Web Analytics
More
    Reklāma

    CSDD uzsāk kampaņu pret mobilo ierīču lietošanu pie stūres “Skaties ceļam acīs!”

    Jaunākie raksti

    Otrdien, 2015. gada 24. novembrī, kinoteātrī “Kino Citadele” pirmo reizi Latvijā tiek uzsākta CSDD kampaņa “SKATIES CEĻAM ACĪS!”. Kampaņā, izmantojot jaunāko tehnoloģiju sniegtās iespējas, uzskatāmi tiks rādīta mobilo ierīču lietošanas bīstamība pie auto stūres.

    Autovadītāji Latvijā regulāri izmanto mobilās ierīces ne tikai sarunām, bet arī komunikācijai sociālajos tīklos, ziņu lasīšanai un īsziņu rakstīšanai, liecina CSDD un Tirgus un sociālo pētījumu aģentūras “Latvijas Fakti” pavasarī veiktais pētījums. Būtiski, ka cilvēki apzinās risku, bet vienlaikus turpina lietot pie stūres mobilās ierīces.

    Reklāma

    CSDD ar kampaņu “SKATIES CEĻAM ACĪS!” aicina autovadītājus brauciena laikā 100% uzmanību veltīt ceļu satiksmei, liekot aizdomāties, ka autovadīšana nav savienojama ar mobilo ierīču lietošanu. “Līdzīgi kā iepriekšējās CSDD kampaņās, mēs vēršamies pie sabiedrības, aicinot katru cilvēku iesaistīties cīņā ar “rakstītājiem”, “runātājiem” un “sociālo tīklu atkarīgajiem”. Proti, nezvanīt un nerakstīt cilvēkam, ja zini, ka draugs vai kolēģis ir pie auto stūres. Tāpat pasažieri tiek aicināti aizrādīt autovadītājiem, ka braukšana un mobilo ierīču lietošana ir nesavienojamas lietas,” aicina CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

    Pasaulē veiktie eksperimenti pierāda, ka mobilo ierīču lietošana pie automašīnas stūres ir tikpat bīstama, cik braukšana reibumā. Rakstot īsziņas, reakcijas laiks samazinās par trešdaļu. “Raksturīgākais mobilo ierīču lietošanai pie auto stūres ir klaiņojošais acu skats. Ja autovadītājs raksta īsziņu, viņa acu skats tikai ap 40% ir uz ceļa, bet prāts – pat 100% prom no ceļa. Bet īsziņas rakstīšanas laikā ceļu satiksmē var pēkšņi parādīties cits auto, gājējs bez atstarojošas vestes, velosipēdists, zvērs vai apledojums,” uzsver A.Lukstiņš.

    Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns stāsta, ka Eiropas satiksmes drošības prioritātēm – alkohols, ātrums un drošības jostu lietošana – pievienojusies vēl viena ļoti aktuāla problēma – 100% uzmanība ceļu satiksmei, tajā skaitā arī dažādu mobilo ierīču lietošana pie auto stūres. “Ir īstais laiks, lai sāktu par šo problēmu runāt arī Latvijā – ir jāizglīto sabiedrība, jārada pārliecība par bīstamību un jāstāsta arī par sekām, kas var notikt, ja vienlaikus ar auto vadīšanu mēs runājam, rakstām, “sērfojam” internetā vai lietojam navigācijas ierīces,” uzsver T. Vectirāns.

