Volvo grasās pievienoties elektro automašīnu ražotājiem tuvāko gadu laikā, kas varētu būt visai pareizs solis pēc Volkswagen ievārītās putras ar dīzeļdzinēju izmešu “zaļuma” falsificēšanu. Volvo centīsies nākotnē izvairīties no hibrīddzinēju automašīnām, to vietā priekšroka tiks dota elektro automašīnām. Diemžēl nāksies uzgaidīt līdz vismaz 2019. gadam, kad Volvo centīsies atņemt Tesla tirgus daļu.
Volvo elektro automašīnu pirmais mēģinājums ir lielais septiņvietu XC90 T8 Twin Engine ar četru riteņu piedziņu un hibrīddzinēju. Volvo XC90 T8 Twin Engine ar elektro dzinējiem spēj nobraukt 35 kilometrus un 100 km/h sasniegt 5.6 sekundēs. Pie tā saucamās “plug-in” versijas ticis arī jaunais Volvo S90 luksusa klases sedans. Līdz 2020. gadam akumulators līdzi vadāt sāks arī Volvo 60-tās un 40-tās sērijas modeļi.
Volvo uzskata, ka ar elektro vai “plug-in” hibrīddzinēju aprīkotas būs vismaz 10% no pārdotajām automašīnām 2020. gadā. Volvo līdz 2020. gadam cer iekarot nedaudz dārgāku elektro un “plug-in” hibrīddzinēju automašīnu segmentu, lai nebūtu jāsacenšas Chevrolet, Nissan un Ford ieņemtajā lētākajā tirgus segmentā.
Kamēr Volvo tikai kaļ tālas nākotnes plānus, Tesla sen jau tirgo reālus auto. Līdz konkurencei viņiem vēl tālu…
Tieši tāpat kā Frankfurtē atrādītie Audi un Porsche.Kamēr šie sāks ražot masveidā savus konceptus, tie no Tesla killer būs pārvērtušies par Tesla victim.
Volvo jau labu laiku darbojas ar auto elektropiedziņas izmēģinājumiem (t.sk. visi 4 velkošie riteņi ar iemontētiem elektrodzinējiem un vadības iekārta), tāpēc vēlme laist tauta savu elektroauto ir loģiska. Būs laikam tikusi galā ar tehnoloģijas bērnu slimībām. Būtu vien labi, ja pa 3+ gadiem spētu atrisināt arī akumulatoru ietilpības un uzlādes ātruma nebūšanas.
Jā, C30, V60 un V40 nu jau pāris gadus ir pieejami hibrīdversijās. Bet pagaidām šāda tipa auto negūst popularitāti augsto ražošanas izmaksu un arī gala cenas dēļ, jo ekonomisks dīzelīts maksā krietni lētāk kā smagais un komplicētais hibrīds.
Lai tauta skrietu pirkt tīru elektro auto (vai vismaz hibrīdu), tam ir jāmaksā ne dārgāk par tādas pašas klases auto ar iekšdedzes dzinēju. Bet tas nav viegli panākams… viens variants ir Valstiski subsidēt šāda auto iegādi, otrs variants pašam autoražotājam pilnībā pārkvalificēties elektro auto ražošanai no A līdz Z ar ko es domāju pašiem Ražot arī akumulatorus un elektromotorus. Jo kamēr akumulatori, un elektromotori ir jāpērk no citiem ražotājiem, gala produktu nebūs iespējams realizēt par saprātīgu cenu.
Pirms kāda laiciņa uz Latviju bija atvests Volvo V60 Plug-in Hybrid un man bija izvēle ar to pat mazliet pabraukties. Volvo kā volvo, bet tajā brīdī, kad ieslēdzas gan iekšdedzes dzinējs, gan elektromotors – auto uz priekšu raujas godam. Tiesa, šādā aktīvā režīmā braucot varam aizmirst par ekonomiju.
Kristap, no tava komentāra saprotu, ka cilvēkam ar “smagu kāju” no Volvo Plug-in nav pilnīgi nekādas jēgas, arī patēriņa ziņā..!?
