Mazais benzīna dzinējs, kas autovadītājiem visā Eiropā kļuvis iecienīts tā teicamā ekonomiskuma un vērā ņemamās veiktspējas dēļ, 2015.gada Starptautiskajā gada dzinēju konkursā (International Engine of the Year Awards) ieguvis astoto balvu četru gadu laikā. Jau ceturto gadu pēc kārtas Ford 1.0 litra EcoBoost nosaukts par labāko dzinēju līdz 1.0 litram. To par uzvarētāju savā klasē, ņemot vērā vadāmību, veiktspēju, ekonomiskumu, uzlabojumus un tehnoloģijas, atzina žūrija, ko veidoja 87 auto žurnālisti no 35 valstīm.

Pagājušogad 1.0 litra EcoBoost kļuva par pirmo dzinēju, kas atzīts par Starptautiskā gada dzinēju konkursa absolūto uzvarētāju trīs reizes pēc kārtas, turklāt 2012.gadā tas tika nosaukts par Labāko jauno dzinēju.

Eiropā pieejami desmit ar 1.0 litra EcoBoost dzinēju aprīkoti auto modeļi. Katrs piektais 2014.gadā Eiropā pārdotais jaunais Ford transporta līdzeklis bija aprīkots ar 1.0 litra dzinēju, turklāt modelim Ford Fiesta šis rādītājs bija gandrīz divi auto no pieciem. Ford arī pēta inovatīvu jaunu pieeju cilindru deaktivēšanai, kas varētu palīdzēt veikt tālākus uzlabojumus.

„1.0 litra EcoBoost dzinējs mainīja spēles noteikumus mazo benzīna dzinēju segmentā, un esam lepni, kas tas joprojām ir labākais savā klasē, neskatoties uz aizvien augošo konkurentu skaitu,” sacīja Ford of Europe viceprezidents, produktu attīstības vadītājs Džo Bakajs. „Inovācijas gars, kas palīdzēja mums radīt šo dzinēju, ir dzīvs un vesels, un mēs turpinām izstrādāt jaunus dzinējus.”

Kopā ar inženierijas partneriem no Schaeffler Group Ford strādā, lai testētu jaunu divsekciju spararatu, kas ļauj veikt cilindru deaktivizēšanu vēl plašākā dzinēja slodžu un ātrumu diapazonā un palīdz līdz minimumam samazināt trokšņa, vibrācijas un griezīguma līmeņus. Testa braucieni, kas, izmantojot darbojošos prototipu, notika Eiropas Pētījumu un inovāciju centrā Āhenē, Vācijā, uzrādīja vēl lielākus degvielas ekonomijas uzlabojumus līdz pat sešiem procentiem.

„Izmantojot cilindru deaktivizēšanu, transportlīdzekļa degvielas ekonomijas uzlabojumu var panākt pat tik spēji samazinātam dzinējam, kāds ir 1.0 litra EcoBoost,” sacīja Ford of Europe piedziņu uzlabošanas vadītājs Kārstens Vēbers. „Augstākā prioritāte jaunu automobiļu iekšdedzes dzinēju izstrādē ir nepārtraukta degvielas patēriņa samazināšana.”

1.0 litra EcoBoost dzinēju, kas pieejams ar 100 ZS, 125 ZS un 140 ZS jaudu, ražo Ford Eiropas rūpnīcā Ķelnē, Vācijā, un Krajovā, Rumānijā. Šis dzinējs patlaban ir pieejams 72 pasaules valstīs.

2013.gadā EcoBoost dzinējam tika piešķirta arī Starptautiskā Paula Pieča balva (International Paul Pietsch Award) par tehnoloģiskajām inovācijām; Karaliskās Inženierzinātņu akadēmijas Kolina Kempbela Mičela balva (Colin Campbell Mitchell Award); godalga Dewar Trophy no Lielbritānijas Karaliskā Automobiļu kluba. Dzinējs saņēmis arī ASV žurnāla Popular Mechanics Progresīvo tehnoloģiju balvu (Breakthrough Award). Ford ir pirmais autoražotājs, kurš ar trīscilindru dzinēju ieguvis Ward godalgu 10 Labākie dzinēji.

Visā pasaulē Ford jaudīgo, taču ekonomisko EcoBoost dzinēju klāsts ietver 1,5 litru, 1,6 litru, 2,0 litru un 2,3 litru četru cilindru dzinējus, kā arī 2,7 litru un 3,5 litru V6 dzinējus. Pēdējais tiek izstrādāts pilnīgi jaunajam Ford GT superauto, ar kuru uzņēmums 2016.gadā atgriezīsies Lemānas autosacīkstēs.

Ir ko teikt?