    Vācijas satiksmes drošības eksperti uzskata, ka tieši telefona, datora vai navigācijas ierīču lietošana ir par iemeslu vismaz 10% auto avāriju, tajā skaitā arī traģēdijas ar letālām sekām. Citu valstu speciālisti uzskata, ka šis procents ir krietni vien lielāks – pat līdz 20%. “Diemžēl līdz ar mobilo ierīču lietošanas paradumiem pieaug ar mobilo ierīci rokās pieķerto šoferu skaits un frontālo sadursmju skaits taisnos ceļa posmos. Šim pārkāpumam pēdējos gados ir tendence pieaugt un šogad ir lielākais fiksētais pārkāpumu skaits pēdējos trīs gados. Par to liecina tas, ka Valsts policijas darbinieki laika periodā no 2015. gada 1. janvāra līdz 19. novembrim ir sastādījuši 3404 administratīvā pārkāpuma protokolus par tālruņa lietošanu braukšanas laikā, kas ir par 759 protokoliem vairāk nekā 2014.gada attiecīgajā periodā,” stāsta Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Artis Velšs.

    Ilggadējā CSDD kampaņu atbalstītāja apdrošināšanas sabiedrības ERGO pieredze apstiprina, ka tipiskākajos negadījumos pilsētās, kas saistīti, ar distances neievērošanu un citu transportlīdzekļu nepalaišanu, arvien biežāk autovadītāja uzmanība bijusi veltīta mobilajam tālrunim. Pat dažas sekundes var būt izšķirošas. “Latvijas Mobilā Telefona” (LMT) dati liecina, ka katrs otrais Latvijas iedzīvotājs aktīvi izmanto viedtālruni, jo tā ir iespēja uzlabot ikdienu un konkurētspēju. Taču arī LMT iestājas par atbildīgu mobilo ierīču lietošanu. Savulaik LMT bija pirmais, kas aicināja izslēgt mobilo tālruni kino.

    Kampaņas ietvaros LMT un apdrošināšanas sabiedrība ERGO ir sagatavojuši Latvijā vēl nebijušu iespēju – virtuālajā realitātē ikvienam interesentam pārbaudīt savu spēju skatīties uz ceļu un nepadoties kārdinājumam, pārlūkot savu mobilo tālruni. Plašāka informācija tiks publiskota pēc atklāšanas pasākuma.

    Jau iepriekš ziņots, ka CSDD un Tirgus un sociālo pētījumu aģentūras “Latvijas Fakti” šī gada pavasarī veica pētījumu, kurā autovadītāji atzinušies mobilo ierīču lietošanā pie auto stūres – 75% autovadītāju runā pa mobilo tālruni brauciena laikā, turklāt 20% dara to bieži. Vairāk nekā 40% autovadītāju braukšanas laikā saņem un raksta īsziņas, bet katrs sestais autovadītājs brauc un vienlaikus “sērfo” internetā.

    Kampaņas sadarbības partneri Valsts policija, LMT, apdrošināšanas sabiedrība ERGO, “Statoil Fuel & Retail”, kinoteātris “Kino Citadele” un “Vīna Studija”. Kampaņa tiek daļēji finansēta no OCTA līdzekļiem.

    [gview file=”https://cdn.kursors.lv/2015/11/1448356055277_Prezentacija.pdf” height=”400px” width=”100%”]

    AvotsCSDD
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    24 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Dzintars Rudzitis
    24.11.2015 22:13

    Diezgan bieži skatos, arī braucot, bet vairāk jau krustojumos pie sarkanā. Sanāk arī reizes, kad tieku nopīpināts no aizmugures, jo esmu aizskatījies Instagrama bildītes. Taču, lai kaut cik labotu situāciju, esmu iegādājies handsfree sistēmu, lai vismaz sarunājoties, telefons netiek turēts rokā!

    Erix
    25.11.2015 12:40

    Tā arī neesmu sapratis kāpēc tieši telefona turēšana rokās ir pārkāpums… Vai, ēdot(turot rokā) hotdogu un runājot pa telefonu, izmantojot handsfree, ir mazāka bīstamība? Tāpat par bezjēdzīgu uzskatu šo kampaņu – ir daudz
    podziņu/skārienjūtīgo ekrānu, kas automašīnā var novērst šofera skatienu
    no ceļa… nerunāsim par apkārt notiekošo, kur arī dažreiz šoferi mēdz
    “aizskatīties”… Gribu uzsvērt tikai to, ka nav jēga izcelt tikai vienu no uzmanību novēršošiem faktoriem..

