Apkopojot 2015. gada pēdējā ceturkšņa rezultātus, kompānija Huawei kļuvusi par piekto lielāko planšetdatoru piegādātāju pasaulē, par 124.6% paaugstinot piegādāto vienību skaitu un palielinot savu tirgus daļu par 3.4%. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, kompānijas tirgus daļa pieaugusi no 1.8% līdz 3.1%. Par 456 vienībām pieaudzis arī Huawei iesniegto starptautisko patentu skaits.

Ņemot vērā, ka planšetdatoru tirgus aizvien samazinās, ko izraisa lielo viedtālruņu parādīšanās tirgū, TOP3 planšetdatoru ražotāji piedzīvoja ievērojamu pasūtījumu kritumu visa 2015.gada garumā. Tomēr nesen publicētā kompānijas Sino tirgus analīze par 2015.gadu liecina, ka piegādāto planšetdatoru skaits 2015.gadā Ķīnā pārsniedz 25 miljonus vienību. Ķīnā kompānijas Huawei piegādes apjoms planšetdatoriem palielinājās par 228%.

Pēc Sino ziņojuma, lielāko daļu tirgus (42%) sastādīja tieši 8 collu planšetdatori. Huawei veltīja ievērojamas pūles, lai palielinātu 8 collu planšetdatoru piegādes apjomus, tādējādi nodrošinot iespēju nākotnē šim tirgum piedāvāt divi vienā datorus. 2016.gada sākumā Barselonā Huawei jau iepazīstināja kompānijas pirmo divi vienā ierīci – MateBook.

Vienlaikus World Intellectual Property Organization (WIPO), kas nodarbojas ar patentu piešķiršanu, paziņojuši, ka 2015.gadā Huawei Technologies pieteikuši visvairāk internacionālos patentus. 2015.gadā kompānija pieteikusi 2898 patentus, jeb par 456 vairāk nekā gadu iepriekš. WIPO seko pieteiktajiem patentiem, pamatojoties uz Patent Cooperation Treaty (PCT) vienošanos, kas dod iespēju pieteicējam saņemt patenta aizsardzību 148 pasaules valstīs, izmantojot vienu pieteikumu.

Pieteikto internacionālo patentu skaits palielinājās par 1.7% līdz 218 tūkstošiem 2015.gadā. “Globālās intelektuālā īpašuma tiesības, piemēram patenti, preču zīmes un industriālie dizaini, norāda uz patīkamu pieaugumu inovāciju jomā,” stāsta Frensiss Garijs (Francis Gurry), WIPO ģenerāldirektors.

Neskatoties uz aizpildīto pieteikumu skaitu WIPO, Huawei iekļuva 4.vietā pēc kompāniju iesniegto patentu skaita arī Eiropas Patentu birojā (EPO). Kompānija kopā iesniedza 1953 EPO pieteikumus 2015. gadā. Jau otro gadu pēc kārtas, Huawei bija līderis aizpildot digitālās pieteikuma formas, kas sastādīja 1197 no visiem pieteiktajiem patentiem.  WIPO’s sarakstu ar top internacionālajiem patentu pieteicējiem var atrast šeit.

Jāpiebilst, ka konsultāciju uzņēmums Brand Finance no Apvienotās karalistes martā publicējis 2016.gada vērtīgāko kompāniju sarakstu “Global Top 100 Most Valuable Brands”, ierindojot kompāniju Huawei 47.vietā.

Brand Finance kritēriji vērtīgāko zīmolu noteikšanai sevī ietver zīmola spēcīguma indeksu (Brand Strenght index), zīmola lojalitāti (brand loyalty) un mārketinga ieguldījumus (marketing investments). Topā iekļautās globāla mēroga kompānijas ir visaptverošas vairākās jomās. Huawei īsā laika posmā parādījies vairākos globāla mēroga zīmola vērtēšanas topos, pierādot, ka kompānijai izdevies veiksmīgi izveidot zīmola atpazīstamību internacionālā līmenī.

Pēdējo gadu laikā Huawei piedzīvojis strauju izaugsmi ārvalstu biznesa un Consumer Business grupās, ļaujot kompānijai ieņemt trešo vietu pēc piegādāto viedtālruņu skaita. 2015.gadā kompānija pārdeva 108 miljonus viedtālruņu vienības, kas, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir 44% pieaugums. Kompānijas ienākumi gada laikā pārsniedza 20 miljardus dolāru, jeb 70% pieaugums, salīdzinot ar 2014.gadu.

2016.gadā kompānija plāno paplašināties globālajā tirgū, kā arī palielināt Ķīnas tirgus daļu un iekarot pastāvīgu vietu premium ierīču tirgū.

3 komentāri

  1. Man vienīgam aritmētika nekādi nesanāk? “…palielinot savu tirgus daļu par 3.4%. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, kompānijas tirgus daļa pieaugusi no 1.8% līdz 3.1%.”

    • Nezinu vai Tev vienīgajam, bet vaina nav aritmētikā, bet neuzmanīgā lasīšanā: atslēgvārdi ir PAR un LĪDZ.

Ir ko teikt?