Pirmie iespaidi par Lexus RX 200t

71

Kāds man pazīstams veiksmīgs uzņēmējs pirms vairākiem gadiem iegādājās Lexus RX. Dažus gadus vēlāk viņš šo auto nomainīja uz jaunāku RX modeli un es vairs nespēju noturēties neuzprasot viņam kāpēc tāda izvēle. Galu galā cilvēkam naudas pietiek un viņš mierīgi varētu iegādāties kādu mūsu pusē ierastāku premium klases SUV. Vismaz es pats šāda auto meklējumus sāktu ar BMW X5, Audi Q7 vai kāda Mercedes-Benz apskati. Lexus auto īpašnieks savos izteikumos bija īss un konkrēts. Kāpēc maksāt vairākus desmitus tūkstošus vairāk par vācu auto, ja Lexus to pašu komfortu un tehnoloģijas piedāvā lētāk? Bez tam, cilvēks savam Lexus izvēlējies neuzkrītošu krāsu un tas arī liecina par nevēlēšanos pārlieku zīmēties uz ceļa. Toreiz es vēl biju pavisam jauns un nezināju, ka reiz dzīvē var pienākt brīdis, kad vairs nevienam nekas nav jāpierāda un vienkārši ir vēlme izbaudīt ikdienu.

Tomēr ar šī veiksmīgā, taču prātīgā uzņēmēja izvēli nebija pietiekami, lai es izprastu un iemīlētu Lexus zīmolu. Pēc kāda laiciņa man bija iespēja mazliet izbraukties ar IS sedanu un pagājušajā gadā arī ar jauno NX krosoveru. Ak, jā, šovasar taču pāris stundas sanāca pavadīt arī pie pavisam dullā RC F stūres, bet tas jau ir pavisam cits stāsts. Kad braucu ar šiem Lexus automobiļiem, centos saprast kas ir tas, kas šo auto stūrētājus padara par Lexus faniem. Teikšu godīgi, toreiz es to līdz galam tā arī nesapratu. Jā, auto bija interesanti, visnotaļ patīkami braucami, tomēr nespēju pieņemt man kā eiropietim ne pārāk saprotamo interjera dizaina valodu. Man sieva reiz pārmeta, ka es pārāk daudz piesienos tam kā izskatās automobiļu salons un dažkārt kāda spīdīgāka detaļa vai nejēdzīgs pogu izvietojums var manās acīs pilnībā “norakstīt” auto. Bet man tas ir patiešām svarīgi, jo es taču bieži atrodos auto un vēlos tur justies labi un ērti.

Reklāma

DSC00493

Pirms pāris nedēļām e-pastā iebira uzaicinājums izmēģināt jauno Lexus RX. Atceroties savu neviennozīmīgo pieredzi ar NX, nemaz nesteidzos sarunāt testa datumu, tomēr kaut kas manā galvā noklikšķēja un izbrīvēju vienu nedēļas nogali šī jaunuma iepazīšanai. RX tomēr ir ļoti nozīmīgs modelis Lexus piedāvājumā un neiepazīstot to, man būtu nepilna “bilde” par šo zīmolu.

Pirmās paaudzes Lexus RX pārdošanā nonāca 1998. gadā un līdz 2015. gadam Lexus visā pasaulē ir pārdevis jau vairāk nekā 2 miljonus RX automobiļu un tas ir saņēmis arī vairākus nozīmīgus patērētāju apmierinātības apbalvojumus (piemēram, no Kelley Blue Book un J.D. Power & Associates). Kad 2004. gadā pārdošanā nonāca RX 400h, tas bija pirmais luksusa klases hibrīds.

Pasteigšos notikumiem pa priekšu un uzreiz pateikšu, ka jaunais Lexus RX pilnībā mainīja manu izpratni par šo japāņu auto zīmolu un pēc trīs ar šo auto pavadītajām dienām es sapratu, kas ir patiešām augsts braukšanas komforta līmens. Es pat pateikšu vēl tiešāk – es līdz šim nebiju braucis ar tik komfortablu automobili kā jauno Lexus RX. Mani sajūsmināt nav nemaz tik viegli, taču šis auto to spēja. Tagad es saprotu kāpēc Lexus ir sava lojāla fanu bāze un patiesībā nu arī pats kādu no Lexus automobiļiem ierindotu to auto sarakstā, kurus gribētu saukt par savējiem.

Bet nu par visu pēc kārtas. Jaunais Lexus RX (AL20) tika prezentēts pagājušā gada pavasarī un salīdzinot ar iepriekšējo modeli tas ir kļuvis ne tikai lielāks, bet arī krietni izskatīgāks un modernāks. Jaunais RX Latvijā ir nopērkams divās versijās: RX 200t ir aprīkots ar 2 litru benzīna turbodzinēju un RX 450h, ko uz priekšu dzen 3.5 litru V6 atmosfēriskais benzīndzinējs apvienojumā ar elektromotoru. Man bija iespēja izmēģināt RX 200t modeli un ar to nedēļas nogalē dažādos apstākļos iespēju nobraukt vairāk nekā tūkstoti kilometru.

