Web Analytics
More
    Reklāma

    Pelēkais spridzeklis Lexus RC F

    Jaunākie raksti

    Man pagājušā ir bijusi ļoti jaudas uzlādēta darba nedēļa, tā sākās ar 431 un noslēdzās ar 470 zirgspēkiem. Bet ne tikai tas, ļoti veiksmīgi sakrita modeļi, proti, tiešie aktuālās sportiskās kupejas konkurenti. Pilnai laimei pietrūka vēl Audi RS5, kurš ar saviem 450 nostātos precīzi pa vidu. Nu labi, ne precīzi pa vidu, bet man matemātikā bija 9 ne 10 balles. Lexus arī nesēž klusi stūrī ēnā, bet skaļi savā mājas lappusē izkliedz – “Lexus RC F ir ātrāks nekā BMW M4 un Audi RS 5 slēgtā trasē.” Man tika dota fantastiska iespēja salīdzināt uz kurām pogām spiež konservatīvie vācu pensionāri un īskājainie japāņu biznesmeņi.

    Lexus performance vai F marka apzīmē augstas veiktspējas spēkratus un šim brendam šogad aprit apaļi 10 gadi, kamēr BMW M divīzija pastāv jau 44 gadus. Gadu un pieredzes starpība ir pamatīga, bet vai automašīnas ir salīdzināmas ar bārdainu pusmūža vīrieti/puišeli, kam domas nesas tikai ap kāpelēšanu kokos un meiteņu brunču cilāšanu? Un ne tikai tas – F mašīnas tagad ir tikai 3, kamēr M skaits grozās ap 30, ja man nav nojucis skaitot.

    Reklāma

    DSC07992

    Pēdējo paaudžu Lexus produktiem ir drosmīgs dizains un RC F ir ļoti izteikti agresīva veidola auto. Jā, tas ir riskanti, jo viedo sabiedrības sadrumstalotību viedoklī par šo auto – vai nu ļoti patiks, vai riebsies. Līdzīgu kārti izspēlēja Subaru savā pagājušajā Outback un Legacy paaudzē un pamatīgi iekrita, neglāba pat reklāma ar samuraju, kura centās skaidrot šo dīvainā dizaina izvēli. Šī kļūda relatīvi ātri tika labota un jaunā paaudze padevusies dikti glīta, par to var lasīt arī šeit pat blogā.

    Konkrēti man patīk, nē… es dievinu šī auto ārējo veidolu, pat neskatoties uz to, ka RC F dibens izskatās kā garkājaina blondīne ar uzpumpētu dibenu un es neesmu botoksa fans. Japāņu centība pārspēt konkurentus ir apsveicama un papildus akcentu uzliek oglekļa šķiedras priekšējais dzinēja pārsegs. Konkrētajam auto ir arī oglekļa šķiedras jumts un aizmugurējais elektriski izbīdāmais antispārns, bet šādas opcijas piedāvā arī citi ražotāji, bet ar šādu pilnvērtību haubi vēl iepriekš nebiju saskāries.

    Auto priekšgals ieturēts aktuālajās Lexus sportiskajās vadlīnijās, bet, līdzīgi kā M4, padarīts košāks un izteiksmīgāks. Katrā gadījumā, RC F vairs nav gulsnis un jau pa gabalu draudīgi izaicina uz sacensību katru smagākas kājas īpašnieku, ja pat esi paredzējis vadības sviru stingri atstāt ECO režīmā.

    Vienīgais, kas mulsina, ir disku izvēle, bet, cik esmu pamanījis, Āzijas dienvidaustrumu ražotājiem vispār diezgan grūti iet ar disku izvēli sērijveida auto, varbūt tāpēc lieto disku ražotāji tur zeļ un plaukst un ir ļoti iecienīti pat Eiropas vecmodīgo cilvēku vidū?

    Pirms ķeramies klāt paša auto apskatam, tomēr ieskatāmies arī dziļāk tehniskajos parametros, lai rastos priekšstats par RC F spējām.

      Lexus RC F BMW M4
    Dzinējs 8 cilindru 32 vārstu VVT-i 6 cilindru 24 vārstu TwinTurbo
    Tilpums 4969 ccm 2979 ccm
    Svars (gross) 2250 kg 2040 kg
    Dimensijas Riteņu bāze 2730mm, garenbāze 4705mm, platums 1845mm, augstums 1390mm Riteņu bāze 2812mm, garenbāze 4671mm, platums 1870mm, augstums 1383mm
    Maksimālā jauda 351KW (470 ZS) pie 7100 rpm 317 KW (431 ZS) pie 5 500 – 7300 rpm
    Maksimālais griezes moments 530 Nm pie 4800 – 5600 rpm 550 Nm pie 1850 – 5500 rpm
    Degvielas patēriņš pilsētā 16,1 l/100kmārpus pilsētas 7,8 l/100km, kombinētais 10,8 l/100km pilsētā 12,0 l/100kmārpus pilsētas 6,9 l/100km, kombinētais 8,8 l/100km
    Maksimālais ātrums 270 kmh 250 kmh
    Paātrinājums 0 – 100 km/h 4,5 s 4,3 s

    Jā, pareizi sapratāt – Lexus RC F vēl joprojām ir tīrasiņu dzinējs bez papildus saspiesta gaisa padevējkomponentēm. Vēl ilgi pēc tam sēdēju un domāju, vai ir vēl kāds šīs klases un budžeta auto pieejams ar atmosfērisko dzinēju, līdz es atskārtu, ka manis pieminētais Audi RS5 arī vēl tāds ir, bet arvien mazāk un mazāk tādu auto nobrauc no konveijera.

    Nesaprotiet mani nepareizi – es nenoliedzu turbo dzinējus, tieši pretēji, vienkārši tajā lieljaudas neturbo dzinēja skaņā ir kaut kas episks un Lexus RC F tā skaņa ir patiesi slikta garastāvokļa aizbiedējoša.

    DSC08017

    Atgriežoties pie paša auto un manām emocijām, varu pateikt vienu, ka mans viedoklis vēl nav nostabilizējies. Kad pagājušās nedēļas sākumā Instagram saturā pamanīju pirmās fotogrāfijas ar testam pieejamo japaņu skaistuli, sapratu, ka ir kaut kas lietas labā jādara. Bet es pat nepaspēju veikt pirmo kritisko zvanu, kad biznesa sarunu vietnē saņēmu ziņu no Kursors.lv patrona Kristapa un YESSS, piektdienas rīts ir rezervēts šim notikumam. Laika brīva nebija vispār, bet, tāpat kā saka par sporta zāli – nemeklē brīvu laiku treniņiem, bet atbrīvo laiku tam, tad tieši tā arī darīju ar RC F. Un vīlies nepaliku.

    Pirmais iespaids ir pats spēcīgākais un noturīgākais, un Lexus spilgtā āriene pirmo iespaidu atstāj atmiņā paliekošu. Pats ikdienā braucot ar diezgan spilgtu auto, varu droši apgalvot, ka ir viens veids kā spēkratus var dalīt 3 lielās grupās – auto, ar kuru ķeras meitenes, kura vērtību apzinās, bet labāk iekāp ķeramajā kategorijā un uz kura neskatās pat virsū. Un fascinējošākais ir tas, ka pirmās grupas automobilis ne obligāti ir ļoti dārgs, tas pat var būt jūtami lētāks kā ignorētais, galvenais ir veidols, forma un brends. Lexus RC F pat varētu maksāt kā korejas sportiskās kupejas, tāpat, manuprāt, tas auto būtu absolūti izcila makšķere. It īpaši dzeltenā krāsā.

    DSC07998

    Lexus mani nopirka, no paša pirmā acu skatiena tiku ievilkts tīklos. Godīgi sakot pat pēdējās paaudzes Lexus IS300h F Sport mani atstāja pārdomās par auto, kuru varētu vēlēties kā nākamo. Labi, ka salons mani mazliet atgrūda.

    BMW M3 un M4 taburetes sasniedza inženieru izdomas galapunktu – ērtības, tikpat labi ikdienas un sportiskās braukšanas komfortu un izskata pilnība. RC F sēdekļi mazliet atpaliek sportiskā saturēšanas ziņā, bet atkal ir galvas tiesu pārāki vizuālajā baudījumā.

    DSC08001

    Lexus RC F salona apdare neiepriecina

    Un ar RC F ir tas pats – mani viss apmierināja līdz brīdim, kad jau sēdēju un sāku taustīt visu, kas atrodas acu priekšā. Un viens aiz otra pielavījās nākamais ābols, eem gribēju teikt abloms. Par visu slikto tieši gribu uzrakstīt tagad, lai rakstu noslēgtu uz pozitīvās nots, jo tieši tāda arī tā palika.

    Kad esi ieņēmis ērto pozīciju priekšējā sēdeklī, skatam paveras ļoti moderna silueta salons, kas noteikti atšķiras no pierastā. Salons noteikti neizskatās ikdienišķs kā konkurentu lakoniski veidotajos, drīzāk kā īstens sporta auto ar zemu viduskonsoli. Bet tas ir arī viss – pieskarties vairāk par vienu reizi negribas, roku atgrūž zemās kvalitātes grabošā plastmasa pa vidu. Tāpat arī visas plastmasas ap magnetolu un klimata sistēmu ir 20 tūkstošu eiro vērta auto cienīgas. Turpinot, ap spidometru skaisti vietu ir atradusi alkantaras apdare, tieši tāpat arī elkoņa balstā – kādēļ viss panelis nevarēja būt tāds? Izskatās kā aizlāpīts caurums vecām vecmāmiņas dāvinātām džinsām. Līdz mēs nonākam pie multimediju sistēmas, kur vispār nav redzams japāņu inženieru pirksts, drīzāk vidusāzijas viestrādnieka roka – lēna, reti neglīta, tehnoloģiski smagi atpalikusi. Turklāt vadāma it kā no modernas skārienjūtīgas virsmas, bet neatstāj labu lietojamības pieredzi. BMW un Audi arī jau izmanto skārienjūtīgās virsmas, bet kopā ar veco pierasto ripuli, kurš ir saprotams arī vecmodīgākiem lietotājiem. Atceros līdzīgu saskarni 2006. gada Subaru Legacy, bet 2015. gadā? Nopietni?

    Mūžīgie optimisti uzreiz teiks, lai paskatos no otras puses, varbūt šādam sporta auto tas nemaz nav tik svarīgi? Baidos, ka RC F vienīgā ģimenes sporta auto vietu neiekaros, drīzāk tas ir jaudīgs dažādotās ikdienas auto, tādēļ salona nianses ir svarīgas.

    Faktiski šeit arī beidzas viss negatīvais – pats vadības panelis ir veidots ļoti moderni, izmantotas plašas LCD virsmas un spidometrs maina savu veidolu atkarībā no režīma, kādā brauc. Eco režīmā izskatās pēc Prius, Normal režīmē pēc parastas Toyotas, Sport režīmā beidzot parāda zobus un Sport+ režīmā jau pilnībā fokusējas uz apgriezienu rādījumu precīzu attēlošanu. Fakts jau, ka spidometrs ir 2 reizes mazāks par tahometra skalu un nobīdīts labajā malā nost no fokusa, liecina, ka gribēts radīt īstena sporta auto sajūtu. Ir iespēja arī paspēlēties ar info paneli, izvēloties visdažādāko sānlogu ekrānus – sākot no G-Force rādījuma, apļa laikiem un beidzot ar informāciju par griezes sadali starp aizmugurējiem riteņiem.

    DSC08019

    Piecu litru V8 dzinējs ar 470 Zs nav joka lieta

    Piecu litru V8 ar 470 zirgspēkiem nav ikdienišķs auto, ar to ir vienkārši neiespējami braukt lēni. Pārsteidzoši arī šķita RC F komfortablā gaita pa Pierīgas ne tik labajiem ceļiem, pa labu šoseju pat kartings būs komfortabls, tas neder testam. Buklets daudz stāsta par lielo ieguldīto darbu šasijas izstrādē, cepums nopelnīts, ir labi, vismaz pilsētas braukšanā.

    Un tā skaņa… pašās beigās atskārtu, ka pat nesanāca paklausīties 17 skaļruņu Mark Levinson audio sistēmu, jo tā arī netika ieslēgta mūzika, mūzika ausīm kalpoja V8 skaņa paātrināšanās brīdī. Un paātrinājās tas auto, protams, fantastiski. Un šeit ir akmens BMW dārziņā, jaunie M3 un M4 skaņu ir gandrīz pazaudējuši. Labi, ka tikai gandrīz.

    DSC07994

    Mazliet samelojos par to, ka negatīvās lietas ir beigušās. Ātrumkārba netipiski lēni slēdzās, kā parastam auto, kas ir ļoti dīvaini. Viss ir pozicionēts uz sportiskumu, bet kārbā kaut kas līdz galam nav izdarīts. Rokas pārslēgšanas režīmā gan viss bija kārtībā.

    Ļoti grūti pilsētas apstākļos ir novērtēt sporta auto īpašības, it īpaši, ja pāris dienas atpakaļ esi darījis tam piemērotā vietā un piemērotā laikā. Tādēļ neko arī nevarēšu pastāstīt par Lexus TVD (Torque Vectoring Differential) jebšu griezes pārdales aizmugurējo diferenciāli, kas, kā Lexus min, ir pirmā šāda sistēma ielas auto. Visus trīs Standard, Slalom un Track režīmus izmēģinājām, bet, godīgi sakot, nekādu starpību nevarēja just. Tur vajag sporta trasi un daudzus apļus un vēlams slapju segumu. Tieši tāpat varu arī teikt par bremžu sistēmu – ielas testā  tur bija viss kārtībā, rievotie bremžu diski nodrošina papildus dzesēšanu, kuru darbību pārbaudīt var tikai pie palielinātas slodzes.

    Un pēkšņi panelī iedegas kaut kur redzēts indikators – klusumu pāršķeļ nēēē sauciens, neilgu brīdi pirms auto atdošanas laika pamanām, ka degvielas rādītājs rāda atlikušus 15 km, tātad vēl viens riņķis diemžēl nesanāks. Varbūt labi vien ir, savādāk galva būs pilnībā sapūderēta.

    Lexus Rīga Wess gan ieminējās, ka, iespējams, drīzumā arī paši uz Demo varētu šādu auto paņemt, tad noteikti pilnvērtīgi varētu pievērsties visam testam, pāris stundas laika tam noteikti ir par maz.

    Secinājumi

    Lexus ir ļoti noriskējis, jo šāda auto agresīvais veidols noteikti daļu pircēju atgrūdīs. Tomēr ir ļoti liela sabiedrības daļa, kura grib atšķirties, grib braukt ar kaut ko savādāku un grib akcentēt savu citādo domāšanu. Es noteikti esmu to cilvēku lokā, jo, kad beigās Kristaps man paprasīja, kuru auto es iegādātos – M4 vai RC F, atbildi sniegt es nevarēju vēl ilgi.

    Lexus ir izdevies radīt sticker bomb, nenovērtēts un neapspriests auto nebūs nekad. Pat garlaicīgajā pelēkajā krāsā. Un beigās es pat biju aizmirsis par salona sliktajām niansēm, atmiņas piepildīja tikai pozitīvās emocijas no izbrauciena.

    Man patika
    • Dzinēja skaņa
    • Izplūdes sistēmas skaņa
    • Sportiskais auto veidols
    • Glītākie tirgū pieejamie priekšējie sēdekļi

    Man nepatika
    • Salona apdares kvalitāte
    • Ātrumkārbas darbība automātiskajā režīmā

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    17 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Rihards Linde
    13.07.2015 12:50

    Nepieminēji ziloni istabā – svaru, kas ir ap 1850kg, jeb gandrīz tikpat cik klasi lielākajam BMW M6. M4 sver pa 250kg mazāk nekā RC F, kas nozīmē, ka Lexus daudz atpaliek gan taisnē, gan trasē.

