Reiz kāds nu jau apcietināts auto eksperts teica – Mercedes ir radījis vīziju, kādai ir jāskatās ideālajai automašīnai, un tagad to piemēro visos savos modeļos un izmēros. Un kad viņš to teica vēl nebija radīts jaunākais ģimenes loceklis. Tagad stipri līdzīgās C un S klases ir papildinājis vēl viens burts, proti, E – pirktākā un populārākā Mercedes klase, pie tam izmērā tieši pa vidu.

Tagad ir vienkārši. Momentā, kad esi sasniedzis savu dvēseles stāvokli, brieduma pakāpi un gatavību iekāpt Mercedes automobilī – izvēlies izmēru savam vajadzībām, cenu savam maka stāvoklim un krāsu sievas iegribai un sāc rullēt. Un skaudīgais kaimiņš vismaz sākumā nesapratīs, esi atbraucis ar luksus S klases limuzīnu vai pieejamo C klasi.

Es, godīgi sakot, neesmu liels Mercedes pazinējs. Neesmu bijis arī Mercedes īpašnieks visu savu gandrīz 15 gadu ilgo autobraucēja dzīvi, par tādu kļuvu pavisam nesen.

Kā arī atzīst Domenikss pārstāvji – 2000 gados, dalot ietekmes zonas ar Chrysler, Mercedes bija pavisam draņķīgs. Un tas tieši bija laiks, kad sāka attīstīties mana auto pazinēja pasaule un tas man lika nosliekties citas markas virzienā. Mercedes faktiski visu laiku gan tehniski, gan vizuāli ir atpalicis no saviem tiešajiem konkurentiem – katra jauna paaudze bija citu zināmo premium auto ražotāju iepriekšējo paaudžu līmenī un multimedija vide vispār nebija pieminēšanas vērta. Tomēr Mercedes vienmēr ir bijis savs klientu loks, kurš citas markas virzienā nemaz nespēj skatīties, un tas lika ražotājam turpināt būt turpat rajonā, turpat pie citiem.

Iespējams, tagad būs pavisam citādi. Jaunā E-klase pavisam noteikti neiepaliek par paaudzi, pavisam noteikti vairs neosta dūmus. Ir tieši pretēji, E-klase principā nosprauž gan drošības standartus, gan luksusa iezīmes vidusmēra automašīnās, gan ir paraugs aprīkojuma iespējās.

Manu uzmanību Mercedes jau pievērsa ar C un S-klases jaunajām aprisēm, jaunajiem saloniem, E-klase tikai turpina deguna kairināšanu ar spalvu. Apsolu, ka šis būs vienīgais salīdzinājums ar BMW – E-klases salonā es jutos dārgi, kamēr tiešajā konkurentā piektās sērijas BMW es jūtos vienkārši labi, premium auto iespaidu noteikti tik spēcīgu neatstāj. Mercedes ir gājis cita dizaina ceļu, gājis klasiskā izskata virzienā un tas man personīgi patīk arvien vairāk. Varbūt esmu beidzot nobriedis Mercedes iegādei?

Domenikss ar pavisam triviālu, bet tajā pašā laikā fenomenāli gudru pieeju uzaicināja žurnālistus uz jaunās E-klases prezentāciju – pusdienlaikā un restorānā ar ēdienu. Tātad prezentāciju, apskatīšanu, gudru apspriešanu, izbraukšanu un vēl pusdienu paēšanu var apvienot vienā pasākumā un pēc tam netraucēti atgriezties pie ikdienas darbiem.

Tieši tā – netipiski pavisam svaigo auto prezentācijām bija iespēja arī doties nelielā izmēģinājumu braucienā, ko es nešaubīgi izmēģināju, izvēloties elegance komplektācijas divu litru dīzeļa pārstāvi. Neskatoties uz to, ka man sekoja pavisam nelāga tehniska ķibele, kad auto instrumentu panelī kaitinoši arvien atgriezās paziņojums par motora eļļas spiediena trūkumu, brauciens karstajā pusdienlaika saulē bija dikti labs. Mazliet kauns atzīt, bet tas bija vispār pirmais brauciens pēdējo paaudžu Mercedes modeļos. Grūti detalizēti spriest par auto gaitas īpašībām, tam noteikti vajag ilgāku braucienu par 10 minūtēm, bet pirmos priekštatus tas nesa. Un pavisam labus. Un patiešām, sēžot salonā pavisam nav nojausmas, esi S-klasē vai E-klasē. Klasiski ieturētās līnijas, apdare, āda, viss kā no žurnāla. Pagaidām, diemžēl, vēl ir pieejami tik četru cilindru dzinēji, bet uz gada beigām auto saņems visu klāstu, tajā skaitā AMG. Deviņu pakāpju automātiskā pārnesumu kārba, kura, starpcitu, vēljoprojām ir klasiskajā izpildījumā ar sviru pie stūres, nodrošina ļoti plūdenu gaitu. Klasiskie divu litru jaudas parametri, 194 Zs, ja būsim precīzi, ikdienišķiem braucējiem noteikti ir pietiekami, bet es kāroju pēc lielākiem spēka agregātiem. Nāksies paciesties.