Tas gadījums, kad vizuālais tēls nesakrīt ar būtību

DSC00489

Auto ir ļoti pamanāms un tā dizains ir tik izteiksmīgs, ka vienaldzīgu neatstās nevienu. Būs cilvēki, kam šāds agresīvs dizains patiks un būs tādi, kam tas šķitīs nepieņemams. Man pašam jaunais RX šķiet simpātisks, kaut aizmugure šķiet kaut kur jau redzēta. Interesanti, ka mana attieksme pret auto dizainu mainījās, jo vairāk ar to braucu. Ja uzreiz pēc auto savākšanas es sajūsminājos par to, cik tas ir agresīvs un uz ceļa pamanāms, tad jau pirmajā vakarā es sāku izprast šī auto būtību un tā vairs īsti nesakrita ar tā vizuālo tēlu. Proti, kad tu sēdi pie RX stūres, tu jūti pilnīgu mieru un nosvērtību. Auto klusām slīd cauri lielpilsētai un pilsētas trokšņi šķiet kaut kas attāls un tevi neskarošs. Tu jūties labi, tev vairs nekur nav jāsteidzas un nevienam nekas nav jāpierāda. Tomēr RX eksterjers runā pavisam citu valodu. Tāda sajūta, ka Lexus dizaineri pie saviem rasēšanas dēļiem ir aizrāvušies. Es negribu arī teikt, ka pirmie pagalam neizteiksmīgie RX modeļi ir pareizais solis, tomēr arī šāds traks dizains vismaz pagaidām man īsti neiet kopā ar to, kā šis auto brauc.

Auto salons ir komfortabls, ērts un izskatīgs

DSC00516

Jau pieejot pie auto, es atzinīgi novērtēju tā ārējo dizainu, taču, tuvojoties vadītāja pozīcijai, mani pārņēma bažas par to, vai pagaidām pozitīvos iespaidus nesabojās man nepieņemami interjera dizaina risinājumi. Un jāsaka, ka arī šajā ziņā jaunais RX mani pārsteidza. Auto interjers ir pamatīgi pārstrādāts un tas (par laimi) nelīdzinās tam, ko esmu redzējis IS vai NX sērijas automobiļos. Vizuāli tas ir nosvērts, tomēr ar skaidrām Lexus dizaina līnijām. Pilnīgi žēl, ka šāds interjera dizains vēl nav pieejams citiem (lētākiem) Lexus modeļiem. Vadības elementu izvietojums ir pārskatāms un visām pogām pieskarties ir patiešām patīkami. Interjera izveidē izmantoti augstas kvalitātes materiāli un ne mirkli nepamet sajūta, ka atrodamies premium klases automobilī.

Pirms iekāpšanas auto es ar skepsi apskatīju priekšējos sēdekļus. Man šķita, ka tie ir pārāk plakani un braucot sanāks šļūkāt no viena sāna uz otru. Tomēr praksē sēdekļiem nav ne vainas, tie pietiekami labi notur vēlamajā pozīcijā un ir patiešām komfortabli. Beidzot normāli izmēģināju sēdekļu ventilācijas funkciju un sapratu, ka braucot garākus gabalus tā ir patiešām noderīga. Šajā auto gan sēdekļu apsildes, gan ventilācijas režīmu auto mēģina izvēlēties pats. Protams, braucējs pats var to piekoriģēt pēc saviem ieskatiem.

DSC00520

Man ļoti patīk auto, kuros visi vadības rīki ir burtiski apbūvēti ap vadītāju, tādējādi uzsverot, ka vadītāja intereses te ir galvenās. Jaunajā RX tas ir izdarīts godam! Patiešām platajam un bezgala ērtajam elkoņa atbalstam es varētu dziedāt slavas dziesmas no rīta līdz vakaram. Pilnīgs kaifs! Zem tā arī slēpjas ietilpīga mantu kaste. Un blakus multimediju sistēmas vadības džoistikam ir vēl viens mazs atverams nodalījums (NX modelī šajā vietā ir iebūvēts spogulītis), kurā perfekti var ievietot, piemēram, maksājumu vai stāvvietu kartes un pultis. Pati viduskonsole ir ļoti ērti plata un padziļinājumā var ne tikai uzglabāt telefonu, bet to pat bez vadiem uzlādēt. Arī dzērienu glāžu turētājs nav nekur noslēpts un viens nodalījums pat ir iegremdējams dziļāk, lai ievietotu kādu lielāku dzēriena krūzi. Ja jau runājam par mantu uzglabāšanu, tad arī paneļa virspusē (pie milzīgā displeja) ir pietiekami daudz vietas, lai nomestu kādu dokumentu kaudzīti un tāpat arī vadītāja durvīs spēsim ērti ievietot vai nu dokumentu mapi, vai kādu lielāku dzēriena pudeli. Vienīgi cimdu nodalījums šķita tāds viduvēji liels.

Jaunais Lexus RX dārgākajos aprīkojuma līmeņos ir apveltīts ar 12.3 collu displeju un tas arī dabā izskatās patiešām milzīgs. Multimediju sistēmas saskarne ir modernizēta salīdzinot ar priekšgājējiem un pat tīri lietojama, tomēr gan vizuāli, gan funkcionāli iepaliek tām sistēmām, ko varam atrast Audi vai BMW automobiļos. Lasu, ka daudzi apskatnieki pārmet Lexus par nejēdzīgi uzbūvēto džoistiku, tomēr es nevaru viņiem piekrist. Jā, tas nav pats ērtākais ievades rīks pasaulē, tomēr pie tā var pāris dienu laikā pierast un pēc tam diezgan brīvi klikšķināties pa ekrānu. Tāpat džoistikam blakus izvietotās fiziskās pogas ļauj ātri piekļūt izvēlnei, kā arī kartei un tās mēroga izmaiņām.

DSC00530

Lexus RX ir drošs auto – tas Euro NCAP drošības testos saņēmis maksimālās piecas zvaigznes un jau bāzes aprīkojuma līmenī apveltīts ar lērumu pasīvās un aktīvās drošības sistēmām. Auto jau bāzes modelī ir 10 drošības spilveni, ISOFIX stiprinājumi. No aktīvajām drošības sistēmām pat lētākajā RX versijā ir pirmssadursmes sistēma (ieskaitot gājēju atpazīšanas sistēmu), adaptīvā kruīza kontrole, brīdinājums par izbraukšanu no joslas, kā arī bremzēšanas, vilces un stabilitātes sistēmas. Starp citu, auto ir arī ceļa zīmju atpazīšanas sistēma un tā Latvijā darbojas diezgan labi. Prātīgi nokonfigurējot šo sistēmu mēs varēsim izvairīties no nepatīkamiem sodiem, piemēram, gadījumos, kad pierastā ceļa posmā pēkšņi nepamanīsim ceļa remontu ātruma ierobežojumus.

