Sociālās navigācijas serviss Waze joprojām ir Latvijā iecienīts rīks un cenšamies ziņot par noderīgiem tā jaunumiem. Šobrīd jau esam pieraduši pie tā, ka Waze ziņo par maksimālo pieļaujamo ātrumu, kā arī varam ērti plānot izbraukšanas laiku ar Waze Planned Drives funkciju.
Jaunākā ērtā funkcija, ko Waze sākotnēji izvērš ASV, palīdzēs autobraucējiem izvairīties no sarežģītiem krustojumiem. Waze ir aktīvi sadarbojies ar Losandželosas karšu labotājiem, saviem tur mītošajiem darbiniekiem, kā arī Connected Citizens Program partneri pilsētas vadību. Rezultātā ir apzināti sarežģītākie Losandželosas krustojumi (tādi, kuros bez luksoforiem pāri vairākām joslām jānogriežas pa kreisi) un Waze aplikācija pēc noklusējuma mācēs rēķināt alternatīvos maršrutus, lai izvairītos no šiem krustojumiem. Ja alternatīvais maršruts sanāks krietni garāks, Waze tomēr izvedīs caur neērtu krustojumu. Funkcijas galvenais mērķis ir samazināt nepieciešamību izbraukt sarežģītus krustojumus nevis tos vispār likvidēt no ikdienas maršruta.
Šī funkcija nākotnē būs pieejama Ņūorleānā un citos reģionos, kur servisa lietotāji būs pietiekami aktīvi informējot par neērtiem krustojumiem.
Kuri būtu tie Rīgas (Latvijas) krustojumi, kurus pavisam noteikti vēlētos Waze atzīmēt kā neērtus un izvairīties no tiem?
Atgādināšu par lielisko Kaspara Foigta darbu – aktuālo satiksmes negadījumu karti. Te mazliet vairāk par pašu projektu.
No Ganību dambja kreisos uz Uriekstes vai Dambja tizli taisīt, jo ielas nav īsti viena otrai pretī. Sastrēgumu laikā bieži vien pretējie neatstāj spraugu, un, ja atstāj, tad tāpat bīstami līst cauri. http://ej.uz/xe5k
Nesen aizdomājos kapēc tieši mēs esam Waze top1 lietošanā Eiropā… Tad mazliet pasērčojot ieguvu informāciju – Eiropā visur visiem ir pieejama dzīvā satiksmes informācija. Bet mēs joprojām esam 90tajos! Jo naudiņas nav.. ko tādu ieviest… Citur ES tādu wazi nevajag – lieka uzparikte jo visās navigācijās ir brīvi pieejama(tās kuras atbalsta) ‘live traffic’ fīča. (Kaut gan visas Baltijas valstis ir vienādā pozīcijā.)
http://i.imgur.com/7PEkdG0.jpg
Bīstami ir visi kreisie bez papildsekcijām:
Ulmaņa/Vienības piemēram
Ha, bet es negribu tos visus te nosaukt, jo RD, izlasot to, visus aizliegs. Jo tā ir vieglāk!:)))
to kristaps:
arī mums ir Livetraffic fīča, bet tas visā pasaulē visām navigācijām lietotājiem ir par maksu, tāpēc mēs sadodamies rociņās, samaināmies ar info un lietojam wazi. bez maksas. Vai tas ir slikti?
salīdzinot ar eiropas lielo pilsētu trafiku mums tie sastrēgumi ir tāda treju cilvju pagrūstīšanās pie točas durvīm. var arī sadoties rokās. tas kas pie mums ir sastrēgums, londonā ir parasts normāls trafiks.
kā nu kuro reizi. pusotra stunda uz Salu tilta būs OK priekš definīcijas ‘korķis’?
nu tā tak nav ikdiena, ne?
Gana regulāri, lai ņemtu to vērā. Salu tilta gadījumā nobrauktuve no tilta uz Mūkusalas apli un uzbrauktuve uz apļa no Mūkusalas ielas darba dienās stāv katru pēcpusdienu. Otrā galā sākot no Krasta ielas uzbrauktuves līdz Gogoļa/Lāčplēša ielas krustojumam tas pats. Dienvidu tilts Pārdaugavas virzienā darba dienu pēcpusdienās stāv gandrīz visā garumā, īpaši piektdienās.
> nu tā tak nav ikdiena, ne?
nē, tā bija piektdiena :)
Mani visvairāk tracina ikdienas sastrēgums nobraukšanai no Dienvidu tilta uz Slāvu apli vai Piedrujas ielu! Jo 20 mio iestādīt objektā, kur nespeciālistam startā bija redzams, ka būs problēmas – tā viena josliņa nepietiek, lai caurlaistu visu trafiku, tur vajadzēja vismaz 2 joslas, kā tas ir nobrauktuvēs uz Krasta ielu, pie tam aplim vajadzēja būt citādākām, lai priekšroka tiem, kas nobrauc no tilta, nevis tiem pāris, kas zāģē apli pa riņķi
Man labāk patiktu, ja mani nevis vestu apkārt sarežģītiem krustojumiem, bet gan izvesetu caur kādu džipu taku :)