Lielai daļai autovadītāju par nelāgu ieradumu ir kļuvusi mobilā tālruņa izmantošana brauciena laikā. Likumā ir noteikts, ka par runāšanu pa telefonu, neizmantojot palīgierīces, draud vai nu brīdinājums vai 15 eiro naudas sods, taču tas neattur autovadītājus no runāšanas pa tālruni, īsziņu rakstīšanas vai dažādu sociālo tīklu lietošanas.
Problēmas risināšanā ir iesaistījušies arī dažādi autoražotāji. Piemēram, General Motors veic izmēģinājumus ar īpašām iekārtām, kas seko līdzi autovadītāja galvas un acu kustībām, tādējādi kontrolējot vai autovadītājs pietiekoši daudz uzmanības pievērš tam, kas notiek uz ceļa. Savukārt Hyundai ir nākuši klajā ar pavisam vienkāršu ideju – izslēgt mobilo tālruni.
Hyundai savā nesen publicētajā patentā ir detalizēti izklāstījuši savu ideju šīs problēmas risinājumam. Iecerētā tehnoloģija ierobežo vai pilnīgi liedz iespēju izmantot noteiktas mobilā tālruņa funkcijas, kas brauciena laikā varētu novērst autovadītāja uzmanību. Tas, kuras funkcijas tiks ierobežotas vai atslēgtas, ir atkarīgs no dažādiem faktoriem, piemēram, automašīnas braukšanas ātruma. Vadoties pēc tā, cik ātri noteiktajā brīdī tiek braukts, sistēma nolemj, kuras tālruņa funkcijas nav ieteicams izmantot. Patentā tiek minēts arī, ka ierobežojumi var darboties vai nu visā automašīnas salonā, vai arī ietvert sevī tikai vadītāja sēdvietu.
Automašīnā tiktu izvietoti vairāki uztvērēji, kas pārbauda mobilā tālruņa raidītos signālus un tiklīdz kāds no tiem tiek uztverts, sistēma lemj kuras tālruņa funkcijas ierobežot, bet kuras ļaut izmantot. Tiek pieļauta iespēja, ka sistēma spēs arī noteikt to, cik svarīgs autovadītājam ir kāds no ienākošajiem zvaniem vai ziņām un atsevišķos gadījumos pieļaut izņēmumus. Protams, lai šāda sistēma spētu pilnvērtīgi darboties, tālrunim būtu jābūt aprīkotam ar īpašu programmatūru.
Pagaidām gan nav pieejama nekāda informācija par to, vai tuvākajos gados varētu sagaidīt šādas sistēmas ieviešanu sērijveida automašīnās.
ieslēdzam skaļruni vai pieštepselējam austiņas, noliekam telefona blakussēdētāja vietā kur tas drīkst darboties, un turpinām runāt, ja.
bet ko iesākt ar vadītājiem, kuri braucot nevis velta 100% koncentrēšanās braukšanai, bet atcerās konfliktu darbavietā vai iztēlojas vakariņas un seksu? atkal vajadzēs sensorus un čipu! jeb tomēr atstāt manuālo autovadīšanu kā eksotisku izpriecu īpašos poligonos un ikdienā vadīšanu uzticēt robotiem?
Spriežot pēc auto vadītāju nogalināto cilvēku skatita, tieši pēdējo vajadzētu realizēt.
Izskatās, ka uz to arī visnotaļ mērķtiecīgi tiek iets. Pēdējos mēnešos neparasti bieži figurē ziņas par autonomiem auto un dažādām tehnoloģijām, kas autovadītāju padara par pasažieri.
“Kas citam bedri rok, tas…”
Kurš gan pirktu šādi aprīkotu auto?
Es domāju, ka šādi aprīkoti auto jau nemaz ne pārāk tālā nākotnē būs uzspiesti piespiedu obligātā kārtā. Proti, autonomiem un ar dažādām drošības sistēmām aprīkotiem auto gluži vienkārši būs izdevīgāki apdrošināšanas nosacījumi. Nevaru uz sitiena atrast rakstu, bet kaut kur nesen lasīju, ka ASV pie šā jau ļoti sāk strādāt.
Būs darbs džekiem kas atslēgs šīs sistēmas
Ir tikai viens efektīvs veids, kā izskausts mobilā lietošanu pie stūres – kā sākas kustība tā tiek ieslēgts slāpētājs