Auto iekšpusē ir plašs, taču vislabāk tas ir jūtams aizmugurē. Vietas kājām ir patiešām daudz. Pašā augstākajā Luxury aprīkojuma līmenī aizmugurējie sēdekļi ir arī elektriski nolokāmi.

Bagāžas nodalījums nav mazs, tomēr tas nav savā klasē ietilpīgākais. Diezgan interesants ir izjaucamais mantu nodalījums. Mēs to varam salikt tieši tādā paskatā kā vēlamies un metāla bortiņus var iespiest plastmasas grīdas segumā. Forši, vismaz sniega slotiņa un citi sīkumi nelidos pa bagāžas nodalījumu!

DSC00494

Jau pierasts, ka modernāki auto paši prot attaisīt bagāžas nodalījuma vāku. Parasti tas notiek nospiežot speciālu pogu uz tālvadības pults, taču tas ne visos gadījumos ir ērtākais risinājums. Iedomājamies situāciju, kad no SKY izejam abās rokās turot pilnus iepirkuma maisus. Laukā ir slapjdraņķis un maisiņus negribēsim likt uz netīrās zemes. Ko lai dara? Japāņu inženieri iesaka paklanīties automobilim. Burtiski. Lexus zīmē iebūvēts sensors, kas nosaka vai tā priekšā uz brīdi tiek paturēts kāds objekts (galva vai roka) un tad atver vāku. Praksē gan man negāja tik raiti. Klanījos un vicinājos visādi, bet auto mani pamanīja vien dažos atsevišķos gadījumos. Bet es esmu bijis tukša vieta arī dažiem citiem auto. Kaut kas tajās sistēmās vēl nav īsti līdz galam nostrādāts. Es gan saprotu šīs problēmas otru pusi, jo noteikti būtu neapmierināts, ja auto atvērtu bagāžas nodalījumu katru reizi, kad kāds noiet gar tā aizmuguri. Te gan jāpiezīmē, ka, lai šī sistēma darbotos, auto atslēgai jābūt blakus bagāžnieka vākam.

Dzinēju klāsts Latvijā nav plašs

DSC00509

Tagad mazliet parunāsim par dzinējiem. Lexus RX tu nenopirksi ar dīzeļdzinēju, jo Lexus tādus vispār nepiedāvā. Patiesībā Latvijā jaunais RX ir pieejams tikai divās versijās – RX 200t, kas aprīkots ar 2 litru benzīna turbodzinēju (238 Zs pie 4800-5600 apgriezieniem un 350 Nm pie 1650-4000 apgriezieniem) un RX 450h, ko uz priekšu dzen 3.5 litru V6 atmosfēriskais benzīndzinējs apvienojumā ar elektromotoru. Ar hibrīdu braucis neesmu un nevaru komentēt, taču par 2 litru turbo četrcilindru dzinēju man ir ko teikt. Ar to nekāda pārlieku dinamiska braukšana nesanāks, jo agresīvāk minot uz akseleratora pedāļa, dzinējs rūks kā aizkauts, taču tas netranslēsies zvērīgā paātrinājumā. Tomēr, ja saprot ko no dzinēja sagaidīt, tad braukt ar to var. Ja vajag lielāku jaudu, tad jālūkojas RX 450h virzienā vai arī vispār jāpalūr aiz žoga uz vāciešiem.

Abi Latvijā nopērkamie RX modeļi ir aprīkoti ar pilnpiedziņas sistēmu, taču principā eksistē arī priekšpiedziņas RX versija. RX 200t aprīkots ar sešpakāpju automātu, kamēr RX 450h ticis pie variatora. Lexus norāda, ka 200t dzinējam vidējais patēriņš ir ap 8 litriem uz 100 kilometriem, tomēr es praksē to nevaru apstiprināt. Man uz šosejas šis auto patērēja ap 10 litriem, bet pilsētā pat vēl vairāk. Hibrīda modelim gan patēriņš varētu grozīties solīto 5-6 litru robežās.

DSC00524

Kāda tad ir braukšana ar šo auto? Auto ir liels, taču prātīgi braucot tā izmērus nejūt. Kustību tas uzsāk viegli un līgani. Pat par spīti tā agresīvajai ārienei, ar šo auto gribas braukt apdomīgi un mierīgi. Pie lielākiem ātrumiem un naskākas stūres grozīšanas visai ātri kļūst skaidrs, ka šis nav sportisks auto. Tas gluži vienkārši ir pārāk augsts, mīksts un kusls. Ja prasās pēc asākas un cietākas braukšanas, tad jāizvēlas Lexus RX F Sport modelis, jo tas ir aprīkots ar adaptīvo piekari, kas auto vajadzīgajos brīžos padara cietāku un atsaucīgāku uz stūres kustībām. Bet tad atkal, es nevaru iedomāties, ka kāds sportos ar RX. Tādām nodarbēm labāk izvēlēties kādu jaudīgāku BMW X5 vai Porsche Cayenne. Lexus RX tomēr vairāk tāds komforta braucamrīks.

Testējot auto es mīlu tos iedzīt manā piemājas stāvvietā. Tajā man divas reizes dienā vajag mērot ceļu uz un no trešā stāva un tas ļauj lieliski apjaust cik ērti auto vadāms šaurās vietās. Jāsaka, ka RX noparkošana man sagādāja tādas raizes kā vēl neviens cits auto. Un to es saku kā pasaulē vissliktāk manevrētspējīgā Volvo īpašnieks. RX gluži vienkārši ir tik liels un “uzpūsts”, ka nav īsti skaidrs kur sākas un beidzas tā korpuss. Kad esmu izgriezis priekšpusi, uzreiz jālūkojas vai nenoplēsīšu aizmugurējo bamperi. Kad slapju pieri biju uztusnījis līdz trešajam stāvam un iestīvējies savā atvēlētajā “šūniņā”, vairākas reizes domīgi apgāju ap auto un nevarēju saprast vai netraucēšu savā auto iekāpt kaimiņam un garām pabraukt citiem auto. Bet tas ne obligāti ir slikti, jo šāds auto motivēs nopirkt māju ar lielu garāžu :).

