Ziemassvētku apdāvināšanās drudzī Apple produkcija ASV spējusi skaistā papīrā tērpties un zem eglītes gulties gandrīz pusē gadījumu, kad tiek dāvināta viedierīce. Uzņēmuma Flurry analītiķi veica pētījumu par aktivizēto viedierīču klāstu no 18. līdz 25. decembrim un atklāja, ka 49.1% no visām šajā laikā aktivizētajām viedierīcēm bija Apple veidotas. Tas ir pietiekami, lai Android ražotāji paliktu ar garu degunu.
Tiesa, vēl 2014. gada Ziemassvētkos Apple spēja nodrošināt vēl iespaidīgākus 51.3% no aktivizētajām viedierīcēm. Šogad otro vietu tālu aiz Apple ieņem Samsung ar 19.8%. Kaut kur pavisam aizmugurē klibo Nokia, LG un Xiaomi, noslēdzot top-piecinieku ar attiecīgi 2%, 1.7% un 1.5%.
Šogad neliela uzvara pieder arī lielāka izmēra viedtālruņiem. 5.5 collu iPhone 6 Plus un iPhone 6S Plus piebiedrojušies izmēros lielajiem Android viedtālruņiem, kopā sastādot 27% no aktivizētajiem viedtālruņiem. Tomēr vēl arvien visvairāk tiek pārdoti 4.7 collu iPhone 6 un iPhone 6S.
Planšetdatoru pārdošanas apjomi turpina gāzties lejā. Pirms diviem gadiem zem eglītes 29% gadījumu bija planšetdators, šogad – tikai 18%.
starp citu – kas ir to darbību kopums, pēc kā tiek noteiktas aktivizācija? es zinu, ka ir cilvēki, kas nopērk pirmo androīdu un ieslēdzot taisa skip vsiem tiem lodziņiem, kas tur uzlec (pievienot kontu/pierakstīties utt) Cik saprotu, tad aifonam to izdarīt nemaz nav iespējams?
Es domāju, ka aktivācija notiek brīdī, kad ierīcē ievada Google vai Apple kontu. Abās platformās laikam var bez tā iztikt, taču tā nebūs normāla ierīces lietošana.
normāla vai nē, abos gadījumos cilvēks par verķi samaksā pilnu cenu.
pārdošana notikusi, aktivēšana – nē, bet kāds skaita aktivācijas.
piem. ir cilvēks kuru itkā atbalsta 86% iedzīvotāju – jautājums, vai tie cipari ir ticami, un tas pats par šiem aktivētajiem papagaiļiem.
Samaksā gan, bet ir atsevišķi (mazskaitlīgi) gadījumi, kad ierīce tiek lietota ne tuvu pilnā apmērā. Bet tas ir pavisam cits stāsts.
Pilnā apmērā, tas tāds sci-fi koncepts :) Cik % dažādu f-ju no iekļautajām ir jālieto X reizes diennaktī, bet ne mazāk par Y min. diennaktī, lai varētu uzskatīt, ka ierīci izmanto pilnvērtīgi (kas laikam bija domāts ar pilnā mērā).
Turklāt – var aktivēt, bet izmantot tikai zvaniem (bērni izveido kontu vecvecākiem, kuri do feņi twiteri un šlopsteri). Var aktivēt un otrā dienā sasist. Utt.
Oi, šajā jautājumā var arī baigi dziļi iebraukt. Paliekam pie sarunas par to, ka ierīce skaitās aktivizēta, ja tajā lietotājs ir pieteicies ar Google/Apple kontu un ierīce pievienota tīklam.
Visdrīzāk Flurry šo statistiku balsta uz datiem, ko savāc no lietotnēm, kas to izmanto statistikai un reklāmām. Ja sistēma saņem datus no ierīces ar identifikatoru, kas iepriekš nav reģistrēts, tad var izdarīt pieņēmumu, ka tā ir jauna ierīce.
