Jau pavisam drīz Latvijā pārdošanā nonāks jaunie Samsung Galaxy S6 un Galaxy S6 edge viedtālruņi, tāpēc izmantoju izdevību nointervēt Samsung Electronics Baltics telekomunikāciju vadītāju Baltijas valstīs Māri Ķikānu. Intervijas gaitā parunājām par Samsung pozīciju Baltijas mobilo ierīču tirgū, kā arī nākotnes plāniem viedo ierīču jomā. Izrādās, ka 7 no 10 pagājušajā gadā Latvijā visvairāk pirktajiem viedtālruņiem ir Samsung radīti, 9 tūkstoši cilvēku visā Baltijā izmanto Samsung Screen Care ekrānu apdrošināšanas programmu un iepriekš pasūtot Galaxy S6 un Galaxy S6 edge bez maksas saņemsim bezvadu lādētāju.

Kādu viedtālruni lietojat un kāpēc?

Šobrīd lietoju Galaxy Note 4, kas līdz Galaxy S6 nonākšanai pārdošanā ir pats inovatīvākais produkts no Samsung klāsta. Tas ļoti ērti ļauj man lietot visas man nepieciešamās funkcijas, uzlabo produktivitāti, palīdz darbā gan sūtīt e-pastus, gan veikt pierakstus. Tajā pašā laikā ir ērti pārlūkot multivides failus – video, internetu.

Globāli Samsung tirgus daļa samazinās. Tirgus izpētes uzņēmums Gartner izrēķinājis, Apple to ir nometis no veiksmīgākā viedtālruņu ražotāja troņa. Kādas kļūdas Samsung ir pieļāvis un kā šo situāciju plāno labot?

Manā rīcībā nav Gartner dati, tāpēc mēs varam balstīties tikai uz Baltijā pieejamiem tirgus izpētes kompānijas GfK datiem. Tā kā es esmu atbildīgs tieši par Baltijas tirgu, es nevaru daudz komentēt Gartner datus. Ja skatāmies mūsu pozīcijas tirgū, tad mēs joprojām esam līderi jau trešo gadu pēc kārtas. Ja skatāmies kopējo tirgus pieaugumu, tad pagājušajā gadā kopējais mobilo telefonu tirgus Latvijā pieauga par 66% (pēc GfK datiem). Tajā pašā laikā Samsung tirgus apjomi pieauga par 69%, kas pierāda, ka mūsu kopējais pieaugums ir bijis daudz plašāks nekā pārējiem konkurentiem.

Joprojām varu pateikt, ka mēs redzam, ka esam inovāciju virzītājspēks. To mēs redzam arī ar jauno Galaxy S6, kur ir ļoti daudz lietas, kas līdz šim nekad nav bijušas mobilajos tālruņos. Tāpat arī, ja skatāmies pagātnē, tad ir ļoti daudz lietu, ko esam izlaiduši pirmie – CDMA telefonu, MP3 atskaņotāju mobilajā, ar četrkodolu procesoru darbinātu telefonu un daudz vēl citu pirmo lietu, ko patiešām esam darījuši. Inovācija ir tas, kas noteiks mūsu līderpozīciju arī nākotnē. Joprojām attīstīsimies tikpat veiksmīgi kā līdz šim.

Nesenā intervijā Motorola prezidents ir teicis, ka lielās ķīniešu kompāniju aktivitātes dēļ Samsung var piedzīvot Nokia likteni. Kā Samsung plāno cīnīties ar lētajām “ķīniešu” alternatīvām? Kāpēc klientam izvēlēties Samsung produktu?

Šeit atkal vēlos pieminēt inovācijas. Mēs esam līderis, mēs esam daudzas lietas izdarījuši pirmie. Principā šīs inovācijas netiek veiktas tikai tāpēc, lai būtu labāks “dzelzis”, bet gan tiešām domājot par gala patērētāju. Svarīgi, lai gala produkts ir jēgpilni lietojams, lai uzlabojas produkts un kopējā dzīves kvalitāte. Attiecībā uz konkurentiem, es neņemos komentēt viņu aktivitātes, bet tajā pašā laikā mēs skatāmies tikai pozitīvi uz šo konkurenci, arī uz to, kas notiek Baltijas tirgū, ja vien viņi spēj piedāvāt produktu, kas lietotājam patiešām ir jēgpilns.

