Web Analytics
More
    Reklāma

    Apple apgalvo – MacBook Pro ir tikai 16 GB RAM, jo jātaupa enerģija

    Jaunākie raksti

    Apple nesen izziņotais MacBook Pro ir izsaucis nevienu vien vilšanās nopūtu MacBook Pro sērijas fanu vidū. Varbūt arī atteikšanos no fiziska Esc taustiņa var pārdzīvot, piepirkt klāt pāris USB Type-C pārejas par daždesmit dolāriem arī nebūtu problēmu, tomēr 16 GB RAM maksimālais ierobežojums ir neizprotams.

    Apple uzsver, ka 16 GB RAM ierobežojums ir veidots, lai taupītu MacBook Pro enerģiju, kad tas tiek darbināts ar akumulatoru.

    Reklāma

    Tiek pieļauts, ka 32 GB RAM iespējas pazušana no MacBook Pro sērijas saistāma ar ļoti ātru SSD tipa atmiņu izmatošanu, kas nodrošina ātru lapošanas faila (page file) darbību, kas spēj daļēji kompensēt lielāku RAM atmiņu.

    Apple mārketinga vadītājs Filips Šillers (Philip W. “Phil” Schiller) oficiālā e-pasta sarakstē norādījis, ka 32 GB RAM opcija MacBook Pro nedod tik milzīgu ātrdarbības pieaugumu, lai tiktu ziedota akumulatora ilgdarbība. Apple ir pēdējos gados par prioritāti nospraudis ierīču darbības ilgumu ar vienu uzlādi, tāpēc šāds solis varētu būt loģisks.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    46 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    x
    02.11.2016 12:26

    vienkārši vajag saprast, vai lietotājam vajag tos otrus 16gb rama, un vai vajag pat tos pirmos 16.
    ja šo pro izmanto pro veidā, t.i. bilžu, video apstrādei un cadu darbināšanai, kodēšanai resursrijīgos freimworkos utt, tad protams atmiņa ir vajadzīga.
    ja kautko smagu dara 2x gadā un pārējo laiku veic resursus nerijošus (ne)darbiņus, tad nav ko čīkstēt.

    tiesa, stumdīt lapas no atmiņas uz peidžingfailu ssd arī prasa enerģiju, nebu nu vienreiz iestumj un tālāk pats ripo, turklāt tas ir lēnāk nekā darbības rama ietvaros.

    kas tas par pro verķi, man jāvaicā.
    epplam šķiet vajadzēja turpināt air un pro modeļus, viens lai ir superplāns, superekonomisks un ne pārāk jaudīgs, ar vienu vienīgu portu un ar spīdošo ābolu uz vāka, lai kafejnīcā tevi redz pa gabalu, bet pro modeli taisīt ar visām desām, portiem un neborēt smadzenes pircējiem un sev pašiem.

    y
    02.11.2016 12:32
    Reply to  x

    Pilnībā piekrītu!

    wils_w
    02.11.2016 17:16
    Reply to  x

    Es īsti nepiekritīšu. Type-C ir labāka izvēle, jo ja vajag, tu vari piespraust līdz pat 4 flaškām, 4 HD, 4 monitoriem utt. 20 eur vērtas pārejas ir sīkums, ko Pro modeļa pircēji noteikti var atļauties.

    x
    02.11.2016 18:51
    Reply to  wils_w

    Nav runa par atļaušanos, bet par ērtu darbu bez pāreju kaudzes. Ja cilvēks nopērk augšējā gala verķi, gribētos to lietot normāli, bez kruķiem.

    wils_w
    02.11.2016 20:08
    Reply to  x

    Pārejas posms, pēc gadiem diviem, trim visa jaunākā perifērija būs praktiski tikai type-c, imho

    x
    02.11.2016 20:14
    Reply to  wils_w

    gan jau būs kas labāks izdomāts un atkal knapināsies ar adapteriem ))

    fake
    02.11.2016 13:58

    Enerģijas problēmu var vienkārši atrisināt ar lielāku bateriju. Es tā īsti līdz galam nesaprotu šo “plānuma” trendu. ASUS g750 sērijas laptopi ir hardcore, bet 3 mm ieguvums?! r u f kidding me!? Apple varēja mierīgi spēlēties ar Air un Macbook, bet Pro atstāt Pro …

    wils_w
    02.11.2016 17:17
    Reply to  fake

    Standarts ir pilna darba diena bez lādēšanas vada.