IMG_2147

Paga, paga, bet kā tad ar parkošanās sensoriem? Vai tad RX nav ar tādiem aprīkots? Protams, ka ir, tomēr te ir viens āķis. Atliek sniegā vai lietū/dubļos nobraukt paprāvāku gabaliņu un varam auto ekrānā ieraudzīt paziņojumu par to, ka parkošanas asistenta sistēma nedarbojas, jo sensori netīri. Izrāpjamies laukā, notīram sensorus un sistēma atsāk savu darbību. Teikšu godīgi, šādus pigorus līdz šim nebiju redzējis nevienam citam auto un man šāda uzvedība nešķiet pieņemama.

IMG_2146

Patiesībā pamatīgāka puteņa laikā man visnotaļ ātri atslēdzās arī radara sistēma, kas nepieciešama, lai darbotos adaptīvā kruīza kontrole un automātiskās tālās gaismas. Bet nu šajā gadījumā tas vēl ir diezgan saprotami, jo ar sniegu aizķepis radars tik tiešām varētu nedarboties korekti un acīmredzot japāņi izlēmuši, ka drošība svarīgāka nekā ērta braukšana. Starp citu, tas laikam arī paturēts prātā veidojot automātisko tālo gaismu funkciju, jo auto mēģina maksimāli ilgi turēt ieslēgtas tālās gaismas. Tik ilgi, ka 3 no 5 gadījumiem pretī braucošajiem nāksies mums pamirkšķināt. Nesen brauktajam jaunajam Opel Astra lukturi bija nostrādāti par kārtu augstākā pakāpē un spējot diodes izslēgt pa blokiem nodrošināja ļoti patīkamu un drošu braukšanu naktī.

Secinājumi – Lexus RX ir ideāls garo gabalu milzis!

Teikšu godīgi, jaunais Lexus RX ir viens no tiem auto, ko dīlerim atpakaļ atdevu ar skumju sirdi. Lai arī man bija pretenzijas pret dažām tā tehnoloģiskajām sistēmām, kas nedarbojas gluži perfekti, tomēr kopumā auto bija tik komfortabls, kas ar to gribas braukt vēl un vēl. Hei, es vienas dienas laikā gandrīz divreiz mēroju ceļu no Latvijas rietumiem uz austrumiem un no noguruma ne miņas. Tas nav iespējams ar kuru katru auto! 56 500 eiro būs jāizdod par lētāko RX 450h hibrīda versiju, taču RX 200t maksās jūtami mazāk – 48 900 eiro. Bagātīgāk aprīkota Lexus RX cena var aizsniegties arī līdz 80 tūkstošu eiro atzīmei, kas gan tik un tā būs lētāk nekā līdzvērtīgi aprīkots vācu premium klases SUV. Tāpat arī Lexus ir slavens ar savu uzticamību.

Tomēr nu man ir skaidrs, ka Lexus izdaudzinātais komforts tik tiešām ir realitāte un man ir ļoti liela interese izmēģināt GS sērijas sedanu. Man šķiet, ka tas varētu būt labs balanss starp pietiekami labu manevrētspēju un ļoti ērtu braukšanu. Bet tas RX tik un tā jau nedēļu neizkrīt no prāta. Komforts, komforts un vēlreiz komforts!

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
71 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
x
25.02.2016 01:04

>Lexus dizaineri pie saviem rasēšanas dēļiem

laikam iespaidi bijuši tik iespaidīgi, ka prātā nācis tieši rasēšanas dēlis, nevis cits senlaikos izmantots verķis :)

Janis
25.02.2016 08:15

Par to automātisko bagāžnieka atvēršanu:
Man personīgi patīk labāk, kad ar kāju pabaksti zem auto un bagāžnieks atveras, vismaz VW tā ir pieļauju, ka audi un citiem arī ir kas līdzīgs :)

PurvaVelns
25.02.2016 12:57
Reply to  Janis

varu iedomāties, kādi izskatās tavi apavi…

25.02.2016 13:28
Reply to  PurvaVelns

Nevajag jau ar kāju sist pa bamperi. Pilnībā pietiek pakustināt kāju zem bampera un sensoriem šāda kustība būtu jādetektē. Man šķiet, ka pēdējais testētais auto, kam ir šāda funkcija, bij MINI Clubman. Man neko diži labi šī funkcija nedarbojās. Vicināju kāju vienā laidā, bet durvis kā nevērās vaļā, tā nevērās.

KKTK
25.02.2016 13:47

Arī tas nestrādāja? Tev nešķiet, ka auto tehnoloģijas tevi kaut kā īpaši cenšas ignorēt :D :D

25.02.2016 13:55
Reply to  KKTK

Aha, aptuveni tāpat kā man (bieži vien) neveicas ar Android :) Bet es ļoti, ļoti cenšos tikt sev pāri un turpināt izmēģināt tehnoloģijas un produktus, kas ar pirmo reizi nav darbojušies kā nākas. Neatlaidībā ir spēks! :)

PurvaVelns
25.02.2016 13:53

tur jau tas kreņķis… aizmugure apakšā mašīnai ir visnetīrākā vieta… gaisa plūsmas tur tieši savelk visvairāk sūdu…

Janis
25.02.2016 17:47
Reply to  PurvaVelns

jā gaisa plūsma ar koeficientu X*PV+100/20
Eu nevar būt, ka apakša automašīnai ir netīra…

PurvaVelns
25.02.2016 17:49
Reply to  Janis

izlasi, ko Kristaps raksta. un to saka daudzi – rudens/ziema mūsu šmucīgajās ielās un nekādi sensori nestrādā. atkal tu lien ar savām gudrībām

Janis
25.02.2016 18:03
Reply to  PurvaVelns

Kādā gudrībām?
Ja man nesmērē apavus, kādēļ man vajadzētu Tev piekrist?
Tev ar steigu jāmeklē ārsts kaut, kas ar Tevi tiešām nav labi….