Manā skatījumā Samsung līdz šim bija inovāciju līderis, kas var piedāvāt kvalitatītu produktu ar patērētājam nepieciešamām īpašībām un funkcijām. No mūsu produktu klāsta mēs nekad neejam ar vienu produktu visiem. Mūsu produktu klāsts ir ļoti plašs, mūsu stratēģija ir – analizēt lietotāja nepieciešamības un vajadzības, konkrēti attiecīgajam lietotāju segmentam arī piedāvājam viņam nepieciešamo produktu. Atkal, ja skatāmies globālāk, mums ir seši dzīvesstila izpētes centri visā pasaulē, viens ir arī Londonā. Tur tiešām padziļināti pēta cilvēka vajadzības – kā mainoties dzīves ritmam un vispār mainoties cilvēku paradumiem šajā informācijas laikmetā, kādas ir šīs nepieciešamās lietas un kādas inovācijas ir nepieciešamas. Attiecīgi šo pētījumu rezultātā mēs radām produktus, kas manā uzskatā ir visnotaļ pārāki pār konkurentiem.

Skatoties uz statistiku, cilvēki Latvijā izvēlas produktus, kas ir lētāki, nepievēršosties inovācijām. Kā Samsung gājis Latvijā 2014. gadā, cik no pirktākajiem telefoniem ir Samsung produkti?

Kā jau iepriekš minēju, katram lietotājam ir savādākas vēlmes un tāpēc katrs tirgus segments ir savādāks. Pēc GfK datiem, salīdzinot premium klases produktus Galaxy S5 ar Galaxy S4, tieši runājot par Latviju, mēs redzam apliecinājumu, ka Galaxy S5 bija vēl iemīļotāks produkts nekā Galaxy S4. Kopējie Galaxy S5 pārdošanas apjomi gada griezumā bija par 45% (pārdotās vienības) lielāki nekā Galaxy S4. Tā kā nevaru piekrist, ka patērētājs Latvijā vai Baltijā neizvēlas inovatīvas lietas.

Cik no TOP 10 pārdotajiem viedtālruņiem Latvijā pagājušajā gadā ir Samsung produkti?

7 no 10 GfK populārāko 2014. gada modeļiem Latvijā bijuši Samsung. Pie tam lielākā daļa no šiem produktiem bija S sērijas tālruņi. Kā zināms, S sērija ir vidējā klase un premium produkti.

Ja lielākā daļa pirkto telefonu ir no S sērijas, tad jau cilvēki nemaz nepērk lētāko iespējamo?

Kā jau teicu, katram cilvēkam ir savas vajadzības. Ko mēs redzam – laika gaitā cilvēki tiek vairāk izglītoti par tehnoloģijām. Ja agrāk galvenais bija lietot tikai zvanus, tad nelietoja internetu un vēl visas pārējās iespējas, ko tālrunis deva jau tajā laikā. Dotajā brīdī šie paradumi ir mainījušies. Viedtālruņu pieaugums ir krass, kas liek lietotājam tiekties pēc arvien inovatīvāka tālruņa, kas apmierina viņa vajadzības un nepieciešamības. Kā būt sasniedzamam draugiem. Pirms 2-3 gadiem mēs sazinājāmies tikai ar telefona zvaniem. Tagad šis komunikācijas veids ir mainījies.

Kāda ir Samsung tirgus daļa Latvijā viedtālruņu jomā?

Iekšējās politikas dēļ tirgus daļas nevaram publiskot, bet mēs esam tirgus līderis visā Baltijā. Planšetēs ir tieši tāpat – arī tirgus līderis.

Kas ir tās funkcijas vai tehniskās lietas, ko Latvijā cilvēki izvēlas vairāk? Lielāku ekrānu? Vai tomēr mazāku?

Cilvēki izvēlas arvien lielākus telefonus. 2012. gada populārākie Latvijā bija viedtālruņi ar ekrāna izmēru 3”- 4″ (61.7%), 2013 un 2014 populārākie ir jau 4-5″ (61.6 un 64.7% attiecīgi), bet zīmīgi, ka 2014. gadā ekrānu segments virs 5″ pieauga vairāk nekā 5 reizes un kopā sastādot jau 26.4% no realizētiem viedtālruņiem Latvijā. Tas arī parāda, ka lietotāji arvien biežāk novērtē multitaskinga iespējas, tiek lietotas vairākas aplikācijas telefonā vienlaikus. Nav vairs tikai telefona zvani, tagad ir saziņa caur sociālajiem tīkliem vai caur bildēm un video.

Cik liels pieprasījums Latvijā ir pēc ūdensizturīgajiem telefoniem?

Mēs veicām speciālu pētījumu, kur redzējām, ka vairāk nekā puse cilvēku bija vairāk norūpējušies par ekrāna izturību un plīšanu. Tajā pašā laikā mēs redzam arī no servisa datiem, ka 7 no 10 telefoniem (kas nav garantijas remonti) nāk ar sūdzībam par ekrāna bojājumiem (tas saplīsis fiziskas ietekmes rezultātā). Tāpēc mēs arī palaidām Samsung Screen Care ierīču apdrošināšanas programmu, lai lietotājam dotu šo drošības sajūtu. Ja nu notiek kāda liksta, tad var bez raizēm tikt galā un apmainīt ekrānu pret jaunu. Šī apdrošināšana nemaksā neko – tā ir par brīvu.

Atbildot par ūdensizturību – ne visas Samsung Galaxy ierīces ir ar IP67 sertificētu ūdens noturību, jo katrs produkts domāts atšķirīgām lietotāju grupām un to atšķirīgām vajadzībām. Ikviena ierīce, tajā skaitā Galaxy S6 un Galaxy S6 edge tiek veidota, domājot par piemērotību konkrētai auditorijai, detalizēti analizējot – kuras tā dēvētās premium ierīces estētiskās īpašības, taču arī – kura funkcionalitāte būtu piemērotākā konkrētajam modelim. Es nevaru komentēt kompānijas IP67 stratēģiju, taču varu apstiprināt, ka arī turpmāk Samsung būs viedtālruņi ar paaugstinātu ūdensizturību, viens no kuriem – Galaxy XCover 3 būs pieejams jau šī gada maijā. Neesam novērojuši, ka par ūdensizturīgiem telefoniem ir pastiprināta interese. Šis segments manā skatījumā ir diezgan stabils, bet pilnīgi noteikti nav tā, ka tā interese gadu gaitā pastiprināti  pieaugtu vai samazinātos.

Cik daudz cilvēku ir izmantojuši Screen Care apdrošināšanu?

Uz šodienu Screen Care izmanto vairāk nekā 9 tūkstoši cilvēki visā Baltijā (Latvijā: 2837, Igaunijā: 2450 un Lietuvā: 4472). Dotajā brīdī šajā programmā ir 7 tālruņi, kas iegādāti pie mobilo sakaru operatora vai mazumtirdzniecības veikalos. Tūlīt programmai pievienosies vēl 3 papildus tālruņi – Galaxy Note Edge, Galaxy A7 un Galaxy S6. Kā mēs redzam, šie dati rāda, ka šī aptauja (ko veicām pirms programmas uzsākšanas) ir pareiza un lietotāji ir noraizējušies par telefona ekrāna izturību. Šādā apdrošināšanas pakalpojumā viņi saredz papildus vērtību.

Kas notiek, ja telefonu nopērk interneta veikalā (“pelēkie” telefoni)? Vai kampaņa cīnās arī pret “pelēkajiem” telefoniem?

“Pelēkajiem” telefoniem Screen Care programma nav pieejama. Cīņa ar “pelēko” tirgu Screen Care gadījumā nav mūsu primārais mērķis. Primāri ir dot lietotājam papildus drošības sajūtu un papildus vērtību telefonam, kas veicinātu viņu izmantot šīs inovatīvās lietas Premium klases telefonos.

Kā Samsung sokas ar viedpulksteņiem? Kā tos pērk un kādas attīstības tendences var novērot?

