tu. kad būs autonoms, tad apdrošinātāji sāks raut spalvas no visām ķermeņa daļām :)

Kristaps Skutelis

Es nedomāju, ka apdrošinātāji būs tie muļķākie, kas šim paredzamajam pavērsienam nebūs sagatavojušies. Noteikti būs paspējuši mainīt apdrošināšanas polises nosacījumus un cenas tā, lai pašiem savas pufīgās vietas ir drošībā.

digitalk

tātad šis bizness nīkuļos, jo neviens negribēs uzņemties atbildību.

Mārtiņš Ungurs

Tieši otrādi! Apdrošinātājiem ir izdevīgi pat par mazākam summām apdrošināt autonomās mašīnas, kuras pēc statistikas iekļūst mazāk avārijās. 2016. gada IoT konf. par to jau sāka runāt apdrošinātāji, no pirksta neesmu izzīdis.

digitalk

paliek jautājums – uz kā būs kriminālatbildība?

Mārtiņš Ungurs

Uz īpašnieku, protams

Krotow

Paredzot gana lielu pretestību auto bez vadības kloķiem, ko vada tikai autopilots, gan jau saraiņos kaut kādu juridisko hibrīdu, ko piemērot abiem gadījumiem – ja avāriju izraisījis šoferis vai programmas gļuks. Taču kļūst interesanti, ko apdrošinātāji iesāks gadījumā, ja, piemēram, auto brauc autopilotā un ved mājās auto īpašnieku, kurš atrodas šofera krēslā, taču ir vadīt nespējīgs, Nu, piemēram, galīgā pālī. Varētu būt noteikums, ka šādā gadījumā šofera krēslā nesēž neviens – te sāksies bļāvieni, kā lai aizved mājās visus 4-5 purnus un vēl kartupeļu maisu bagāžniekā. Otrs variants – vadību atbloķē tikai, ja šoferis ir vadīšanai adekvātā kondīcijā. Taču atkal… Read more »

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: