Reklāma

Eksperti prognozē mobilo reklāmu bumu tuvākajos gados

Jaunākie raksti

IBM mākslīgā intelekta tehnoloģija spēj noteikt Parkinsona slimības progresu

Ir dzirdēts, ka ārsti aizvien plašāk izmanto mākslīgo intelektu, lai identificētu smadzeņu audzējus, nieru slimības un dažādus vēža veidus....

Bang & Olufsen izlaiž savas pirmās bezvadu austiņas ar trokšņu slāpēšanu par “nieka” 399 EUR

Dāņu audio uzņēmums Bang & Olufsen izlaidis savas pirmās bezvadu austiņas, kurās ir iebūvēta aktīvā trokšņu slāpēšana (ANC), un...

Īlona Maska “Neuralink” piesaista 200 miljonus dolāru, paātrinās smadzeņu čipa izstrādi

Daudziem zināms, ka bez "SpaceX", "Tesla", "The Boring Company" Īlons Masks vada arī uzņēmumu "Neuralink", kas koncentrējas uz mikroshēmu...

AOC izziņo GAMING G3 sērijas monitorus ar 165 Hz un 1000R ieliekumu

AGON by AOC aptver daudzus ar spēlēm saistītos produktus AOC portfelī, sākot no spēļu monitoriem līdz spēļu austiņām, mehāniskajām...

“eBay” tīmekļa versijā sāk atbalstīt maksājumus ar “Apple Pay”

Pamazām arvien vairāk uzņēmumu un veikalu sāk integrēt "Apple Pay" maksājumu risinājumu savā ekosistēmā. Nu šonedēļ šim pulciņam pievienojies...

Arī Latviju tuvākajos gados varētu sasniegt mobilo reklāmu bums, kas ir vērojams citur pasaulē, jo tam ir izveidojušies teju visi nepieciešamie priekšnosacījumi, liecina digitālās reklāmas uzņēmuma „Adbox” apkopotās prognozes.

Lielākais šķērslis mobilo reklāmu izplatībai ir konservatīva reklāmdevēju attieksme, kuri pilnībā nenovērtējot mobilās vides iespējas, nesteidz pārdalīt budžetus par labu mobilajām un interneta reklāmām, secinājuši eksperti.

Tā ir kļūda, jo pasaulē veiktie pētījumi liecina, ka mobilajām reklāmām ir ļoti liela ietekme uz lietotāju nodomu veikt kādu pirkumu, ja vien tās ir skatītas īstajā laikā un vietā, uzskata „Adbox” vadītājs Andris Rēders.

Viens no vērtīgākajiem mobilās vides aspektiem ir iespēja sasaistīt reklāmas ar lietotāja atrašanās vietu un pārvietošanos. Tātad – teorētiski ir iespēja uzrunāt cilvēkus, kuri atrodas tuvu kādam konkrētam veikalam vai pasākuma norises vietai. Piemēram, viedtālrunī lasāms personalizēts aicinājums iegriezties ciemos labi noderētu kafejnīcai Jūrmalā vai Saulkrastos.

„Kādēļ, braucot uz pludmali, pirkt žurnālu, ja līdzi ir uzlādēts telefons?” retoriski vaicā Andris Rēders. Viņš uzsver, ka, iespējams, šādu apsvērumu iespaidā cilvēki maina paradumus un tieši tādēļ mobilajā segmentā nav vērojams vasarai raksturīgais pieklusums.

Taču Latvijā mobilā reklāma ir jauns segments, un reklāmdevēji patlaban eksperimentē, lai izvērtētu iespējamos ieguvumus, skaidro „Inspired” Pētījumu vadītājs Aivars Avotiņš. Lielākoties mobilajā vidē tiek veidotas informatīvas kampaņas, popularizēti konkrēti zīmoli, ierīces vai arī piedāvāta iespēja lejupielādēt papildu lietotnes.