    Ksspars Lccis
    13.07.2015 13:42
    Reply to  Rihards Linde

    to vēl nevar zināt… visu nevar norakstīt tikai uz 250 kg… te ātrumkārba ar varētu savu teikt un griezes moments…

    Māris Gaugers
    14.07.2015 10:03
    Reply to  Rihards Linde

    250kg ir daudz, nenoliedzami, bet pilsētas apstākļos to nejutīsi. Noteikti Biķernieku trasē blakus M4 tajā dienā varētu veikt salīdzinājumu un just to purna stumšanu un grūto vadību. Ir daudz video m4 pret rcf un rezultāts nemaz nav tik viennozīmīgs

    Kaspars
    14.07.2015 21:14
    Reply to  Māris Gaugers

    Stipri lielākā daļa šo auto pircēju nekad neizbrauc no komforta zonas- tātad no koplietošanas ceļiem- tāpēc ieskrējiens 0-100 ir galvenais parametrs, jo sarkano gaismu pa koplietošanas ceļiem ir daudz. Tieši šī iemesla dēļ, visi mazie S3 un CLA AMG arī ir uztjūnēti, lai spētu simtiņu sasniegt pieklājīgā ātrumā, a pēc tam, a vēl jo vairāk trasēs, tas nav šo auto galvenais uzdevums.

    Piesaucu mazos S3 un CLA, jo tiem tie parametri līdz 100 līdzīgi, a maksā 2x mazāk- sīkajiem pašā laikā- par kaimiņa Focus ST ātrāks, vot i labi.

    Ksspars Lccis
    13.07.2015 13:49

    Māri, starp citu… vienmēr esmu gribējis jautāt – jo gan Tu to uzsver, gan arī funkcionāti tā ir – sportiskiem auto priekšplānā iznāk tahometrs. Gribēju zināt – pilnīgi subjektīvi un godīgi – kādu lomu tas spēlē? No vienas puses ir tā, ka katram ātrumam vislielākais griezes moments un jauda tomēr ir pie citiem apgriezieniem, tātad, ja esi ļoti orientēts uz jaudu, tu savu auto pazīsti jau pēc skaņas. Gadiem braucot ar tādu diezgan ņipru auto 3l v6 man pat vispār nav vajadzīgs ne spidometrs, ne tahometrs – es jau pēc skaņas vien varu pateikt kāds ātrums un apgriezieni… Tas ir kāds spiholooģiskais moments, jaudas vizuālais apliecinājums?

    x
    13.07.2015 14:51
    Reply to  Ksspars Lccis

    Saprotams. Bet svētdienas reiseriem tahometrs pamatīgi atvieglo braukšanu.

    Sportiskiem auto pietiek ar eļļas spiediena un temp. rādītājiem, lai arī tos var sajust bet pārsvarā jau par vēlu.

    Māris Gaugers
    14.07.2015 10:08
    Reply to  Ksspars Lccis

    Sporta auto tahometrs ieņem lielu lomu un nav tā, ka sportistiem vajag tikai eļļas datus. Katram auto griezes līkne ir specifiska un noteiktos apgriezienos var veikt noteiktas darbības, it īpaši sacensību režīmā, kad apkārtējie trokšņi ir milzīgi un pēc sajūtām braukt vairs nav iespējams. Un arī skaņa ko mini ir cita sacensībās, kur ir arī citu auto skaņas. Jebkurā gadījumā es praktiski nezinu sportistu, kam spidometrs vai nu būtu auto vai tajā skatītos

    Ksspars Lccis
    14.07.2015 10:14
    Reply to  Māris Gaugers

    Saprotu ko saki, BET – mēs tomēr vairāk runājam par ielas auto. Visi šie, arī emkas utt. ir ielas auto. Un par to griezes līkni jau izteicu minējumu – vai tā katram ātrumam nav atšķirīga? tīri teorētiski svarīgāks tad būtu sava veida iinfografiks displejā, kas parāda kurā jaudas/līknes attiecību punktā tu atrodies. Bet vēl vairāk mulsina tas, ka būtībā visi šie ielas auto pārsvarā tiek lietoti ar automātu. Jā, var slēgāties manuāli, bet tā tomēr nav tā rocene klasiskā izpratnē ar sajūgu un visu to auto izjušanu at roku un kāju nervu galiem. Bet mani spriedelējumi ir vairāk tādi emocionāli – tālab jautāju vai tas tādam ielas auto nav vnk krāna staipīšana, kad tev acu priekšā ir ahūns tahometrs ar košu sarkano zonu…