    25.11.2015 12:48
    Reply to  Erix

    Nepiekrītu. Kamēr vidējais latvietis brauc ar vecu vraku, kurā nav ne daudz podziņu, ne skārienjutīgu displeju, kas var īpaši novērst uzmanību, tam noteikti ir kaut kāda paskata viedtālrunis, kas pavisam noteikti mēdz iezvanīties vai iepīkstēties par kādu saņemtu ziņu. Šī jau ir problēma un par to noteikti ir jārunā. Arī šādu sociālo kampaņu veidā.

    Janis
    25.11.2015 22:37

    Nu Tu esi vnk muļķis !!!
    Redzēsi vienreiz vai nu iepīrdīsi kaut kur, vai nonesīsi kādu !!!

    drinkits
    24.11.2015 22:24

    Tikai Waze izmantoju. Zinu, ka man briesmīgi iet ar multitaskingu, tāpēc nemaz neriskēju runāt vai rakstīt pie stūres :) Ja zvana, tad ignorēju. Ja svarīgs zvans, tad meklēju, kur piestāt.

    Mārtiņš Vācietis
    25.11.2015 09:46

    Diemžēl neko neglābs brīvroku sistēma, jo ļoti bieži tieši sarunas temats ir tas, kura dēļ šoferis zaudēs kontroli pār ceļu!!!

    Uldis M.
    25.11.2015 16:52

    Tieši tā… nav jau problēma ar vienu roku stūrēt kamēr otrā turi telefonu pie auss… bet ja saruna ir emocionāla, vai liek pamatīgi iespringt uz domāšanu – tad autovadītājs ar visu HandsFree var “nepiefiksēt” uz ceļa notiekošo.

    davfreim
    25.11.2015 12:34

    Auto handsfree ir, izmantoju arī, pa retam pabakstos telefonā, kad jāstāv pie 2min luksaforiem. SMS rakstīt, tas manuprāt ir pilnīgi stulbi. Runāt pa telefonu atkarīgs no vadītāja un no tā vai auto ir manuālā kārba vai automāts. Ja cilvēks skatās spoguļos, runā un mierīgi brauc ar automātu, tad man viņš netraucē, bet tie muļķi, kas muļļājas uz 30 km/h max, jo nevar ielikt robā, jo teleofns rokā, tie man tiešām besī.

    Purvavelns
    25.11.2015 13:56

    aga. liekuļi. un kad tad jūs veizā atzīmējat tās bedres un policistu ekipāžas krūmos ja ne braucot?

    25.11.2015 14:07
    Reply to  Purvavelns

    Komentārs vietā. Waze gan piedāvā iespēju atzīmēt notikumus vēlāk, kaut šaubos, ka vairums to izmanto.

    Purvavelns
    25.11.2015 14:09

    īpaši jau policijas ekipāžas atzīmēšana “vēlāk” ir aktuāla :D

    25.11.2015 14:13
    Reply to  Purvavelns

    Man šķiet, ka tu turpini piesieties.

    Purvavelns
    25.11.2015 14:17

    nē, iesmaidu par jums

    25.11.2015 14:20
    Reply to  Purvavelns

    Jo kārtējo reizi iztaisies gudrāks par visiem pārējiem. Malacis! :)

    Purvavelns
    25.11.2015 14:30

    man ir ļoti daudz netikumu, bet weiza telefonā nav. Ko nozīmē gudrāks? Izlasi “tajā” topikā cik daudz bija indīgu komentāru (sūds par to), kuri nepārprotami liecināja, ka cilvēki aktīvi izmanto (spaida) weizu braukšanas laikā. Dod Dievs ar tādiem nesatikties satiksmē. Un jā – man vienmēr ir pozīcija. Un nekad, atšķirībā no viena otra nav problēmu atbildēt uz jautājumiem A vai B.

