Uzņēmums Ford šonedēļ prezentējis pirmo jauno Ford EcoBlue dīzeļdzinēju, kas aprīkots ar izsmalcinātām tehnoloģijām un inovatīvu dizainu un piedāvā lielāku degvielas ekonomiju un mazāk CO2 un NOX izmešu.

Ford EcoBlue dīzeļdzinēju klāsts, kura pamatā ir nozarē vadošā un godalgotā Ford EcoBoost benzīna dzinēju veiktspēja un tehnoloģija, turpmāk būs pieejams pasažieru automobiļos un komerciālajos transportlīdzekļos ar jaudu no 100 ZS līdz 240 ZS. Četru cilindru 2,0 litru Ford EcoBlue debitē jaunajos Transit un Transit Custom komerciālajos transportlīdzekļos, piedāvājot nepārspējamu ekonomijas, veiktspējas un izsmalcinātības kombināciju.

„Ford EcoBoost radīja jaunu standartu benzīna dzinējiem — tie ir mazi, ekonomiski un piedāvā pārsteidzošu veiktspēju. Un tāda pati apsēstība ieviest jauninājumus klienta labā slēpjas arī mūsu jaunajā Ford EcoBlue dīzeļdzinēju klāstā,” stāsta Ford of Europe priekšsēdētājs un izpilddirektors Džims Fārlijs (Jim Farley).

Vadāmību uzlabo par 20% lielāks griezes moments ar 1250 apgriezieniem minūtē salīdzinājumā ar līdzvērtīgu 2,2 litru TDCi dīzeļdzinēju, kas palīdz komerciālo transportlīdzekļu vadītājiem bez problēmām tikt galā sarežģītos ikdienas braukšanas apstākļos, piemēram, braucot ļoti lēnā satiksmē vai apdzenot lēni braucošus transportlīdzekļus. Jaunais dzinējs arī nodrošina pasažieru automobiļa komfortu komerciālo transportlīdzekļu segmentā, samazinot trokšņu līmeni tukšgaitā par 50%.

Pilnīgi jauna dzinēja konstrukcija ir ļāvusi samazināt berzi un radīt tīras sadegšanas sistēmu. Izsmalcināti izplūdes gāzu pēcapstrādes procesi ļauj nodrošināt īpaši zemu izmešu daudzumu, kas atbilst Euro 6 standartiem, kuri stāsies spēkā 2016.gada septembrī. Saskaņā ar tiem NOx izmešu daudzums ir jāsamazina par 55% salīdzinājumā ar Euro 5 standartiem.

Progresīvu tehnoloģiju vidū ir īpaša iebūvēta ieplūdes sistēma, kas uzlabo dzinēja elpošanu, zemas inerces turbokompresors no raķešu dzinēja izejmateriāliem, kas piemērots darbam augstā temperatūrā, kā arī jauna augstspiediena degvielas iesmidzināšanas sistēma, kas ir daudz atsaucīgāka, klusāka un nodrošina precīzāku degvielas padevi.

Jaunais 2,0 litru Ford EcoBlue dzinējs, ko izstrādājuši inženieri Apvienotajā Karalistē un Vācijā, komerciālajiem transportlīdzekļiem sākumā tiks piedāvāts ar 105 ZS, 130 ZS un 170 ZS jaudu. Vēlāk šis dīzeļdzinējs ar 200 ZS jaudu tiks piedāvāts Ford pasažieru automobiļos līdz ar vēl jaunākiem EcoBlue dzinējiem, tostarp 1,5 litru versiju.

Maza berze, izsmalcināts sadegšanas process

Jaunais 2,0 litru Ford EcoBlue dzinējs ar pilnīgi jaunu dizainu piedāvā daudzas inovācijas, kas samazina berzi, tādējādi samazinot degvielas patēriņu par 13%. To vidū ir:

  • par 10 mm nobīdīta kloķvārpsta, kas samazina virzuļu sānu noslodzi, ierobežojot berzi pret cilindru sienām samazinātajā četru cilindru blokā, kas veidots no dzelzs;
  • samazināts kloķvārpstas gultņu diametrs;
  • sadales vārpstas un eļļas sūkņa piedziņas siksnas dizains, kas ir tiešā saskarē ar motoreļļu,
  • optimizēts gāzes sadales mehānisms un viengabala sadales vārpstas modulis.

