Web Analytics
More
    Reklāma

    BMW Motorrad prezentē motocikla lāzerluktura un ar projekcijas displeju aprīkotas ķiveres konceptu

    Jaunākie raksti

    BMW Motorrad elektronikas izstādē (Consumer Electronics Show), kas no 6. līdz 9. janvārim norisinājās Lasvegasā ASV, prezentēja divus inovatīvus risinājumus – motocikla lukturi ar lāzergaismu un ķiveri ar projekcijas displeju, tādējādi nosakot jaunus motodrošības standartus un līdztekus sniedzot ieskatu, kā šīs tehnoloģijas nākotnē varētu izmantot sērijveida modeļos.

    BMW K 1600 GTL konceptmotocikls ar BMW Motorrad lāzera lukturi

    Redzēt un būt redzamam. Tā vienmēr bijusi viena no galvenajām drošas motobraukšans aksiomām, tālab BMW Motorrad jau ilgstoši lielas pūles veltījis, lai izstrādātu un pilnveidotu motocikla lukturus. Ar gadiem BMW Motorrad risinājumu klāstā parādījās adaptīvie lukturi ceļa līkumu izgaismošanai, diožu dienasgaitas gaismas, kā arī dinamiskās bremžu gaismas. Kā allaž, tehnisko risinājumu progresu sekmējusi sinerģija, sadarbojoties ar BMW automobiļu konstruktoriem.

    Reklāma

    Šeit prezentētā BMW K 1600 GTL konceptuālā motocikla gadījumā BMW Motorrad lāzergaismas lukturis ir izveidots, balstoties uz konstrukciju, ko izstrādājusi BMW Group automobiļu nodaļa. Inovatīvā lāzertehnoloģija jau ir pieejama jaunajā 7. sērijas modelī, kā arī BMW i8. Tagad šo tehnoloģiju, nobriedušu un tomēr joprojām futūristisku, adaptējuši BMW Motorrad speciālisti, lai pielietotu motociklā.

    Priekšējais lāzerlukturis rada ne tikai ļoti spilgtas un īpaši baltas gaismas kūli, bet arī nodrošina redzamību 600 metru attālumā, kas ir divtik vairāk nekā ar parastajiem lukturiem. Rezultātā braukšanas drošība diennakts tumšajās stundās ir būtiski uzlabota, turklāt, ne tikai pateicoties garākam gaismas kūlim, bet arī precīzākai ceļa izgaismošanai. Papildus tam lāzera lukturis ar kompaktu, robustu un apkopi neprasošu konstrukciju garantē ļoti ilgu kalpošanas laiku.

    BMW Motorrad lāzera tehnoloģija konceptuālajā modelī K 1600 GTL integrēta, lai novērtētu tās piemērotību motociklam. BMW Motorrad veic testu sēriju, izmantojot sērijveida motociklus.

    Pagaidām šīs tehnoloģijas pielietošanas izmaksas ir pārāk augstas, taču, palielinoties lāzergaismu izmantošanai automobiļos un šādiem lukturiem kļūstot par izplatītu aprīkojumu, lāzergaismu ražošanas izmaksām būtu jāsamazinās tiktāl, lai vidējā termiņā varētu plānot to pielietošanu motociklos.

    P90206829_highRes_bmw-k-1600-gtl-conce

    Ķivere ar projekcijas displeju: ceļa informācija vienmēr jūsu redzeslokā

    Esot satiksmē, pietiek vien ar sekundes daļu ilgu novēršanos no ceļa, lai motobraucējs nonāktu bīstamā situācijā. 2003. gadā BMW kļuva par pirmo Eiropas autoražotāju, kas kā papildu aprīkojumu savos automobiļos ieviesa projekcijas displeju.