    02.11.2016 17:27
    Reply to  fake

    Tāda nu ir konkrētā ražotāja vēlme – veidot un tirgot seksīgus un reizē arī jaudīgus laptopus. Citiem prioritārāka ir jauda. Citiem atkal cena.

    x
    02.11.2016 20:15

    seksīgs laptops dildo formā

    02.11.2016 20:18
    Reply to  x

    Kur tad tādu esi redzējis? :)

    x
    02.11.2016 19:51

    seksīgs taču

    Usinss
    02.11.2016 22:53

    Tikai tās jaudas nav. To, ka spēj darbināt 4 4k monitorus, es nospļaujos, jo 1. nav teikts, ka spēj astrādāt arī datu plūsmu uz katru monitoru, diez spēs sagremot 4k saturu uz katru moni neatkarīgi?
    CPU veci, RAM DDR3 WTF???? Laptops par nepilniem 3 000 EUR un DDR3 un 6. paaudzes Inteļi, kuri nekad nedarbosies ar maksimālo taktsfrekvenci, jo pārkarsīs un notiks stepdown frekvencē, lai nepārkarstu līdz galam? Šie PRO modeļi ir miskaste, par tādu naudu var iegādāties premium kvalitātes LENOVO , HP, ASUS da jebko un pāri paliks, pat licenzes var atļauties izmantot PRO programmām par šo naudu…. Un pats smieklīgākais, APPLE ekosistēma esot harmoniska, tad kāda velna pēc portatīvajam ir 3,5mm austiņu izeja bet iPhone nav type-c konektors natīvs? Nu tā, lai es savu telefonu bez pārejas varētu palādēt no datora, kad ir tāda vajadzība? Tas ir cirks. Labi, ka pārdomāju pāriet uz MAC datoriem… būtu kodis pirkstospar šādu tehniku…

    02.11.2016 22:57
    Reply to  Usinss

    Apple kāreiz ir atbilde uz Tavu jautājumu par 3.5mm audio džeka atstāšanu šajā produktā :) http://www.cultofmac.com/452241/macbook-pro-headphone-jack-didnt-disappear/

    Usinss
    03.11.2016 01:28

    Jā, un profesionāļi vairs nu galīgi neizmanto atmiņas kartes….. muahaha kā viņi var liet ciet visiem…. tik pat labi ir usb-c pāreja uz 3,5mm

    03.11.2016 01:45
    Reply to  Usinss

    Smejies vai nē, bet arī par SD karšu izņemšanu no datora Apple ir ko teikt https://www.engadget.com/2016/11/02/apple-says-why-the-new-macbook-pro-doesnt-have-an-sd-card-slot/

    digitalk
    03.11.2016 07:57
    Reply to  Usinss

    nedzen vilni – DDR3 un 4 realitātē ne ar ko sevišķi neatšķiras, ja kas. 2-3% ieguvumu tu pat nepamanīsi.

    Krotow
    03.11.2016 14:06
    Reply to  digitalk

    Tak liecies mierā par jaunpienācēju sajūsmas šļupstiem. Pēc 10 gadiem šis vaidēs, ka “kāpēc vajag 256 GB RAM, ja to pašu reiz varēja izdarīt ar 16 GB” :)

    digitalk
    03.11.2016 17:30
    Reply to  Krotow

    drīzāk jau otrādi vaidēs :)
    ‘kāpēc nav 256 GB RAM, kaut gan varam to izdarīt ar 16?!!!!111!!’

