Automašīnas, kas patstāvīgi prot paralēli noparkoties, jau sen vairs nav nekāds jaunums. Ford sper soli tālāk un ir nolēmuši izmantot līdzīgu sistēmu, lai atrisinātu problēmu, ar kuru mēdz saskarties lielākā daļa Ford pikapu īpašnieku. Runa ir par situāciju, kad ir nepieciešams apgriezties vai atpakaļgaitā manevrēt ar auto, pie kura pievienots treileris vai piekabe.

Ford šo sistēmu dēvē par Pro Trailer Backup Assist un pēc piecu gadu ilga izstrādes perioda, nupat to ir prezentējuši plašākai auditorijai. Sistēma ar panelī iebūvētas pogas palīdzību ļaus autovadītājam kontrolēt piekabes kustības virzienu. Vadītājam vienkārši būs jāpagriež šī poga tādā virzienā, kādā nepieciešams virzīt automašīnai pievienoto piekabi, un automašīnas stūre automātiski pagriezīsies attiecīgājā leņķī, kāds nepieciešams, lai veiktu iecerēto manevru.

Sistēma arī pati automātiski spēj ierobežot automašīnas kustības ātrumu atkarībā no ceļa seguma, slīpuma un citiem faktoriem. Piekabes kustībai var sekot līdzi ar instrumentu panelī iebūvētā displeja palīdzību.

Šīs papildopcijas cena pagaidām gan vēl nav izziņota, ir zināms vien tas, ka tā būs pieejama jaunajā Ford F-150 2016. gada modelī.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
1 Comment
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Uldis M.

Jaunajā Passat arī ir piekabes palīgsistēma, tā ka Ford nav pirmais vai vienīgais…
Par šādu sistēmu nepieciešamību grūti spriest… Vienā ziņā jau labi, bet no otras puses – ar piekabēm ir tā – vai nu viņu lieto vai nelieto vispār… un attiecīgi tie kas lieto – tie arī māk ar viņu stumties atpakaļ. Man pašam ir grūti iedomāties ka es stumjoties ar piekabi atpakaļ vēl varētu lūrēt displejā vai stūrēt ar kaut kādu ripu panelī… bet, var jau būt ka iesācējam tas varētu arī patikt…