    BMW projekcijas displejs projicē nepieciešamo vai pieprasīto satiksmes vai spēkrata informāciju tieši braucēja redzeslaukā, ļaujot saglabāt konstantu uzmanību uz satiksmes situāciju priekšā uz ceļa. Braucot ar motociklu, šāda iespēja šķiet pat vēl svarīgāka nekā, vadot auto, jo dažkārt vien īsa vizuāla traucēkļa dēļ motocikla vadītājs var nonākt kritiskā situācijā.

    Izvērtējot šīs tehnoloģijas pielietošanu, tika veikts priekšizstrādes darbs, kura ietvaros BWM Motorrad ķivere tika papildināta ar inovatīvu projekcijas displeja funkciju. Šī tehnoloģija ļauj datus projicēt tieši braucēja redzeslaukā. Tas nozīmē, ka motocikla vadītājam vairs nav jāskatās uz mērinstrumentu paneli un viņš visu savu uzmanību netraucēti var veltīt satiksmes situācijai uz ceļa.

    Viss displeja saturs ir brīvi programmējams, ideālā gadījumā nodrošinot labāko iespējamo atbalstu braucēja drošībai, rādot tikai tādu informāciju, kas palīdz un ir svarīga konkrētajā braukšanas situācijā.

    P90206808_highRes_bmw-motorrad-concept

    Drošības un komforta informācija emocionāli vēl vairāk uzlādētai braukšanas pieredzei

    Iebūvētais displejs ietver iespēju projicēt drošībai svarīgu informāciju, piemēram, datus, kas attiecas uz motocikla tehniskā stāvokļa statusu: gaisa spiedienu riepās, eļļas līmeni, braukšanas ātrumu un ieslēgto pārnesumu, kā arī ātruma ierobežojumu un citu ceļa zīmju informāciju un brīdinājumus par iespējamām briesmām.

    Izmantojot V2V (vehicle-to-vehicle) komunikāciju starp transportlīdzekļiem, displejā varētu tik projicēta informācija par riskiem, kas izriet no citiem satiksmes dalībniekiem.

    Turklāt projekcijas displejs ļauj vizualizēt tādu saturu, kas paredzēts braucēja komforta vairošanai. Piemēram, plānotā brauciena maršruta atainošana kopā ar navigācijas padomiem pirms došanās ceļojumā.

    P90206802_highRes_bmw-motorrad-concept

    Ķivere ar projekcijas displeju paver interesantas iespējas motobraukšanas emocionālo pieredzi padarīt vēl intensīvāku un vienlaikus drošāku. Piemēram, uz priekšu vērsta videokamera, kas atrodas ķiveres iekšpusē, var ierakstīt ceļojuma gaitu tieši no ķiveres. Otra kamera, kas pavērsta uz aizmuguri, nākotnē varētu pildīt digitāla atpakaļskata spoguļa funkciju. Visbeidzot šī tehnoloģija padarītu iespējamu citu braucēju vizualizāciju motobraucēju grupā. Tādā veidā motociklists vienmēr zinātu, kur atrodas viņa ceļabiedri.

    Ķivere, kas ir aprīkota ar integrētu minidatoru un skaļruņiem, tiek vadīta no stūres kreisās puses roktura, kur atrodas BMW Motorrad multikontrolieris. Tas ļauj ne vien vadīt videokameru, bet arī ērti iestatīt motocikla vadītājam nepieciešamo informāciju displejā.

    Informācijas displeja tehnoloģija var tikt integrēta jau eksistējošajās ķiverēs, neietekmējot valkāšanas komfortu vai motociklista drošību. Sistēmas darbības laiks ar divām nomaināmām baterijām ir apmēram piecas stundas.

    BMW Motorrad grib šo inovatīvo tehnoloģiju ieviest sērijveida ražošanā dažu nākamo gadu laikā, tādējādi jau tā plašo risinājumu klāstu papildinot ar jaunu iespēju.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    17.01.2016 13:42

    Ķivere ar projekcijām nav nekas jauns, bet, palietojot pierādījies, ka vairāk traucē, nekā palīdz, jo traucē pārredzamībai. Bet lāzergaismas gan būtu štelle.

    Reklāma