    Krotow
    03.11.2016 18:39
    Reply to  digitalk

    Par to vēl vairāk vaidēs dzelžu tirgoņi epasta spamā :D

    Usinss
    03.11.2016 14:42
    Reply to  digitalk

    Tikai tāds sīkums kā energoefektivitāte ir krietni uzlabota un varētu mierīgi likt kaut vai visus 32 GB nebaidoties par baterijas ilgmūžību utt.

    digitalk
    03.11.2016 17:22
    Reply to  Usinss

    a) ja nav salūzis, nemēģini labot;
    b) nogaidi, kamēr citi uzkāpj uz jauno tehnoloģiju grābekļiem un pagaidi kamēr izlabo;
    c) ejot regulējamā krustojumā uz zaļo neaizmirsti paskatīties pa kreisi un pa labi.

    elementāri, vai ne?

    par krietni uzlaboto energoefektivitāti nez kāpēc neviens atskaites nesniedz… tikai voltāžu piemin.

    Uldis
    02.11.2016 23:00

    USA lidmašīnās esot ierobežojums portatīvo datoru baterijām (max 100 wati), un tā kā RAMs arī patērējot bateriju, tad pie esošās cpu jaudas (45w) un gpu (35w) ramam pāri nepaliek, lai var pielikt vēl klāt. Pašlaik apple laptopiem ir 99.5w baterijas. Šis būtu, manuprāt, ticams izskaidrojums RAM nepalielināšanai.

    Usinss
    03.11.2016 01:27
    Reply to  Uldis

    Nu tad padomā, kuros gadījumos darbosies uz max jaudu CPU un GPU? Protams, tikai pie rozetes, jo pēc tavām kalkulācijām ēd tikai RAM CPU GPU? Monitors, touchbar nelieto elektrību nemaz? Protams, tad jau varēja pielietot to pašu lietu, ka samazina RAM ātrumus un patērēto elektropatēriņu, kad darbojas no akumulatora, jo jebkurš RAM ir ātrāks par SSD (mūsdienās) .

    Krotow
    03.11.2016 18:48
    Reply to  Uldis

    Oho, tas ir kaut kas jauns. Tiešām, ir kompānijas, kas “garajos” lidojumos šādu pakalpojumu piedāvā. Jaudas gan atšķiras. Virgin lidmašīnās izdalot tikai 75W. Un BTW tas prieks ir tikai biznesa klasei. Citādi ļotakam būtu jāstiepj līdz atomreaktors laptopu barošanai un tad jau vispār būtu jēga elektrificēt arī dzinējus. Laipni lūgti atpakaļ 1960-tajos :D
    https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear-powered_aircraft
    Spoileris: Tur viss beidzās slikti, jo dārgi un vairs nevajag.

    Krotow
    02.11.2016 17:13

    Vēl jautājums, vai vispār vajag pat tos pašus 16 GB RAM? Lapu stumdīšanai un video blenšanai pietiek pat ar 4 GB un pāri paliek.

    02.11.2016 17:28
    Reply to  Krotow

    Noteiktās jomās (kaut vai tā pati programmatūras izstrāde vai audio/video apstrāde) lielai operatīvajai atmiņai ir nozīme. Protams, to nevajag visiem.

    Rubenis
    02.11.2016 20:42
    Reply to  Krotow

    Nu nu. Windows un OS X RAM izmanto katra ar savām īpatnibām. Uz veco Mac pro palaižot Final cut pro un uzliekot kādu mūziku fonā aizsist 16GB vieglāk par vieglu. Neviens nepirkts 1400Euro laptopu, lai blenztu video.

    Lapsinieks
    02.11.2016 21:43
    Reply to  Rubenis

    profesionālismu jau nevar izmērīt gigabaitos. grafiskais dizaineris kas tikai cep identītātes plikos vektoros arī var bū super ūber pasaules līmeņa profs, bet viņam pietiks ar pliku ilustratoru un 8gb.