Viennozīmīgi, ja skatāmies pa kopējo tirgu, tad viedpulksteņi kļūst arvien populārāki. Strategic Analytics dati liecina, ka valkājamo ierīču piegādes globāli līdz 2020. gadam varētu sasniegt 177 miljonus vienību, tāpēc mēs redzam, ka šim tirgum ļoti lielas iespējas. Baltijā pašreizējais pēdējais valkājamās ierīces modelis Gear S Baltijā pārdots par 79% vairāk nekā Gear2 un Gear 2 Neo kopā. Tajā pašā laikā ir jāatzīst, ka šobrīd tas vēl ir sākuma stadijā. Lietotāji vēl joprojām neapzinās visas tās iespējas, kādas ir priekšrocības, to lietojot. Varbūt daudziem ir uzskats, ka tā ir nākotnes lieta. Īstenībā šīs valkājamās ierīces ir nākotnes lietas, bet viņas jau ir pieejamas tagad. Lietotājs pats pēc saviem ieradumiem diktē, kam šajās ierīcēs jābūt arī nākotnē. Bet interese pastiprinās. Ja runājam par 2015. gadu, manā skatījumā tas varētu būt tāds lūzuma gads, kad valkājamās ierīces nonāks pie arvien plašākām lietotāju grupām un cilvēki tās lietos arvien vairāk savā ikdienā.

Varbūt Apple Watch izdosies iekustināt šo tirgu?

Neņemos komentēt konkurentu aktivitātes. Lietotājam pašam nedrīkst tas būt vienkārši push, ka tagad tev ir jālieto viedpulkstenis vai brilles. Lietotājam pašam ir jāsajūt tā vajadzība, ka tas netiek uzspiests, bet ir ļoti ērti. Tas pats BMW – aiztaisi ciet durvis un ar viedpulksteni vari aizslēgt mašīnu. Ja lietotājs redz, ka valkājamās ierīces vai jebkura cita interneta lieta atvieglo viņa ikdienu, tad tas attīstības temps būs ļoti straujš. Tāpat kā viedtālruņi – sākotnēji bija prognozes, ka nebūs tik ātri, ka viedtālruņu izplatība aizņems daudzus gadus. Nu jau Latvijas līmenī mēs runājam par 66% iedzīvotāju, kam ir viedtālruņi. Manā skatījumā, tas pats notiks ar valkājamām ierīcēm vai jebkuru citu tehnoloģiju vai produktu, kas atvieglo dzīvi kopumā.

Kā Jūs pats izmantojat savu viedpulksteni?

Es to izmantoju ļoti daudzos veidos. Pirmais, es ar to varu ļoti ātri atbildēt uz dažādām ziņām. Parasti telefons ir žaketē, bet ja kāds kaut ko atraksta, es varu ātri atbildēt no pulksteņa. Otrs, kad veicu fiziskās aktivitātes (skriešana vai trenažieru zāles), tad es izmantoju Gear S kopā ar Gear Circle ar austiņām, gan klausoties mūziku, gan izmantojot Endomondo. Trešā lieta, es pats arī kādreiz klausos mūziku, tad to kontrolēju no Gear S, nevis no telefona. Pašām svarīgākajām lietām man vairs nevajag izņemt telefonu no kabatas – es to izdaru ar Gear S. Arī mašīnā automātiski jau runāju tikai pulkstenī. Es vēl neesmu atklājis savu velobraukšanas sezonu, taču nesen biju Barselonā un tur ērti varēju pulkstenī izmantot navigāciju. Šajā gadījumā rokaspulkstenī ielūkoties ir krietni vieglāk nekā domāt kā stūrējot apskatīties telefonu.

Ko Samsung iecerējis darīt ar Tizen? Kādas Tizen ierīces varam iegādāties Latvijā?