Šai metodei gan ir trūkumi.
1. Lai ierīci pieskaitītu, ir lietotājam ir jāuzliek un jāizmanto kādu no lietotnēm, kam tas Flurry pielikts. Tāpēc gluži visas ierīces saskaitīt nesanāks.
2. Identifikatori vai mainīties, piemēram, sistēmas attiestatīšanas, lietotnes pārinstalēšanas u.c. iemeslu dēļ. Rezultātā kādu ierīci var gadīties saskaitīt vairākas reizes.
Tāpēc, ar to nevar iegūt kaut cik precīzus absolūtos skaitļus. Tomēr, tas netraucē veikt pietiekami precīzus salīdzinošos mērījumus, piemēram, lai salīdzinātu tirgus daļas, tās izsakot procentos.
Un, ņemot verā, ka Flurry jau gadiem vāc un apstrādā datus, kā arī to, kas tas ir izmantots 540k+ lietotnēs, var paļauties, ka viņi zin, ko un kā ir jāskaita, un viņu iegūties rezultāti atbilst patiesībai.
ļoti dīvaini redzēt tajā tabulā nokia… tās, nez, ir tās vecmāmiņām sadāvinnātās 100tās un 200tās nokijas?
Nokia Lumia?
cik ir nokia lumias, ko šajos zsv var nopirkt lai pabāztu zem egles?
Spoiler alert – NEVIENA!
nu joprojām jau var nopirkt. mūsu internetveikali ir pilni ar lumijām, kas vēl nojas kastēs sapakotas.
Tieši tā! Tā pati 630tā tirgojas uz urrā!
Gan jau atkal zem vārda Nokia domāts Nokia + Microsoft…
Nokia? Nopietni?
Vai nebūt vismaz kaut cik prātīgi publicēt datus ja ne par Eiropu, tad vismaz par Latviju?
Būtu, bet ar šādu statistikas vākšanu pie mums neviens nenodarbojas.
Būtu totāli pašsaprotami, ja ar šādas statistikas vākšanu nodarbotos jūs paši.
OK, tūlīt pat rakstu e-pastus Apple un Google, lai dod mums lokālo aktivizāciju datus.
Nu, joptvai, nekas tāds īpašs tas nav. Un tos datus tak var trīs vienīgie vietējie operatori iedot.
Nedomāju, ka arī operatori tik ļoti gribēs izpaust šādu precīzu informāciju par ierīcēm to tīklos.
Mazāk domāt, ko kāds var gribēt vai negribēt, vairāk darīt un atrast veidu, kā ievākt.
Kad samedīsim lokālos datus, parādīsim arī tos.
Andrīšu fani manāmi satraukušies, kasās pat par to, kas ir aktivācija un kas nē…
A man vienalga andris vai iOS, ka tik skarbus apstākļus iztur – zemē krišana ar traktoru pārbraukšana, kādu reizi vēl ar āmuru atrauties … tie visi stiklainie tādā gadījumā man atkal būtu jānoniecina vai kāds koments kādā lauciņa virzienā jāmet? Paturi pāķi savu ābolu biksēs un paklusē, te runa ir par objektivitāti kā tādu, jo ziņā pasniedz ka tas ir 100% reāls cipar ne par vienu procenta desmitdaļu tas nevar atšķirties … Espiemēram varu atļauties katru mēnesi nopirkt pa diviem iponiem, bet man viņš neies jau pirmajā dienā :D
kāds priekšlaicīgi sācis svinēt jauno gadu vai arī vēl nav atguvies no ziemīšiem… xD
Tātad krīze ir beigusies, turpinam aizņemties no bankām!
Xiaomi oficiāli ASV taču netirgo, vai jau tirgo? Tad Nokia… ļoti nopietna statistika, kas vairāk velk uz aprīļa sākuma ziņu (amīšiem jau laikam vienalga).
Neesmu par to neko dzirdējis.