web analytics

Eksperti prognozē mobilo reklāmu bumu tuvākajos gados

Jaunākie raksti

DPD Latvija brīdina par krāpniekiem, kas mēģina izkrāpt norēķinu karšu datus

DPD Latvija vērš uzmanību uz jaunu krāpniecības shēmu un brīdina par krāpniekiem, kas uzņēmuma vārdā mēģina izkrāpt iedzīvotāju norēķinu...

Revolut laiž klajā iegādes risinājumu Latvijas uzņēmumiem

Īstenojot savu mērķi nodrošināt iespēju visus uzņēmumiem būtiskos aspektus pārvaldīt vienuviet, Revolut Business šodien paziņoja par jaunā iegādes risinājuma...

Kursors.lv izmēģina Shipzee servisu – Apple MagSafe lādētājs pēc pusotra mēneša gaidīšanas

Novembra beigās, kad Amerikā atzīmē Pateicības dienu un norisinās “Melnās piektdienas” jeb Black Friday atlaižu un iepirkšanās trakums, Latvijā sevi ar...

Xiaomi Mi Band 6 varētu tikt pie GPS, SpO2 sensora un Amazon Alexa atbalsta

Tīmeklī uzieta gaidāmās Xiaomi Mi Band 6 fitnesa aproces programmatūra, kas norāda uz vairākiem ilgi gaidītiem uzlabojumiem. Parasti Xiaomi...

Volkswagen pārsniedz Eiropas CO2 emisiju mērķus un Baltijā kļūst par elektroauto tirgus līderi

Saskaņā ar sākotnējiem datiem Volkswagen pasažieru automašīnu segmentā radījis par aptuveni sešiem miljoniem gramu mazāk CO2 nekā to pieprasa...



Arī Latviju tuvākajos gados varētu sasniegt mobilo reklāmu bums, kas ir vērojams citur pasaulē, jo tam ir izveidojušies teju visi nepieciešamie priekšnosacījumi, liecina digitālās reklāmas uzņēmuma „Adbox” apkopotās prognozes.

Lielākais šķērslis mobilo reklāmu izplatībai ir konservatīva reklāmdevēju attieksme, kuri pilnībā nenovērtējot mobilās vides iespējas, nesteidz pārdalīt budžetus par labu mobilajām un interneta reklāmām, secinājuši eksperti.

Tā ir kļūda, jo pasaulē veiktie pētījumi liecina, ka mobilajām reklāmām ir ļoti liela ietekme uz lietotāju nodomu veikt kādu pirkumu, ja vien tās ir skatītas īstajā laikā un vietā, uzskata „Adbox” vadītājs Andris Rēders.

Viens no vērtīgākajiem mobilās vides aspektiem ir iespēja sasaistīt reklāmas ar lietotāja atrašanās vietu un pārvietošanos. Tātad – teorētiski ir iespēja uzrunāt cilvēkus, kuri atrodas tuvu kādam konkrētam veikalam vai pasākuma norises vietai. Piemēram, viedtālrunī lasāms personalizēts aicinājums iegriezties ciemos labi noderētu kafejnīcai Jūrmalā vai Saulkrastos.

„Kādēļ, braucot uz pludmali, pirkt žurnālu, ja līdzi ir uzlādēts telefons?” retoriski vaicā Andris Rēders. Viņš uzsver, ka, iespējams, šādu apsvērumu iespaidā cilvēki maina paradumus un tieši tādēļ mobilajā segmentā nav vērojams vasarai raksturīgais pieklusums.

Taču Latvijā mobilā reklāma ir jauns segments, un reklāmdevēji patlaban eksperimentē, lai izvērtētu iespējamos ieguvumus, skaidro „Inspired” Pētījumu vadītājs Aivars Avotiņš. Lielākoties mobilajā vidē tiek veidotas informatīvas kampaņas, popularizēti konkrēti zīmoli, ierīces vai arī piedāvāta iespēja lejupielādēt papildu lietotnes.