Tizen ir atvērta sistēma un pēc veiktspējas parametriem patērē mazāk enerģijas, bet tajā pašā laikā tai ir arī intuitīvāks un draudzīgāks interfeiss. Tā strādā daudz ātrāk nekā citas sistēmas. Šī Tizen sistēma tiks attīstīta arī nākotnē. Esam vienmēr piekopuši vairāku platformu startēģiju, arī kas attiecas uz lietu internetu. Mūsu stratēģija ir nākotnē attīstīt vairākas platformas, tādēļ Tizen noteikti ir šī profesionālā sistēma, kā viena no lietu interneta platformām. Kas attiecas uz Latviju, uz mūsu produktiem, tad jau visi Smart TV 2015. gada modeļi darbosies uz Tizen sistēmu. Jau drīzumā tie parādīsies veikalos. Tajā pašā laikā ir plāns, ka līdz 2017. gadam pilnīgi visi televizori darbosies ar Tizen sistēmu. Arī 2015. gadā ir paredzēts, ka vairāki sadzīves tehnikas produkti (ledusskapji, mikroviļņu krāsnis u.c.) darbosies ar Tizen.

Vai Latvijā varēsim iegādāties arī Tizen darbinātas mobilās ierīces?

Nevaru komentēt. Bet pilnīgi noteikti esam atvērti vairāku platformu stratēģijai arī nākotnē. Kad tas parādīsies, to gan nevaru komentēt.

Kāda ir Samsung sadarbība ar Microsoft? Vai ir paredzētas Windows darbinātas mobilās ierīces?

Sadarbībā ar Microsoft, uz Galaxy S6 un Galaxy S6 edge viedtālruņiem tiks uzstādītas OneNote, OneDrive un Skype lietotnes. Tuvāko mēnešu laikā jaunos Samsung planšetdatoros tiks uzstādītas arī Microsoft Word, Excel un PowerPoint lietotnes. Tāpat lietotāji saņems 100 GB vietu OneDrive servisā bez maksas uz diviem gadiem. Biznesa lietotājiem tiks piedāvāts Office 365 kopā ar Samsung KNOX drošības risinājumu.

Mēs ļoti novērtējam sadarbību ar Google, tomēr mēs neesam orientēti tikai uz vienu platformu. Mēs esam orientēti uz vairākām platformām un tas raksturo mūsu biznesu jau no pašiem pirmsākumiem. Tā ir kompānijas fleksibilitāte.

Samsung piedāvā tik daudz un dažādus produktus, ka pircējiem nereti ir grūti izvēlēties viņiem atbilstošāko. Kā Samsung plāno savu produktu piedāvājumu padarīt saprotamāku?

Attiecībā uz telefoniem, mēs nesen palaidām Galaxy A sēriju, kas ir lietotājam ļoti saprotama. Ja iegādājas A3, A5, A7, tad ir ļoti saprotams, kāds ir ekrāns, kāda kamera, ko no tā gaidīt. Arī nākotnē plānojam savu produktu piedāvājumu padarīt saprotamāku. Drīz tirdzniecībā parādīsies J sērija, kas ir zemāka par A. Tad arī šī telefona tehniskā specifikācija būs daudz saprotamāka un nebūs tik sadrumstalota kā līdz šim.

Kopā ar Galaxy S6 un Galaxy S6 edge tika prezentēta arī Samsung Pay maksājumu sistēma. Kad varam to sagaidīt Latvijā?

Nevaru konkrēti atbildēt, kad tas būs, bet pilnīgi noteikti Samsung Pay nav piesaistīta konkrētam tirgum. Iespējams, kādā tirgū tas būs ātrāk nekā Baltijā, bet tas nav piesaistīts vienam konkrētam reģionam. Maksājumu sistēmas ienākšana Latvijā ir atkarīga no tā cik veiksmīgi būt atrasti risinājumi. Tas nav atkarīgs tikai no mums pašiem, tur ir iesaistīti maksājumu termināļi un arī bankas. Grūti tagad prognozēt konkrētu laiku, bet mēs darām visu, lai Samsung Pay ieviestu tikpat ātri kā citur pasaulē.

Vai Latvijā ir nopērkamas Samsung radītās virtuālās brilles?

