Stīvs Džobss neesot ļāvis savās mājās bērniem lietot iPad planšetdatorus, jo uzskatījis, ka tie var izraisīt atkarību.
Ārsti šobrīd uzskata, ka moderno tehnoloģiju radītās problēmas ir daudz plašākas. Vairāki ārsti pat izteikušies, ka planšetdatora došana pirmsskolas vecuma bērniem ir uzskatāma par vardarbību pret bērnu. Ričards Hauss (Dr. Richard House) uzskata, ka planšetdatora izmantošana agrā bērnībā var novest pie izkropļotas uztveres par mums it kā pašsaprotamām lietām un procesiem. Smadzeņu un iemaņu attīstības laikā bērni var nespēt izšķirt spēli ar planšetdatoru no īstenības, no trīsdimensionālas pasaules un fizikas likumiem. Visbiežāk pirmajās klasēs tiek konstatēts, ka bērni nespēj uztvert un atcerēties ar roku rakstītu tekstu.
Parasti šāda veida pētījumos tiek minēta iPad planšetdatora negatīvā ietekme uz bērniem, jo tas ir visplašāk pārdotais planšetdatoru zīmols pasaulē. 2013. gadā rotaļlietu ražotājs Fisher-Price izpelnījās milzīgu nosodījumu par bērnu krēsliņa izveidi, jo tam bija iestrādāts iPad turētājs.
Planšetdatori veikalu plauktos tik vilinoši gulst vien piecus gadus, tāpēc par to ietekmi vēl būs neskaitāmi pētījumi, tomēr jau šobrīd ārsti visā pasaulē iesaka līdz divu gadu vecumam vispār nerādīt bērniem planšetdatorus, bet pirmsskolas vecumā būtiski ierobežot laiku, kas tiek pavadīts skārienekrānu priekšā.
Manai vecākajai meitais ir 4 gadi. Planšetdatoru viņa lieto kopš ~1,5 gadu vecuma. Pamatā lieto, lai skatītos multenes un zīmēšanas un krāsošanas spēles, un visus runājošos kaķus, suņus un papagaiļus. Lai tas neatstātu ietekmi uz muguru, iegādājos pie galda pieskrūvējamu statīvu, kas datoru tur acu augstumā. Pie datora viņa darba dienās pēc dārziņa pavada ~30minūtes, bet brīvdienās sākot no 0minūtēm līdz dažām stundām, atkarībā no laikapstākļiem un ieplānotajām aktivitātēm. Domāju, ka tas ir kā ar jebkuru citu lietu, svarīgi ir ievērot mērenību un sabalansēt ar citām nodarbēm.
nav naudas ko nopirkt papīru, zīmuļus un krāsas?
“Pie datora viņa darba dienās pēc dārziņa pavada ~30minūtes, bet brīvdienās sākot no 0minūtēm līdz dažām stundām, atkarībā no laikapstākļiem un ieplānotajām aktivitātēm. ”
…
“svarīgi ir ievērot mērenību un sabalansēt ar citām nodarbēm.”
:D
Nu jā, mēraukla ko nozīmē mērenība skatos ir ļoti stiepts jēdziens katrā ģimenē…
kursors pieķēries pie ezotērikas? kaut vienu atsauci uz oriģinālu variet ielikt? nu piemēram – kur Stīvs Džobss ir aizliedzis saviem bērniem lietot ipad?
kur aizliedzis? mājās
>Stīvs Džobss neesot ļāvis savās mājās bērniem lietot iPad planšetdatorus
Jā, tieši tā. Stīvs Džobs, tāpat kā daudzi citi tehnoloģiju un biznesa grandi, saviem bērniem ir ļoti ierobežojis piekļuvi tehnoloģijām.
“So, your kids must love the iPad?” I asked Mr. Jobs, trying to change the subject. The company’s first tablet was just hitting the shelves. “They haven’t used it,” he told me. “We limit how much technology our kids use at home.” (Avots: The New York Times)
2014. gadā publicēta informācija par it kā notikušu sarunu 2010. gadā? es esmu skeptisks, pat ja tas ir NYT :) it ipaši, ja bezmaz katrā prezentācijā tiek uzsvērts, ka kids love it. patiesībā tas izklausās pēc tāda pat urbānā mīta, kā visi stāsti par zemniekiem, kas neēd savus ābolus, jo bla-bla-bla.
kam es vēl noticētu – ierobežots laiks kad to lietot. nevis – pusgadu pēc izlaišanas bērni vispār nav paņēmuši ipad rokā. pie tam bērni viņam bija padsmitgadnieki nevis bērnudārznieki.
Es arī citviet esmu lasījis, ka Džobsa ģimenē nav bijusi nekāda gadžetu paradīze. Man tas pat šķiet pašsaprotami.
Vēl jau nevajag aizmirst ka rakstā runā par zīdaiņiem bet kā bērnus piemin vismaz 12;15 un 18 gadus vecos Džobsa bērnus.
mhm, arī fakts.
Domāju visa ļaunuma sakne ir nekustīgā poza blenžot tajā daiktā. Tas ir pilnīgi pretēji dabai un bērniem. Viņiem ir jākustās, jāmācās fizika un jāattīsta smadzene. Tas viss ar padlu tiek aizkavēts. Varbūt vienīgais iemācās, burtus, ciparus, valodu. Pārējais ir nervu paglābšana vecākiem.
Labāk tiešām ir gādāt papīru un zīmuļus. Padlu atstāt tikai besīgi gariem pārbraucieniem.
Nez vai tikai poza būs pie vainas. Vispār jau planšete dod lielāku mobilitāti nekā mums savulaik pie desktopiem – tur kā pielīpi, tā ne piecelties, ne uz tualeti aiziet :) Bakstot planšeti var gan sviestmaizi uzsmērēt, gan uz skolu braukt!
jā, bakstot planšeti var arī uz poda pasēdēt. bakstot nevar iemācīties rakstīt, nevar iemāčities noteikt attālumu, elementāras fizikas un loģikas darbības. dabiskas ķēdes – redzu, atkārtoju, mēģinu, nesanāk, piespiežu sevi. bez “skip” utt.
te interesanti. lasot grāmatas, arī tiešā veidā neapgūst ne fiziku, ne loģiku, attālumu arī nenoteiksi, vārdu sakot, dienām ilgi sžē ieurbušies grāmatās un skipo neinteresantās vietas.
bet tomēr paaudze kas izauga ar grāmatu lasīšanu, nebija tik psiholoģiski apdalīta kā kompju paaudze.
es Tev varu parādīt dučiem cilvēku, kas bez datora paliek par pilnīgiem analfabētiem. Rokraksts retardisks, par uz papīra nemāk sareizināt divciparu skaitļus un sieinā naglu iedzīt vai lampiņu nomainīt – nezina uz kuru pusi skrūvējas.
es Tev varu parādīt dučiem cilvēku, kas ar datoru paliek par pilnīgiem analfabētiem.
tas jau ir tas pats!
Paņemt britu tabloīdu “The Sun” kā avotu bija drosmīgs solis. “Nursery World” oriģinālrakstā patiesībā minēti divi pilnīgi pretēji viedokļi — īsu izklāstu var atrast šeit. Bet Džobss kā kompetents bērnu audzinātājs… nez vai.