    Māris Gaugers
    14.07.2015 16:33
    Reply to  Ksspars Lccis

    Nu pa lielam ir tā kā tu saki, tā ir sava veida staipīšana, precīzāk auto idejas pozicionēšana kā sporta. Turklāt, ja spidometrs būtu liels, nevarētu tik smuki attēlot tahometru.

    Ksspars Lccis
    14.07.2015 16:43
    Reply to  Māris Gaugers

    kaut ko tādu, laikam, arī gaidīju :D

    KKTK
    13.07.2015 18:27

    Aprēķinam zirgus uz tonnu un spridzeklis nedaudz samirkst ;) Tā jau no ārpuses smuks.

    Kaspars
    13.07.2015 21:41

    Japānis ir un paliek japānis, salonā šis auto, ar dažiem smalkākiem ādas akcentiem, tāds toyota corolla vien ir, ne tuvu nav līdzās M4 vai C63, kuru eiropā ir pilns, a šos te spokus i neredz.

    Māris Gaugers
    14.07.2015 10:09
    Reply to  Kaspars

    Piekritīšu, laba cena šo situāciju mainītu, bet cena ir līdzvērtīga. Der atcerēties gan vienu – ir liela cilvēku grupa, kas bmw nepirks, nekad

    Ksspars Lccis
    14.07.2015 16:47
    Reply to  Māris Gaugers

    nu arī lexus jau ir turpat tajā kategorijā “liela cilvju grupa nepirks”. tad jau labāk skan subaru vai micuks vai kas tāds… žēl, ka honda vairs netaisa nekādus spridzekļus

    Kaspars
    14.07.2015 21:10
    Reply to  Māris Gaugers

    Kuram nepatīk BMW, tam ir C63 AMG- kurš ir ātrāks un tam ir nesalīdzināmi labāks imidžs. Jaunais C63 ieskrienas ātrāk – standarts ir 4.1, C63 S versijā 4.0, savukārt cena- paskatoties UK oficiālās cenas- 67k par šo Lexus carbon (parastais iet pa 60k), jaunais C63 arī ir 60k (taču S versija ir lētāka par Lexus un maksā 66k). M4 vispār tikai 57k maksā, kas arī izskaidro tā galveno mērķauditoriju- vēlie divdesmitgadnieki līdz 40 gadiem, tiem BMW ir pašā laikā. Auto par šādu cenu, salonā nedrīkst izskatīties kā Corolla, īpaši ar tik vājiem dotumiem. Grūti teikt, kas ir tā mērķauditorija šim auto- tipiskie vēlie divdesmitgadnieki līdz 40 šādu diez vai pirks (kas ir tiešākie šī segmenta pircēji)
    , onkas- nu tur ir 911 un SL, kāpēc lai onka pirktu šādu auto? Grūti teikt, ko Lexus inženieri mēģina te nocopēt, katrā ziņā, šis auto noteikti nebūs uz katra stūra, kā tas ir ar C63 pagaidām.

    Māris Gaugers
    15.07.2015 16:41
    Reply to  Kaspars

    Ir MB fani, ir BMW fani, ir Audi fani un ir japāņu fani – savstarpēji ir iespēja, ka kāds pārsēdīsies uz citu marku, bet parasti pieturās!

    Jaudīgo un dārgo auto pircēji vispār sēž vienos rāmjos un nelien ārā, tāpēc tā īsti nav pareizi salīdzināt.

    Davis Silvestrs
    16.07.2015 18:04
    Reply to  Kaspars

    AMG ir ātrāki uz taisnēm dēļ milzīgajiem dzinējiem, bet jaunie M tāpat iegūst labākus vērtējumus dēļ ļoti precīzās vadāmības, tie ir labāk sabalansēti utt.

    Reklāma