Ford pirmo reizi izmanto jaunu spoguļattēla ieplūdes mehānismu iebūvētajam ieplūdes kolektoram, kas precīzi kontrolē gaisa ieplūdi cilindros — pirmajā un otrajā cilindrā gaisa plūsma notiek pulksteņrādītāja virzienā, bet trešajā un ceturtajā cilindrā tā notiek pretējā virzienā. Šāda simetriska sistēma nodrošina vienādu degvielas un gaisa sajaukšanos sadegšanas kamerās visos četros cilindros, palīdzot inženieriem labāk kontrolēt to, kā dzinējs sadedzina degvielu.

Uzlabots turbokompresors

Jaunais, kompaktais turbokompresors ir īpaši izstrādāts, lai pievadītu vairāk gaisa pie maza dzinēja apgriezienu skaita salīdzinājumā ar iepriekšējo 2,2 litru TDCi dzinēju. Tas rada viegluma sajūtu un ātru paātrinājumu visā dzinēja apgriezienu skaita diapazonā un līdz 340 Nm lielu griezes momentu ar 1250 dzinēja apgriezieniem minūtē.

Aerodinamiski uzlabotā turbīnas darbrata diametrs ir samazināts par gandrīz 10%. Tas ir veidots no inkonela — sakausējuma, kas piemērots darbam ekstremālas temperatūras apstākļos, piemēram, raķešu dzinējos. No alumīnija ražotā aerokosmiskā kompresora spārnu rata diametrs ir samazināts par 15%. Šie uzlabojumi samazina inerci un nodrošina ātrāku paātrinājumu ar ātrumu līdz 240 000 apgriezieniem minūtē, uzlabojot griezes momentu pie zema dzinēja apgriezienu skaita.

22
Leave a Reply

avatar
4 Comment threads
18 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
11 Comment authors
PurvaVelnsJanisxJanisNelabojams Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
bombelats
Guest
bombelats

No visiem uzlabojumiem un extrām, mani visvairāk uzrunāja, lasi uzjautrināja, “…izsmalcināts sadegšanas process”.

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

šitie keksi arī tualetes papīru mācētu noreklamēt: “izsmalcināta jaunā papīra struktūra padarīs ānusa berzēšanu par īstu baudu”. Tikai gardēžiem, tā teikt…

Nelabojams
Guest
Nelabojams

Samazināts kloķvārpstas gultņu diametrs gan baisi pozitīvā inovācija… savulaik par tādām inovācijām teica, ka tur Ivans-racionalizators piestrādājis. Diez vai tas pozitīvi atsaucas uz motora ilgmūžību.

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Komentārs vietā! Cik ilgmūžīgs dzinējs mūsdienās ir pietiekami ilgmūžīgs?

Janis
Guest
Janis

3gadi, jeb 300,000 kilometri, un tad viss :D

digitalk
Guest
digitalk

ar garantijas laiku pietiks!
[sāņus] patērētāju sabiedrība…

Oskars
Guest
Oskars

Ar to ilgmūžibu .. Kam to vajag . Itkā n o vienas puses patērētājs grib mainīt auto drēbes u t t Un tam neintresē kas ar to mantu notiks pēc tam . Piemēram auto tā pirmais īpašnieks grib labi pārdot , bet auto ar sliktu ilgmūžibas ( motors , rūsa )slavu nepārdodas . Un automātiski arī jauns slikti pērkas . Rads 10 gadīgu vidējās klases savu laiku bestelleru ,jaunu te pirktu 2005 gada ,knapi adeva par 1000 jo sapuva . Vietā tēvam nopirka citu mazākas klases auto , 2,5 reizes dāgāku tā paša gada(2005) ar divreiz lielāku nobraukumu ( ja… Read more »

Nelabojams
Guest
Nelabojams

Patērētājam iestāsta, ka viņam vajag mainīt. Ja nevar iestāstīt, tad *piespiež*, panākot, lai pēc noteikta laika prece kļūtu nederīga lietošanai. Jau labi sen stāvēja rakstīts, ka ja ražotājs ieguldītu auto par kādiem 15% vairāk resursu (attiecīgi, par 15-20% pieaugtu arī cena), auto varētu kalpot vismaz 40 – 50 gadus bez būtiskiem defektiem. Par tām spuldzītēm – nav feiks. Apkārt klejo mīts, ka ražotāji slēpjot savulaik izgudrotas tehnoloģijas, taču knifs ir ļoti vienkāršs – resns un garš kvēldiegs un pazemināts spriegums + tieši tas apstāklis, ka deg nepārtraukti, jo tieši ieslēgšanas laikā kvēldiegs cieš visvairāk un tad arī mirst vairums kvēlspuldžu.… Read more »

digitalk
Guest
digitalk
Janis
Guest
Janis

Bet tas jau sen ir skaidrs, kādēļ tavuprāt mazdas (un ne tikai) ir tik lētas?
Cena viss biežāk atbilst kvalitātei, ar ļoti retiem izņēmuma gadījumiem.

Zibens
Guest
Zibens

Kāda jēga no dīzeļa, dīzelim nav nākotnes!Nākotne ir elektrībai un hibrīdiem. Ko tur vēl var izgudrot tam dīzelim, desmito filtru piekarināt, lai ierakstītos eko normās!?

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Elektro auto nav nemaz tik tuva nākotne. Tāpat vēl būs padsmit gadu vilnis, kad visi brauksim ar klasiskiem iekšdedzes dzinējiem spēcinātiem auto. Bet, jā, kaut kur attālā nākotnē arī elektroauto būs izskatāma opcija. No sākuma jātiek galā ar infrastruktūru.

Janis
Guest
Janis

Da labi, komerctransportos vel ilgi izmantos iekšdedzes dzinējus.
Un vispār, kā Tev pašam šķiet pēc cik gadiem Latvijā vairāk kā puse no visiem automobiļiem būs elektroauto?

Nelabojams
Guest
Nelabojams

Elektroauto uzvarēs tad, kad būs rūpnieciski ražojami grafēna akumulatori. Droši (t.i., nav bīstami kā litiju saturošie), ietilpīgi, ilgmūžīgi un ātri lādējami. Pie atstrādātas tehnoloģijas varbūt arī lēti, jo nesatur eksotiskus materiālus. Bet līdz tam, domāju, kādi pārdesmit gadi minimums – ja vien pēkšņi kāds ģēnijs neizdomā lētu grafēna lielražošanas tehnoloģiju būtiski ātrāk.
Pats pagaidām dotu priekšroku hibrīdam, jo tas apvieno abu šībrīža alternatīvo tehnoloģiju priekšrocības. Trūkums, protams, ir tas, ka sarežģīts un, attiecīgi, dārgs un ne tik drošs.

Janis
Guest
Janis

Un tad arī mēs saksim redzēt lielo auto ražotāju produkciju, domāju Teslas fani būs neptīkami pārsteigti. Runājot par šo visu, kopumā: Ar tīru elektro automobilī neesmu braucis, ir diezgan daudz laiks pavadīts pie trešās paaudzes toyota prius 1.8H stūres. Beigu beigās nonācu pie secinājuma, kāda jēga!? Man konkrēti tas auto nepatika, ļoti skaļš, nedinamisks(lai gan ok, ok nav tik traki, vienīgu nezinu, kā būtu ar piekrautu auto), vis tas plasmasīgums, durvis tādas, plānas takā no plastmasas, par ekonomiju nemāku teikt, jo braucu varbūt tā kā nevajadzētu,un vairāk pa šoseju ne pilsētā, lai gan auto īpašnieks teica, ka nesot ekonomiskāks par… Read more »

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

prius vnk ir pzdc mēsls

Janis
Guest
Janis

Jā bet citi vel fano par to auto, nesaprotu, kas tur tāds ir…?

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

aga. aizdomas, ka piesaistīti viskretīniskākie dizaineri, speciāli piemeklēti riebīgākie materiāli apdarei, priekšējais panelis vnk izraisa konvulsīvu vemšanu… sajūta, ka mēģina ieprogrammēt riebumu pret hibrīdauto.

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

vienu nedēļas nogali nobraucu ar vw up! kroplis, ne auto

x
Guest
x

ja sabāzi tajā ģimeni un ar kajaku uz jumta brauci uz Gaujas augšteci, var saprast reakciju :)

Ja cilvēks nav lielāks par vidējo, tad ūpis tam noder tam, kam tas ir paredzēts – pārvietoties nelielos attālumos un parkoties pilsētas saspiestībā. Tāds otrs auto pēc ģimenes vagona.

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

nē, kā reiz viens un pa pilsētu.

Janis
Guest
Janis

Jā ir braukts ar vw lupo, un vw fox (domāju, ka vw up varētu būt tāds pats) tās mazās bāzes auto vnk nenormāli krata pa mūsu lieliskajiem ceļiem, ratus var nolauzt :D