BMW jaunajos modeļos nonāks iespēja, kas pateiks priekšā nākamā krustojuma gaismas signāla maiņas mirkli. BMW kopā ar Connected Signals’ EnLighten iOS lietotni un ConnectedDrive Services informācijas ekrānā rādīs, cik ilgi vēl būs zaļā gaisma luksoforā, lai vadītājs varētu sākt laicīgi sagatavoties bremzēšanai. Tāpat automašīnas izklaides sistēmā tiks parādīts, kad sarkanā gaisma pārslēgsies uz zaļo.
Iespējams, ka tūlīt iedzīvošos ne tikai Apple nīdēja statusā, bet arī aizspriedumaina BMW nicinātāja statusā, bet būtu gatavs saderēt, ka šāda satiksmes regulēšanas gaismu mainības paredzēšana ļaus nevis uzsākt bremzēšanu, bet gan padarbināt sešus cilindrus rindā (vai varbūt visus astoņus un pāris turbīnas) pie diezgan augstiem apgriezieniem, lai paspētu “pārlidot uz dzelteno”.
Ideja kā tāda nav slikta, tā noteikti atļautu prātīgi pieripināties pie krustojuma un laicīgi uzsākt braukšanu, bet, visticamāk, tā tiks izmantota tieši pretējiem mērķiem.
Nu a ko, liekas apstāšanās un uzsākšanas arī palielina degvielas patēriņu, izmešus, u.t.t. Tad jau labāk nedaudz uzspiest un pārbraukt vēl pie zaļās vai oranžās gaismas nekā nobremzēt un atkal uzsākt… Noderīga fīča :)
Cerams, ka viedā sistēma būs pieejama tikai sabiedrībai tādās valstīs, kur vairs nav jācīnās ar satiksmes noteikumu ievērošanu un BMW zirgspēkus palaiž cienot pārējos satiksmes dalībniekus (piemēram uz autobāņa)
Audi jau šādu sistēmu pirms gada sāka ieviest :) https://www.youtube.com/watch?v=a6zrRukr6W0
Labāk jau nu skatīties uz priekšu, nevis visu laiku lūrēt infodisplejā. Vēl jo vairāk intensīvajā pilsētas satiksmē. Pat nabadzīgajā Rumānijā pie daudziem luksoforiem ir sekunžu skaitītājs gan zaļajai gan sarkanajai gaismai. Brauc un esi informēts, bet neradi bīstamību. Ar ko tad tas BMW kontaktēsies tur, kur šāda sistēma luksoforiem nav ieviesta? Jā, un to ka šo visdrīzāk izmantos pretēji ir trāpīts. Un nevajag te par postpadomju valstīm. Piloti ir arī vecajā eiropā.
Nav jau visu laiku jāskatās uz mērinstrumentu paneli. Pietiek uzmest aci, lai saprastu kas no tiem luksoforiem sagaidāms. Pieņemu, ka daļu informācijas var iznest arī uz stikla displeja (HUD), ja auto ar tādu aprīkots. Tad informācija vispār ir acu priekšā. Kopumā šo fīču vērtēju, ka diezgan noderīgu. Forši, ka Audi jau arī pie šī strādā.