Latvijā šobrīd Gear VR brilles nav nopērkamas. Bet šobrīd vēl nav pieejams arī saturs, ko ar šādu ierīci izmantot. Globāli jau strādājam pie tā, lai šīs tehnoloģijas būtu praktiski noderīgas.

https://www.youtube.com/watch?v=2PpKzYjW7go

Samsung iepriekš uzsvēris tehnoloģiju iespējas savos produktos. Fani iecienījuši, ka var savam telefonam nomainīt bateriju un atmiņas kartes, kā arī ūdensizturību. Jaunajos Galaxy S6 viedtālruņos šīs lietas ir likvidētas. Kāds ir skaidrojums? Ko darīt lojālajiem faniem?

Galaxy S6 un Galaxy S6 edge nav dažu mēnešu darbs, komanda pie šo produktu izstrādes strādāja gadiem. Bija nepieciešams ļoti ilgs laiks, lai pareizi savienotu metālu ar stiklu. Ir nepieciešami veseli 27 procesi, lai Galaxy S6 telefonu saliktu kopā. Līdz šim nebija iespējams radīt produktu, lai šāda veida dizains ietu kopā ar baterijas ilgdarbību vai atmiņas moduļi nebija tik ātri kā tagad. Starp citu Galaxy S6 un Galaxy S6 korpusa uzbūvē izmantotais aluminīja sakausējums ir stingrāks un izturīgāks pret skrāpējumiem nekā sakausējums, kas izmantots iPhone 6 korpusa uzbūvē. Galaxy S6 un Galaxy S6 edge mēs izmantojam bezvadu lādēšanu un tehnoloģiju, kas 10 minūtēs ierīci spēj uzlādēt 4 stundu darbībai. Principā tas baterijas nomaiņu padara kā nevajadzīgu lietu. Agrāk es nevarēju lādēt telefonu 10 minūtes un tad klausīties 8 stundu mūziku. Dotajā brīdī tas ir iespējams. Tajā pašā laikā, par atmiņu, mums ir pētījumi, kas liecina, ka arvien vairāk cilvēku izmanto mākoņservisus. Savos telefonos piedāvājam 32 Gb iebūvēto atmiņu, bet papildus vēl Microsoft OneDrive mākoņservisa pakalpojums 100 GB apmērā ir 2 gadus par brīvu. Pats Microsoft visiem OneDrive lietotājiem piedāvā 15 Gb vietas. Šādas tehnoloģijas nebija iespējamas pirms gada vai diviem, tad kāpēc gan lietotājam nepiedāvāt šo fantastisko dizainu savienojumā ar dzelžu iespējām. Par ūdensizturību – mēs analizējam globāli lietotāja nepieciešamības. Latvijā veicām pētījumu, ka ūdensizturība nav primārā lieta. Lielāka rūpe ir par ekrāna drošību.

Bet ja cilvēks vēlas šo ūdensizturību?

Nākotnē strādāsim pie šīs kategorijas, lai apmierinātu visu klientu vajadzības, būs arī nākamie telefoni ar ūdensizturību.

Ja tagad meklējam jaunu telefonu, kāpēc izvēlēties Samsung Galaxy S6, nevis iPhone 6?

Ļoti daudzo inovāciju dēļ, kas ir pieejamas tikai Galaxy S6. Piemēram, kameras iespējas – telefona kamerai ir izteikti liela gaismas caurlaidība. Lietotājam vāja apgaismojuma apstākļos ir iespējams uzņemt nevainojamus video un bildes. Mēs arī izmantojam 14 nanometru procesoru tehnoloģiju, kas nodrošina ļoti raitu operātājsistēmas darbību. Lietotājam ir ļoti patīkami lietot šo telefonu, viss notiek ļoti ātri. Tajā pašā laikā bezvadu uzlāde jau ir iebūvēta un lietotājam nav jāmaina telefona vāciņš. Telefons atbalsta abus populāros šobrīd izmantotos bezvadu lādēšanas standartus, tāpēc klienti varēs izmantot arī savus esošos lādētājus. Ja izmanto parasto standarta lādētāju, tad 10 minūtēs var uzlādēt enerģiju 4 stundu darbībai. Fakti viennozīmīgi runā par lielām un gaišām inovācijām šajos tālruņos.

Vai Galaxy S6 bezvadu uzlādes aksesuārs nāk komplektā ar telefonu?