    25.11.2015 14:32
    Reply to  Purvavelns

    Neredzu ar ko Waze izmantošana pie stūres ir sliktāka par citu telefona funkciju izmantošanu (zvani, ziņojumi, soc. tīkli, e-pasti utt.). Bez tam, kā jau minēju, Waze piedāvā iespēju ceļa notikumu atzīmēt vēlāk, piemēram, krustojumā stāvot pie sarkanā vai mīcoties sastrēgumos.

    Purvavelns
    25.11.2015 14:39

    klau, nu nesāc. Stāvēšana pie sarkanā vai sastrēgumā ir tieši tāda pati piedalīšanās satiksmē kā braukšana. Es vēl varu saprast darba lietas – mēs tomēr dzīvojam fakin laikmetā, kad darbs IR svarīgs, bet laikot bildītes instagramā vai lasīt feisbukā kur kurš imaģinārais draugs ir palaidis sesku… tas ir galīgi garām.

    25.11.2015 14:42
    Reply to  Purvavelns

    Piekrītu, pie stūres esot tas nebūtu jādara. Visur citur, brīva izvēle. Mēs abi pavisam noteikti nebūsim tie, kas noteiks ko cilvēki drīkst un ko nedrīkst darīt savos telefonos :)

    Purvavelns
    25.11.2015 14:51

    nu ja… priekš tam jau ir likumdevējs, kas arī noteicis, ka pie stūres braucot (juridiski laikam skaitās ja atrodies uz koplietošanas ceļiem ar ieslēgtu dzinēju izņemot stāvēšanai paredzētās vietas) telefonus lietot nedrīkst. Laikam nekas nav teikts par planšetēm, portatīvajiem datoriem, smartwačiem… :D Sanāk tā – ja likums nav aizliedzis lietot portatīvo (ir redzēts, ja kas!) tad mums nav nekādas noteikšanas? A ģitāru drīkst spēlēt braucot (tehniski – nav problēmu)?

    Purvavelns
    25.11.2015 14:40

    starp citu – vakar uz vanšu tilta man gandrīz blakus mīcoties sestrēgumā ar telefonu rokā viena dāmīte ieplēsa priekšā stāvošajam. Diez vai tas ir nejauši un retums.

    Janis
    25.11.2015 22:45
    Reply to  Purvavelns

    Man arī vienreiz ieskrēja aizmugurē kamēr stāvēju pie sarkanā :(
    Protams izkāp ārā Kristapam līdzīgs čalis ar smarfounu rokās, un žēlojas ui es aizskatījos!!
    Dirsa, pa lielam agrāk vai vēlāk bet ļoti daudzi kaut, kur iemauc bakstot telefonus!!! Ok atbildot uz zvanu, bet ne jau facebokā un twitā vai instagrammā, ja tu to dari kāmēr vadi auto, tad cilvēks tiešām ir vienkārši piedodiet atvainojiet L*HS.
    Lielākā daļa jau tāpat neprot vadīt auto, kur nu vel darot to kopā ar citām lietām!!!

    Skats
    25.11.2015 18:49

    Citreiz skatos, sēd lohs krutā tačkā, piespiedis telefonu pie auss un bazarē. Bet tai tačkai noteikti vajag būt blūtūsa savienojums.
    Kas nekait manam Kasītim, telefons kabatā un runāju salonā, blūtūss par visu parūpējas

    25.11.2015 18:54
    Reply to  Skats

    Ne vienmēr gribas runāt visai mašīnai. Varbūt tur sēž sieva/bērns, kam saruna nav jādzird :)

    KKTK
    26.11.2015 21:49

    Neatradu kur bija tas pētījums, bet jebkura saruna pa t. pamantīgi novērš uzmanību. Es nerunāju, ignorēju zvanus. Atzvanīšu, kad varēšu.

    Reklāma