Web Analytics
More
    Reklāma

    Google autonomās mašīnas uzsāk braukt pa koplietošanas ceļiem

    Jaunākie raksti

    Google ieguvusi atļauju uzsākt autonomo automašīnu izmēģināšanu Kalifornijā uz koplietošanas ceļiem. Katrs autonomās automašīnas prototips pārvietojas pats, bet pagaidām automašīnās atrodas arī cilvēks, kuram pieejama stūre un pedāļi, lai maksimāli nodrošinātos pret jebkādiem ceļu satiksmes negadījumiem.

    Google skaidro, ka šobrīd autonomo automašīnu maksimālais ātrums ir ierobežots pie 40 kilometriem stundā un tiekot izmantoti esošie automobiļi ar jau izmēģināto programmatūru. Google norāda, ka kopš autonomo automašīnu eksperimenta sākuma ir nobraukti jau vairāk nekā miljons kilometri bez vadītāja iejaukšanās. Uzsākta kampaņa, kas paredz citu vadītāju iesaisti autonomo automašīnu attīstībā – iespējams specializētā mājaslapā sniegt savu vērtējumu par autonomo automašīnu uzvedību uz koplietošanas ceļiem.

    Reklāma

    Iepriekš Google atklāja, ka pēdējo sešu gadu laikā robotizētās Google automašīnas ir iekļuvušas kopumā 11 nenozīmīgos satiksmes negadījumos. Google paskaidroja, ka nevienu reizi autonomās automašīnas nebija vainīgas satiksmes negadījuma izraisīšanā.

    Turpmāk katru mēnesi tiks veidots ziņojumus par Google bezpilota automašīnu programmas veikumu, kā arī avāriju statistiku. Statistikā tiks atspoguļoti arī plašāka informācija par pieveiktajiem attālumiem, maršrutiem utt. Tiek minēts, ka Google šādā veidā cer uzkrāt pietiekamu, publiski pieejamu statistikas apjomu, lai pēc kāda laika uzsāktu bezpilota automašīnu programmas komercdarbību.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    LOOK
    26.06.2015 11:46

    Teorētiski ja visas automašīnas kas piedalās satiksmē būtu autonomas, avārijām nevajadzētu būt vispār. Taču satiksmē pagaidām piedalās arī “brīvdomātāji”. Interesanti kā šada Googles mašīnīte justos meža celiņos, kur īsti nav nodefinēta braucamā daļa un GPS darbojas ar pārtraukumiem???

    Aleksejs Mjaliks
    26.06.2015 19:40
    Reply to  LOOK

    Kāreiz mežā GPS ķeras labāk nekā pilsētas “kanjonos”. Bet [visdrīzāk] daudz švakāki dati par ceļiem un apzīmējuma trūkums varētu būtu paliela problēma šādai mašīnai.
    Vēl interesanti, cik kritiski šai mašīnai ir ceļa apzīmējums. Piemēram, pie mums visai bieži daudz kur tas trūkst (it īpaši gada sākumā, kamēr sazīmē jaunu).

    Reklāma