Web Analytics
More
    Reklāma

    Tavs nākamais Volvo varētu tikt ražots Ķīnā

    Jaunākie raksti

    Populārais zviedru autoražotājs jau kādu laiku pieder Ķīnas uzņēmumam Geely, kas ir spējis nodrošināt negaidītus XC90 un S90 modeļu pārdošanas rekordus. Tomēr sagaidāms, ka S90 modelim ražotnes drīzumā tiks pārceltas uz Ķīnu, tostarp Ķīnā tiks ražoti Volvo mašīnu modeļi ASV un Eiropas tirgiem.

    Jau iepriekš šāda izmaksu optimizācija piemeklēja S60 modeli, bet šobrīd ir runa par abiem ražotāja flagmaņiem! Turklāt Geely apgalvo, ka tas ir tikai sākums jaunai Volvo ērai.

    Reklāma

    Volvo turpinās samazināt ražošanu Zviedrijā (Tūršlandā), tur drīzumā tiks ražoti tikai ierobežota skaita S90 modeļi, visi citi S90 dodas uz Ķīnu. Tur tiks salikti Eiropai paredzētie S90, kā arī S90 ar standarta riteņu garenbāzi.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    22 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    x
    03.11.2016 14:11

    Nevajag apcelties. Mūsdienu pasaulē saskrūvēt automašīnu var teju jebkurā pasaules malā, kāpēc lai tā nebūtu Kīna ar tās daudzajām darbarokām. Arī Krievijā rietumnieku kompānijas spēj ražot automašīnas. Ķīnieši nopirka zviedru izveidotu kompāniju, viņi ir daudz mācījušies, t.sk. uzņēmējdarbību un nekautrējas pieaicināt jomas specus tur, kur paši nevelk. Tāpēc vienīgais, ko no šī raksta var secināt (patiesībā jau šis nav nekāds tehnoloģiju, bet ekonomikas un politikas raksts), ir tas, ka vadāt auto ar kuģiem ir izdevīgāk, kā ražot tos Zviedrijā. Nezinu, cik liela loma ir šīm darbavietām Zviedrijas ekonomikā un kas nāks vietā, iespējams, ka zviedru sociālais budžets to nemanīs, iespējams, ka pēc gada zviedri jau sāks uzdot jautājumus, vai nevajag samazināt soc. izmaksas cilvēkiem, kas parazitē uz zviedru nodokļu maksātāju rēķina.

    banana
    03.11.2016 15:43
    Reply to  x

    Saskrūvēt jau var… tikai cik kvalitatīvi…. Vienalga cik ‘volvo’ ir respektējams zīmols! Zīmols pats neskrūvē, skrūvē darbaspēks un ir starpība vai 3$/h vai 13$/h darbaspēks! (failure rate)

    Turklāt nez cik reklāmās glaimojoši un pozitīvi skanēs ‘made in china’ līdzšinējo reklāmrullīšu ‘made in sweden’ vietā!

    Lapsinieks
    03.11.2016 16:32
    Reply to  banana

    kālab neviens neapšauba kvalitāti apple produktiem, kas tiek skrūvēti ķīnā? ar ko mašīnas atšķirās?

    zuu
    04.11.2016 12:41
    Reply to  Lapsinieks

    Atšķiras, ko tu Zini par Apple produktu atbiruma procentu? Tas varbūt nav pietiekoši ievērojams procents, bet auto industrijā šos procentus var nomainīt dzīvības. Ja Tevi neuztruc ķīnas IT tehnoloģiju kvalitāte, tad, piemēram, painteresējies par auto riepām, kas ražotas ķīnā, cik no tiem n-tajiem brendiem (jā, to ir ļoti daudz) spēj uzražot kvalitatīvu ziemas riepu? Viens, varbūt divi?
    Protams, es saprotu, ka kompānija, kam ir nostiprināta pozīcija auto industrijā, tāpat vien neietu uz šādu soli, ja nebūtu pietiekoši pārliecināta par spējām nodrošināt pieņemamu kvalitāti. Problēma ir citur – patērētājā. Jo patērētājs ir pieradis, ka visu jāmaina ik pēc pāris gadiem – datoru, telefonu un nu jau arī auto. Tas nozīmē, ka mūsdienu auto darba mūžš krītās ārprātīgā ātrumā, to Tev jubkurā servisā pateiks.