Nav. Hibrīda lielā ideja ir tāda, ka uzmanīgi sēņo, lai maksimāli tālu nobrauktu ar baterijās uzkrāto lādiņu un nevajadzētu 1) palikt uz ceļa, 2) darbināt iekšdedzes dzinēju, lai uzlādētos.
es tik skeptiski vai optimiistiski (par teslu) neskatītos. Volvo tomēr ir ļoti liela pieredze visā pārējā (auto tak nesastāv tikai no dzinēja) – cik esmu lasījis, tad teslai nemaz nav tik viennozīmīgi labi ar gaitu, piekari, ergonomiku un drošības risinājumiem. Laiks rādīs – kur pēc gadiem būs Volvo (vai pārējie) un kur Tesla. Nav jau nemaz ar tik nereāli, ka vW/Audi grupa neizķepurojas – iespējams, ka tā dīzeļu sērga ir arī audi, un gan jau arī viesiem pārējiem pieķersies… un tur var iegrabēt tādi miljardu sodi, ka maz neliksies…
drosibas risinajumiem?? teslai ir augstakais iespejao punktu skaits testos!!
Consumer Reports in its Annual Auto Reliability Survey says that reports from 1,400 owners show the cars have a “worse-than-average overall problem rate.” While it also noted that these problems are mostly covered by Tesla’s four year/50,000 mile bumper-to-bumper warranty or its eight year, unlimited mileage powertrain warranty, it still decided the vehicle isn’t deserving of its “Recommended” rating. http://www.engadget.com/2015/10/20/consumer-reports-tesla-model-s-reliability/
zec vot ai em tōkin about. Viena lieta ir saražot tūkstoti vai 10t dzelzs zārku vai rumaku – cita – izdarīt to optimāli no cenas viedokļa, radīt distribūcijas un servisu tīklu, nodrošināt rezerves daļas visā pasaulē utt. Līdz Volvo tur kā vardei līdz marsam… imho, lai cik skaisti un piderīgi-glamūrīgi nav iedomāties sevi klusītēm rullējot tādu teslu
Tu arī gribētu ikdienā pārvietoties ar Tesl-mobīli? :)
nope, man patīk vecmodīgi lieli benzīna automāti ar cēlu gaitu, patīkami mīkstu salona apdari un dabīgu riekstkoka apdari, bez ziemassvētku elgīšu lampiņām panelī, ekrāniem, tačskrīniem utt. es zinu, ka tas viss ir wrong – it sevišķi jaunu censoņu un/vai lāga latgales zēnu acīs.
Jā, tas ir pavisam nemoderni :)
nu nekas. jūs jaunie varēsiet pārtaisīt pasauli pēc sava ģīmja un līdzības.
Par šo – redzot Teslas rūpnīcas pieejamos video – vai tas pa lielam nav dēļ tā, ka Teslai NAV iekšdedzes dzinēja!? Respektīvi – žiguļiem tak motori frontālas sadursmes rezultātā “nāca klēpī”..?
Es arī skatos uz to skeptiski, jo Tesla jau reāli tirgos 2 modeļus, ja skaita limited Roadsteru, tad 3 modeļus, kamēr citi sola pēc 4 gadiem uzražot kaut ko :D
vai kāds var arī kaut ko vairāk pastāstīt par rakstā pieminēto S90? kur par to ko ticamu var palasīt, jo internetā ir daudz dažādu viedokļu par to, kad un kā tas varētu izskatīties
Volvo S90 vēl nav gatavs un pagaidām par to var lasīt vien baumas. Piemēram, šādas: http://www.insidercarnews.com/2017-volvo-s90-caught-roaming-the-streets-outside-munich/
Volvo tomēr ir ķīniešiem piederošs uzņēmums (tas zviedru volvo ir pasen jau kā bankrotējis), tas tā mazliet lai atvēsinātu lielos volvo slavinātājus (parasti šamiem noliedz visu ķīnisko). Tesla smeļ tirgus krējumu (piem. Norvēģijā), citi pagaidām skatās, laizās un gaida, kad tehnoloģijas kļūs lētākas, infrastruktūra attīstītāka. Katrā ziņā elektromobīlu ēra iet lieliem soļiem.
Pats par sevi jau tas nav nekas slikts, ka ķīniešu. Lielāko daļu produktu ražo ķīnā. Cits stāsts ir, ka mums tas, ka ražots Ķīnā ir sinonīms vārdam s*ds. Tam, protams , ir savi iemesli (piemēram, mūsu pašu vēlme nopirkt zeltu s*da cenā, ko veikli darboņi ātri noorganizē).
Un tas krējums Norvēģijā Teslai varētu drīz beigties. Ar vien vairāk klīstot runas, ka laiks izbeigt šo subsidēšanu un privilēģijas elektroauto, gana daudz jau saradušies esot un liela nauda plūstot garām valsts kasei. ASV jau ir štati, kur atbalsts elektromobīļiem ir atcelts.