PurvaVelns
25.02.2016 19:23
Reply to  Janis

Redz, Tu tikko pats atzini, ka piekasies aiz neko darīt.

PurvaVelns
25.02.2016 19:30
Reply to  Janis

iemācies lasīt. pats uzrakstīji, ka BAKSTI ar kāju.

Janis
25.02.2016 17:46

Pierod, tuaregam arī nevarēju atvērt, tas sensors, laikam tikai vienā punktā ir, ar laiku aprod un izdodas ar pirmo reizi(nu ziemas sezonā ir bijis, ka nenostrādāja, pieņemu, ka sniegs bija salipis).

Janis
25.02.2016 17:43
Reply to  PurvaVelns

Ko ta pirmā lieta, ar ko pats reāli neesi saskāries?? :D
Kā te pie viena raksta komentēji, ja NEZINI, sēdi stūrī un klusē….

PurvaVelns
25.02.2016 17:47
Reply to  Janis

ko pats uzrakstīji, par to arī dabūji. bakstītājs.

Janis
25.02.2016 17:50
Reply to  PurvaVelns

Redz, Tu tikko pats atzini, ka piekasies aiz neko darīt, pats nekad neesi lietojis šo tehnoloģiju…

PurvaVelns
25.02.2016 17:52
Reply to  Janis

esmu lietojis dažāds tehnoloģijas, bet tam nav nozīmes – ja kaut kas nestrādā, tad tā arī sanāk – vicini rokas vai kājas kā tāds jampampiņš. nē – man nekad nav licies apgrūtinoši atvērt bagāžnieku ar pulti. cik vispār to pāris reizes gadā sanāk darīt.

Janis
25.02.2016 18:01
Reply to  PurvaVelns

Un man strādā, kā jau teicu vienreiz ziemā ir nenostrādājusi!
Vot nesaprotu, ja man strādā, tad ko Tu mēģini apgāzt manu apgalvojumu, ar savu pieredzi, un redzi TU taisi pagāžnieku reti vaļā a nepieļauj tādu domu, ka neesi pasaules naba un citi cilvēki biežāk virina savus bagāžniekus? Plus kaut, ko par apaviem izmet, sēdi savā vecajā sābā un dudini laimīgs:D Tev pat ar citu cilvēku pieredzi nav labi, visu, laiku, tākā tāda “vecene” kaut, ko kunksti, nīdi, šis nav labi tas nav labi, pieļauju, ka dzīvo viens, kura ar tādu āzi varētu izturēt, a nē varbūt Tu zem tupeles, mājās kad nespied pa pogām esi, kā rāms jēriņš…

PurvaVelns
25.02.2016 19:23
Reply to  Janis

Redz, Tu tikko pats atzini, ka piekasies aiz neko darīt

PurvaVelns
25.02.2016 19:31
Reply to  Janis

tu galīgi debīls esi?

Janis
25.02.2016 20:15
Reply to  PurvaVelns

Laikam jau uzminēju :D
Nomierini nervus opap :)

25.02.2016 20:36
Reply to  Janis

Kungi, lūdzu, pieturēties pie auto apspriešanas nevis bērnišķīgiem apvainojumiem. Paldies teikšu es un pārējie šī jaukā bloga lasītāji! :)

Edmunds
25.02.2016 08:58

“Ar to nekāda pārlieku dinamiska braukšana nesanāks, jo agresīvāk minot
uz akseleratora pedāļa, dzinējs rūks kā aizkauts, taču tas netranslēsies
zvērīgā paātrinājumā.”
Ar šo teikumu beidzu lasīt aprakstu. Šis ir auto tantukiem !

25.02.2016 09:20
Reply to  Edmunds

Droši vien ar konkrēto dzinēju tas ir auto ommjiem.

25.02.2016 13:25
Reply to  Artis Abols

Tantukiem vai cilvēkiem, kam komforts svarīgāks par neprātīgu gāšanu. Protams, dinamiku un gluži vienkārši braukšanas baudu jāmeklē Poršu, BMW pusē, bet kā uzticams komforta vāģis šis Lexus mani pārliecināja.

Vārds
25.02.2016 09:42

Divlitru turbodīzelis un 10litru patēriņš uz šosejas – tas ir mazliet par daudz. Un 238 zirgi – vajadzētu būt dinamiskākam. Visādi citādi – tā nekas.

Vārds
25.02.2016 09:46
Reply to  Vārds

Un 1890 kg svars uz 238 Zs – vajadzētu būt ņiprākam.

deni2s
25.02.2016 17:50
Reply to  Vārds

Pa lielam jāskatās griezes moments. Maksimālais zirgspēku skaits neko daudz nenosaka, jo tas ir pie ļoti augstiem apgriezieniem, uz šosejas neviens nekad tā nebrauc.

PurvaVelns
25.02.2016 17:54
Reply to  deni2s

jā, un cik ātrumu… skaidrs, ka būs baigā šķirba – braukt 5tajā ātrumā ar apm. 2000 apgriezieniem, vai 7tajā ap 1000… (tas tā – brutāli noapaļojot)

Janis
25.02.2016 18:18
Reply to  PurvaVelns

A tu domā, ka zemāki apgriezieni ir zemāks patēriņš?
Un ka piecu pārnesumu, kārba nevar būt ekonomiskāka par sešu, it īpaši ņemot vērā Latvijā noteikto maksimālo atļauto braukšanas ātrumu?