Protams, reklāmdevēji būtu ieinteresēti, lai cilvēki mobilās ierīces biežāk izmantotu ne tikai atrašanās vietas meklēšanai un cenu salīdzināšanai, bet arī reģistrācijām vai pirkumu veikšanai.

Tādēļ ir ļoti svarīgi, lai kampaņai būtu labi pārskatāma, viedierīcēs ērti lietojama mājas lapa vai lietotne. „Viss pārējais tehniski ir atrisināms,” piebilst „Adbox” vadītājs. Viņš stāsta, ka uzņēmums plāno piedāvāt reklāmu izvietošanu ne vien portālos un mājas lapās, bet arī tieši lietotnēs.

Vietējām lietotnēm nākas konkurēt ar starptautiskajām aplikācijām, tomēr mobilajā vidē vietējais pieejamais saturs kļūst daudzveidīgāks, atzīst Avotiņš. Proti, lietotājiem ir pieejamas praktiski pielietojamas aplikācijas, tostarp „Airbaltic”, „Mobilly”, „Inbox.lv”, ”Draugiem. lv”, „Tvplay.lv” un “Latvijas Mobilais Telefons” piedāvātais tiešsaistes risinājums „Straume”, filmas var arī straumēt megogo.net u.c.

„Inspired” pārstāvis min, ka šobrīd Latvijā ar mobilo reklāmu ir iespējams veiksmīgi sasniegt vidēji lielu, precīzi atlasītu mērķauditoriju, kā arī piedāvāt esošajiem klientiem papildu iespējas, tā veicinot lojalitāti uzņēmumam, taču plašas auditorijas uzrunāšana un jaunu klientu iegūšana būtu izaicinājums. Pietiekami liels izaicinājums, kas liek uzņēmējiem lauzīt galvas, ir reklāmas, kas vienlaicīgi uzrunātu lietotājus dažādās ierīcēs, piemēram, televīzijā un planšetdatorā, datorā un viedtālrunī, jo palielinās vienlaicīga vairāku ekrānu lietošana (multi-screening).

Eksperti iesaka ņemt vērā, ka strauji aug izmantoto viedierīču skaits un attiecīgi – arī auditorija, kas pieslēdzas internetam no jebkuras vietas. Tā jūlijā publicētie interneta izpētes un konsultāciju uzņēmuma „Gemius” dati liecina, ka šogad par 26% līdz 680 900 palielinājies to cilvēku skaits, kas internetu lieto mobilajā telefonā, bet par 28% līdz 399 500 – to cilvēku skaits, kas tīmekli izmanto planšetdatorā.

Mobilo reklāmu tirgus Latvijā pagaidām ir nepiesātināts, tādēļ pēc speciālistu teiktā, reklāmdevējiem ir visnotaļ lielas iespējas pievērst sev uzmanību, izvietojot piemērota formāta personalizētus piedāvājumus mobilajā vidē.

Digitālās reklāmas uzņēmums “Adbox” darbību Latvijas tirgū uzsācis 2014.gadā, kopš tā laika ieņemot stabilu pozīciju Latvijas interneta reklāmas tirgū. “Adbox” apvieno reklāmdevējus un interneta vietnes maksimālai rezultāta sasniegšanai. Vairāk informācijas www.adbox.lv

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
2 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Artūrs Gailis

Tas jau nebūs inbox.lv, ja nepieminēs to megogo kinoteātri. :D Vienmēr kā, diemžēl, nākas ieiet inbox, tā tur ir megogo reklāma, ko ir pagrūti aizvērt un pamanās tikt cauri pat adblockam.

Roberts Bite

Reklāmas kantori, kas mēģina savu produktu pārdot ar pamatojumu “pēc speciālistu teiktā, reklāmdevējiem ir visnotaļ lielas iespējas pievērst sev uzmanību…” ir fenomenāli. Kam tad kvantitatīvu pamatojumu vajag?

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: