Trīs pašbraucošas Mercedes-Benz Actros smagās automašīnas brauc pa Vācijas ceļiem jau kopš pagājušā gada rudens, un šonedēļ tās iebraukušas arī Nīderlandē. Mercedes-Benz Actros smagās automašīnas veikušas 600 kilometrus abās valstīs, lai parādītu spēju visām trim mašīnām turēties vienā kolonnā.
Smagajām automašīnām ir būtiski turēties tuvu aiz priekšā braucošās smagās automašīnas, jo tādējādi tiek ietaupīta degviela līdz pat 10%. Mercedes-Benz apgalvo, ka, pretēji vājām cilvēka spējām noturēt automašīnu tuvu priekšā braucošajai, Mercedes-Benz Actros smagās automašīnas to var paveikt ļoti droši. Turklāt sadarbojas visas trīs automašīnas, lai pirmā pārlieku neatrautos no tai tuvu sekojošiem spēkratiem.
Mercedes-Benz norāda, ka cilvēka reakcijas laiks var būt līdz pat 1.4 sekundēm, kamēr Mercedes Highway Pilot Connect sistēma reaģē mazāk nekā 0.1 sekundes laikā. Mercedes-Benz Actros smagās automašīnas sazinās savā starpā ar Wi-Fi, lai efektīvi veidotu mašīnu kolonnu un laicīgi ziņotu par priekšā esošu satiksmi.
Atkal jau rodas vairāk jautājumu nekā atbilžu (Autoram pašam šī tēma nešķiet gana interesanta, lai papētītu tuvāk, vai kāds ir iemesls tādai plikai pārpublicēšanai??)
Ko īsti saka ES regulas par pilnībā autonomiem auto? ASV ir tikai daži štati, kur googles mašīnām ir ļauts braukāties..
Un kāpēc šie brīnumi kopš pagājušā rudens ir mērojuši tādu distanci, ko fūrists nobrauc nepilnas dienas laikā??
Un ko noteikumi saka par Line Assistance un adaptīvo kruīzkontroli? Kamēr vien atbildība par auto paliek vadītāja ziņā, tikmēr jau nav vajadzības īpaši grozīt CSN.
Nebrīnīšos, ja viens no šī brīnuma radīšanas mērķiem būs bijis izmantot šādus “vilcieniņus” kustības ātruma ierobežošanai. Kā nekā šāds “energotaupīšanas vilcieniņš” uztaisīs gandrīz neiespējamu apdzīšanu uz ceļa ar 1 joslu vienā virzienā. Pa Daugavpils šoseju braucošie sapratīs.
Domāju ka vilcieniņi paredzēti tikai vairākjoslu šosejām. Kā arī video 20sekundē redzams, ka var iespraukties pa vidu un smagie “izretojas”.
Un tad mums tas vilcieniņš notriec riteņbraucēju treniņu grupu, jo “pakaļā sēdoši” nekad neko neredz.