PurvaVelns
25.02.2016 19:23
Reply to  Janis

nē, nevar. mazie dīzeļi ar 6 ātrumiem pat normāli iet sākot no 60. esmu testējis – uz šosejas starpība pat diezgan liela – 5. ārumā 5 litri un 6tajā – zem četriem uz +/-100 km/h.

Janis
25.02.2016 20:29
Reply to  PurvaVelns

Konkrētāk kas par auto, kāds dzinējs, un kas ir mazie dīzeļi?
Man atkal braucot uz 100km/h mazāks patēriņš ir bijis raucot ar 5to ātrumu, nevis sesto, jo pārāk zemi apgriezieni.
Šo esmu novērojis, Astra H gan 1.9 8v, gan 1.9 16v, e91 3.0d, a4 b7 2.0tdi; volvo v50 2.0d šie ir tie auto, kad es to sāku piefiksēt, visiem, braucot uz 100km/h varēja dabūt tādu pašu un zemāku patēriņu braucot ar 5to nevis 6to ātrumu, ar 6to bija jābrauc ātrāk ~110 – 120 km/h protams atkarīgs cik pārbāzta automašīna.

PurvaVelns
25.02.2016 21:37
Reply to  Janis

klau. man liekas, ka problēma ir tajā, ka tu KATRU lietu kaut kā mēģini uztvert personīgi. es tev iesaku uzmanīgi pārlasīt, ko es rakstu, Es neapstrīdu, ka tev atveras bazāžnieks katru reizi. Man pat ir POFIG, kā, kad kas tev atveras un ar kādu auto brauc. Es rakstīju, ka daudzi ir sūdzējušis, es ar esmu sūdzējies, piemēram, ka lexus pakaļskata kamera ziemā aiz*iršas un tev vairs nav parkinsensora, tem pače – pat Kristaps apstiprina (gan šim lexus, gan mini – ja māki lasīt) Kas attiecas uz autiņiem un ātrumiem – katram konkrētajam motoram/ātrumkārbai jāskatās apgriezienu attiecība pret griezes momentu. Man ir pieredze tikai ar pilnīgi jauniem autiņiem, kādus dod autonomas kantori eiropā. dažādi bijuši, bet motori +/- 1,6 diapazons. Pieredze un novērojumi atšķiras. bet jebkurā gadījumā zemāki apgriezieni nozīmē +/- to, ka sadegšanas kamerā tiek padots mazāks daudzums degmaisījuma.

Janis
25.02.2016 23:21
Reply to  PurvaVelns

Redz es pirmais neiesāku piekasīšanos, un ari personigi to visu vel mazāk uztveru, vienkārši tu šeit centies apgāst visas teorijas un nolikt visus kuriem ir citādāka pieredze nekā Tev, un manuprāt tas nav normāli… Ja jau būtu tur ko lasīt taja Tevis rakstītajā:) Tas ka musdienu automobīļi nav traktori manuprāt jau takā visiem būtu skaidrs, tie protams prasa rūpīgāku apkopi, bet cik tad biezi tev tas kameras un parking sensori aizlīp, kur un ar ko mazgā auto? Varu ieteikt visiem tiem kuriem nu nenormali ātri sitas ciet atpakalskata kameras, vai parkingi, vai nu mazgāt normala moikā vai pasam tos sensorus uzpulet ar udens atgrūdeju/vasku, tas ieverojami paildzinās to sensoru darbibu un kameras tiribu. Plus elektronika ir elektronika, ir bijušas dažādas problēmas ar dažádiem auto tas taa… bet cik tad daydz mums te ir tie sniegputeni? Rudenī un pavasari nav bijusas nekadas broblemas, turklat manuprat labak, lai šī ekstra ir un ekstremos apstaklos nenostrada, nekā, kad viņas nav vispār. Kas attiecas uz patēriņu tad nav tā kad jo zemāki apgriezieni, jo mazāks patēriņš, bet gan jo mazāka slodze, jo mazāks patēriņš. UN zemāki apgriezieni NENOZĪMĒ, ka degkamerā tiek padods mazāks daudzums degmaisījuma(protams saprāta robežās) ar 6to atrumu pa pilsētu var pabraukt… Read more »

PurvaVelns
26.02.2016 08:50
Reply to  Janis

nē, nevienu nemēģinu nolikt. man slinkums tagad rakstīt. es zinu uz ko Tu velc, bet man toč ir slinkums; bet ja ļoti vajag – tu esi foršs džeks, gudrs, skaists utt. un ja tev nepatīk ko es rakstu – tad nevajag pieteikties tajā musturgrupā ko es apironizēju. vai tie būtu 5 vai 99%. esi ar “savu” viedokli, zināšanām un “ļuģi k tebe podtjanetsa”. vai gan citādi tu tik kaismīgi un gari rakstītu?

Janis
26.02.2016 12:03
Reply to  PurvaVelns

Kā jau teicu es to neiesāku, sen atpakaļ Tu sāki piesieties man.
Turklāt gandrīz visi ir pamanījuši Tavus uzbraucienus, visziņa un vienīgā pareizā viedokļa paudēja ieradumus :D
Protams saprotu, ka tavos komentāros ir arī taisnība, un protams, ka gribi uzrakstīt pretī ja redzi, kad kāds runā pilnīgas muļķības, bet to taču var izdarīt arī mierīgi ne ar uzbraucieniem vai sarkasmu :)

PurvaVelns
26.02.2016 12:26
Reply to  Janis

nē, nevaru un nekad to nedarīšu. un nekad nevajag runāt “visu” vārdā. Ir arī pretējšs viedoklis – es matemātiski varu pamatot, ka visiem patīk. un kas attiecas uz Tevi – tad es nezinu, kas Tu esi. Te ir daudz anonīmu jāņu. Janku un janču. Par Nejānis te ir. neviens vien. Ja es zinu tēmu – es runāju. Ja nezinu – klusēju. Un jā – es visu nezinu un mēdzu kļūdīties, un mēdzu atvainoties. Un esmu atvainojies ne vienam vien. Bet ja tu raksti ka “baksti” zem mašīnas ar kāju, tad es iesmeju par to, kādi varētu būt Tavi apavi. Un tā pat es būtu iesmējis, ja to uzrakstītu Kristaps vai Artis. Pierādi ar savām zināšanām, ka man Tevi jāciena. Esi drusku interesantāks. Man pofig – pozitīvs vai negatīvs. Interesantāks. Nelien musturprocentos.