Par jaunajā drošības fīčām un tehniskajām niansēm pastāstīšu pavisam drīz, kad došos garākā pārbraucienā, šoreiz tik pieminēšu automātiskās parkošanās sistēmu, kuru ļoti intensīvā satiksmē izmēģināju uz Lāčplēša ielas jaunās (un diezgan negudri izveidotajās) vietās starp braucamo daļu un riteņu celiņu. Tā ir pavisam jauna un tagad nepieciešams iestatīt ieparkošanās sistēmu vēl pirms esi atradis vietu. Auto monitorē tavā vietā visus caurumus un ziņo – šeit esmu gatavs to darīt, tik spied YES. Kaut sānu kamera visu laiku protestēja pret automašīnām, kas brauca garām pa Lāčplēša ielu brīdī, kad mēģinājām ieparkoties, viss sanāca.

Vēl viena pieminēšanās vērta fīča ir skārienjūtīgās stūres vadības sviras – ar kreiso vadi spidometra paneli, ar labo multimediju ekrānu. Tā arī ir novitāte, ar ko E-klase parāda vidējo pirkstu tehnoloģiju ziņā pat ļoti ātrajiem japāņiem. Uhh, ir labi, nevaru sagaidīt manu īsto izmēģinājumu braucienu.

OK – manas pusdienlaika emocijas ir aprakstītas, viss pārējais zemāk oficiālajā preses relīzē.

Pirmdien, 11.aprīlī, Eiropas pirmizrādes ietvaros žurnālistiem un auto ekspertiem Domenikss prezentēja ilgi gaidīto Mercedes-Benz E-Klasi, kas ir inteliģentākais biznesa klases auto un izceļas ar būtiskām inovācijām auto drošības un komforta jomā. Jaunā E-Klase ir modelis ar šobrīd pasaulē plašāko autonomās braukšanas tehnoloģiju piedāvājumu.

 „Jaunās E-Klases izstrādei Daimler veltīja vairākus gadus, ieguldītais darbs un izcilais rezultāts to patiesi ļauj dēvēt par Masterpiece of Intelligence. Savulaik E-Klase bija pirmais pēckara Mercedes-Benz automobilis, vēlāk jaunu dizaina līniju pirmatklājējs un pārdošanas rekordu karalis. Arī Latvijā šis ir visu laiku populārākais Mercedes-Benz modelis,” E-Klases nozīmi autobūves vēsturē uzsver Domenikss valdes priekšsēdētāja Benita Sadauska.

Jau no gada sākuma par jauno E-Klasi jūtama liela klientu interese, un jau šobrīd Latvijā iegādātas vairāk nekā 30 automašīnas. Darījumi noslēgti arī ar vairākiem automašīnu nomas uzņēmumiem, kas jau drīzumā jauno E-Klasi piedāvās saviem klientiem. Nevainojamais dizains un salona apdares augstā kvalitāte, tehniskais un tehnoloģiskais pārākums sniedz braukšanas pieredzi, kas apliecina E-Klases automašīnas īpašnieka statusu. E-Klase ir Latvijā atpazīstamākais Mercedes-Benz modelis, kas daudziem kļuvis par mūslaiku braukšanas komforta ikonu.

Sākotnēji E-Klase tiek piedāvāta ar četrcilindru dzinējiem. E-Klases automašīnas ar 2.0L benzīna (E200) un 184 zirgspēku jaudu sākumcena ir 45 910 eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli. 2.0L dīzeļdzinēja (E220d) modelis ar 194 zirgspēkiem un 400Nm griezes momentu būs nopērkams par 47 160 eiro. Savukārt E350 modeļa cena ir 56 390 eiro. Vēlāk E-Klase būs pieejama ar 258 zirgspēku dīzeļdzinēju, 333 ZS un 245 ZS benzīna motoru. E-Klases sedanam būs arī hibrīda modifikācija, kas apvieno četrcilindru benzīna dzinēju un elektromotoru.

Iegādājoties automašīnu, Domenikss nodrošina trīs gadu pagarināto garantiju, kas ietver pilnu tehnisko apkopi. Sadarbībā ar Baltijas Auto Centru tiek piedāvāti izdevīgi nosacījumi iepriekšējo gadu E-Klases automašīnu atpirkumam.