    Usinss
    03.11.2016 01:33
    Reply to  Krotow

    Atver, un paskaties, ka chrome instalācija jau ir virs 600 MB un RAM ēd aptuveni 100-200 MB/Atvērta cilne 10 cilnes un 2GB RAM tikai Chrome vai Firefox vajag. Lietotājs vulgaris mūsu valstī pārsvarā lieto šos pārlūkus. Tad vēl, ja youtube tiek straumēts, vai jebkurš video, atkal, sit ciet vispirms RAM un tad HDD… torenti arī vispirms 100-300 MB uz RAM bliež un tad tikai moca HDD/SSD 4GB ir absolūts minimums, lai darbotos ar datoru. Darbotos, nevis gaidītu uz to un kavētu savu darba laiku/brīvo laiku 8GB ir ideāls māajs variants. Dators neklepo un neliek domāt par investīcijām. Ja grib strādāt ar multimēdijām, audio video, tad vismaz 16GB, kamēr mācies, kad sāc strādāt pie nopietnām lietām, tad lūgums bez 32GB nerādīties. Laikam reti kurš cilvēks tā pa īstam strādā ar datoriem, ja uzskata, ka ar 4-16 GB pietiek. Ar šo apjumu pietiek tikai izklaidei bet ne jau PRO līnijai.

    Krotow
    03.11.2016 01:52
    Reply to  Usinss

    Jā, jā, un tas viss kā sekas lētiem procesoriem un atmiņai. No vienas puses labi, no otras lietotāju softa izstrādātāji šodien ir tik izlepuši, ka uzrakstīt “Hello World” konsolē bez 50 MB SDK bibliotēkas vairs nespēj. 2 GB noēsta RAM 5 tabu atvēršanai Chrome ir… labāk neteikšu, kas – Kristaps vēl izbanos. Tam, ka 4K video apstrādei vajag 32 GB RAM, gan ticu – tur tas tiešām ir objektīvi.

    Lapsinieks
    02.11.2016 17:52

    varētu teikt tā – ja lieto tikai mājās/darbā PRO režīmā, tad vai nu ir kaut kāda lielā kaste ar simts portiem, vai arī pie šī pieslēdz kādu doku, kurā ir simts caurumi. laptopa ideja ir līdzi vazāšana, un pēc idejas nevienam normālam cilvēkam neko, izņemot peli, līdzi nebūtu jāstiept. te pat varētu ar vienu pašu usb-c caurumu apieties. domāju, tāda arī ir apple filosofija. 16 gb vajadzētu pietikt, ja vien netaisi 8K video holivudai vai nebačo tūkstošiem neizdevušos kāzu bilžu.

    02.11.2016 18:32
    Reply to  Lapsinieks

    Pie tam peli var pieslēgt bez vadu palīdzības.

    Lapsinieks
    02.11.2016 20:31

    ar šo drusku nuzmanīgi: man ir piecas peles, bet normāli CS programmās varu pastrādāt tikai ar vienu. katram logitech modelim kaut kāda savādāka jūtība pogām un rullītim. tas jo īpaši kretinē fotošopā. savu galveno darba zirgu es varu pieslēgt tikai ar to usb parasto raidītāju… labāku peli sev neesmu atradis. man paziņa – interjēriste vispār strādā ar savu aizvēsturisko vada pele – autocad ir vēl slimīgāka štelle šajā jomā.

    KKTK
    02.11.2016 23:11
    Reply to  Lapsinieks

    Precīzākā pele vienmēr būs tikai un vienīgi ar vadu.

    02.11.2016 23:14
    Reply to  KKTK

    Cik procentiem lietotāju vajag tik augstu precizitāti. Pro video/foto meistariem un hardcore geimeriem?

    KKTK
    02.11.2016 23:22

    Jā, un tiem atkal laptopu nevajag. T.i. nav ko cerēt ka tas ir apvienojams.

    02.11.2016 23:25
    Reply to  KKTK

    Ir jau visādi interesanti veidojumi. Pavei, Alienware (Acer, MSI u.c.) it kā ražojot laptopus geimeriem. Razer, savukārt, daļa peļu ir bez vadiem. Trakums!

    KKTK
    02.11.2016 23:35

    Jā – vienmēr izmantoju iespēju paraut uz zoba bračkas Alienware “portatīvo” :D

    Usinss
    03.11.2016 01:34

    Tur jau tā sāls! Šis produkts saucas PRo, nevis HOME nevis Hipster vai tamlīdzīgi. tas ir domāts Power useriem, profesionāļiem, cilvēkiem, kuri strādā ar datoru, kurš sagatavos projektu uz sava datora un nodos “fermai” to renderēt.

    Kaspars
    02.11.2016 18:38
    Reply to  Lapsinieks

    Nu jau nu jau, nevajag 8K video, Adobe norij RAM tikai tā, atver Premiere un paskaties cik RAM tas patērē- mierīgi aizies visi 24-30GB bez jebkādas piepūles. Tāpat LightRoom brīvi izmanto 8GB un tā, tā kā 16GB varētu būt gana foto, bet ne video apstrādes rīkiem.

    Lapsinieks
    02.11.2016 20:25
    Reply to  Kaspars

    es jau drusku pārspīlēju, my point is – diez vai video profi ar šitādu spēļmantiņu krāmēsies. manā “pro” lauciņā – fotošops, ilustrators, edge animation – 16 ir baigi ok. man fotoapstrāde parasti ir single action, tobiš, nav laitrūmē 100 rawi jāpiedzen. Tāds nopietns foto/video tomēr prasās pēc stacionāra risinājuma, kam nav nekādu ierobežojumu.

    KKTK
    02.11.2016 23:20

    Vispār jau laptops un jaudaīga darbastacija nav normāls savienojums. Jada vienmēr silst, baterijai un ausīm silšana traucē. Un lai kā ar tagadējiem speķekrāniem nebūtu vienmēr jākarājas lādētājam galā, labāk, lai visu dineu var ceļojot un ķibināt niekus kompī. Tāpēc es arī balsoju par ilgāku baterijas laiku. Jaudīgi darbi jāizdala serveriem, labāk par to būtu štukojuši – kā izdalīt kautkādus darbus mājās vai ofisā stūrī noliktajam hackintošam ;)

    digitalk
    03.11.2016 07:53

    īsti nesaprotu, par ko cepiens? video uz MBP nemontē stundām garumā pro līmenī. kur tu tam portatīvajam pieslēgsi fibre optic, lai varētu saprātīgā laikā nokačāt zurci un iemest atpakaļ rezultātu? sēž pie lielās maka kastes.

    autokadistus/revistus esmu redzējis tikai divus, kas tiešām palūdza piepirkt RAMu no 16 uz 32 (arī stacionārai kārbai). pārējie mierīgi dzīvo uz 4-8.

    ja nu tikai fotožops ar n-leijeriem ir spējīgs aprīt vairāk par 16, vektoru dizainā un peinteros kaut kā neprasās.

    Lapsinieks
    03.11.2016 09:26

    Liela daļa no šīm problēm;am rodas no nepareizas strādāšanas. Viens piemērs – un tas NAV izņēmums: atsūta man darba failu – vienkārš makets outdoram (kuru drukā nenormāli zemā izšķirtspējā) prakstiski foto, dažo teksti ar ēniņām, logo. Izejnieks – lielā izmēra jpg no šaterstoka – 6 mb. Tagad skatāmies: bilde un teksti ar ēnām ķibināti fotošopā 20 leijeros; psd fails sver 4 gb; pēc tam tas psd fails ir iestumts ilustrātorā 1:1 (lai gan tos outdorus parasti prasa mērogā 1:10. Ilustrātora fails sver otrus 4 gb. Kaut ko izdarīt uz sava laptopa ar 16 gb? Man nokaras! Pikts velkos lejā uz darbu, kur kompim 2 ssd diski un 32 rāmis. Pareizs drukas fails nekad nedrīkst svērt diži vairāk par izejnieka bildes svaru, jo ripinot drukai ir pilnīgi vienalga ko un kā cilvēks ir sadzejojis fotošopā (un tur katrs pantiņš nenormāli met klāt gigabaitus)

    digitalk
    03.11.2016 17:46
    Reply to  Lapsinieks

    tas būtu smieklīgi, ja nebūtu tik bēdīgi (c) folklora

    Reklāma