Janis
26.02.2016 14:13
Reply to  PurvaVelns

Nu labi Te ir daudz Jāni pēdējā laikā saradušies pat NeJānis, un ļoti daudzi mani nez kādēļ piemin savos komentāros, labi tas tā mēģināšu piereģistrēties šeit.
Un tas “baksti” zem mašīnas vnk tā steigā uzrakstīts, jo reāli tā jau arī ir, tikai “bakstot” nevajag aizskart automašīnu, (reāli vienkāršāk nosmērēt bikses zem ceļgala, ne apavus) :D

PurvaVelns
26.02.2016 14:45
Reply to  Janis

un es tikai gribēju pavilkt uz zoba. un es nepievērsu uzmanību rakstītāja nikam. labošos. grūti ar jūtīgajām dvēselēm.

26.02.2016 15:06
Reply to  PurvaVelns

Vispār jāpiekrīt Jānim, es arī esmu ievērojis, ka tu mīli sevi pataisīt par viszini. Dažos gadījumos esi bijis ļoti tuvu sarkanajai līnijai, taču vienmēr kaut kā iemanījies sevi izrunāt laukā no problēmām. Esi prātīgs un zini, ka esi zem lupas! :)

PurvaVelns
26.02.2016 15:22

seriously? gribi freestyle battle? cilvēki ir dažādi – vienam labāk strādā cietais disks, citam – operatīvā atmiņa. ai labi – patiesībā sasmīdināji. es paklusēšu – lai jums ir garlaicīgāk. Nūģis.

Janis
25.02.2016 18:36
Reply to  deni2s

Diemžēl lielāks griezes moments braucot konstanti pa šoseju Tev nedos mazāku patēriņu. šo visu noteiks auto masa, rites pretestība, un pārnesum skaitļa koeficients.
Tieši pilsētā ir svarīgs lielāks griezes moments pie zemiem apgriezieniem un arī lielākoties dēl braukšanas komforta. Domāju, ka šāds patēriņš ir pieņemams ņemot vērā auto svaru, aprīkojumu, elektroniku, un ja tas ir vvti dzinējs.
Turklāt uz šosejas zirgspēki vienmēr ir svarīgi, kaut, vai pie ļoti augstiem apgriezieniem…
Un protams, tie četri cilindri tomēr ir taupīgākiem klientiem, pieļauju, ka leksus ar lielāko prieku štancētu sešiniekus, bet jautājums cik tas maksās, un kāds būs ieguvums salīdzinot ar konkurentiem…

25.02.2016 20:35
Reply to  Janis

Lexus savus 3.5 litru V6 benzīnmotorus piedāvā RX 350 modelī (Latvijā oficiāli nav pieejams) un RX 450h, kur to papildina arī elektropiedziņa.

x
25.02.2016 11:01
Reply to  Vārds

saki, turbodīzelis?

25.02.2016 13:24
Reply to  Vārds

Paga, dīzeļu šim auto nav. Demo auto bija aprīkots ar 2 litru benzīna turbodzinēju.

Vārds
25.02.2016 14:53

Aha, būs tas t mani maldinājis:) Tad jau vēl nesaprotamāk kāpēc trūkst dinamika. Mans Kasītis ar 140 Zs benzīnnieku ar variatoru rauj pusotru tonnu ka prieks.

25.02.2016 14:57
Reply to  Vārds

Te laikam viss ir atkarīgs no ekspektācijām. Jaunais RX izskatās viss tāds agresīvs un dinamisks un kaut kā instinktīvi gribas tam uz dupša ieraudzīt kaut kādu dullu V8 zīmīti. Tomēr praksē 200t modelī tas ne tuvu nav sportisks auto. Jā, ar to var mierīgi un mazliet dinamiskāk pārvietoties, tomēr tas nav tāds driver’s car kā varētu nodomāt no dizaina.

KKTK
25.02.2016 09:57

Nu vispār – aglī :/ Noņemtu no apakšas 20cm nost, mazākas arkas, ratus un varbūt pēc kaut kā izskatītos. Tad arī 238 lopi to kasti varētu pakustināt. Nu jā – domāts tāliem braucieniem, lai būtu ērti – var jau būt. Kam tikai ir tie tālie braucieni? Aizvest bērnu uz dārziņu un tad sēdēt sastrēgumā uz vanšu tilta? :D Auto Amerikas tirgam, Eiropā tam nav vietas.

x
25.02.2016 11:43
Reply to  KKTK

autobraucējs interjeram un ergonomikai piešķir lielāku nozīmi.
par eksterjeru vairāk cepās līdzjutēji un apskatnieki :)

ikdienā sēdēt sastrēgumos labāk ar dīzelīti vai elektroauto, nevis šādiem auto.

un lai cik maza nebūtu Latvija, daudzi braukā simtiem km dienā, ne jau visiem braukšana aprobežojas ar mājas-darbs-mājas mazpadsmit km.

25.02.2016 13:23
Reply to  x

Par to sastrēgumu īsti nepiekritīšu, jo nav ne vainas arī hibrīdam. Piemēram, paņem to RX 450h un pa sastrēgumiem vispār mīcies elektroauto režīmā. Perfekti!

x
25.02.2016 13:27

Piekrītu. h modeļi tāds elektromobīļu apakšgadījums sanāk. Es gribēju teikt – nav ko korķēties ar benzīnmotoru. Gājēji arī paldies pateiks.