Mēs no 23. marta sākam sadarbību ar operatoriem un jaunie telefoni būs iepriekšpasūtāmi. Cilvēkiem, kuri iegādāsies šo telefonu priekšpasutījuma laikā, bezvadu lādētāju piedāvāsim bez maksas. Pēc šīs kampaņas tas komplektā nav iekļauts un būs jāpērk atsevišķi. Būs nopērkami divu veidu bezvadu lādētāji. Tie maksās 49 un 29 eiro.

Cik nopietni Samsung pieķēries liektajiem displejiem telefonos?

Tas noteikti nav tikai eksperiments. Atkal ir analizēti dati par cilvēku lietošanas paradumiem. Ja runājam par Galaxy S6 dizainu, tas nav vienkārši, lai smuki izskatītos, lai būtu estētisks izskats. Tur tiešām ir funkcionāla nozīme. Galaxy S6 Edge liektajam ekrānam ir nozīme, ka var iestatīt noteiktus kontaktus un noliekot telefonu uz galda ar ekrānu uz leju var redzēt kādā krāsā ir ekrāna maliņa un tādējādi uzreiz saprast kas mums zvana. Kad pieliec pirkstu pie sirdsdarbības sensora, telefons nosūta iepriekš nodefinētu īsziņu. Ja atrodies sapulcē vai kādā citā situācijā, var joprojām būt savienots ar draugiem un kolēģiem. Tāpat ekrāna maliņā var redzēt tvītus, modinātāju vai laika prognozi. Noteikti tas nav eksperiments, tā ir inovatīva tehnoloģija, kas attīstīsies arī turpmāk un būs arvien vairāk pielietojama nākotnē mūsu pulksteņos, telefonos un televizoros.

8
Leave a Reply

avatar
5 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors
asaMikijsxKristaps SkutelisNotfan :) Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
x
Guest
x

>Manā rīcībā nav Gartner dati

ilgi smējos :)

Ksspars Lccis
Guest
Ksspars Lccis

Man patika šis: Fakti viennozīmīgi runā par lielām un gaišām inovācijām šajos tālruņos.

x
Guest
x

Galaxy S6 Edge liektajam ekrānam ir nozīme, ka var iestatīt noteiktus
kontaktus un noliekot telefonu uz galda ar ekrānu uz leju var redzēt
kādā krāsā ir ekrāna maliņa un tādējādi uzreiz saprast kas mums
zvana. …..Noteikti tas nav
eksperiments, tā ir inovatīva tehnoloģija, kas attīstīsies arī turpmāk
un būs arvien vairāk pielietojama nākotnē mūsu pulksteņos, telefonos un
televizoros.

televizoru likt uz galda ar ekrānu uz leju? droši vien nē, bet nesaprotu, kam vajag maliņu televizoram, statusus kur parādīt vietas netrūkst.

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Televizori paši ir izliekti nevis to malas ir izliektas?

x
Guest
x

Pārlasīju pilnu rindkopu vēlreiz, tāds iespaids ka svarīgs nevis TV liektais ekrāns kopumā, bet tieši maliņa, par kuras nozīmi ir izklāstīts. Nu, varbūt pareizi saprast nemāku.

Kopumā jākoncentrējas uz nozīmīgiem sasniegumiem – piem. LED ļāva uztaisīt TV kasti plānāku par CRT un daudzkārt ekonomiskāku elektrības patēriņā. Tas bija nozīmīgi, bet izliekts ekrāns ir inkrementāla izmaiņa, vienai daļai svarīga, bet kopumā tā nemainīs tirgu – t.i. visi nemetīsies mainīt televizorus, kā notika ar CRT–>LED.

Mikijs
Guest
Mikijs

Izliekti? Vai nejaucam ar vārdu “ieliekti”?

Piemēram, vecie CRT globusa monitori bija izliekti…

Notfan :)
Guest
Notfan :)

nu, nu , inovatori. HTC jau nu nepārspēs un Apple mārketinga stratēgijas kopēšana līdz šim strādājusi, bet vai strādās arī turpmāk?

asa
Guest
asa

paldies par saturīgu interviju. uzzināju šo to jaunu, man patika!