Arhitektūras un mediju centrā H2O 6, ar iespaidīgu muzikālo un vizuālo priekšnesumu Latvijas auto publikai pirmo reizi klātienē tika prezentēts jaunais premium klases “Volkswagen Amarok”. Tas ir vienīgais pikaps šajā segmentā ar 3,0 l jaunākās paaudzes V6 turbo dīzeļdegvielas dzinēju ar 165 kW/224 ZS jaudu, kas aprīkots ar mainīgas jaudas jeb veiktspējas turbīnu. Turklāt jaunais “Amarok” ir unikāls ar saviem 20 collu riteņiem.
“Jaunais “Amarok” ir simtprocentīgs premium klases auto un simtprocentīgs pikaps. Tam ir ne tikai modernākais EU6 standartam atbilstošs V6 turbodzinējs, bet arī 550 Nm griezes moments, kas ir pieejams augstākajā jaudas versijā, un kas ir unikāls rādītājs šajā segmentā. Runājot par dizainu – “Amarok” jaunajai versijai redzam daudz vairāk horizontālu līniju, daudz vairāk hroma. Savukārt salona dizains ir ļoti konkrēts – klasiski moderns. Mēs ļoti lepojamies ar elektriskajiem 14 virzienos regulējamiem “ergoComfort” priekšējiem sēdekļiem, kurus ir apstiprinājis Vācijas ortopēdijas institūts. Braukšanas komfortu nodrošina arī elektromehāniskais stūres pastiprinātājs, kas, atšķirībā no hidrauliskā pastiprinātāja, braucot pa nelīdzenu ceļu, saglabās vieglu vadāmību bez sitieniem pa stūri, taču, braucot pa pilsētu, ļaus vieglāk griezt stūri,” savā uzrunā atklāja “Volkswagen” Komerctransporta zīmola vadītājs Baltijas valstīs Māris Zoltners.
Pasākuma laikā tuvākai apskatei tika piedāvāts iepazīties ar diviem “Amarok Highline” modeļu versijas automobiļiem, kurus gan no ārpuses, gan no iekšpuses vētīja vairāki simti sanākušo auto ekspertu – dīleri, korporatīvie klienti un mediju pārstāvji.
Jau ziņots, ka “Amarok Highline” modeļa versija būs pieejama ar sešu cilindru dzinēju un jaudu 165 kW/224 ZS kombinācijā ar 8-pakāpju automātisko transmisiju un 4MOTION pastāvīgo visu riteņu piedziņu. Šis pikaps nodrošina maksimālo ātrumu 193 km/h un paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h vien 7,9 sekundēs. “Amarok” ir vienīgais pikaps B segmentā, kas aprīkots ar V6 dzinēju. Klāsta jaudīgākais – 224 ZS – dzinējs kombinācijā ar 8-pakāpju automātisko transmisiju un 4MOTION visu riteņu piedziņu ir pieejams tikai “Highline” aprīkojuma versijā un īpašajā modelī “Amarok Aventura”.
Braukšanu ar “Amarok” vieglāku padara arī “Park Pilot” parkošanās palīgsistēma, kurā ietilpst arī atpakaļskata kamera. Turklāt “Amarok Aventura” versijā ir aprīkots ar premium klases 3D krāsu ekrānu, kas novietots starp klasiski apaļajiem mērinstrumentiem, kā arī mobilajiem tiešsaistes pakalpojumiem un “App Connect” sistēmu.
“Amarok Highline” un īpašo modeli “Amarok Aventura” ar 165 kW V6 dzinēju var pasūtīt jau šobrīd. Taču versijas “Comfortline” ,“Trendline” un Amarok speciālā versija “Canyon” tirdzniecībā tiks laistas 2017. gada pavasarī.
Vidējais pircējs Latvijā? Latvijas Meži? privātie mežinieki un lauksaimnieki laikam izvēlēsies kādu praktiskāku pikapu. Kāds ekstravagants augstas sēdēšanas piekritējs, kas grib atšķirties no vidējā SUV braucēja? Nu, pikaps pēc būtības ir darba auto, izņemot tos dažus kas uz pikapa bāzes uztaisa krāsainu un hromētu pusīvagonu just for fun.
Nu ja komplektā dotu arī premium “Highline” klases kubīgo dīzeļa pārvadāšanas konteineru ar viedo bezvadu vadības uzpildīšanas sistēmu, tad jau mežinieki pirktu, a tā tik jeņķiem iekārojams. ?
Kāpēc gan V6 tiek uzsvērts kā kaut kas īpašs?
Jo tajā ir mazliet vairāk cilindru nekā standarta 4niekā ar ko brauc “visi”.
Kā kur. Amūrikā veču motors sākas ar V8, īpaši monstrozo braucamo segmentā. V6 – tā, sievietēm braukt uz lielveikalu, bet puskoka lēcēji ziņģē apkārt ar R4 ))
Protams, štatu daudz, un dažos jau iekšdedzes dzinējs skaitās sliktais tonis, un gan jau iznīdēs lielos podus arī tur.
Jo, ja nezināji tad traktoriem tiek piegriezts skābeklis, un palaist apgrozībā šādu V6 ir ļoti dārgi.
Kas Tu domā, ka jauno Volvo XC90 aiz neko darīt ražo ar četru cilindru motoru?
Piemēram Toyota Eiropas tirgum vairs nepiedāvā kādreizējo V8 dīzeli.
Plus iespējams VW šajā dzinējā vairs nešmaucas ar kaitīgo izmešu daudzumu :D