    x
    04.11.2016 16:57
    Reply to  zuu

    ja par kautko ir jāsatraucas, tad ne jau par auto darba mūža saīsināšanos.
    ja garāks projektētais mūžs, jo lēnāk auto pilnveidojas.

    jāsatraucas par citām lietām – par neefektīvo utilizāciju un otrreizējo pārstrādi.
    man gan aizdomas, ka auto tiek vairāk pārstrādāti kā tā pati elektronika, bet nav laika pētīt – iespējams, ka maldos.
    jāsatraucas par to, ka cilvēki brauc kā ēzeļi un pagaidām šo jomu robotizēt vēl neizdodas, lai arī mēģina. nu kā – valsts (vai vairākas) palīdz cilvēkam nostāties uz kājām, izglītība, medicīna, augstskola un tad viņš pats vai kāds cits bezatbildīgi nogalina auto avārijā, vai pataisa par kopjamu invalīdu kas vairs nevar strādāt . Par to ir jāsatraucas vairāk kā par to, ka vairs nav vecā labā čuguna bloka ar uzticamo karburatoru, ko pats ceļamalā varēja iztīrīt.

    Krotow
    03.11.2016 14:20

    Ir aizdomas, ka no outsourcēšanas jūtami cietīs tieši zviedru mazpilsētu darbaspēks. Zviedrijā ir ļoti izplatīta darbu un funkciju dalīšana, kur, piemēram, tā paša Volvo vai Scania dažādi mezgli un bloki tiek salikti sažādās valsts vietās un tad aiztransportēti kopā salikšanai. Nedomāju, ka tur par šiem jaunumiem ļoti priecājas. Tai skaitā sociālais budžets arī cietīs. Redzēs, vai un kas radīsies vietā.

    Ko Krievijā drīz kopā, vvz. Ir aizdomas, ka tikai koka pagales un arī tās būs jāsargā no bruņotām bandām.

    Ezis
    04.11.2016 21:00
    Reply to  Krotow

    Tev tie krievi nesmuki pāri nodarījuši, ka visur pin šos klāt?

    x
    04.11.2016 21:36
    Reply to  Ezis

    Krievija, ne krievi. Piem. ne Kadirovs, ne Šoigu nav krievi un tas tik tā uz fikso, bez pētīšanas.

    Krotow
    07.11.2016 14:31
    Reply to  Ezis

    Krievijas režīma īpatnības plus lielākās daļas po…isms, par to, kas pār viņiem valda un ko ar viņiem dara – ka tikai ļauj uzvesties kā lopiem. Plus vēlme ievilkt savu bardaku visur, kur viņi parādās. Jā, starp krieviem sastopami arī ļoti jauki un sakarīgi cilvēki, diemžēl ļoti mazākumā.

    Skābene
    03.11.2016 15:17

    Ja atmiņa neviļ, tad Ķīniešu politika paredz, ka ķīnas uzņēmumi var investēt ārvalstu autobūves kompānijās pie nosacījuma, ka š’is kompānijas tiek pilnībā aprītas un tehnoloģijas nonāk ķīnā!
    Te arī ir šīs politikas rezultāts- investīcijas atgriežas ķīnā!
    Te gan atkal ir nodokļu jautājums, cik izdevīgi ir ievest no ķīnas eiropā un ASV ķīnā ražotus auto. Cena ir zema, bet antidempinga noteikumi paredz aplikt ķīnas ražojumus ar nodokļiem, kas cenu uzreiz divkāršo. Tad tam ķīnā saliktajam volvo ir jāmaksā vismaz 3x lētāk, kā zviedrijā saliktajam.

