Latvijas start-up projekts My Online Pets ir izstrādājis unikālu tiešsaistes spēļu koncepciju. Lietotājam tiek dāvāta iespēja kopt īstus trusīšus, kāmjus, papagaiļus, jūras cūciņas, pat tīģerus – spēles dalībnieks baro, dzirda savu mīluli un rotaļājas ar to… internetā.
Spēle pieder pie kategorijas „Simulation care” – „rūpju modelēšana”. Tas ir īpašs datorspēļu (un ne tikai datorspēļu vien) žanrs. Piemēram, pie tās pieder arī populārā spēle „Tamagoči”. Parasti tajās darbojas zīmēti vai animēti personāži. Savukārt spēles My Online Pets gaitā tiek izmantoti tūkstošiem ar profesionālu RED kameru palīdzību uzņemtu kadru no īstu dzīvnieku dzīves. Spēles autoru ir iecerējuši fiksēt dzīvnieku kustības visā to dzīves laikā – tā lietotāji gūst tiešā kontakta iespaidu.
Spēli izdomāja rīdziniece Eva Strautmale pēc tam, kad bērni pierunāja viņu nopirkt dekoratīvās peles un trušus, apsolīja par mīluļiem rūpēties, taču galu galā notika tāpat, kā parasti šādos gadījumos – rūpes par dzīvniekiem gūlās uz darbā aizņemtās sievietes pleciem. Tad nu Evai ienāca prātā, ka būtu labi, ja vispirms bērni iemācītos rūpēties par dzīvnieciņiem ar datora simulācijas palīdzību.
Spēle radīja interesi, un 2014. gada martā komanda My Online Pets ķērās pie darba, turklāt vēl iesniedza pieteikumu patenta saņemšanai ASV. Ar patentu aizsargāta ir pati koncepcija – online-spēle ar dzīvām radībām un spēles tehniskā realizācija.
Pati Eva Strautmale uzskata, ka par spēles auditoriju kļūs ne vien bērni, bet arī pieaugušie, kuru vidū būs dzīvnieku mīļotāji un – jo īpaši – vientuļi cilvēki. „Pat tad, ja mājās jums ir divi kaķi un trīs suņi, jūs varat sapņot arī par trušiem un papagaiļiem. Diemžēl nereti nav iespējams mājās turēt tik daudz mīluļu, kā gribētos. Mūsu spēles mērķis ir palīdzēt tādiem cilvēkiem, un nākotnē mēs noteikti uzsāksim sadarbību ar zooloģiskajiem parkiem un cirkiem, lai sniegtu iespēju pavērot un kopt arī dažādus eksotiskos dzīvniekus un plēsoņas,” – pastāstīja Eva Strautmale.
Šonedēļ projekts My Online Pets ir uzsācis līdzekļu vākšanu vietnē Indiegogo.com – līdz ar Kickstarter.com tas ir lielākais crowdfunding laukums projektiem no visas pasaules. Lai pabeigtu darbu pie spēles un citiem ar to saistītiem projektiem (dzīvnieku mīļotājiem paredzēts sociālais tīkls un liela programma palīdzības sniegšanai bez pajumtes palikušiem dzīvniekiem) ir jāsavāc 486 tūkstoši dolāru.
Nu jā visi jau grib nopelnīt vieglu naudu. $486,000 liekas bišk pa traku un pagaidām tā naudas vākšana izskatās baigi švaka viņai.
Kāpēc tu domā, ka šis projekts ir viegla nauda? Ņemot vērā, ka šoreiz ir “jākrāmējas” ar dzīviem zvēriem, tad man tas ne tuvu nešķiet viegls projekts un arī prasītā nauda šķiet diezgan maza. Kādi aprēķini tev liek domāt, ka tiek prasīts par daudz naudas?
Tev nešķiet ka nofilmēt kāmjus un trušus neprasa pusmiljonu dollāru? Ar 50k pārpietiek. Un kameru nav jāpērk pa desmit miljoniem dollāru var nopirkt salīdzinoši prastu un ar to pietiek priekš mobilo telefonu/planšetu kaut vai datora kvalitātes. Būsim reālisti…
Es pieņemu, ka likumā atrunātajā kārtībā sarūpēt un uzturēt dzīvniekus nav vienkārša lieta. Tāpat ir jāalgo izstrādātāju komanda, kam pie šādas spēles ir jāstrādā mēnešiem ilgi (algas sastādīs jūtamu budžeta daļu). Pēc tam video uzņemšana (aprīkojuma īre vai iegāde maksā milzu naudu), montēšana un izvietošana. Tās ir pietiekami specifiskas lietas, kas pavisam noteikti nemaksā desmitus tūkstošu.
Es nezinu es nepiekrītu. Ja ņemsim pašus pieejamākos dzīvniekus, kāmjus/trušus, ne tīģerus priekš pirmās versijas (kas arī visticamāk būs jā projekts izdosies), visa ideja ir filmēt dzīvniekus nedēļu-mēnesi-mēnešus uz zaļā ekrāna, lai būtu pietiekama dzīvnieku kustības un uzvedības dažādības. Ar kameru pietiek to pašu iphone 6+ uz statīva – kvalitāte ir pilnīgi pietiekama pat priekš 40″ ekrāna (Vai nopirkt kādu nikon/canon kameru pa tūkstoti). Visa platforma jau viņiem gatava, vienīgais paliek ieintegrēt to ar spēli (tas protams nav maz, bet arī nav ka no 0 viss jātaisa) un darbiniekiem maksāt pieticīgas algas kā startupā nevis 10k+ mēnesī. Nekas nav jāražo,… Read more »