Elektroauto ražotājs Tesla ir tikko izziņojis jaunu modeli Tesla Model S P100D, kas spēs no nulles līdz 100 km/h ieskrieties 2.5 sekundēs, bet maigākas kājas braucēju aplaimos ar nobrauktiem 500 kilometriem (faktiski 315 jūdzes jeb 507 kilometri) ar vienu uzlādi. Eiropas elektroauto teorētiskajās “mērvienībās” Model S P100D nobraukums ir 613 kilometri ar vienu uzlādi.
Ir tikai dažas citas automašīnas, kas spēs nodrošināt līdzīgu paātrinājumu – Bugatti Veyron Supersport, Ferrari LaFerrari un Porsche 918. Dažas minētās automašīnas būtiski pārsniedz miljons eiro cenu latiņu, tās izlaistas (vai plānots gadu gaitā izlaist) vien dažos simtos eksemplāru.
Model S P100D no nulles līdz 100 km/h ieskrienas par 0.2 sekundēm ātrāk par McLaren F1, bet Model S P100D sver trīs reizes vairāk. Diemžēl Model S P100D cena būs sākot no 134 500 dolāriem, kas ASV ir tikai 10 000 dolāri lētāk par Mercedes S63 AMG. Tesla norāda, ka dārgāko Model S un Model X mašīnu cenas palīdz izstrādāt un uzsākt ražot tautas klases Tesla Model 3. Tiek pat ziņots, ka Tesla ir izsmēlusi savas iespējas aizņemties naudu bankās, tāpēc dārgāko modeļu pārdošana uzņēmumam ir ļoti būtiska.
Vienlaikus Tesla paziņojusi, ka esošo Tesla Model S un Model X P90D īpašniekiem tiks dota iespēja uzlabot savas mašīnas akumulatorus līdz P100D iespējām, tas maksās 20 000 dolāru.
Iespaidīgi! Vienīgi līkumos varētu būt maķenīt neveikls, dēļ lielā svara!
Tieši otrādi, svars ir izlīdzināts, nevis priekšā 1 milzīg metāla klucis (motors).
Kuram no pieminētajiem konkurentiem (Bugatti Veyron Supersport, Ferrari LaFerrari un Porsche 918) tavuprāt ir “priekšā 1 milzīg metāla klucis (motors).”?
atkal tu izgāzies…
Problēma nav izsvarojumā pa asīm, vai smaguma centrā. Problēma ir masā! Iedomājies kāda inerce ir 2 tonnīgam auto?
Kāpēc sporta auto tiek būvēti pēc iespējas vieglāki!?Esi kādreiz par to padomājis!?
Nevis masā, bet svarā. Svars = masa x brīvās krišanas paātrinājums.
Materiāla punkta inerces moments ir tā masas reizinājums ar attāluma līdz rotācijas asij kvadrātu.
Tas pats Bugatti Veyron ir ļoti līdzīgos masas ciparos ar Tesla Model S. Taču pateicoties tam, ka Teslai ir zemāks masas centrs, pagriezienos visi četri riteņi ir vienmērīgāk piespiesti pie asfalta un līdz ar to spēj iegūt labāku saķeri tā izejot pagriezienus ātrāk un drošāk. Superkāriem ar šo ir pat sliktāk nekā parastajām benzīna mašīnām, jo tiem lielais metāla klucis ir nevis priekšā zem kapota, bet gan aizmugurē pa visu auto augstumu. Līdz ar to superkāriem masas centrs sanāk vēl augstāks.
Teslai pateicoties akumulatoram, kurš ir novietots zem automašīnas grīdas ir zems smaguma centrs, kas arī uzlabo mašīnas stabilitāti un vadāmību pagriezienos.
laikam skolas fizikas stundas būsi bastojis, ja neatšķir zemu smaguma centru no inerces līkumā! Zems smaguma centrs nozīmē, ka automašīna līkumos negāzelēsies un tai nebūs tendence apgāzties uz sāniem. Tomēr tas negarantē, ka mašīna varēs ātri izbraukt līkumu! 2+ tonnīgai mašīnai kā kērlinga akmenim ir tieksme pārvietoties pa taisnāko trajektoriju. Turppretim 1300 kg vieglajam MaclarenP1 līkumu izņemt būs daudz vieglāk, jo svara atšķirība 700-800 kg ir ļoti milzīga. Ja netici fizikas likumiem, tad paņem rokā birstes kātu un pavicienies ar viņu un pēc tam paņem rokās metāla lauzni un pavicinies ar to! Tad arī sapratīsi, ka lielāks svars, jo grūtāk… Read more »
BET, ja metāla lauznim galā uzliek 100 kg ripu un iegriež nenormālā ātrumā, tad var virpināt pa gaisu to lauzni ar vienu roku! :D :D :D
Vienīgais , ko tu iegūsi, būs primitīvs vilciņš, jeb žiroskopa vectētiņš! :)
Pamēģini to 100+ kilogramīgo uzparikti noturēt vienā rokā un kur nu vēl pavicināt! :)
Jā, vai piemēram strauji mainīt kustības virzienu….
a zrja, zrja… https://www.youtube.com/watch?v=GeyDf4ooPdo
Zems smaguma centrs nodrošina mazāku sasveri pagriezienā. Mazāka sasvere nodrošina viemērīgāku svara sadali uz visiem četriem riteņiem. Vienmērīgāka svara sadale nodrošina labāku riteņu saķeri. Labāka saķere nodrošina spēju pagriezties straujāk. Protams, ka kopējās masas samazināšana arī ir laba lieta, taču top auto ražotāji balancē ar visiem parametriem: masa, saķere, jauda, aerodinamika, bremzes, …
tipa iepriekšējā cena bija par zemu mašīnai ar brendu, ko zina tikai gīki? Elons ir pilnīgs idiots naudas lietās. Desmit gadu laikā Teslas vairs nebūs, varu derēt, katrs kantoris tagad taisa savu e auto, un cilvēki izvēlēsies brendu, ko viņi jau pazīst.
Teica onkulis 15-gadīgā dīvānā, pakasot olas…
Ja sākumā el. auto bija tika veidots kā ekoloģiska alternatīva iekšdedzes dzinēja kvēpmobīlim un bija saprotams, kāpēc tas tiek darīts, tad nu jau izskatās ka pamazām atgriezīsīsies pie vecās sērgas – mērīsies, kam ātrāks uzrāviens līdz simtam, kam ietilpīgāka baterija un beigsies ar veco labu driftu un riepu frēzēšanu krustojumos :))
Cilvēki vienmēr ir skrējušies un skriesies, vienalga vai zirga mugurā, vai sēžot uz kamieļa vai emu muguras.Tāpat cilvēki jau izsenis ir sacentušies ar zirga spēkiem, cenšoties pajūgā iejūgt pēc iespējas vairāk zirgu!
Attīstoties tehnoloģijām mainās spēļmantiņas, bet ieradumi nemainās!
Starpcitu, Anderson Carriage Company elektromobīļus ražoja jau no 1907.gada. Un tie spēja nobraukt tik pat lielu distanci, kā mūsdienu e-up!:) Tā kā pa 100 gadiem elektromobīļi ir visai maz evolucionējuši!
simtgadīgais priekštecis – mūsdienu remeiks. nu nekādas atšķirības no Teslas :)
https://youtu.be/s0seCNxRUmI?t=5m23s