    Lapsinieks
    03.11.2016 15:35
    Reply to  Skābene

    tas nemaz nav tik nereāli, ja Ķīnā ir 10x zemākas algas un 5x lētāks tērauds kā Zviedrijā.

    Skābene
    04.11.2016 13:06
    Reply to  Lapsinieks

    Ķīna ir lielākais tērauda importētājs!Tērauds tur nevar būt lētāks!
    Pat no sabrukušajiem dvīņu torņiem tērauds par 90% tika eksportēts uz Ķīnu!
    Darbaspēks gan ir lēts, bet ne uz ilgu laiku! ķīnā dzīves līmenis aug, cenas aug, ar mazajām algām ilgi nevarēs apmierināt pamatvajadzības!

    Lapsinieks
    04.11.2016 13:41
    Reply to  Skābene

    nu kas tā par ūdensgalvību? nevari iegūglēt, pirms gāzies kā veca sēta? Ķīnā saražo PUSI visa pasaules tērauda!

    Skābene
    04.11.2016 17:35
    Reply to  Lapsinieks

    Liepājas metalurgs arī ražo (ražoja) tēraudu!
    Cik daudz tērauda rūdas iegūst Latvijā!?
    Sāc lietot smadzenes un beidz Googlēt! ;)

    04.11.2016 17:51
    Reply to  Skābene

    Em, Ķīna ir pasaulē lielākais dzelzs rūdas ieguvējs.

    Lapsinieks
    04.11.2016 18:22

    skābene pateica – značit visi lohi.

    Lapsinieks
    04.11.2016 20:38
    Reply to  Skābene

    jēziņ, cik Tu brīžiem tups iztaisies…

    KKTK
    03.11.2016 22:25

    Ķīnieši tak tūlīt pat sāks lietot plānākus dzelžus un ekonomēt uz dajebkādu sastāvu. Kvalitāte vienmēr ir atkarīga no produkta gala testēšanas kvalitātes. Gan jau sākumā, kamēr zviedri stāvēs blakām būs OK, bet kad aiziet pašplūsmā…
    Un tad sāks nākt ārā Ķīnas tirgum paredzētie modeļi. Un tad stils pārlīdīs uz vecajiem modeļiem. Apsveicu visus :D

    x
    03.11.2016 23:48
    Reply to  KKTK

    jāsaprot, ka ķīnieši, kuri iepirka volvo un kuri taisa silikona kules telefoniem, visdrīzāk tomēr ir dažādi ķīnieši un volvo pircēji nebūs tik glupi, lai apgrieztu galvu dējošai vistai jo sagribējās buljona.
    tas protams neizslēdz iespēju, ka nākotnē volvo tiek pataisīts par zemāku brendu un konkurē ar daewoo, bet vai pagaidām kaut kas par to liecina?

    Lapsinieks
    04.11.2016 00:52
    Reply to  x

    tieši pretēji – viss paliek smalkāks un dārgāks

    Kaspars
    04.11.2016 16:58

    Es nesteigtos ar pāragriem spriedumiem par kvalitāti (nekvalitāti). Zīmola prestižam tas, protams, par labu nenāks, bet to jau mēs redzēsim pēc dažiem gadiem- kāds būs šī soļa reālais rezultāts.

    armandsz226
    07.11.2016 15:38

    Efektīvākais un gandrīz vienīgais veids, ka Ķīnas autoražotājam iekarot Eiropas tirgu ir nopirkt jau Eiropā kādu zināmu autoražotāju un dzīvot zem tā slavas lauriem un izmantot jau esošo infrastruktūru. Stipri šaubos vai Geely S90 auto modelim pārdošanas apjomi būtu tādi paši kā Volvo S90, kaut auto it nemaz neatšķirtos. Pašam kādreiz bija Geely motorolleri, pat divi. Vienam degvielas rādītājs nestrādāja, otram starteris gļukoja, bet braukt varēja :)

    Reklāma