Protams, reklāmdevēji būtu ieinteresēti, lai cilvēki mobilās ierīces biežāk izmantotu ne tikai atrašanās vietas meklēšanai un cenu salīdzināšanai, bet arī reģistrācijām vai pirkumu veikšanai.

Tādēļ ir ļoti svarīgi, lai kampaņai būtu labi pārskatāma, viedierīcēs ērti lietojama mājas lapa vai lietotne. „Viss pārējais tehniski ir atrisināms,” piebilst „Adbox” vadītājs. Viņš stāsta, ka uzņēmums plāno piedāvāt reklāmu izvietošanu ne vien portālos un mājas lapās, bet arī tieši lietotnēs.

Vietējām lietotnēm nākas konkurēt ar starptautiskajām aplikācijām, tomēr mobilajā vidē vietējais pieejamais saturs kļūst daudzveidīgāks, atzīst Avotiņš. Proti, lietotājiem ir pieejamas praktiski pielietojamas aplikācijas, tostarp „Airbaltic”, „Mobilly”, „Inbox.lv”, ”Draugiem. lv”, „Tvplay.lv” un “Latvijas Mobilais Telefons” piedāvātais tiešsaistes risinājums „Straume”, filmas var arī straumēt megogo.net u.c.

„Inspired” pārstāvis min, ka šobrīd Latvijā ar mobilo reklāmu ir iespējams veiksmīgi sasniegt vidēji lielu, precīzi atlasītu mērķauditoriju, kā arī piedāvāt esošajiem klientiem papildu iespējas, tā veicinot lojalitāti uzņēmumam, taču plašas auditorijas uzrunāšana un jaunu klientu iegūšana būtu izaicinājums. Pietiekami liels izaicinājums, kas liek uzņēmējiem lauzīt galvas, ir reklāmas, kas vienlaicīgi uzrunātu lietotājus dažādās ierīcēs, piemēram, televīzijā un planšetdatorā, datorā un viedtālrunī, jo palielinās vienlaicīga vairāku ekrānu lietošana (multi-screening).

Eksperti iesaka ņemt vērā, ka strauji aug izmantoto viedierīču skaits un attiecīgi – arī auditorija, kas pieslēdzas internetam no jebkuras vietas. Tā jūlijā publicētie interneta izpētes un konsultāciju uzņēmuma „Gemius” dati liecina, ka šogad par 26% līdz 680 900 palielinājies to cilvēku skaits, kas internetu lieto mobilajā telefonā, bet par 28% līdz 399 500 – to cilvēku skaits, kas tīmekli izmanto planšetdatorā.

Mobilo reklāmu tirgus Latvijā pagaidām ir nepiesātināts, tādēļ pēc speciālistu teiktā, reklāmdevējiem ir visnotaļ lielas iespējas pievērst sev uzmanību, izvietojot piemērota formāta personalizētus piedāvājumus mobilajā vidē.

Digitālās reklāmas uzņēmums “Adbox” darbību Latvijas tirgū uzsācis 2014.gadā, kopš tā laika ieņemot stabilu pozīciju Latvijas interneta reklāmas tirgū. “Adbox” apvieno reklāmdevējus un interneta vietnes maksimālai rezultāta sasniegšanai. Vairāk informācijas www.adbox.lv

Reklāma

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
2 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments

Tas jau nebūs inbox.lv, ja nepieminēs to megogo kinoteātri. :D Vienmēr kā, diemžēl, nākas ieiet inbox, tā tur ir megogo reklāma, ko ir pagrūti aizvērt un pamanās tikt cauri pat adblockam.

Reklāmas kantori, kas mēģina savu produktu pārdot ar pamatojumu “pēc speciālistu teiktā, reklāmdevējiem ir visnotaļ lielas iespējas pievērst sev uzmanību…” ir fenomenāli. Kam tad kvantitatīvu pamatojumu vajag?

Reklāma
Reklāma
Reklāma