25.02.2016 13:30
Reply to  x

Es tagad gribu mazliet vairāk iepazīt to pašu GS sedanu un tur demo auto ir pieejams tieši 300h hibrīda versijā. Varētu būt ideāls braucamais. Jāpabrauc un tad jau būs skaidrība vai tur viss ir tik rožaini kā man no malas liekas.

25.02.2016 13:21
Reply to  KKTK

Nu, paga, arī pilsētā gribas klusumā un komfortā atrasties. Protams, viss šī auto prieks parādās garajos gabalos. Es pilnīgi iedomājos ar kādu kaifu plānotu braucienus pa Eiropu ar šo auto. Tāpat arī pa Latviju vai Baltiju var atrast maršrutus, kuros pie stūres jāpavada savas 3-5 stundas.

KKTK
25.02.2016 13:45

Komforts parādījās tavā stāvlukumā :) Un tajā tu čakarēsies 365 biežāk kā tajā smukajā izbraucienā pa Eiropu. Tāds pats darba parkings vēl 365 reizes, Veikals – vēl 365 reizes. Apskrāpēti sāni, apdrošinātāji, krāsošanas, nervi? Un viss tikai tāpēc, ka vidus konsole ir uztaisīta tik liela kāds tev ikdienā pietiktu bagašnieks :D
OK, piekrītu – auto ideāls, lai noīrētu un aizbrauktu ceļojumā. Tad tas vairs nav lifts, kam būtībā vienalga kādas podziņas, bet tavs dzīvoklis uz kādu brīdi. Un … tad tu iebrauc kādā šaurā vecās Eiropas centriņā :D Jo tu tak nebrauc skatīties ātru 3 joslu šoseju.

25.02.2016 13:54
Reply to  KKTK

Piekrītu, garāža man būtu jānomaina :)

PurvaVelns
25.02.2016 12:54

2 litri, 238 zirgi un 10l uz šosejas? Daudz! man trīslitru tikpatzirdzinieks ēd 10 uz šosejas… kak eto tak? uz CIK Tu brauc?

x
25.02.2016 13:08
Reply to  PurvaVelns

tavējam lielāks griezes moments, velk ar mazākiem apgriezieniem.
bet apjoms paliek apjoms, tas ir jāpiepilda – tāpēc ēd tikpat, nevis mazāk.

PurvaVelns
25.02.2016 13:51
Reply to  x

teorētiski – taisnība… bet… modernam lielam motoram (pat lielākam) uz šosejas ir manīts stipri mazāks patēriņš

25.02.2016 13:54
Reply to  PurvaVelns

Arī benzīna motoram? 2 litru četrcilindru turbobenzīns man nekā neasociējas ar degvielas ekonomiju.

PurvaVelns
25.02.2016 14:11

nu jā… ne četri cilindri… cik es tā saprotu, tad v6 pēc sava razklada ir ekonomiskāks par 4 vai 5 cilindru turbo…

deni2s
25.02.2016 17:46
Reply to  PurvaVelns

Man i6 2.8 manuāls ar apmēram tikpat zirgiem ēd 8L uz šosejas, 9,5 miksētā režīmā. Līdzīgs automāts – 11L miksētā režīmā.

PurvaVelns
25.02.2016 14:18

apvaicājos pīpētavā vienam briedim – viņam amg mersis ar v8 motoru 400hp – uz šosejas uz sotaku ēdot 10 litrus, ok… 7 ātrumu kārba, pilsētā esot ap dvacāru…

25.02.2016 14:26
Reply to  PurvaVelns

Praktiskas pieredzes nav, bet esmu dzirdējis līdzīgas runas. Bet viss, protams, atkarīgs no kājas smaguma :)

25.02.2016 13:19
Reply to  PurvaVelns

Man personīgi arī likās, ka patēriņš ir mazliet par lielu. Uz šosejas tā braukšana notiek samērīgos ātrumos – 100-110 km/h. Arī kā sienāzītis nelēkāju.

KKTK
25.02.2016 23:18
Reply to  PurvaVelns

Auto svaru arī saki. Jo citādi tie kāmīši un litri izsaka tikai ražotāja līkās (vai taisnās) rokas motoros.

PurvaVelns
26.02.2016 08:43
Reply to  KKTK

godīgi sakot nezinu svaru… tehniskā mētājas mašīnā… saab 95 universāls

Oskars
25.02.2016 20:28

Par patēriņu 10 Litri . Vai tas ir pēc ODO rādījuma vai bākas metodes . Personīgi es par adekvātu uzskatu tikkai bākas metodi

25.02.2016 20:38
Reply to  Oskars

Es savos testa braucienos pagaidām skatos tikai uz to, ko man rāda borta dators.

KKTK
25.02.2016 23:11
Reply to  Oskars

Bākas metodes rezultātus var apskatīt http://www.spritmonitor.de, protams, ne jaunākajiem auto, bet priekštatam pietiek ar iepriekšējiem modeļiem.

25.02.2016 23:15
Reply to  KKTK

Šajā gadījumā tas neko nedod, jo auto jauns un aprīkots ar iepriekš neizmantotu dzinēju. Datu gluži vienkārši nav.

Oskars
25.02.2016 20:34

Ir daudz jomas par kurām cilvēki melo , nesaka līdz galam vai vienkārši noklusē . Un auto ir viena no šīm tēmām . Arī degvielas patēriņs . Cik nav runas paziņu draugu lokā …… cik tērē tas tavs lielmotora benzīns >>> atbolde īstenībā super maz , nelūzt . uzrāviens .silda . Saruna pēc gada kapēc tagad cits mazmotora vāģis >>>>atbilde ai kaa tērēja , cik dārgs remonts labi ,ka no tā hlama atbrīvojos