Sērijveidā jaunā Mercedes-Benz E-Klase tiek aprīkota ar konvencionālo balstiekārtu. Kā papildaprīkojums iespējama AIR BODY CONTROL balstiekārta ar daudzkameru pneimatisko atsperojumu. Sistēma ir izveidota kombinējot pneimoatsperes ar konvencionāliem, regulējamiem amortizatoriem, kur regulējuma īpašības pielāgojas ceļa seguma kvalitātei. Pateicoties īpašai konstrukcijai, iespējams regulēt atsperu stingrību – tā acumirklī pielāgojas attiecīgajai braukšanas situācijai. Vadītājs ar DYNAMIC SELECT slēdža palīdzību var mainīt automoiļa raksturu, izvēloties atbilstošāko balstiekārtas regulējumu – Comfort, Sport Sport + vai Individual.

Jaunā automašīna aprīkota ar līdz šīm inteliģentāko autopilota sistēmu. Autonomās braukšanas režīms darbosies līdz pat 210km stundā, patstāvīgi saglabājot mašīnu ieņemtajā joslā, automātiski piebremzējot un pārkārtojoties blakus joslā. E-Klase nodrošinās sekošanas funkciju, atpazīs ceļa zīmes un navigācijas norādes.

E-Klase ir pirmais auto, kas apgādāts ar Car-to-X komunikācijas sistēmu, tādejādi nodrošinot spēju sazināties ar citiem transportlīdzekļiem un satiksmes infrastruktūras objektiem.

E-Klase aprīkota ar jaunākajām drošības sistēmām un vadītāja asistenci, būtiski samazinot risku iekļūt satiksmes negadījumā. Ja automašīna fiksēs nenovēršamu avāriju, automobilī uzstādītā PRE SAFE SOUND sistēma iedarbosies, atskaņojot īpašu skaņas signālu. Šis signāls veidots, lai slāpētu sadursmes brīža troksni, tādējādi pasargātu autovadītāja un pasažieru dzirdi. Savukārt automašīnas sēdekļu sānos iebūvētie gaisa spilveni sānu trieciena gadījumā novirzīs vadītāju vai pasažieri tuvāk automašīnas centram. Automašīnas starmeši aprīkoti ar inteliģento gaismu sistēmu, arī interjera apgaismojumam ir pievērsta īpaša vērība. Salona izgaismošanā iespējams izvēlēties starp 64 dažādiem noskaņu apgaismojuma toņiem.

 

 

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
11 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
PurvaVelns

bļin, kā tomēr kaitina, ka X bildes aizvēršanai ir kreisajā, nevis labajā stūrī kā pie cilvēkiem…

Matiss

es esmu iemanījies vienkārši spiest tukšajā vietā, bet jāatzīst, ka šis nav tas labākais galerijas princips.

Kristaps Skutelis

Jā, mēs te arī iekšēji domājam ko ar tām galerijām iesākt. Ir idejas kā to visu uzlabot, bet pagaidām nav atrasts vai izdomāts tāds perfektais risinājums.

Aigars

vienkārši pietiek ar escape pogu.

zzzz

Kas tas tāds bija, ko es tikko izlasīju? Mersis regulāri atpalika par paaudzi?! Autors kautkādas Volvo sēnes sarijies …

Kristaps Skutelis

Lasi kas ir raksta autors :) Šoreiz tās ir BMW sēnes.

x

Tas jau laikam kompliments. Mūsdienu ražošanas ciklā iepriekšējā paaudze nereti izrādās jēdzīgāka par nākamo :)

Māris Gaugers

Volvo tikai pēdējā paaudzē beidzot maziet saķēra konkurenci :D

Paskaties uz Mercedes saloniem līdz 2014 gadam (Ok, atskaitot S klasi), paskaties uz multimēdiju sistēmām, paskaties uz fīčām utt! Vienīgais auto līmenī bija S klase. Tikai pēdējos 3 gadus Mercedes ir sapratis, ka vajag arī konkurēt modernumā, nevis tikai cenā!

Kristaps Skutelis

Jā, man arī līdzīgas sajūtas. Mercedes var simpatizēt no ārpuses, taču salonā kaut kāds arhaisks meh (atskaitot S klasi, kur viss ir daudz maz labi).

Hirschenhof

Mersedesam in general pirms trim gadiem ir citas kvalitātes un arī nedaudz cita mērķauditorija. Visas tās shiny lietiņas tika kompensētas ar braukšanas komfortu, drošību un uzticamību. Ja gribējās ko ļoti īpašu, tad uzreiz jāņem tīrasiņu AMG.

Hirschenhof

tagad Mercedes ir burtiski eksplodējis ar modeļu daudzveidību, bet līdzīgi jau ir arī ar BMW un Ingolštadtes brīnumu. Tirgus situācija prasa pielāgošanos arī no šādiem auto industrijas milžiem.