Vēl pavisam nesen ar pamatīgu sabiedrības rezonansi tika paaugstinātas Rīgas sabiedriskā transporta cenas, un noteiktai daļai Rīgā dzīvojošo vai strādājošo, kļuva izdevīgāk ikdienā izmantot personīgo auto, nevis sabiedrisko transportu. Šobrīd Rīgas dome ir apstiprinājusi grozījumus saistošajos noteikumos, kas nosaka, ka no 1.aprīļa visās tarifu zonās tiks paaugstināta maksa par pašvaldības maksas autostāvvietu izmantošanu.

  • Ja līdz šim Tarifu zonā “A” par pirmo stundu maksājām 1.99€ un katru nākamo 2.85€, tad sākot no pirmā aprīļa šīs likmes tiks paaugstinātas līdz attiecīgi 2.50€ un 3.00€ par stundu.
  • Tarifu zonā “B” maksa par pirmo stundu pieaugs no 1.42€ līdz 2.00€, bet katras nākamās stundas maksa no 2.28€ pieaugs līdz 2.50€.
  • Tarifu zonā “C” pirmās stundas likme pieaugs no 1.14€ līdz 1.50€, savukārt par katru nākamo stundu maksāsim nevis ierastos 1.71€, bet gan apaļus 2.00€.
  • Vislētākajā tarifu zonā “D” līdz šim par pirmo stundu maksājām 0.85€, bet pēc pirmā aprīļa maksāsim 1.00€, savukārt par katru nākamo 1.14€ vietā būs jāmaksā 1.50€.
  • Ekskluzīvajā tarifu zonā “R” (Vecrīgas tarifu zonā) līdz šim nācās maksāt 4.27€ par pirmo un 7.11€ par katru nākamo stundu, bet, sākot no pirmā aprīļa, šī summa pieaugs attiecīgi līdz 5.00€ un 8.00€.

Svarīgi piebilst arī to, ka tiks izmainīts arī autostāvvietu līdzšinējais zonējums. Pārsvarā ir novērojams tas, ka dārgākās tarifu zonas nu nosegs plašāku teritoriju, attiecīgi daļēji pārņemot lētākās tarifu zonas. Piemēram, ievērojamas izmaiņas skar “C” tarifu zonu, kuras liela daļa aprīli pārtaps par dārgāko – “B” tarifu zonu.

Iedzīvotāju stāvvietu karšu cenas netiks palielinātas. Gluži pretēji, deputāti atbalstīja līdzšinējās cenas noapaļot uz leju. Līdz ar to stāvvietas karte vienam mēnesim A zonā no 1.aprīļa maksās 70 eiro, B zonā tās cena būs 55 eiro, C zonā – 40 eiro, D zonā – 25 eiro, bet dārgākajā – R zonā – kartes maksa būs 85 eiro mēnesī.

Rīgas pilsētas pašvaldības maksas autostāvvietu mērķis ir optimizēt satiksmes organizāciju (īpaši ielās ar intensīvo sabiedriskā transporta satiksmi), sakārtot vieglo transportlīdzekļu plūsmu un organizēt to novietošanu, lai visi rīdzinieki un Rīgas viesi varētu piebraukt tuvāk interesējošiem objektiem un novietot savas automašīnas speciāli tam paredzētajās vietās. “Rīgas satiksme” patlaban apsaimnieko 5016 maksas autostāvvietas.

Spied uz kartēm, lai redzētu tās lielākā izmērā

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma

8
Leave a Reply

avatar
4 Comment threads
4 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
7 Comment authors
Andis Jurjansdeace duckKristaps SkutelisKsspars LccisMārtiņš Recent comment authors
  Paziņot par jaunumiem  
jaunākie vecākie novērtētākie
Paziņot par
Aleksejs Mjaliks
Viesis
Aleksejs Mjaliks

Saprotu vēlmi salīdzinājumam publicēt arī veco zonu karti. Bet šādi var izdarīt lāča pakalpojumu lasītājam. To neizteiksmīgo aprakstu zem vecās kartes var arī nepamanīt.

Kristaps Skutelis
Viesis
Kristaps Skutelis

Hm. OK, pamainīju vietām kartes.

Edgars Labans
Viesis
Edgars Labans

Forši, – bet kāds sakars šim visam ar Tehnoloģiju ziņām un apskatiem ?

Starp citu, esmu pamanījis ka ļoti daudzi cilvēki, kas strādā centrā, atstāj mašīnas Ķīpsalā un tālāk dodas kājām.(Padoms tiem, kas grib ietaupīt).

Kristaps Skutelis
Viesis
Kristaps Skutelis

Tā kā mēs esam pasākuši rakstīt arī par auto tēmu, tad stāvvietu jautājums ir relevants. Kaut kur taču tas auto ir arī jānoparko :)

Mārtiņš
Viesis
Mārtiņš

Nez kādi argumenti ir kāpēc uz Maskavas iela pie tirgus arvien vēl naudu iekasē privātie apsaimniekotāji.

Ksspars Lccis
Viesis
Ksspars Lccis

a tādi, ka tirgu apsimnieko kompānija, kas ir Saskaņas ziedotāji. Tātad – gavno vopros!

deace duck
Viesis
deace duck

Godīgā eiro ieviešana beigusies,laiks noapaļot

Andis Jurjans
Viesis
Andis Jurjans

Šim nav nekāda sakara ar eiro ieviešanu. Prasta budžeta robu pildīšana.