Uzņēmums Ford Motor Company pēta jaunu un inovatīvu dzinēja vadības pieeju, kas, iespējams, spēs padarīt uzņēmuma godalgoto trīs cilindru 1,0 litra EcoBoost dzinēju vēl ekonomiskāku. Pēc inženieru veiktajiem izmēģinājuma braucieniem, izmantojot cilindru atslēgšanas tehnoloģiju, prototips uzrādīja līdz pat 6% lielu degvielas patēriņa samazinājumu.

Īpaši šiem testiem tika izstrādāts jauns divmasu spararats. Tas ļāva atslēgt cilindrus plašākā dzinēja slodzes un ātruma diapazonā, turklāt uzlaboja arī skaņas izolāciju un samazināja vibrāciju līmeni.

Ar šiem atklājumiem Ford Pasaules spēka agregātu izpētes un progresīvo inženiertehnisko risinājumu direktors Andreass Šamels dalījās slavenajā Vīnes Autonozares simpozijā. Cilindru atslēgšana ir viens no degvielas taupīšanas risinājumiem 1,0 litra EcoBoost dzinējam, ko Ford pēta Eiropas Izpētes un inovāciju centrā Āhenē, Vācijā.

„Pat tik nelielam dzinējam kā 1,0 litra EcoBoost ir iespējams uzlabot degvielas patēriņu, izmantojot cilindru atslēgšanu,” apgalvo Šamels. „Jaunu iekšdedzes dzinēju izstrādē autorūpniecības nozarē augstākā prioritāte ir degvielas patēriņa samazinājums.”

Pagājušajā gadā Ford 1,0 litra EcoBoost dzinējs kļuva par pirmo dzinēju pasaulē, kas trīs reizes pēc kārtas ieguvis Starptautiskā Gada dzinēja titulu. Samazinātie EcoBoost dzinēji apvieno pārsteidzošu jaudu ar nepārspējamu degvielas ekonomiju, ko nodrošina tiešā degvielas iesmidzināšanas sistēma, turbokompresori un vārstu regulēšanas sistēma. Pagājušajā gadā katrs ceturtais Eiropā pārdotais jaunais Ford automobilis bija aprīkots tieši ar EcoBoost dzinēju. 1,0 litra EcoBoost dzinējs pieejams gan ar piecu, gan sešu pakāpju manuālajām un automātiskajām transmisijām kopumā desmit dažādiem modeļiem – sākot no Fiesta un beidzot ar jauno Mondeo.

Izmēģinājumu veikšanai inženieri aprīkoja Ford Focus ar 1,0 litra EcoBoost dzinēju ar cilindru atslēgšanas sistēmu, ar kuras palīdzību viņi varēja sekot līdzi viena cilindra atslēgšanai un cilindru atslēgšanai ar atkārtošanos, lai iegūtu datus par dzinēja darbību nepilnas slodzes apstākļos.

Viņi arī aprīkoja prototipu ar jaunu sistēmu, kas apvieno divmasu spararatu, svārsta absorbētāju un pielāgotu sajūga disku, kas ir īpaši efektīva ar zemiem apgriezieniem, turklāt ļauj atslēgt cilindrus plašākā darbības diapazonā. Šī sistēma ir palīdzējusi novērst jebkādu negatīvo ietekmi, ko cilindru atslēgšana atstāj uz palielinātu troksni un vibrāciju.

Degvielas efektivitātes uzlabojumi tika iegūti oficiāli apstiprinātos apstākļos un pirmā prototipa izmēģinājuma braucienos tipiskā 55 kilometru garā ceļa posmā, apvienojot braukšanu pa lielceļu, pilsētu un lauku ceļiem Ķelnes apkārtnē Vācijā. Jaunā tehnoloģija tiek izstrādāta sadarbībā ar Ford inženiertehnisko risinājumu partneri Schaeffler Group.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
9 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
VST

Forši, mazs, viegls dzinējs ar labu jaudu un ekonomiju, bet resurss? 200 kkm? Manuprāt šādu motorollera dzinēju (labā nozīmē) drīkstētu uzstādīt, maksimums, Ford Fiesta klases auto.

Uldis M.

Nu redz tas mums – “secound hand” auto lietotāj valstī ir aktuāls jautājums… Rietumeiropā vai viņpus okeānam tas redz nav tik būtiski…
No otras puses, atceros pirms vairākiem gadiem kad Ford izziņoja savus 1l ecoboost, tad šķiet minēja ka tikšot lietoti keramiskie virzuļi, bet par tiem pēc tam vairs nekur nedzirdēju…

edgku

Šis ir tipiskais veids, kā paspīdēt ar anahroniskām “zināšanām” :)

Uldis M.

Cilindru atslēgšana 3 cilindru motorā… nopietni? :D

x

Mazauto uz šosejas mierīgi var ripot uz priekšu ar vienu cilindru, un gan jau gudrā elektronika zibenīgi pieslēdz pārējos podus, ja vadītājs uzsāk apdzīšanu (strauji paātrinās). Latvietim, kas radis pēc maizes braukt ar 3.0L V6 tas varbūt liekas dīvaini, bet citur, kur auto ir nevis psiholoģiskais plāksteris, bet pārvietošanās līdzeklis, nepievērš tādu uzmanību auto potenciālajai jaudai (kas 10gadīgajiem dižauto tāpat sen vairs nav jaunībā piedzīvotajā līmenī).

Artis Abols

Nu gan var melst! Pie mums ir normāls, bet novecojis Eiropas nomalei atbilstošs autoparks. Neviens ar V6 nelāpa savu potenci vai intelektu. Drīzāk to dara vecā Eiropa un ASV ar visādiem 10 cilindru auto, bet viņi to var atļauties.

1 litra dzinēji paredzēti civilizētai pasaulei, kur par mazu izmešu daudzumu tiek dotas milzīgas transportlīdzekļu nodokļu/nodevu atlaides, kā arī nav jāmaksā maksas par iebraukšanu lielpilsētu centros.

x

es nerunāju par autoparku kopumā, bet par noteiktu cilvēku kategoriju

Ksspars Lccis

es jums teikšu tā: man ir bijusi iespēja braukāt ar mazmotora super duper pzdc motora mašīņu. Jā, tas noteikti izpilda pārvietošanās līdzekļa funkcijas. Jā, 5 litri pilsētā ir forši. Bet tālākais vairs nav tik forši: Ja mēs apstrahējamies no tādu auto esamību kā mini (un pat tam šītādus motorus neliek) tad šādi motori nāk komplektā visu pārēju CUT – materiālos, skaņas izolācijā, visā, jo tāds ir pieprasījums – auto jābūt ekonomiskam – tobiš i lētam i ekspluatācijā ekonomiskam. Un ar to pazūd kaifs… Un skaidrs, ka šādam auto/motoram nav dzīvescikla normāla mūsu izpratnē – 10 vai 15 gadi. Tā nu… Read more »

Artis Abols

Ir daži auto un dzinēji, kas tiek speciāli radīti lielu uzņēmumu un pašvaldību lietošanai. Viens no tiem noteikti ir šis dzinējs, tāpat arī bija laikam Kia Optima ar 1.7 litru CRDi, arī iekļaujas Eiropas izmešu normās (ja no galvas pareizi atminos – 120 g/km), kas noteiktas, lai pašvaldības vispār drīkstētu tādu auto izvēlēties. Turklāt ir ļoti ierobežots šādu pietiekami zaļu auto un dzinēju klāsts.