Pirms pāris dienām Huawei publicēja attēlu, kas ir it kā uzņemts ar Huawei P9 viedtālruni, tomēr fotogrāfijas izvietotājs nebija rēķinājies, ka Google+ serviss uzglabā arī EXIF datus. Google+, gluži kā Flick un citi fotogrāfiju servisi, uzglabā oriģinālos, fotodatnei pievienotos informācijas laukus par izmantoto kameru, slēdža laiku, ISO vērtībām utt.
Oriģinālā izvietotā fotogrāfija bija pārāk laba, lai varētu noticēt Huawei – tai ir pārāk plašs dinamiskais diapazons, pārāk augsta detalizācija, attēls ir gandrīz bez trokšņiem, pēcapstrādē ieguldīts pamatīgs darbs. Nodevīgie EXIF dati parādīja, ka izmantots augstas klases Canon EOS 5D Mark III pilna kadra matricas fotoaparāts ar Canon EF70-200mm f/2.8L IS II USM objektīvu. Fotoaparāta cena ir vismaz 2100 eiro, objektīvs arī daudz neatpaliek ar 2000 eiro cenas latiņu.
Huawei ir jau izņēmis publicēto fotogrāfiju no sociālajiem tīmekļiem. Tiesa, te būtu jānorāda, ka arī citiem ražotājiem ir gadījušies līdzīgi misēkļi. Nokia Lumia reklāmās tika izmantoti attēli, kas iegūti ar līdzīgu mānīšanos, izmantojot Canon fotoaparātus uz tā dēvētos “L” objektīvus.
Papildināts ar Huawei komentāru (07.06.2016)
“Nesen tika norādīts uz to, ka foto, ko izmantojām savos sociālo mediju kanālos nav uzņemts ar Huawei P9. Ar fotogrāfiju, kas tika uzņemta ar profesionālo kameru, kamēr filmējām Huawei P9 reklāmu, dalījāmies, jo vēlējāmies iedvesmot mūsu fanus. Mēs saprotam, ka mums vajadzēja skaidrāk norādīt fotogrāfijas izcelsmi. Mūsu mērķis nebija maldināt. Mēs atvainojamies par šo gadījumu un esam izdzēsuši foto,” norāda kompānijas Huawei pārstāvji.
Ai vah vah … :D
Rodas jautājums , ar kuru galu domā tie mārketinga speciālisti ?
( šeit nedomāju tieši Huawei gadījumu , bet gan “principā” )
Galavārds pieder nekompetentiem cilvēkiem. Vai arī tādiem. kuri nesasniedzot sev vēlamo rezultātu atlaiž izpildītāju. Un var gadīties, ka fotogrāfs uzņēmās risku, lai izpatiktu kādam priekšniekam, bet nepadomāja līdz galam.
Vajadzēja bildēt ar M9 un taisnoties, ka izvēloties bildes, sajaukuši vienu burtu :))
nu stulbi, ka tā, bet mūsu pašmāju fotogrāfs gan publicē spoguļkamerai līdzīgas bildes, kas ar P9 fočētas instagram,com/baltskars
Negribu ticēt, ka Huawei to nav darījuši apzināti. Protams, rodas jautājums – kāpēc? Iespējams, tā ir extra publicitātes fīča, kas rada pretējo efektu – paga, nu jāpamēģina man tā izslavētā P9 kamera. Vai tiešām man neizdosies tik laba bilde kā ar Canon Mark III? Es taču zinu kā noregulēt pat telefona kameru, lai tāda izdotos :)
Zinot kāda līmeņa speciālisti sēž mārketinga nodaļās, nemaz neizbrīna. Mans uzskats, ka tas cilvēciņš, kas izvēlējās bildi, nemaz neizprot. Šī bilde uzņemta priekš P9 reklāmas materiāliem (ņemts no Huawei officiālās vēstules – http://www.androidpolice.com/2016/07/04/huawei-publishes-implied-p9-camera-sample-but-exif-data-reveals-4500-camera-took-it/ ). Zinot cik “izglītoti” cilvēki pieņem lēmumus par mobīlo iekārtu iepakojumu dizainu un uz tiem norādītajiem tehniskajiem parametriem pie musu mobīlajiem operatoriem, nemaz neizbrīna šis Huawei “feileris”.
Ar kādu kameru “Kursors” taisa fočenes, kas pievienotas dažādu mobilo apskatiem? ;)