Web Analytics
More
    Reklāma

    Microsoft pētījums norāda, ka cilvēce vairs drīz nespēs izlasīt šo virsrakstu līdz galam

    Jaunākie raksti

    Jau iepriekš bija zināms, ka tehnoloģijas mums visapkārt samazina cilvēka koncentrēšanās spējas un to pierāda arī jaunākais Microsoft pētījums. Pētījumā atklāts, ka tikai dažu gadu laikā vidējais cilvēka koncentrēšanās laiks sarucis vien par pāris sekundēm, kas varbūt sākumā neizklausās daudz, bet ir jāizprot, ka 2000. gadā cilvēks spēja pilnībā koncentrēties vienam uzdevumam 12 sekundes, bet 2013. gadā vairs tikai 8 sekundes. Zelta zivtiņa spējot vienam uzdevumam veltīt 9 sekundes savas uzmanības.

    Microsoft secina, ka milzīgi straujā viedierīču ienākšana mūsu dzīvēs ir tikai daļa no problēmas. Otra cilvēces problēmas puse ir informācijas pārbagātība. Tāpēc daudzi izvēlas nevis lasīt ziņas, bet tās dažādos veidos atlasīt un filtrēt, ar RSS lasītāju palīdzību “pārskriet” no rīta pāri virsrakstiem, lai gūtu vispārēju iespaidu par notiekošo pasaulē.

    Reklāma

    Vēl pat nav paspējusi nomainīties viena paaudze, tāpēc ir pāragri spriest par tiem, kuri visu savu mūžu pazinuši planšetdatorus, bet avīzes formāta izdevumi pasta kastēs nonāk tikai ar lielveikalu svētību.

    Par laimi viedierīcēs trenē dažas citas maņas un tās ir vairāku uzdevumu vienlaicīga veikšana, kā arī spēja īsā laikā paveikt lielāku darbu apjomu. Protams, šāda veida cilvēces uzvedības maiņa var šad tad noderēt, bet pārsvarā jaunieši savas spējas iztērē dažādu soctīmekļu satura pētīšanai un papildināšanai.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skats
    19.05.2015 11:07

    Pilnīgas muļķības.
    Cilvēks nekad nebūs truls viedierīču turpinājums!:)
    No savas pieredzes gan redzu, ka cilvēks spēj ātri iepazīties ar informāciju – typa lasīt pa diagonāli.
    Jā, cilvēka rakstīšanas un lasīšanas paradumi vēstures gaitā ir mainījušies,
    piemēram, tos palagus kas sarakstīti 19.gadsimtā lasīt tagad ir pagrūti,
    bet veselīgs teksta īsums un precizitāte nāk tikai pa labu.

    Reklāma